Oud 06-06-2004, 12:51
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
voor degenen die aankomend jaar gaan studeren en op kamers gaan/zijn, hoe ga je het regelen (financieel)?

ik denk dat ik een kamer moet kunnen vinden in de prijsklasse
275-300 en dat moet kunnen financieren met 220,- uitwonend studiefinanciering en met ong. 16 uur per week werken (320,-)
moet wel te doen zijn denk ik

dus mensen met plannen, ervaringen, tips leef je uit in deze
topic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2004, 16:00
PV
PV is offline
275-300 is aan de hoge kant hoor.. ik betaal zo'n 175 euro per maand voor m'n kamer (goed, die is wel wat klein, 10 m2 ongeveer), inclusief gas/water/licht.
Ik financier het d.m.v. een lening bij ib-groep, die ik dan na m'n studie weer terug moet betalen.. maar dat zie ik niet als een probleem.

Ik zou als ik jou was gewoon goed zoeken naar een redelijke, maar goedkope kamer. 16 uur per week werken is best wat, ik weet niet of dat te combineren valt met de studie die je gaat doen? En waar werk je, 20 euro per uur wil ik ook wel
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 16:16
youneman
youneman is offline
Citaat:
PV schreef op 06-06-2004 @ 16:00 :
275-300 is aan de hoge kant hoor.. ik betaal zo'n 175 euro per maand voor m'n kamer (goed, die is wel wat klein, 10 m2 ongeveer), inclusief gas/water/licht.
Ik financier het d.m.v. een lening bij ib-groep, die ik dan na m'n studie weer terug moet betalen.. maar dat zie ik niet als een probleem.

Ik zou als ik jou was gewoon goed zoeken naar een redelijke, maar goedkope kamer. 16 uur per week werken is best wat, ik weet niet of dat te combineren valt met de studie die je gaat doen? En waar werk je, 20 euro per uur wil ik ook wel
Die 320 zal per maand zijn
__________________
If you don't know the answer... use the force
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:41
Verwijderd
ik heb een kamer van 245 inclusief en studiefinanciering 220
van mijn papa krijg ik een deel en de rest weet ik nog niet of lenen of werken
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:55
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
ik blijf lekker bij m'n mamsie en papsie ga gewoon pendelen.
voor mij is dat nog wel te doen. almelo-enschede
every day.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:05
Sjenne
Avatar van Sjenne
Sjenne is offline
Mijn ouders betalen mijn kamer, maar ik ga zeker werken! Extra geld is nooit weg en als je een beetje een leuk baantje kan vinden is dat ook nog es hartstikke gezellig!
__________________
Tuinkabouterbevrijdingsfront de gekste!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:25
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
ja idd die 320 is per maand, ervan uitgaand dat ik 5 euro per uur verdien

lening sluiten dat trekt me niet, dan krijg ik weer schulden die ik moet aflossen en ouders laten betalen, vind ik niet echt bij het idee passen van self supporting en zelfstandig wonen.

Overigens heb ik het over Amsterdam, daar zijn de huurprijzen wat hoger, maarja met een beetje mazzel moet ik viavia wel iets goedkopers kunnen regelen

/l8z
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:51
Verwijderd
Dit is meer een topic voor Werk, Geld & Recht, dus daar verplaats ik hem heen

Mijn kamer is 285 euro per maand, inclusief. Ik heb ook nog stufi, 220 euro, en een bijbaantje. Mn ouders betalen ook nog een deel van de huur.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:36
Verwijderd
Amsterdam is duur, maar 275-300 is veel hoor! In A'dam zelf vind je toch al niet snel iets, in de buurt wel en daar is het vaak veel goedkoper wonen.
Ik woon in Tilburg en betaal nu 165, straks 180 euro icl per maand voor een kamer van nu 13 straks ook 13 m2 (moet verhuizen)
Krijg 220 stufi, 100 euro ouderbijdrage (moet ik ook studieboeken en -materiaal van betalen) en werk daarnaast. Op het moment werk ik niet zo veel, dus verdien ook maar iets van 150 per maand, meestal ligt dat tussen de 200 en 300. Lenen doe ik niet.
Al met al red ik het prima zo
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 23:56
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
ach vond het wel passen bij examens gehaald en wat zijn de plannen voor volgend jaar en hoe wordt het aangepakt, dat andere forum wordt niet eens gelezen denk ik, maarja leef je uit
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 00:01
Verwijderd
Ga gewoon uit van kamerprijzen van 220 tot 280, dan zit je wel in een realistisch gebied voor een kamer, voor minder krijg je een ruime inbouwkast
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 07:05
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Met dat bedrag kan je je wel redden, maar kan je geen extra dingen doen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 11:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een kamer voor komend studiejaar van 12 m2 en de huur bedraagt 225 euro. Ik krijg iig 220 euro stufi en misschien nog een klein beetje aanvullend maar dat moet ik voorlopig nog afwachten. Verder ben ik op zoek naar een baantje, krijg ik iets van 120 euro alimentatie van mijn vader en ga ik misschien wat lenen maar liever niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 13:26
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Als je weinig uitgaat en weinig bier drinkt is het allemaal wel goed te doen.
Ik heb per maand 110 + 180 te besteden. Kamer is daar al vanaf. 130 euro voor eten en de rest voor uitgaan aan kleren.

Maar meer geld is natuurlijk altijd beter...
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 17:55
kakelkip
Avatar van kakelkip
kakelkip is offline
Mijn kamer van 12 m2 (+ nog extra opbergruimte enzo) kost me 275 € maar dat betalen mijn ouders...
Mijn ouders betalen ook mijn school en ik moet van mn stufi van 220 leven en daar naast zo snel mogelijk een baantje vinden en de helft daar van zal richting mijn ouders gaan (schoolgeld) en de andere helft komt bij mijn stufi voor mn boodschappen ed.
__________________
tokkerdetoktok
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:29
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
ik heb nog geen kamer gevonden, maar wil eerst financien op een rij hebben
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:23
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Wat een goedkope kamers

Ik heb een kamer van €300,- mag ik nog blij mee zijn...

Uitgaven:

-huur: 300
-eten: 120
-internet: 20
-overig: varieert

Inkomsten:

-stufi: 228
-alimentatie: 220
-bijdrage moeder: 50
-bijbaantje: 150 (nu meer, werk wat meer uren)
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 23:07
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
mijn kamer is 190 euro + eten 80 euro = 270
verdere uitgaven zijn studieboeken, uitgaan, cd's, kleren, telefoonabonnement
ontvang 220 stufi, 170 euro loon, 130 euro alimentatie en daarmee red ik het net.

en 275 tot 300 euro voor een kamer in a'dam centrum (of rand)vind ik niet zo veel hoor.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2004, 23:09
Verwijderd
Ik heb een appartement dat ik met twee anderen moet delen, met een huur van ongeveer 150 euro in de maand... ik heb het wel goed bekeken Maar jullie betalen echt veel voor kamers zeg
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 23:21
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-06-2004 @ 23:09 :
Ik heb een appartement dat ik met twee anderen moet delen, met een huur van ongeveer 150 euro in de maand... ik heb het wel goed bekeken Maar jullie betalen echt veel voor kamers zeg
mag ik vragen waar je studeert?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
*BattleStar* schreef op 07-06-2004 @ 23:21 :
mag ik vragen waar je studeert?
Ik studeer nog niet, aanstaande jaar... in Utrecht, maar ik ga in Hilversum wonen - in Utrecht is een kamer vinden echt een hel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:46
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-06-2004 @ 12:00 :
Ik studeer nog niet, aanstaande jaar... in Utrecht, maar ik ga in Hilversum wonen - in Utrecht is een kamer vinden echt een hel.
klopt, vriendin van mij woont in utrecht

maarja hilversum is nog wel een eindje van utrecht, logisch dat je dan minder betaalt..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 15:51
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-06-2004 @ 12:00 :
Ik studeer nog niet, aanstaande jaar... in Utrecht, maar ik ga in Hilversum wonen - in Utrecht is een kamer vinden echt een hel.
En toch heeft iedereen van wie ik gehoord heb dat ze een kamer zoeken, een kamer gevonden
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:31
Verwijderd
krijgen jullie geen huursubsidie?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 18:01
kakelkip
Avatar van kakelkip
kakelkip is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-06-2004 @ 12:00 :
Ik studeer nog niet, aanstaande jaar... in Utrecht, maar ik ga in Hilversum wonen - in Utrecht is een kamer vinden echt een hel.
Inderdaad ik heb er 1tje in Den dolder (15 minuten met de trein naar utrecht cs)
__________________
tokkerdetoktok
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-06-2004 @ 12:00 :
Ik studeer nog niet, aanstaande jaar... in Utrecht, maar ik ga in Hilversum wonen - in Utrecht is een kamer vinden echt een hel.
Geen wonder dat die kamer zo goedkoop is
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 08-06-2004 @ 20:39 :
Geen wonder dat die kamer zo goedkoop is
Tuurlijk. Maar het is een begin - ik ga niet 4 uur reizen per dag en Hilversum lijkt me een leuke stad. In Utrecht wonen wil ik zowiezo liever niet.... waarom weet ik niet, het is maar een gevoel.
Maar ik ben er blij mee.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 08-06-2004 @ 16:31 :
krijgen jullie geen huursubsidie?
Nee dat krijg je niet als je 'de voordeur deelt' wat in een studentenhuis wel het geval is.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 11:26
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Ik heb een kamer van 12m2 voor €226 per maand en ik krijg het maximum van de ibg, iets van 430, lang leve ouders die niets verdienen
maargoed, ik werk ook nog op zaterdag en daar koop ik boodschappen van en dan lukt het allemaal wel.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
birthmark schreef op 08-06-2004 @ 15:51 :
En toch heeft iedereen van wie ik gehoord heb dat ze een kamer zoeken, een kamer gevonden
Ja, kamers zijn altijd wel te vinden hoor, maar dan zit je vrij snel aan een bezemkast van 4m2 (ik heb ze gezien) voor dik 200 euro, of onderhuur in een of ander appartement in Maarssen. 'Goeie' kamers zijn erg schaars.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 08-06-2004 @ 16:31 :
krijgen jullie geen huursubsidie?
Dat krijg je pas boven de €180,- en volgens mij ook alleen bij zelfstandige woonruimte, maar dat weet ik niet zeker. (Zal wel, want zo iets zei iemand anders ook (voordeur delen). )
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 14:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-06-2004 @ 14:12 :
Dat krijg je pas boven de €180,- en volgens mij ook alleen bij zelfstandige woonruimte, maar dat weet ik niet zeker.
Klopt. Simpel gezegd, alleen als het echt jouw huis is, en dan zijn er ook weer strenge regels wat betreft onderhuur (is ook een vorm van inkomen).
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 17:55
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 08-06-2004 @ 16:31 :
krijgen jullie geen huursubsidie?
Nee, daarvoor schijnt mijn kale huurprijs net te laag te zijn. Maakt ook niet uit, ik weet goed rond te komen. Ik heb een uitwonende beurs plus een aanvullende en ik werk erbij, nu iets meer, maar normaal 16,5 uur in de week. Dat is allemaal goed te doen.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:06
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
ik heb een kamer van rond de 12 m2 en dan nog een best wel grote GK erbij, best prima dus. betaal 220 euro inclusief dus dat is ook wel te doen.
verder heb ik als inkomsten stufie, kamer en collegegeld/boeken enzo van mijn ouders en dan leen ik nog 250 euro.
werk nog niet maar ga ik volgend jaar wel even doen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 20:31
Smin
Smin is offline
Ik zit nogal in over de vele uren die ik moet gaan werken als ik op kamers wil... Mijn ouders betalen het college geld en de boeken en ik krijg 220 euro voor uitwonend. Maar een kamer in Utrecht is nogal duur, 300 is niet uitzonderlijk.
Was ik maar rijk...
__________________
oh, cheer up! It's not as bad as all that
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 21:03
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Waar wil je wonen? In Utrecht of Amsterdam betaal je toch al snel 300 p.m. Daarnaast werk ik 2/3 dagen per week en krijg ik nog geld van mijn ouders (220 p.m.) Mijn collegegeld wordt betaald.

Lasten:

Huur: 300
Eten: 220
Telefoon: 50

Uitgaan ed: zelf in te vullen
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-06-2004, 22:45
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-06-2004 @ 21:03 :
Waar wil je wonen? In Utrecht of Amsterdam betaal je toch al snel 300 p.m. Daarnaast werk ik 2/3 dagen per week en krijg ik nog geld van mijn ouders (220 p.m.) Mijn collegegeld wordt betaald.

Lasten:

Huur: 300
Eten: 220
Telefoon: 50

Uitgaan ed: zelf in te vullen
220 aan eten?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:21
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Tegenwoordig zijn heel veel studies ook duaal te volgen. Dit heeft als voordeel dat je studie helemaal of gedeeltelijk door je werkgever betaal wordt en dat je ook nog eens betaald krijgt voor het werk dat je doet. Zo kom je dus niet in de schulden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
merijn schreef op 22-06-2004 @ 21:21 :
Tegenwoordig zijn heel veel studies ook duaal te volgen. Dit heeft als voordeel dat je studie helemaal of gedeeltelijk door je werkgever betaal wordt en dat je ook nog eens betaald krijgt voor het werk dat je doet. Zo kom je dus niet in de schulden.
Vaak begint dat duale pas in het derde jaar. En volgens mij wordt je studie dan niet per definitie (gedeeltelijk) betaald door je werkgever (voor zo ver ik weet dan iig)...wel is het zo dat je dan naast je studie kunt gaan werken en dus gewoon een salaris hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Sven schreef op 21-06-2004 @ 22:45 :
220 aan eten?
Als je gezond en redelijk luxe eet (denk aan A-merken ed) en/of bij de AH boodschappen doet ipv bij een goedkopere winkel, dan ben je dat wel kwijt...hoewel het in je eentje wel wat veel is (mijn vriend en ik (en onze katten )) zijn ongeveer €60,- per week aan boodschappen kwijt).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:26
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-06-2004 @ 21:54 :
Als je gezond en redelijk luxe eet (denk aan A-merken ed) en/of bij de AH boodschappen doet ipv bij een goedkopere winkel, dan ben je dat wel kwijt...hoewel het in je eentje wel wat veel is (mijn vriend en ik (en onze katten )) zijn ongeveer €60,- per week aan boodschappen kwijt).
Ja als arme student moet je ook niet bij de AH boodschappen doen he
Als ik op kamers ga hoop ik niet meer dan 100 euro per maand aan eten uit te geven
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Sven schreef op 24-06-2004 @ 13:26 :
Als ik op kamers ga hoop ik niet meer dan 100 euro per maand aan eten uit te geven
Ik zou het knap vinden. Of je moet een 'echte student' worden (als je niet super gezond eet (elke avond diepvries hamburgers, geen verse groenten ed) en/of 5 keer in de week bij je ouders of een ander, dan lukt het vast wel ).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik betaal €150,- huur en geef ongeveer €120,- per maand aan eten uit. Ik heb voordat ik op kamers ging alvast gespaard en nu heb ik een vakantiebaantje waarmee ik lekker verdien.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2004 @ 14:00 :
Ik zou het knap vinden. Of je moet een 'echte student' worden (als je niet super gezond eet (elke avond diepvries hamburgers, geen verse groenten ed) en/of 5 keer in de week bij je ouders of een ander, dan lukt het vast wel ).
Juist zulke ongezonde producten zijn in verhouding duurder dan verse
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:15
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Sven schreef op 24-06-2004 @ 13:26 :
Ja als arme student moet je ook niet bij de AH boodschappen doen he
Als ik op kamers ga hoop ik niet meer dan 100 euro per maand aan eten uit te geven
Hmm, als je t n beetje handig speelt moet dat volgens mij wel kunnen. Ik geef toe, aardappels neem ik vaak mee van mn ouders (ja op kamers en aardappels ) en ik heb niet vaak verse groente (groente uit de vriezer is wat makkelijker enzo). Wel veel vers fruit enzo.
Maar als je een vriezer hebt, je je niet op de A-merken richten je op de aanbiedingen let, kan het best redelijk goedkoop.
Okay, ik heb geen katten, maar goed
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 24-06-2004 @ 15:07 :
Juist zulke ongezonde producten zijn in verhouding duurder dan verse
Ga jij eens kijken naar de diepvries hamburgers en het verse vlees. En naar blik groente en verse groente. En fruit is regelmatig behoorlijk prijzig, als je dat niet eet, scheelt ook weer. En zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2004 @ 15:17 :
Ga jij eens kijken naar de diepvries hamburgers en het verse vlees. En naar blik groente en verse groente. En fruit is regelmatig behoorlijk prijzig, als je dat niet eet, scheelt ook weer. En zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.
Je moet naar de markt gaan
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:26
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2004 @ 15:17 :
Ga jij eens kijken naar de diepvries hamburgers en het verse vlees. En naar blik groente en verse groente. En fruit is regelmatig behoorlijk prijzig, als je dat niet eet, scheelt ook weer. En zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.
Hmm, vers vlees kun je ook kopen in de aanbieding...en dan grote porties en invriezen.....op voorwaarde dat er ruimte is in de vriezer natuurlijk
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:57
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Nouja.. en anders moet ik maar 2 dagen per week vasten ofzo
hm.. waarschijnlijk ben ik dan wel in de meeste weekenden thuis.. dat scheelt al een hoop
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 24-06-2004 @ 15:20 :
Je moet naar de markt gaan
Die is echt in de buurt. En ook daar zijn bepaalde dingen duurder dan andere dingen.

@Chaucus: Dan nog is een pak diepvries hamburgers (eventueel ook in de aanbieding ) vaak nog goedkoper. Maar goed, ik eet geen vlees (m'n vriend wel).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ik wil in een andere stad wonen voor studie
Mandje123
8 22-12-2016 08:41
Studeren HBO opleiding én op kamers lijkt onmogelijk
Skybird
11 24-04-2014 13:16
Werk, Geld & Recht Problemen met ouders, geld en kamers
Zekerzeker
3 19-02-2012 23:28
Algemene schoolzaken Gaan werken na WO-Bachelor? Of toch doorstuderen?
Nonaj
19 31-05-2007 18:06
Algemene schoolzaken nxt year
droppiej
9 05-09-2004 19:18
Werk, Geld & Recht Op kamers zonder financiële bijdrage van ouders?
artless
18 05-01-2004 19:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.