Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2003, 21:32
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Hallo,

Ik zit op kamers in Enschede en ik heb een kamer gehuurd bij een particulier. Sinds ik hier zit (september) is de CV al 4 keer uitgevallen, vandaag is de 4e keer.. Ik zit dus opnieuw (Samen met mijn 3 huisgenoten) in de kou. In principe is het soms een kwestie van 1 knopje omzetten, maar de CV is geplaatst in een klein keldertje onder het huis, onder de trap. Aangezien wij de sleutel van dit keldertje niet hebben, kunnen wij zelf helemaal niets aan het probleem doen. Na de huurbaas te hebben gebeld, krijgen we door dat we het 'GEAS' (een of ander iets van essent (?) dat daar over gaat) moeten bellen morgen en zijn telefoonnummer moeten doorgeven om een afspraak te maken enzo.. Dan heb ik zoiets van: BEL DAN ZELF! Maar dat wil hij dus niet...

Maar nu is mijn vraag: hebben wij neit op de een of andere manier het recht om dat keldertje in te kunnen? Hij wil pas morgenochtend komen, dus wij zitten een nacht in de kou.. En het is de taak van de huurbaas om dit huis goed af te leveren, en dat doet hij dus niet..! (2 weken geleden en 2 weken daarvoor was het ook feest..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2003, 22:07
Verwijderd
Jouw huisbaas is verplicht jou het huurgenot te verschaffen. Daar hoort niet alleen toegang tot de woning bij, maar ook ongestoord gebruik van CV, water/licht en dergelijke. Op het moment dat de CV kapot is en hij weigert die (op korte termijn) te repareren, pleegt hij gewoon wanprestatie. Gewoon daarop aanspreken die vent, je staat wat dat betreft in je recht.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 15:34
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Snufje schreef op 02-11-2003 @ 22:32:
En het is de taak van de huurbaas om dit huis goed af te leveren, en dat doet hij dus niet..!
nou, dat is het wel dus. Zodra jij hem betaald voor het afgeleverde pand, is de staat van het pand ZIJN verantwoordelijkheid.
Als hij dat niet doet (ook niet na overleg/aanmaningen van jouw kant) dan kun je overwegen om andere instanties (gemeente, politie, huurdersbond) in te schakelen om het geschil op te lossen.
Simpelste oplossing voor dit probleem zou natuurlijk zijn, dat jij een sleutel krijgt van de kelder.
Ook als de huurbaas als intermediair tussen jou en een pandeigenaar fungeert, dan is hij wel verantwoordelijk voor het door hem geleverde product. Er bestaan geen situaties waarin dit niet het geval is, tenzij je het pand gekraakt hebt (maar dan is er dus ook geen huurbaas).

Lijkt me een vervelend probleem, veel succes ermee.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:59
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Het is weer opgelost.. De huurbaas is vandaag langsgeweest, op het reset knopje gedrukt en hoppa, de cv werd weer warm..!

Maar hij wilde dus niet de geas inschakelen, om te kijken wat er aan de hand was enzo, want dat had geen zin als de duidelijke oorzaak niet boven tafel was.. Dus als hij nu weer uitslaat zitten we weer in de kou...

Maar hij heeft de deur op mijn verzoek eindelijk open gelaten, en hij gaat zelfs een sleutel voor ons bestellen, finally..!

Nu de wasmachine nog die kortsluiting geeft en dus niet gebruikt kan worden, al sinds het begin........
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie De tijdbom in jezelf
Anno 1986
102 09-08-2004 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.