Oud 20-01-2018, 20:13
Hoi.nl
Hoi.nl is offline
Hoi, ik heb een vraagje. Ik zit nu in 3 VWO, en ik moet over een paar maanden mijn vakkenpakket kiezen. Nu is mijn vraag of ik natuur en gezondheid met als profielkeuzevak Natuukunde en als keuzevak Economie kan kiezen. En als dat kan, kan ik dan ook rechten gaan studeren (dus de richting van advocaat enzo), omdat ik Economie heb? Ik ben een beetje in de war haha. Alvast bedankt voor de reactie!

En nog het laatste ding; is dit pakket als je gewoon genoeg motivatie hebt, te doen? mijn moeder zegt telkens dat natuur en gezondheid wel zwaar is ofzo.. maar eigenlijk heb ik wel vertrouwen dat het moet lukken want ik heb nu ook gewoon een goede cijferlijst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2018, 21:39
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik zit nu in 3 VWO, en ik moet over een paar maanden mijn vakkenpakket kiezen. Nu is mijn vraag of ik natuur en gezondheid met als profielkeuzevak Natuukunde en als keuzevak Economie kan kiezen. En als dat kan, kan ik dan ook rechten gaan studeren (dus de richting van advocaat enzo), omdat ik Economie heb? .
Volgens de site van Universiteit Leiden en de site van Universiteit Utrecht Kun je daar met elk vwo-diploma (los van je profielkeuze) rechten komen studeren. Ik weet natuurlijk niet naar welke universiteit je zou willen, maar als je Googled op toelatingseisen rechten, vind je van vrijwel elke universiteit wel de site met toelatingseisen.

Citaat:
En nog het laatste ding; is dit pakket als je gewoon genoeg motivatie hebt, te doen? mijn moeder zegt telkens dat natuur en gezondheid wel zwaar is ofzo.. maar eigenlijk heb ik wel vertrouwen dat het moet lukken want ik heb nu ook gewoon een goede cijferlijst.
Wat een moeilijk pakket is ligt een beetje aan waar je goed in bent: als je niet zo goed bent in betavakken als natuurkunde en scheikunde dan kan het best pittig zijn. Maar zelfs dan hoeft het niet onhaalbaar te zijn als je gewoon gemotiveerd bent of bijv bereid bent om bijles te nemen als het niet zo goed lukt
Met citaat reageren
Oud 22-01-2018, 08:16
Verwijderd
Het is zwaarder dan de andere pakketten, en dat heeft niets te maken met "waar je goed in bent". Het is voor iedereen zwaarder.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2018, 09:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het is zwaarder dan de andere pakketten, en dat heeft niets te maken met "waar je goed in bent". Het is voor iedereen zwaarder.
Niet mee eens. Als je van nature erg goed bent in wiskunde, natuurkunde en scheikunde dan hoef je er vrij weinig aan te doen. Vrienden van mij konden die vakken halen puur op wat ze oppikten in de les. Voor hen was een pakket met Geschiedenis zwaarder geweest, omdat ze daar veel meer werk in hadden moeten steken om het bij te houden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-01-2018, 09:37
Verwijderd
Hmm, grappig, ik was wat kort door de bocht vond ik zelf ook al, maar ik dacht vooral aan talen. Sommige mensen hebben gewoon weinig taalgevoel en voor hen is iedere taal een struggle.

Ik ben natuurlijk al een tijdje uit de loop maar in mijn tijd was juist voor vakken als geschiedenis opletten tijdens de les wel genoeg om alles gemakkelijk te halen. Maar goed, dat is misschien vooral een kwestie van een heel goed geheugen en dat heeft natuurlijk niet iedereen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2018, 09:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
In de onderbouw vond ik Geschiedenis ook heel goed te doen. Opletten in de les, thuis nog even doorlezen voor een toets en dan kwam het wel goed In de bovenbouw hoorde ik vooral iedereen zuchten en steunen die nog wel Geschiedenis had, omdat ze zo veel moesten leren. Bij een toets over meerdere hoofdstukken waar je een tijd terug les over hebt gehad kost dat vaak veel voorbereiding. Bij natuurkunde is het voldoende om te snappen wat er gebeurt, als je het snapt en kan toepassen (formule opzoeken in Binas, invullen, uitrekenen) dan ben je er grotendeels
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Niet mee eens. Als je van nature erg goed bent in wiskunde, natuurkunde en scheikunde dan hoef je er vrij weinig aan te doen. Vrienden van mij konden die vakken halen puur op wat ze oppikten in de les. Voor hen was een pakket met Geschiedenis zwaarder geweest, omdat ze daar veel meer werk in hadden moeten steken om het bij te houden.
Heel eerlijk denk ik dat je er nog steeds VEEL aan moet doen (niet zoals u zegt vrij weinig), omdat vooral in de 4e klas alles "anders" en specifieker gevraagd wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 16:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Heel eerlijk denk ik dat je er nog steeds VEEL aan moet doen (niet zoals u zegt vrij weinig), omdat vooral in de 4e klas alles "anders" en specifieker gevraagd wordt.
Als je heel erg goed bent in wiskunde dan hoef je het eigenlijk alleen maar bij te houden, zorgen dat je een beetje oplet in de les en bij bent met je huiswerk. (Ik had een stuk of 5 jongens in de klas die thuis nooit iets aan wiskunde deden, soms wel in de les het huiswerk al deden, en nog steeds prima cijfers haalden.) Ben je er wat minder goed in, dan zal je meer je best moeten doen, extra moeten oefenen. Ik heb zelf bijles gehad voor Wiskunde B, ik had die extra oefening wel nodig. In de vierde kon ik het nog redelijk goed bijhouden, in de vijfde vond ik het echt lastig worden.

Vergeleken met Wiskunde in de onderbouw is het inderdaad een stuk lastiger.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-01-2018, 08:08
Verwijderd
Ik maakte voor Wiskunde B geen huiswerk (idd gewoon opletten in de les) en heb met gemak alles gehaald. Maar moet meteen toegeven dat ik voor Wiskunde B altijd een 6 of een 7 op rapport had, nooit hoger

Als je slim en handig genoeg bent hoef je voor geen enkel vak "veel" te doen. Maar dan moet het je echt liggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.