Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2005, 20:33
bla1991
bla1991 is offline
weet er iemand of het schadelijk is om krachttraining te doen zoals opdrukken en buikspieroefeningen op 14 jarige leeftijd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2005, 10:39
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Simpele oefeningen als die zijn sowieso niet erg, tenzij je je er echt teveel doet. Opdrukken kan niet zo veel kwaad. Maar in een sportschool aan te zware gewichten hangen is niet goed.. Dan kunnen er dingen vergroeien. Gewoon met mate doen.

Gewoon doen hoor
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 11:38
Verwijderd
Er wordt in verschillende fitnessscholen jeugdfitness gehouden met vakkundige begeleiding op fitnessgebied.

Het zal wel aankomen op veel herhalingen (tussen de 20 en 30 herhalingen met een laag gewicht) En meestal is het in het begin dat men eerst traint op apparaten voordat iemand begint met losse gewichten. Het gaat meer om de uitvoering en de houding dan om het gewicht. Maar buikspieroefeningen en opdrukken lijkt me niet schadelijk voor de gezondheid op die leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 18:25
bla1991
bla1991 is offline
en wat is dan het beste? 1keer 50 keer opdrukken of bijv 2keer 25 ?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 18:51
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
ik weet niet meer wie het zij, volgens mij was het mijn trainer of mijn gymleraar. maar iig 1 van de 2 vertelde mij dat als je rond je 14/15de of nog eerder kracht trainingen ging doen dat je dan stopt met groeien
__________________
ajacied 4-life
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 20:35
bla1991
bla1991 is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 12-06-2005 @ 19:51 :
ik weet niet meer wie het zij, volgens mij was het mijn trainer of mijn gymleraar. maar iig 1 van de 2 vertelde mij dat als je rond je 14/15de of nog eerder kracht trainingen ging doen dat je dan stopt met groeien
ik heb een paar maanden met 4,5kilo 45 herhalingen gemaakt, per dag, en nu ben ik daarmee gestopt. wil dit dan zeggen dat ik nu gestopt ben met groeien?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 07:28
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
bla1991 schreef op 12-06-2005 @ 19:25 :
en wat is dan het beste? 1keer 50 keer opdrukken of bijv 2keer 25 ?
op jouw leeftijd...dat laatste
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:02
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 12-06-2005 @ 19:51 :
ik weet niet meer wie het zij, volgens mij was het mijn trainer of mijn gymleraar. maar iig 1 van de 2 vertelde mij dat als je rond je 14/15de of nog eerder kracht trainingen ging doen dat je dan stopt met groeien
lol
zeker niet ik deed al aan krachtrainingen toen ik 12 was en ik ben gewoon blijven doorgroeien. Het enige waar ik ooit last van heb gehad is rugpijn maar meer ook niet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:03
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
bla1991 schreef op 12-06-2005 @ 21:35 :
ik heb een paar maanden met 4,5kilo 45 herhalingen gemaakt, per dag, en nu ben ik daarmee gestopt. wil dit dan zeggen dat ik nu gestopt ben met groeien?
geloof niet dat soort fabeltjes .
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:06
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 12-06-2005 @ 19:51 :
ik weet niet meer wie het zij, volgens mij was het mijn trainer of mijn gymleraar. maar iig 1 van de 2 vertelde mij dat als je rond je 14/15de of nog eerder kracht trainingen ging doen dat je dan stopt met groeien
Dan had die 1 van de 2 er geen verstand van
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:08
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
bla1991 schreef op 12-06-2005 @ 19:25 :
en wat is dan het beste? 1keer 50 keer opdrukken of bijv 2keer 25 ?
Tja, je kan het beste het aantal langzaam verhogen, kijken hoeveel je kunt en dat dan een aantal keer herhalen.

Maar ik denk niet dat je meteen 50 zult halen hoor
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 15:01
hardhitter
hardhitter is offline
Dat je zou stoppen met groeien zou dan alleen maar komen omdat je dan teveel energie verbruikt tijdens het sporten en zo neit meer genoeg energie overhoud om te groeien.

Dit kan je heel simpel oplossen door gewoon een hele boel (gezond) te eten. Zolang je maar genoeg eet kan je heus wel sporten en groeien tegelijk.
__________________
911? there's a handsome guy in my house! ow w8 cancel that... it's only me
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 20:54
bla1991
bla1991 is offline
Citaat:
Guissie schreef op 13-06-2005 @ 12:08 :
Tja, je kan het beste het aantal langzaam verhogen, kijken hoeveel je kunt en dat dan een aantal keer herhalen.

Maar ik denk niet dat je meteen 50 zult halen hoor
toen ik nog met die gewichtjes trainde drukte ik me elke dag 50 keer op
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 22:18
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
bla1991 schreef op 17-06-2005 @ 21:54 :
toen ik nog met die gewichtjes trainde drukte ik me elke dag 50 keer op
Ik bedoel 50 in 1x
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:06
bla1991
bla1991 is offline
Citaat:
Guissie schreef op 17-06-2005 @ 23:18 :
Ik bedoel 50 in 1x
ja bedoel ik OOK, ik drukte me elke dag 50x in 1 keer op
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 21:46
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Veel herhalingen kan geen kwaad, je traint alleen niet zozeer kracht, maar meer krachtuithouding.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 23:43
Thijsz!
Avatar van Thijsz!
Thijsz! is offline
In principe is krachttraining nutteloosvoordat de puberteid bijna is afgelopen
dus op 14 jaar ook
Het kan wel, alleen heeft het geen Long-term effect.
Als je zo rond de 17 of 18 bent, zul je zien dat je met minder werk, meer spieren aanmaakt!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 23:54
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Het is absoluut niet zinloos, ik deed m'n eerste krachtoefeningen rond m'n 13e en heb daarmee heel wat tijd gewonnen op de 100m.
Het is wel zo dat als je ze te extreem doet, je veel spierspanning opbouwt en dat kan pijn doen met het groeien.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-07-2005, 20:44
bla1991
bla1991 is offline
Op welke leeftijd mag je wel gaan fitnessen , en waarom mag dit nog niet op je 14e?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 10:11
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Als je echt voluit wil gaan met krachttraining, dan moet je wachten tot je uitgegroeid bent. Lichte fitness kun je best op jonge leeftijd al doen.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 10:10
Cerberus
Cerberus is offline
met fitness kun je het beste beginnen als je uitgegroeid bent. en dan bedoel ik aan de zware gewichten gaan hangen. je kan nu best wel opdrukken en sit-ups maken. het gaat er om dat je gewrichten, banden, kapsels, pezen nog niet volgroeid zijn en zware inspanning niet gewend zijn. iedereen die wil gaan fitnessen moet er eerst voor zorgen dat al die banden en kapsels om de gewrichten kunnen wennen aan zwaardere belastingen.
Als je nu al met echte kraqchttraining gaat beginnen kan dat de verdere groei en ontwikkeling negatief beinvloeden.
jongens en meisjes die nog in de groei zijn moeten gewoon erg oppassen met krachttraining.
__________________
~pas op voor grootspraak: er kan iemand in de buurt zijn die je als kind gekend heeft~
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 14:33
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
Cerberus schreef op 26-07-2005 @ 11:10 :
met fitness kun je het beste beginnen als je uitgegroeid bent. en dan bedoel ik aan de zware gewichten gaan hangen. je kan nu best wel opdrukken en sit-ups maken. het gaat er om dat je gewrichten, banden, kapsels, pezen nog niet volgroeid zijn en zware inspanning niet gewend zijn. iedereen die wil gaan fitnessen moet er eerst voor zorgen dat al die banden en kapsels om de gewrichten kunnen wennen aan zwaardere belastingen.
Als je nu al met echte kraqchttraining gaat beginnen kan dat de verdere groei en ontwikkeling negatief beinvloeden.
jongens en meisjes die nog in de groei zijn moeten gewoon erg oppassen met krachttraining.
Gaat hierin zeker mee wat Cerberus zegt...
Daarnaast wil ik het volgende toevoegen:
Neem op (vooral) jonge leeftijd voldoende pauze (let er wel op dat je ook weer niet te lang pauze neemt totdat de spieren afgekoeld zijn), overhaast niet en ga niet zitten mikken op 10 herhalingen per keer maar kijk hoelang je het uithoud. Als je bijvoorbeeld 7 herhalingen uithoudt per reeks ga dan niet door tot de 10, maar stop gewoon. Je moet je niet blindstaren omdat een of ander trainingsschema zegt dat je 3x een reeks moet doen met 10 herhalingen. Trainingsschema's zijn richtlijnen, geen dingen die je moet doen. Ieder lichaam reageert anders, vind dus zelf het maximale wat je aan kunt ga niet verder. Het juiste ritme vinden kost wat tijd, werk hier rustig aan, ervaar hoe je lichaam reageert op de bewegingen en ga niet verder dan wat je aan kunt. Ben voorzichtig.
Daarnaast nog een tip, begin niet meteen met dumbells (die kleine halters) maar begin eerst gewoon aan apparaten. Dit is om jezelf leren te stabliseren en te voorkomen dat je bijvoorbeeld met de dumbells niet gaat schomelen of niet meer voelt of je daadwerkelijk op het hoogste punt zit waardoor je gaat bewegen en geen stabiele ontwikkeling doormaakt.

En dan nog een laatste tip: lees eerst eens wat literatuur voordat je begint. Voor sport heb je óók je verstand nodig en daarom is een kleine theoretische basis hoe bijvoorbeeld je spieren werken en welke voeding het beste is, mooi meegenomen en maakt het trainen misschien alleen maar leuker, interessanter en ook veiliger.

Laatst gewijzigd op 26-07-2005 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 16:40
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Denkie schreef op 26-07-2005 @ 15:33 :

maar begin eerst gewoon aan apparaten. Dit is om jezelf leren te stabliseren
"stabiliseren" en coördinatie komen juist pas aan bod met dumbells. Dat rechthouden van die krengen leer je niet in een apparaat. Voordeel van apparataten ipv dumbells en barbell is juist dat je niet hoeft te coördineren en geen kracht hoeft te zetten in een andere richting dan die richting die je op dat moment wil trainen.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 17:50
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 26-07-2005 @ 17:40 :
"stabiliseren" en coördinatie komen juist pas aan bod met dumbells. Dat rechthouden van die krengen leer je niet in een apparaat. Voordeel van apparataten ipv dumbells en barbell is juist dat je niet hoeft te coördineren en geen kracht hoeft te zetten in een andere richting dan die richting die je op dat moment wil trainen.
Hm, je kan gelijk hebben inderdaad (was in eerste instantie ook mijn ingeving toen ik begon met fitness/krachttraining), maar dan begrijp ik niet waarom vrijwel elke sportinstructeur van een fitnessbedrijf adviseerd om te beginnen aan apparaten en waarom dan Dr. Dieter Zittlau (bekende sportwetenschapper op gebied van krachttraining) en andere sportwetenschappers op het gebied van bewegingsleer en spiercommunicatie juist voor veel mensen adviseren om eerst op van die apparaten te beginnen zodat de spieren (en ook pezen en gewrichten) gewend raken aan de beweging die je maakt. Het is dus goed voor het samenspel van de spieren, de intermusculaire communicatie tussen de spieren verloopt beter, met een apparaat train je vaak een hele spiergroep, met een dumbell kun je, als je een beetje een onhandige beginner bent, misschien onbewust minder spieren in een spiergroep tegelijk trainen en dan krijg je dus dat de ene spier "beter" wordt en de andere spier "achter blijft" met de ontwikkeling en dat komt dus simpelweg door communicatiefouten tussen spieren onderling.

Nogmaals, je kan inderdaad wel gelijk hebben, het was ook het eerste waar ik op kwam toen ik begon met fitnessen, maar ik zou en ik moest volgens iedereen eerst op die apparten beginnen voordat ik dumbells ging gebruiken. Achteraf gezien een goede keuze geweest, want ik de eerste maand flink aan het "slingeren" geweest met mijn dumbells, nadat ik een aantal weken de apparaten gebruikt heb, is dat slingeren zeer beperkt geworden.

Máár zoals het natuurlijk met sport altijd zo is, het blijft een persoonlijke prestatie, iemand die heeft dat niet nodig en heeft meteen een goede motorische, stabiele en gecoördineerde beweging, een ander heeft dat niet. Sportwetenschap is net zo slecht in te schatten als bijvoorbeeld psychologische wetenschappen. Theorieën genoeg, maar dat geldt niet voor iedereen en daarom zal een discussie altijd voort blijven duren...

Laatst gewijzigd op 28-07-2005 om 17:54.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 20:48
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Denkie schreef op 28-07-2005 @ 18:50 :
Hm, je kan gelijk hebben inderdaad (was in eerste instantie ook mijn ingeving toen ik begon met fitness/krachttraining), maar dan begrijp ik niet waarom vrijwel elke sportinstructeur van een fitnessbedrijf adviseerd om te beginnen aan apparaten en waarom dan Dr. Dieter Zittlau (bekende sportwetenschapper op gebied van krachttraining) en andere sportwetenschappers op het gebied van bewegingsleer en spiercommunicatie juist voor veel mensen adviseren om eerst op van die apparaten te beginnen zodat de spieren (en ook pezen en gewrichten) gewend raken aan de beweging die je maakt. Het is dus goed voor het samenspel van de spieren, de intermusculaire communicatie tussen de spieren verloopt beter, met een apparaat train je vaak een hele spiergroep, met een dumbell kun je, als je een beetje een onhandige beginner bent, misschien onbewust minder spieren in een spiergroep tegelijk trainen en dan krijg je dus dat de ene spier "beter" wordt en de andere spier "achter blijft" met de ontwikkeling en dat komt dus simpelweg door communicatiefouten tussen spieren onderling.

Nogmaals, je kan inderdaad wel gelijk hebben, het was ook het eerste waar ik op kwam toen ik begon met fitnessen, maar ik zou en ik moest volgens iedereen eerst op die apparten beginnen voordat ik dumbells ging gebruiken. Achteraf gezien een goede keuze geweest, want ik de eerste maand flink aan het "slingeren" geweest met mijn dumbells, nadat ik een aantal weken de apparaten gebruikt heb, is dat slingeren zeer beperkt geworden.

Máár zoals het natuurlijk met sport altijd zo is, het blijft een persoonlijke prestatie, iemand die heeft dat niet nodig en heeft meteen een goede motorische, stabiele en gecoördineerde beweging, een ander heeft dat niet. Sportwetenschap is net zo slecht in te schatten als bijvoorbeeld psychologische wetenschappen. Theorieën genoeg, maar dat geldt niet voor iedereen en daarom zal een discussie altijd voort blijven duren...
Je slaat de plank flink mis, júist met los gewicht train je stabilisatoren mee, enig nadeel is idd dat je de techniek moet kennen als je een doelspier hebt. De reden waarom geadviseerd word om eerst met machines te trainen is dat wanneer je een non actieve sport & fitnessn00b bent je lichaam eerst eens moet wennen aan uberhaupt belast wórden en je daarbij niet meteen je nek hoeft te breken omdat je zo'n slapjanus bent dat je door je rug zakt.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2005, 21:06
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Denkie schreef op 28-07-2005 @ 18:50 :
Sportwetenschap is net zo slecht in te schatten als bijvoorbeeld psychologische wetenschappen. Theorieën genoeg, maar dat geldt niet voor iedereen en daarom zal een discussie altijd voort blijven duren...
Had het er toevallig met m'n krachttrainer over en hij zei zoiets als "hoeveel verschillende theoriën en wetenschappers er wel niet mogen zijn, er is niets waar ze zo massaal achter staan als dat je met apparaten géén coördinatie traint".

Simpel gezegd moet je dat trainen waar je beter in wil worden, dus wil je goede coördinatie en geen gezwabber met die armen en benen, moet je losse gewichten pakken. Jezelf confronteren met je gebrek aan coördinatie zeg maar

En inderdaad iedere fitness-instructeur adviseert apparaten, maar dat is vooral omdat de meeste sportschooljochies niets meer/minder/anders willen dan brede schouders... En dat kweek je daar snel. Als je gecoördineerde en nuttige explosieve kracht wil hebben voor bijvoorbeeld een snelle 100m of snelle arm voor speer oid, praat je ineens over hele andere manier van trainen
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 12:00
Cerberus
Cerberus is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 29-07-2005 @ 22:06 :
Had het er toevallig met m'n krachttrainer over en hij zei zoiets als "hoeveel verschillende theoriën en wetenschappers er wel niet mogen zijn, er is niets waar ze zo massaal achter staan als dat je met apparaten géén coördinatie traint".

Simpel gezegd moet je dat trainen waar je beter in wil worden, dus wil je goede coördinatie en geen gezwabber met die armen en benen, moet je losse gewichten pakken. Jezelf confronteren met je gebrek aan coördinatie zeg maar

En inderdaad iedere fitness-instructeur adviseert apparaten, maar dat is vooral omdat de meeste sportschooljochies niets meer/minder/anders willen dan brede schouders... En dat kweek je daar snel. Als je gecoördineerde en nuttige explosieve kracht wil hebben voor bijvoorbeeld een snelle 100m of snelle arm voor speer oid, praat je ineens over hele andere manier van trainen
Fitness is ook vooral gericht op de commerciele markt. Dan is het logisch dat die fitness instucteurs allemaal maar zeggen dat aan apparaten gaan hangen goed voor je is. Ze moeten natuurlijk zoveel mogelijk de zaal vol hebben en centen verdienen.
De meeste mensen die een beetje verstand hebben van trainingsleer/krachttraining weten dat bij specifieke krachttraining niet behaald wordt met de apparaten in de fitness school.
__________________
~pas op voor grootspraak: er kan iemand in de buurt zijn die je als kind gekend heeft~
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 11:16
Verwijderd
Vanaf 16 jaar mocht je toch wel al voorzichtig beginnen met fitness?

Ik hoorde dat je nog een groeispurt krijgt ofsow op latere leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 12:51
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 31-07-2005 @ 12:16 :
Vanaf 16 jaar mocht je toch wel al voorzichtig beginnen met fitness?

Ik hoorde dat je nog een groeispurt krijgt ofsow op latere leeftijd?
Er zijn geen richtlijnen kwa leeftijd, je moet gewoon wachten tot je lichaam voldoende uitgegroeid is (en tot je het aankunt natuurlijk) voor je met het echte werk begint. That's it.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 18:27
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 29-07-2005 @ 22:06 :
Had het er toevallig met m'n krachttrainer over en hij zei zoiets als "hoeveel verschillende theoriën en wetenschappers er wel niet mogen zijn, er is niets waar ze zo massaal achter staan als dat je met apparaten géén coördinatie traint".
Pff, irritant is dat hè, dat iedereen weer iets anders verteld. Van een wetenschapper óf zéér geoefend krachttrainer zul je toch verwachten dat ze min of meer hetzelfde advies zullen geven. Bizar dat dit soort dingen zo van mening kunnen verschillen... maar misschien is het ook wel weer goed, je leert er in ieder geval veel van

Nog eenzelfde soort reactie als Milan Dado, maar dan door MightyDuck:
Citaat:
Je slaat de plank flink mis, júist met los gewicht train je stabilisatoren mee, enig nadeel is idd dat je de techniek moet kennen als je een doelspier hebt. De reden waarom geadviseerd word om eerst met machines te trainen is dat wanneer je een non actieve sport & fitnessn00b bent je lichaam eerst eens moet wennen aan uberhaupt belast wórden en je daarbij niet meteen je nek hoeft te breken omdat je zo'n slapjanus bent dat je door je rug zakt.
Dus voor onze 14-jarige topicstarter is het dus wèl goed? Hij is beginnend en moet dus wennen aan het belast worden om niet door zijn rug te zakken... toch?

Laatst gewijzigd op 31-07-2005 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 19:04
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Nou, buikspieren en opdrukken, waar de thread mee begon, kunnen natuurlijk geen kwaad Krachttraining met gewichten levert gewoon wat meer belasting op maar alleen de basis oefeningen (vergeet ook je rug niet!) leveren een fitter en sterker lichaam op, dat vervolgens weer beter en verantwoorder te belasten is.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 01:54
tuinon
Avatar van tuinon
tuinon is offline
ik heb geleerd dat alles wat word gezegd over stoppen met groeien dikke onzin is tenzij je het in extreme doet (elke dag 4x je eigen lichaam gewicht doet).
voor de rest kan helemaal niks kwaad alleen moet je wel er een dag tussen houden want je lichaam heeft een dag nodig om te herstellen

ik ben ook begonnen op mijn 13de en ik ben nu 2 meter 5 dus zal wel meevallen
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 20:24
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Je stopt ook niet per defenitie met groeien, maar ik ken dus ook gevallen waarbij de botten sneller groeiden dan de spieren. Pijnbankeffectje dus. Dan worden je pezen langzaam afgescheurd of opgerekt en kun je zonder hulp tijdelijk niet lopen.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 00:20
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Is de milde vorm daarvan ( gezien jij zegt niet zonder hulp lopen)niet gewoon " groeipijn", dat irritant gevoel in je benen, dat niet echt pijn doet, maar ook niet echt leuk is, omdat je omhoog schiet ?
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 06:58
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Volgens mij niet. Wat jij omschrijft klinkt als een scheenbeenvliesontsteking
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 11:23
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
mja groeipijn klink mij toch wel erg bekent in de oren, dus wat is het dan ?
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-08-2005, 11:57
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Scheenbeenvliesontsteking dus
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 11:59
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Ow zo je schrijft wel erg duidelijk zeg


Als je het hebt over groeipijn: ja, natuurlijk, maar die groeipijn wordt veroorzaakt doordat je botten sneller groeien dan je spieren. Bij krachttraining krijg je ook nog eens meer spanning op je spieren, dus meer groeipijn.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 13:04
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
heheh master of "duidelijk schrijven" ...sorry

dat is het dus, ik vond het dus al erg op elkaar lijken
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid spieren kweken
ryan appel
42 01-03-2022 17:59
Lichaam & Gezondheid Krachttraining
Darkmond
11 15-10-2013 14:49
Lichaam & Gezondheid Krachttraining topic
Southtown
125 09-02-2008 14:04
Lichaam & Gezondheid Kracht training
bartvanlent
41 28-12-2004 17:11
Lichaam & Gezondheid krachttraing
my-number-666
9 02-01-2004 06:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.