Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 12:27
Poesket
Poesket is offline
Kunstacademie den haag? of de Hku?

Kan iemand me wat vertellen over beide toelatingen?
__________________
einde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2004, 12:41
drezzz
Avatar van drezzz
drezzz is offline
Waarom bel je niet gewoon ff die scholen op?
__________________
www.doubledtattoo.nl
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:16
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
drezzz schreef op 29-09-2004 @ 13:41 :
Waarom bel je niet gewoon ff die scholen op?
Omdat ik ervaringen wil horen
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:43
drezzz
Avatar van drezzz
drezzz is offline
Kan iemand me wat vertellen over beide toelatingen?


Ja, de school, die je dus kan bellen.
__________________
www.doubledtattoo.nl
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
N4Poleon schreef op 29-09-2004 @ 12:46 :
*verhaal*
ja das de hanze he..overal zelf achteraan moeten en slechte admin enzo kzat eerst op de pabo van de hanze. maar volgens mij kan je alleen in mei ofzo op toelatingsgesprek met minerva en in zwolle kan dat het hele jaar door geloof ik. er staat iig dat ze je een datum toesturen...ik neem aan dat ze niet nu alvast een datum prikken voor in mei ofzo. ik ga nl in januari een half jaar in het buitenland studeren, dus dan kan ik opzich niet even langskomen om dat toelatingsgesprek
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:53
Last_Mohican
Avatar van Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Nee dat klopt niet naar mijn mening: je kan al toelatingen doen vanaf februari tot laat juni, naar ik heb gehoord.
__________________
maybe we are LOST HEROES
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 11:03
Verwijderd
Citaat:
N4Poleon schreef op 30-09-2004 @ 13:53 :
Nee dat klopt niet naar mijn mening: je kan al toelatingen doen vanaf februari tot laat juni, naar ik heb gehoord.
nouja..dat maakt voor mij verder niets uit. februari is ook te laat
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:15
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Bij de hanze zijn er de laatste week van Augustus ook toelatingen voor mensen die ziek waren, niet konden etc.
Ik ken in elk geval 3 mensen die toen pas toelating deden.

Bel gewoon even op, t lijkt me stug dat je sowieso geen kunstacademie kunt doen als je een jaar naar het buitenland gaat.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 21:06
Verwijderd
Citaat:
qwertyuiop schreef op 01-10-2004 @ 18:15 :
Bij de hanze zijn er de laatste week van Augustus ook toelatingen voor mensen die ziek waren, niet konden etc.
Ik ken in elk geval 3 mensen die toen pas toelating deden.

Bel gewoon even op, t lijkt me stug dat je sowieso geen kunstacademie kunt doen als je een jaar naar het buitenland gaat.
kee, thnx
kheb sowieso het windesheim al gebelt vanmorgen, en die bellen me terug
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 18:07
Verwijderd
ik wil mijn pedagogiek opleiding (uni) gaan combineren met deeltijd kunstacademie misschien! Weet dat dat haast onmogelijk is, dus waarschijnlijk zal het altijd een droom blijven ofzo. Maar weet iemand op welke scholen je deeltijd kunstacademie kunt doen, in de avonduren?
Voor WANNEER moet je je eigenlijk uberhaupt aanmelden voor de kunstacademie om mee te doen aan de toelating?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 20:40
brinta
brinta is offline
Citaat:
salieee schreef op 05-10-2004 @ 19:07 :
ik wil mijn pedagogiek opleiding (uni) gaan combineren met deeltijd kunstacademie misschien! Weet dat dat haast onmogelijk is, dus waarschijnlijk zal het altijd een droom blijven ofzo. Maar weet iemand op welke scholen je deeltijd kunstacademie kunt doen, in de avonduren?
Voor WANNEER moet je je eigenlijk uberhaupt aanmelden voor de kunstacademie om mee te doen aan de toelating?
Leidse universiteit heeft een samenwerking met de Haagse kunstacademie , ik weet verder niet precies hoe & wat maar hierover kun je een infoboekje opvragen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 10:46
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 08-10-2004 @ 21:40 :
Leidse universiteit heeft een samenwerking met de Haagse kunstacademie , ik weet verder niet precies hoe & wat maar hierover kun je een infoboekje opvragen
maar ik studeer aan de UU
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:09
brinta
brinta is offline
Citaat:
salieee schreef op 10-10-2004 @ 11:46 :
maar ik studeer aan de UU
Ai.

Ik weet verder dat deeltijd bij mij op school (wdka) les op vrijdag betekent ipv in de avonduren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 23:53
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
ik zit op een kunstacademie en ik doe de docentenopleiding, wat heel erg leuk is. Ik kan bezig met mijn eigen werk en ik kan fijn met mensen werken en allemaal leuke dingen met ze doen
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 14:42
Vee
Vee is offline
tja... ik ben van plan om er over een jaar of 2 /3 eens aan te beginnen, eerst maar een beetje rustig aan doen en levenservaring opdoen, diplomaatje halen, nog meer kutzooi meemaken.... daarna ga ik wel kijken wat ik uit de opleiding kan halen... Ben van plan om autonoom te gaan doen in Utrecht, Rotterdam of Amsterdam, of natuurlijk ergens anders als ik nog wat tegenkom dat beter bevalt....

en dan... zie ik wel denk ik...
__________________
pretenties zijn kut
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
drezzz schreef op 23-09-2004 @ 11:13 :
Een kunstacademie is echt zo'n verzamelplaats voor vage hippies die niks beters te doen hebben. Om kunstenaar te worden heb je geen opleiding nodig, creativiteit en inzicht is genoeg.
ik zou eerst maar goedonderzoeken wat een kunstacademie inhoud voor dat je dat soort domme argumenten geeft.
want als je een kunstacademie fout vind, vind je een docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving fout, grafische vormgevers fout, mode ontwerpers fout, muziekanten fout, dansers fout, acteurs fout, 3d design ontwerpers fout, bouwkunde fout en vrije kunst.

nou dat is een hele mond vol aan mensen die deze maatschappij behoorlijk beinvloeden, en die tegenwoordig niet meer weg te denken zijn.

zo! ga jij nu maar nadenken over die onzinnige hippies waar jij het over hebt
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 15:14
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Na de studiebeurs ben ik es gaan nadenken. Ik denk dat ik mn heil ga zoeken bij de HKU, omdat ik verder eigenlijk geen dergelijke opleidingen ken op HBO niveau. Want dat is tog wel wat ik zoek. Ik zelfs et gym gedaan, maar da was niet meer te doen , dus een MBO opleiding(niet grof bedoeld hoor) laat ik nog even passeren.

Is hier eigenlijik een HKU student die mij et verschil tussen de opleiding BD animator <> BAT animatronix kan uitleggen? Deze twee spreken mij dan nog het meest aan.
Ik zoek iig ook iets van concept, tja, op dit forum lijkt het al bijna gewoon te worden, maar ja daarom zitten we ook hier.^^
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 16:20
Verwijderd
Iemand enig idee of er op WO-niveau andere opleidingen zijn behalve Kunstgeschiedenis?

Doceren aan het grafisch lyceum oid, wat voor studie moet je daarvoor hebben?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:08
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 14-10-2004 @ 20:40 :
ik zou eerst maar goedonderzoeken wat een kunstacademie inhoud voor dat je dat soort domme argumenten geeft.
want als je een kunstacademie fout vind, vind je een docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving fout, grafische vormgevers fout, mode ontwerpers fout, muziekanten fout, dansers fout, acteurs fout, 3d design ontwerpers fout, bouwkunde fout en vrije kunst.

nou dat is een hele mond vol aan mensen die deze maatschappij behoorlijk beinvloeden, en die tegenwoordig niet meer weg te denken zijn.

zo! ga jij nu maar nadenken over die onzinnige hippies waar jij het over hebt
you go girl!
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:23
drezzz
Avatar van drezzz
drezzz is offline
je mist m'n punt compleet

Citaat:
vind je een docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving fout, grafische vormgevers fout, mode ontwerpers fout, muziekanten fout, dansers fout, acteurs fout, 3d design ontwerpers fout, bouwkunde fout en vrije kunst.
Nee hoor, ik heb ontzettend respect voor al die mensen.
Ik zeg alleen dat je het hele grafische gebeuren beter in de praktijk kan leren.
__________________
www.doubledtattoo.nl
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 11:10
de Koe!
Avatar van de Koe!
de Koe! is offline
Citaat:
drezzz schreef op 21-10-2004 @ 11:23 :
je mist m'n punt compleet



Nee hoor, ik heb ontzettend respect voor al die mensen.
Ik zeg alleen dat je het hele grafische gebeuren beter in de praktijk kan leren.
Kunstacademie is dan ook voor 80 % praktijk. Ze geven je zeer algemene opdrachten en de rest moet je maar zelf doen. Het is altijd handig als er dan docenten zijn die je kunnen zeggen of je goed bezig bent of niet, die je tips en opdrachten kunnen geven, zodat je een algemeen kader hebt waarin je jezelf kan ontwikkelen. Als je het als opleiding kiest, kan je je bovendien voor de 100% inzetten voor je 'artistieke ontplooiing', om het nu even zo te noemen. Het is als het ware het enige waar je echt mee bezig moet zijn. Gedurende die 4 jaar van een artistieke opleiding heb je dan ook echt de mogelijkheid om alles uit jezelf te halen, wat niet het geval is als je bijvoorbeeld naar de universiteit gaat en in je vrije tijd een beetje bezig bent met tekenen.

Ik denk trouwens niet dat ik bijvoorbeeld uit mezelf zou gaan etsen en zo, al was het maar omdat ik thuis niet bepaald een drukpers heb staan... Ik doe vrije grafiek & illustratie en ik ga een heleboel verschillende druktechnieken leren, die ik anders waarschijnlijk nooit geleerd zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 10:25
Zylverstar
Avatar van Zylverstar
Zylverstar is offline
Wat heeft iedereen hier tegen de Gerrit Rietveld Academie?
Kan iemand zijn of haar mening onderbouwen want "vies" vind ik een beetje ongenuanceerd...
__________________
Get a life or die trying!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:30
drezzz
Avatar van drezzz
drezzz is offline
"Ik denk trouwens niet dat ik bijvoorbeeld uit mezelf zou gaan etsen en zo, al was het maar omdat ik thuis niet bepaald een drukpers heb staan... Ik doe vrije grafiek & illustratie en ik ga een heleboel verschillende druktechnieken leren, die ik anders waarschijnlijk nooit geleerd zou hebben."

de werking van een drukpers heeft verder weinig met kunst te maken (en ja, ik weet hoe een offsetpers werkt, ik kan zeefdrukken en ik weet wat zo'n heidelberg pers doet)
__________________
www.doubledtattoo.nl
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 20:33
Verwijderd
de werking heeft er alles mee te maken, in het feit dat het dat produceert wat jij wilt maken.

kunst academie is praktijk, en een klein gedeelte theorie zoals kunstgeschiedenisvakken.
op een kunst academie heb je de mogenlijkheid om je wereld qua materiaal, technieken, en gereedschappen of machines die je zelf nooit thuis zou gebruiken.
grafisch leer je jezelf zelden zo goed aan als op een academie, 3d, kun je niet zonder goede werkplaatsen en de juiste lessen over het produceren van producten, en hoe je materiaal moet behandelen.
met mode leer je ook de hele buisness die er omheen hangt, jazelfs als vrije kunst student leer je zelfstandig ondernemer te zijn.
bouwkunde: zonder de juiste lessen kun jij jezelf nooit aanleren wat zei leren.
docentenopleiding: niemand kan goede lessenseries maken zonder een hele hoop theorie verorbert te hebben, er ligt een groot verschil tussen leuk met een groep mensen om te kunnen gaan, en verantwoord les geven.

en voor allemaal geld: je verbreed je kennis op kunstgebied, maakt belangrijke connecties, je ontdekt technieken die jou ideeen misschien weer beter tot uitdrukking brengen enzovoort.

voor veel heb je meer nodig dan alleen oefenen in praktijk (zoals een stage praktijk is, of metteen werken praktijk is).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 20-10-2004 @ 17:20 :
Iemand enig idee of er op WO-niveau andere opleidingen zijn behalve Kunstgeschiedenis?

Doceren aan het grafisch lyceum oid, wat voor studie moet je daarvoor hebben?
docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving, en een hele hoop ervaring.
of kunstgeschiedenis, zodat je kunstgeschiedenisdocent kan worden.
of een grafische opleiding aan een kunstacademie.
meeste docenten op hbo of een grafisch lyceum hebben ervaring achter de rug in de praktijk, voor ze beginnen met lesgeven op een hogere vorm dan middelbaar onderwijs.
docentenopleiding is hbo, kunstacademie ongegradeerd (ik doe nog oude stijl 1egraads), dus mag je overal lesgeven in kunstvakken, ook op kunst academies, pabo's, middelbare scholen, musea, alles dus
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef op 04-09-2004 @ 03:45 :
Weet je wat ironisch is? Dat die afgestudeerde 'kunstenaars' op een gegeven moment toch een middelmatig baantje gaan nemen omdat de kunstenaars uitkering toch ooit opraakt. Je hebt wel een geweldige opleiding waar je hart bij ligt gedaan, de rest van je leven ga je toch hard moeten werken ergens waar je het kut vind alleen maar om te kunnen leven. Je bent dan meer bezig met werken omdat je zo weinig verdient dan met kunstzinnige dingen bezig zijn gewoon puur omdat je niet 'goed' opgeleid bent. En dan wat? trouwen? iemand die je onderhoudt? touwtjes aan elkaar knopend?

kunstenaar zijn is een mooie droom.
En daarom ga ik eerst een andere opleiding doen en dán de schrijversopleiding van de HkU Utrecht.

en nee, ik was ook niet toegelaten
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 21:53
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Zylverstar schreef op 25-10-2004 @ 11:25 :
Wat heeft iedereen hier tegen de Gerrit Rietveld Academie?
Kan iemand zijn of haar mening onderbouwen want "vies" vind ik een beetje ongenuanceerd...
Het zweverige sfeertje wat ik er vanaf lees, dat is bij mij een beetje het 'probleem', of iig, dat is wat het minder aanlokkelijk maakt voor mij om er heen te gaan.

Wat ik ook hoor van een vriendin van me die er naartoe gaat, dat ze 'feedback' van leraren krijgt in de trand van "Ja... je moet een extra... dimensie in je schilderij brengen..."
Tja. Daar heb je dus geen fuk aan.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 09:17
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Gaan er nog mensen naar de open dag op de HKU 20 november dit jaar?

Ik wel
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
LaMazulu schreef op 27-10-2004 @ 10:17 :
Gaan er nog mensen naar de open dag op de HKU 20 november dit jaar?

Ik wel
ik help misschien mee
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 09:59
I SAVED LATIN
I SAVED LATIN is offline
Waar zit je? ABCreatief / design art & technology / KW1C

Waarom daar? Weet nog niet precies welke acedemy ik wil gaan doen, dus nu heb ik een jaar tijd om me daar goed in te orienteren en tevens de mogelijkheid om mijn portfolio uit te breiden.

Wat voor lessen krijg je?
Kunstgeschiedenis & beschouwing, ideeen, ontwikkelingen en denkwijze, tekenen, ontwerpend tekenen, 3d, multimedia, textiel enz, enz

En wat wil je er mee bereiken?
Met deze opleiding wil ik zoals ik al eerder zei me goed orienteren op het kunstonderwijs en mijn portfolio wat uitbreiden. Zoals ik er nu tegen aankijk ga ik volgend jaar de design acedemy doen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:02
anne summers
anne summers is offline
Citaat:
LaMazulu schreef op 27-10-2004 @ 10:17 :
Gaan er nog mensen naar de open dag op de HKU 20 november dit jaar?

Ik wel

Ja, ikke ook

Ben wel benieuwd naar de HKU, vooral naar de opleiding Bachelor of Design in Theatre Design...das de officiele naam volgens mij...heeft iemand ervaringen met deze studie???
__________________
One born of light but touched by darkness, one born of darkness but touched by light....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:38
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ik ga zaterdag naar de open dag van minerva in groningen. vervolgens ga ik nog naar mijn tante (die minerva ook heeft gedaan) om mn werk een beetje te beoordelen.

dus ik post hier volgende week nog wel wat
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:46
Wenomic
Wenomic is offline
Ik ga ook 20 nov

maar ga toch niet naar de HKU denk ik. Ze zeggen dat het de minst goede academie zou zijn en in Maastricht bleek de beste te zijn. Laat ik daar nu verschrikkelijk dichtbij wonen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:07
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
20 november ga ik o.a. naar utrecht, maar ik denk dat het ook iets wordt wat dichter bij mn woning staat. St. Joost van avans hogeschool. Ook op hboniveau.
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:21
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
maastricht lijkt me ook errgg vet. dus ik wil nog wel wat van je horen als je naar een open dag bent geweest daar, wenomic
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 12:31
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
salieee schreef op 05-10-2004 @ 19:07 :
ik wil mijn pedagogiek opleiding (uni) gaan combineren met deeltijd kunstacademie misschien! Weet dat dat haast onmogelijk is, dus waarschijnlijk zal het altijd een droom blijven ofzo. Maar weet iemand op welke scholen je deeltijd kunstacademie kunt doen, in de avonduren?
Voor WANNEER moet je je eigenlijk uberhaupt aanmelden voor de kunstacademie om mee te doen aan de toelating?
www.ahk.nl
Docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving, in voltijd en deeltijd. Ik doe daar voltijd tis echt super
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 12-11-2004 @ 13:31 :
www.ahk.nl
Docentenopleiding beeldende kunst en vormgeving, in voltijd en deeltijd. Ik doe daar voltijd tis echt super
hmmm ziet er goed uit, alleen de deeltijd opleiding is ook vrijdag de hele dag les en dan heb ik ook gewoon colleges van m'n opleiding die ik nu doe
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 00:41
Glory
Avatar van Glory
Glory is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 10-11-2004 @ 14:46 :
Ik ga ook 20 nov

maar ga toch niet naar de HKU denk ik. Ze zeggen dat het de minst goede academie zou zijn en in Maastricht bleek de beste te zijn. Laat ik daar nu verschrikkelijk dichtbij wonen

Iedereen zegt ook weer wat anders over de verschillende kunstacs. Ik hoor heel vaak dat Utrecht goed is en daarom ben ik daar ook heen gegaan.
__________________
sleep is no friend.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Wenomic schreef op 10-11-2004 @ 14:46 :
Ik ga ook 20 nov

maar ga toch niet naar de HKU denk ik. Ze zeggen dat het de minst goede academie zou zijn en in Maastricht bleek de beste te zijn. Laat ik daar nu verschrikkelijk dichtbij wonen
wie is 'ze' ?
ik dacht juist dat het een goede naam had
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 15:12
Wenomic
Wenomic is offline
Ze. TJa moet bekken dat het de leraar was van die school. maar menen rond de 40-50 zijn niet van die lui die hun schooltje voor alles doen. En HKU is meer gericht op echt kunst en niet erg gericht op het bedrijfsleven, wat ze wel vertellen in hun boekjes en je laten blijken. Vriend van me heeft er ook op gezeten maar is er weer vanaf gegaan omdat het zo'n zweverig zooitje was. Maar hey das voor iedereen persoonlijk
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:51
de Koe!
Avatar van de Koe!
de Koe! is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 14-11-2004 @ 16:12 :
Ze. TJa moet bekken dat het de leraar was van die school. maar menen rond de 40-50 zijn niet van die lui die hun schooltje voor alles doen.
Ligt het aan mij als ik deze twee zinnen niet begrijp? Ik denk dat ik wel weet wat je er inhoudelijk mee bedoelt, maar ik snap de zinnen niet.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:20
de Koe!
Avatar van de Koe!
de Koe! is offline
Om even nog iets over dat "vage" van kunstacademies te zeggen:

Ik zit zelf op een kunstacademie in Gent. In Gent heb je er 2: het Sint-Lucas en de Academie (misschien heeft het officiëel een andere naam, maar iedereen noemt het in ieder geval gewoon de academie). Ik zit op het Sint-Lucas en 2 vrienden van mij op de academie. Ik merk dat er bij hen vaak heel vaag gedaan wordt, in die zin dat wat ze maken steeds een diepere betekenis moet hebben. Ik ben behoorlijk blij dat ik voor het Sint-Lucas gekozen heb, want daar is dat helemaal niet zo. Je moet natuurlijk ook niet zomaar wat gaan knoeien, maar je moet tenminste niet zo vaag doen. Je moet vooral weten waar je mee bezig bent. De docenten staan met hun voeten bij de grond, zeg maar

Ik heb nu ook elke maandag een workshop waarbij ik zaken moet tekenen die moeilijk te tekenen zijn (ik heb voor de onderwerpen "wachten" en "taal" gekozen). Ook hier is het niet de bedoeling dat we zomaar wat dingen op papier zetten om daar dan even een zweverige uitleg rond te verzinnen, waarom het te maken heeft met het gekozen onderwerp. We moeten ons goed informeren over ons thema en vanuit een duidelijk uitgangspunt werken. We moeten dus echt weten waar we mee bezig zijn. Ik denk dat dat het belangrijkste is. We leren op die manier iets te maken waar betekenis in zit, zonder in omgekeerde richting te werken. Wat voor zin heeft het immers om zomaar wat dingen op papier te zetten en daar dan achteraf een hele uitleg rond te verzinnen?

Ik denk dus dat die zweverigheid afhangt van academie tot academie. En op dat vlak heb ik goed gekozen. Ik ben heel blij met mijn keuze, zowel qua academie als qua opleiding.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 21:31
Verwijderd
Ik wil op zich wel aanmelden bij de hku maar die percentages schrikken me een beetje af. 400 aanmeldingen en 88 toelatingen...ik denk gewoon dat ik daar echt niet bij zal zitten.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 22:31
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Danique schreef op 17-11-2004 @ 22:31 :
Ik wil op zich wel aanmelden bij de hku maar die percentages schrikken me een beetje af. 400 aanmeldingen en 88 toelatingen...ik denk gewoon dat ik daar echt niet bij zal zitten.
valt volgens mij best mee (ik zit ook op de hku), dat schrok mij in eerste instantie ook af maar als je er al echt mee bezig bent en grotendeels zeker weet dat je er mee bezig wilt blijven, heb je een behoorlijke kans hoor.. er melden zich heel wat mensen aan die eigenlijk niet eens weten waarom ze zich aanmelden.
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:45
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Danique schreef op 17-11-2004 @ 22:31 :
Ik wil op zich wel aanmelden bij de hku maar die percentages schrikken me een beetje af. 400 aanmeldingen en 88 toelatingen...ik denk gewoon dat ik daar echt niet bij zal zitten.
Niet geschoten is altijd mis...

Je weet maar nooit
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 21:04
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
zijn er nog mensen die meer weten over academie minerva? ook over de zweverigheid en zo? alle informatie is welkom!

ik was op de open dag en het was gaaf. ik kwam mensen tegen die ik kende, het beviel me gewoon allemaal goed! ik heb er verder niet héél veel over te zeggen, ik voelde me er iig wel een beetje thuis. nou nog durven aanmelden dus.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 22:16
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Grafisch, Artez Arnhhem, drukdruk, maar leuk.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 14:18
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
Urm schreef op 28-09-2004 @ 22:05 :
is de sfeer op minerva leuk? is wil denk ik volgend jaar de lerarenopleiding beeldende kunst&vorming gaan doen (als ze me willen natuurlijk ) maar ik zit te twijfelen tussen zwolle en groningen... volgens mij is de sfeer in groningen niet zo cool..tenminste, dat idee kreeg ik toen ik er een paar keer ben binnengelopen. maar dat weet ik natuurlijk niet, ik zit er niet op school. en zwolle is vanaf het 1e jaar lerarenopleiding...dat spreekt me wel wat meer aan opzich...maar zwolle is ook verder weg en betekend verkassen..vandaar de twijfel
heb je overwogen om de docentenopleiding aan de NHL in Leeuwarden te gaan doen? ik woon zelf in Groningen, maar doe de opleiding in Leeuwarden. dit is een "veilige" docentenopleiding BKV waar de nadruk ligt op het lesgeven, niet zo zeer het kunstenaarsschap, hoewel er wel voldoende ruimte (en tijd) is voor eigen werk.

(er is trouwens vrijdag de 26e een open dag )
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 14:46
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
snarl schreef op 18-11-2004 @ 22:04 :
zijn er nog mensen die meer weten over academie minerva? ook over de zweverigheid en zo? alle informatie is welkom!

ik was op de open dag en het was gaaf. ik kwam mensen tegen die ik kende, het beviel me gewoon allemaal goed! ik heb er verder niet héél veel over te zeggen, ik voelde me er iig wel een beetje thuis. nou nog durven aanmelden dus.
Ik zit op Minerva, tweede jaar docenten opleiding.
Ik vind Minerva niet erg zweverig, wel is er vaak onduidelijkheid en loopt alles vrij ongestructureerd, hier moet je mee om kunnen gaan (valt soms niet mee). Hier wordt je wel erg zelfstanding van, merk ik = positief Minerva heeft niet echt een goede naam, maar ik denk dat je er prima opgeleid wordt. De sfeer is heel leuk (vind ik zelf) ik ben denk ik niet de enige
Maar goed, ik vind het er heel erg leuk en als je nog iets wilt weten roep je maar
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 14:49
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 21-11-2004 @ 15:18 :
heb je overwogen om de docentenopleiding aan de NHL in Leeuwarden te gaan doen? ik woon zelf in Groningen, maar doe de opleiding in Leeuwarden. dit is een "veilige" docentenopleiding BKV waar de nadruk ligt op het lesgeven, niet zo zeer het kunstenaarsschap, hoewel er wel voldoende ruimte (en tijd) is voor eigen werk.

(er is trouwens vrijdag de 26e een open dag )
Hoezo is dat een "veilige" opleiding? Op minerva ligt de nadruk binnenkort ook minder op het eigen werk en ik denk dat minerva op dit gebied veel meer te bieden heeft dan de NHL

ps. Is het niet handig als een docent zelf ook kennis heeft gemaakt met dingen als steendruk, fotografie, film, typografie, houtsnede, metaalbewerking, houtbewerking, vormgevingsprogramma's, etsen, ik weet zeker dat Minerva hier veel kan bieden en dat er genoeg ruimte voor is, omdat het een kunstschool is en geen algemene school, zoals de NHL
__________________
I love mittens made out of kittens

Laatst gewijzigd op 21-11-2004 om 14:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Iemand ervaring met kunstacademies?
Miminaona
4 29-07-2011 21:15
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 06:24
Studeren kunstacademie of Algemene-Cultuurwetenschappen?
Verwijderd
10 10-12-2006 22:45
ARTistiek [Discussie] Lerarenopleiding Kunstacademies, trek jij daar wat van aan?
devilcat
81 04-08-2006 17:49
Algemene schoolzaken Verschillen tussen kunstacademies
Sannetje
2 10-11-2003 16:38
ARTistiek Stelling: Kunstacademie-> is er een toekomst voor hen!
aquafemme
12 31-12-2002 11:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.