Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2004, 12:09
Verwijderd
Ik heb gister avond gewerkt , en daar moest ik een partij lopen (groepje van 30 man). En ze hadden van te voren afgesproken dat ze op rekening zouden betalen, dus mevrouw tekende de rekening en schreef onder het bedrag nog 50 euro extra fooi.

Maar nu krijg ik dat dus niet omdat dat te veel gedoe zou zijn met de belasting, dit snap ik dus niet.

Want mevrouw heeft toestemming gegeven om zelf die 50 euro extra bij het bedrag te doen, dus zouden ze dat toch gewoon van haar rekening kunnen afschrijven? Of ik zie ik dat verkeerd.

Maar ik wil dat geld gewoon hebben , kan ik hier niet wat aan doen? Of kan iemand me uitleggen waarom ze dat dan niet precies kunnen geven.



alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2004, 12:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ze proberen je af te troeven en het geld zelf te houden. Dat van die belasting is gewoon onzin.

Het is niet zo handig dat die vrouw 50 euro extra voor je op de rekening zet trouwens, ze had je dat geld contant moeten geven.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 13:01
Verwijderd
Normaal gesproken moet jij fooi wel opgeven aan de belastingdienst. Maar omdat dit (waarschijnlijk) contant is doe je dit waarschijnlijk niet. Dit kunnen ze je niet contant geven en moeten ze dus overmaken, en dan moet je er dus belasting over betalen.


Volgens mij zit het zo, kan ook zijn dat ik weer teveel amerikaanse films heb gekeken ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 13:27
Nuck
Nuck is offline
Die fooi is toch niet alleen voor jou? Bij ons is wordt het namelijk een paar maanden opgespaard en dan wordt het verdeeld onder al het personeel (dus ook onder het keuken- en afwaspersoneel). Bij ons zetten ze wel vaker fooi bij de rekening op, dus zo raar vind ik het niet.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 13:57
Ivo
Ivo is offline
Als je in de horeca werkt en een klant wil jou een fooi geven, dan heeft je werkgever en je collega's daar wettelijk gezien geen enkel recht op, tenzij in je contract staat (waar jij dus ook je handtekening onder hebt gezet) dat je je fooien moet afstaan. Wettelijk gezien heb jij dus gewoon recht op die €50 fooi.
Ik kan me alleen wel voorstellen dat er een hoop administratieve handelingen nodig zijn om die door de klant op rekening gezette fooi aan jou over te maken. Maar dat betekent niet dat je werkgever die fooi je dan mag afnemen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 23:39
Nuck
Nuck is offline
Ik vind het eigenlijk een beetje lullig om die 50 euro zomaar in je zak te steken. Zoals ik al zei, is er geen fooienpot bij jullie die na een bepaalde tijd wordt verdeeld?
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 08:49
Verwijderd
Nee bij ons word het fooi niet verdeeld dus wat je krijgt mag je zelf houden. Nu heeft een collega mij met die groep mensen geholpen wat eigenlijk niet hoefde dus ik deel et wel eerlijk met hem, dus ieder 25 euro. Maar dan moet ik dat geld wel eerst krijgen.

Maar ik ben dus gister naar de boekhouder gegaan, die vertelde me dat zij het geld er niet in eerste instantie van af halen omdat het welles is gebeurd dat mensen zomaar extra geld op de rekening schreven omdat ze toch al dronken waren. Dus als de boekhouder het geld er dan afhaalde werd die boos door het bedrijf gebelt dat hij geen recht had om et geld er af te halen. Dus volgens hem krijg ik et geld als de mevrouw die betaalt uit haar zelf die 50 euro nog extra over maakt. Wat dus nog 3 maanden kan duren.
Dus dat zie ik waarschijnlijk niet meer.


Maar aan de andere: werken jullie dan allemaal gezamelijke fooi ?
Ik heb daar ook welles mee gewerkt maar wilde meer fooi dus dat hield ik niet vol
Bij ons mag je namelijk gewoon je eigen fooi houden , gelukkig
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 16:29
Nuck
Nuck is offline
Wij hebben inderdaad een fooienpot en dat wordt na een bepaalde tijd verdeeld. Maar ik krijg nog erg veel, dus ik vind het prima zo
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:43
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ik heb in een restaurant gewerkt waar de serveersters dan wel zelf de fooi konden houden, maar ze moesten wel 1% van de dagopbrengst aan de keuken geven, 1% aan degene die de deur heeft gedaan (hostess) en als iemand achter de bar had gestaan ook 1%.
kvond het opzich wel een goed idee, want er waren mensen daar die echt gewoon goed waren, en die kregen dus ook veel fooi,...tja en dan vind ik het toch een beetje lullig als je dan uiteindelijk minder overhoudt als alles verdeelt is.
En een fooienpot was daar ook nie zo handig geweest omdat je of lunch of diner werkte,...en tja met lunch had je veel minderfooi (ook een lagere dagopbrengst) dus dat zou nie echt eerlijk zijn geweest. (tja of je moest 2 fooienpotten gaan bijhouden)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Fooien: ja/nee/soms/ligt eraan/...
Axel11
62 06-10-2016 16:33
Lifestyle Fooi
DG
58 22-08-2005 12:05
Werk, Geld & Recht fooi verdeling.
very drunk driver
41 10-10-2004 09:18
Werk, Geld & Recht fooi
very drunk driver
16 29-12-2003 22:34
Werk, Geld & Recht horeca baas verpest fooi
very drunk driver
12 23-12-2003 15:06
Werk, Geld & Recht fooi in de horeca
Chelle
19 07-10-2003 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.