Oud 01-07-2004, 18:27
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Ik was op zoek naar domein + hosting en kwam terecht op RoyalHosting.nl en dat zag er redelijk uit. Ik was in de veronderstelling dat ik voor € 35 euro een domein + hosting (pakket) had, dus ik ging door met bestellen en na het invullen van mijn gegevens drukte ik op bestellen in de veronderstelling nog een totaal te zien van de kosten en wat ik precies had besteld. Maar ik had direct besteld, vandaag kreeg ik de factuur (Totaal 60 euro), het domein bleek ook €15 euro te zijn. Maar er bleek ook nog BTW bij te zitten wat buiten beeld (1024) alleen op de homesite was vermeld, voor de rest nergens, ook niet in het bestelproces.

Nu ben ik niet van plan dit te betalen en heb ik de brief al klaar liggen, maar sta ik ook nog in mijn recht (misleiding BTW), zijn daar voorschriften voor, of ben ik overgeleverd aan de coulance van de aanbieder?



Hierna klikte ik onderaan voor bestel
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.

Laatst gewijzigd op 01-07-2004 om 18:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2004, 21:15
Verwijderd
Voor kopen op internet geldt toch een bedenktermijn van een x aantal weken? In die termijn kan je altijd terugkomen op je aankoop, alleen kan ik er je het fijne niet van vertellen...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:30
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
^^ wat hij zegt. Voor zover ik weet is er een bepaalde wet die je beschermt bij kopen via internet en televisie met een bedenktermijn. Maar ook ik weet er het fijne niet van.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 01-07-2004 @ 22:15 :
Voor kopen op internet geldt toch een bedenktermijn van een x aantal weken? In die termijn kan je altijd terugkomen op je aankoop, alleen kan ik er je het fijne niet van vertellen...
Colportagewet?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:53
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Precies.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 22:03
markoz
markoz is offline
je hebt de afkoelingswet, deze duurt 7 dagen, je moet dan volgens mij een aangetekende brief sturen naar het bedrijf, en dan wordt het contract weer verbroken
zie de link
de link

hopelijk voor jou heb je het dus nog niet zolang geleden gekocht, anders...veel suc6
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 21:18
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Danku!
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is zelfs nog makkelijker. Je hebt een factuur liggen, je geeft gewoon aan hun aan je bedacht te hebben en de bestelling dus niet te doen. Mochten zij zeggen dat je dat eigenlijk al gedaan hebt, dan geef je aan je daar niet bewust van te zijn geweest. Zij vinden dat waarschijnlijk ook fijn om te weten.

Afkoelingsperiodes ed. gelden over het algemeen niet bij immateriele dingen als deze...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:22
Verwijderd
Ontbindingsrecht bij koop op afstand, inderdaad zeven dagen, kijk even in de afdeling 9A (art. 46a e.v.) van Boek 7 BW.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2004 @ 12:22 :
Ontbindingsrecht bij koop op afstand, inderdaad zeven dagen, kijk even in de afdeling 9A (art. 46a e.v.) van Boek 7 BW.
En hij weet het weer beter
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 14:23
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2004 @ 12:22 :
Ontbindingsrecht bij koop op afstand, inderdaad zeven dagen, kijk even in de afdeling 9A (art. 46a e.v.) van Boek 7 BW.

Vanaf bestelling of factuur. Moet hij binnen 7 dagen bericht krijgen of moet ik binnne 7 dagen versturen?
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:35
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
iamcj schreef op 03-07-2004 @ 15:23 :
Vanaf bestelling of factuur. Moet hij binnen 7 dagen bericht krijgen of moet ik binnne 7 dagen versturen?
Gewoon nu versturen, uitleggen wat het probleem was en wat blaten over 9A (art. 46a e.v.) van Boek 7 BW... Dan komt het wel goed...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.