Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 15:27
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Ik heb samen met 3 vrienden een huis lopen zoeken in Tilburg.
Heb er eentje gevonden wat wel aan onze eisen voldoet: 4 slaapkamers ronde 16 m2,grote woonkamer,keuken,badkamer,tuin+schuur.
Het heeft wel een aantal maanden leeg gestaan dus moet wel wat aan gebeuren.
Dit zou per persoon ong 250 euro per maand zijn inclusief.

alleen omdat we het via een Makelaar hebben gedaan is dit nu ons prijs lijstje per persoon:
250 euro per maand huur
250 euro Borg eenmalig
100 euro contract kosten eenmalig
200 euro bemiddelingskosten eenmalig.

Ik vraag me af pf jullie dit zouden doen.
Moet je je wel bedenken dat het huis dan helemaal van jou is en dat je met mensen in een huis zit die de zelfde soort opleiding( Conservatorium en Dansacademie) volgt dus je hebt niet met studentenverenigingen,enz te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 15:39
Nuck
Nuck is offline
Zo hoog zijn die kosten toch niet? De huur lijkt me redelijk en alle andere kosten zijn eenmalig. Maar koopt een van jullie dan het huis of wil je dat op een of andere manier met z'n vieren doen? Ik zou in ieder geval niet met vier mensen een huis gaan kopen. Als een van jullie het koopt en de rest betaalt huur aan diegene, zou ik het wel doen.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:40
Verwijderd
Beetje lomp om driehonderd euro te vragen voor een huurcontractje dat een eerstejaars rechtenstudentje ook wel op papier kan zetten...'bemiddelingskosten'? Hoezo vaag?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:06
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Beetje dubieus inderdaad. Ik zou eerst een achterhalen met wat voor makelaar je te maken hebt. D'r worden tegenwoordig veel studenten opgelicht.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:15
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Nuck schreef op 23-06-2004 @ 16:39 :
Zo hoog zijn die kosten toch niet? De huur lijkt me redelijk en alle andere kosten zijn eenmalig. Maar koopt een van jullie dan het huis of wil je dat op een of andere manier met z'n vieren doen? Ik zou in ieder geval niet met vier mensen een huis gaan kopen. Als een van jullie het koopt en de rest betaalt huur aan diegene, zou ik het wel doen.
Een huur van in totaal 750,- euro voor een huis zoals omschreven? Ik vind dat nogal wat.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:21
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Ja inderdaad dit is de huur met de eenmalige kosten.

www.directwonen.nl is de makelaar waar ik deze woning heb kunnen vinden.
Volgens mij redelijk betrouwbaar alleen een aparte werk wijze
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik moet zeggen, voor een huisje in Tilburg vind ik dat nogal wat. Een 4x4 huiskamer is ook niet echt groot...

Tuin+schuur en locatie telt ook wel mee, maar ik denk dat je best wel iets goedkopers kan vinden. Daarnaast vraag ik me af of die eenmalige kosten wel helemaal kloppen. Ik neem aan dat het gewoon een paar formuliertjes invullen inhoudt. Maar je weet niet wat voor onkosten je makelaar heeft gehad...

Ik zou zeggen, kijk voor jezelf wat je kwijt wil en ga het vergelijken met andere huizen (ook in andere steden) en beslis of het teveel is of niet. Kijk vooral naar die maandelijkse kosten, die eenmalige kosten, daar moet je dan maar even doorheen bijten.

Ik vind het duur, maar dat hoeft niet te betekenen dat het voor jou ook duur is. Jij hebt het huisje gezien, dus je denkt er misschien heel anders over dan wij.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:36
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 23-06-2004 @ 17:15 :
Een huur van in totaal 750,- euro voor een huis zoals omschreven? Ik vind dat nogal wat.
Als je op kamers gaat ben je ook zo 250 euro kwijt aan huur.

Ik dacht trouwens even dat het om een huis kopen ging, maar dat maakt verder niks uit.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 17:06
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Nuck schreef op 23-06-2004 @ 17:36 :
Als je op kamers gaat ben je ook zo 250 euro kwijt aan huur.

Vind ik ook schandalig, maar meestal zit daar wel water, electriciteit en dat soort shit al inbegrepen of niet? Hier is slechts sprake van kale huur (ik neem aan dat ts met huur incl. bedoelt incl. btw)

Ik heb een 3-kamerappartement met een huiskamer van 25 vierkante meter en betaal iets meer dan 300 euro huur.
Een huis huren in de vrije sector zou voor mij dan toch iets speciaals moeten hebben en dat zie ik hier zo snel niet anders dan dat ze er misschien per direct in kunnen en niet op wachtlijsten staan.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 23-06-2004 @ 18:06 :
Ik heb een 3-kamerappartement met een huiskamer van 25 vierkante meter en betaal iets meer dan 300 euro huur.
Een huis huren in de vrije sector zou voor mij dan toch iets speciaals moeten hebben en dat zie ik hier zo snel niet anders dan dat ze er misschien per direct in kunnen en niet op wachtlijsten staan.
Dat is redelijk goedkoop. En het scheelt dat het een appartement is.

Volgens mij is €750,- voor een eensgezinswoning een redelijk normale prijs. En wat ze met inclusief bedoelt weet je niet, zou beiden kunnen, ff afwachten wat ze zegt maar.

En als je het omrekent, gewoon op kamers is duurder. En qua ruimte en dergelijke is dit toch (veel) beter, lijkt me.

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 17:58
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Ik zou dit niet doen, je kan namelijk handiger huren.

Je zoekt 2 of 3 paritculiere huurwoningen tot 325 euro. Je gaat allemaal apart wonen, of 1 apart en 2 samen. Het leukste zou zijn 2 woningen boven elkaar.
Vervolgens kun je huursubsidie aanvragen per persoon.
Je huur is dan maximaal 175 euro per woning.

Huren jullie met 3 personen 2 woningen komt je huur op 2*175=350/3 = 117 euro per persoon.

Huren jullie 3 woningen, betaal je 175 per persoon.

Voordelen:

Een eigen plek
Als er na een jaar 2 stoppen staat de ander niet voor 750 + andere huurders zoeken (die niet zo aardig hoeven te zijn), maar voor maximaal 175 euro.
Waarschijnlijk alleen borg (inschrijven bij particuliere verhuurders)
Je hoeft het huis waarschijnlijk minder op te knappen.

Nadelen:
Niet in 1 huis
Huursubsidie duurt een paar maanden (je krijg wel alles)

Wat je ook nog kan doen, aangezien het huis leegstaat, de verhuurder vragen, 2 woningen van het huis te maken en dat jullie het dan wel doen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 23-06-2004 @ 18:58 :
Je zoekt 2 of 3 paritculiere huurwoningen tot 350 euro. Of je gaat allemaal apart wonen, of 1 apart en 2 samen. Het leukste zou zijn 2 woningen boven elkaar.
Kans dat je dat vind lijkt me heel erg klein.

En volgens mij is het maar tot €325,- dat je huursubsidie krijgt, dat moet je dus vantevoren wel goed nagaan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:35
Verwijderd
Volgens mij is de huurprijs zelfs 1000 euro. Moonboy+ 3 vrienden=4
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:40
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Alex schreef op 23-06-2004 @ 19:35 :
Volgens mij is de huurprijs zelfs 1000 euro. Moonboy+ 3 vrienden=4
uh jah dat klopt...800 euro is de kale huur...we hebben daar per persoon 200 euro aan extra kosten bij gerekend
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Moonboy schreef op 23-06-2004 @ 19:40 :
uh jah dat klopt...800 euro is de kale huur...we hebben daar per persoon 200 euro aan extra kosten bij gerekend
Zoals jij het neerzet:
800/4= 200 euro huur
+ 200 extra kosten (g/w/l?) = 400 euro, das best pittig.

In je openingspost is het 200 euro voor jullie 4 dat lijkt me realistischer.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 19:16
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Alex schreef op 23-06-2004 @ 20:11 :
Zoals jij het neerzet:
800/4= 200 euro huur
+ 200 extra kosten (g/w/l?) = 400 euro, das best pittig.

In je openingspost is het 200 euro voor jullie 4 dat lijkt me realistischer.
sorry die 200 euro aan extra kosten worden door zn 4e gedeeld...dus 50 euro per persoon aan Gas water en licht..

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 08:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Tof! Zou ik doen denk ik. Ook al heb ik geen verstand wat gem. bemiddelingskosten ed zijn normaal. Waarom zoeken jullie er trouwens niet nog iemand bij als t 4 slaapkamers heeft? Dat scheelt weer aanzienelijk in de kosten.

Ow ik zie net dat het plus 3 vrienden zijn, sorry

Ben best beetje jaloers want ik zou ook wel op kamers willen maar dat kan ik onmogelijk betalen en dat zou niet werken met mn vriend hier

Ik vraag me trouwens af: weet jij hoeveel tijd per week je kwijt bent aan je opleiding?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:18
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
zeker bij direct wonen of rotsvast??
pas daarmee op....
als er wanneer jullie uit die woning gaan een krasje op de lak zit van de verf oid dan krijg je die 1000euro borg niet trug (250euro de man weggegooid dus)
wij hebbe hiervoor ook geinformeerd maar hebben dit verhaal van meerdere mensen te horen gekregen en vind het ook erg duur om de eerste maand dus 3x de maandlasten te hebben omdat je 1x huur betaald 1x vooruit en 1x borg...

je moet t zelf weten maar hou er rekening mee dat er makkelijk ergens een krasje op komt ed dus dat je dan zo dat geld kwijt zult zijn!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2004, 17:09
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 24-06-2004 @ 15:18 :
zeker bij direct wonen of rotsvast??
pas daarmee op....
als er wanneer jullie uit die woning gaan een krasje op de lak zit van de verf oid dan krijg je die 1000euro borg niet trug (250euro de man weggegooid dus)
wij hebbe hiervoor ook geinformeerd maar hebben dit verhaal van meerdere mensen te horen gekregen en vind het ook erg duur om de eerste maand dus 3x de maandlasten te hebben omdat je 1x huur betaald 1x vooruit en 1x borg...

je moet t zelf weten maar hou er rekening mee dat er makkelijk ergens een krasje op komt ed dus dat je dan zo dat geld kwijt zult zijn!
Jah ik had het huis gevonden via Directwonen.nl maar..


Ik heb het NIET gedaan omdat ik een andere kamer heb aangeboden gekregen via de kamerbemiddeling service in Tilburg.
Ik zit nu in een nieuw studentenhuis van de Dansacademie
Ik betaal nu 290 per maand inclusief voor 13m2.
Ik ben der erg blij mee
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 24-06-2004 @ 18:09 :
Jah ik had het huis gevonden via Directwonen.nl maar..


Ik heb het NIET gedaan omdat ik een andere kamer heb aangeboden gekregen via de kamerbemiddeling service in Tilburg.
Ik zit nu in een nieuw studentenhuis van de Dansacademie
Ik betaal nu 290 per maand inclusief voor 13m2.
Ik ben der erg blij mee
netjes

Mag ik nog antwoord op mn vraag?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:21
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-06-2004 @ 18:17 :
netjes

Mag ik nog antwoord op mn vraag?
ow sorry
uh anders voeg je em ff toe op msn? Ivanrenema@hotmail.com.....pssst niemand verder vertellen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Algemeen tripreport topic
Verwijderd
413 09-02-2017 23:04
Eten & Drinken vuurwerk artikelen
kevinkuyer
0 05-01-2010 10:44
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #131
Pruts0r
493 02-07-2008 16:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Worden gelovigen voorgetrokken?
Gatara
120 15-02-2007 11:55
Verhalen & Gedichten (Is dit een leuk idee als ik het beter uitwerk?) [Verhaal] 'Zomaar.'
Rhinus
5 01-08-2002 11:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.