Oud 07-08-2010, 14:43
Verwijderd
Zit je op een sportschool of je doet thuis aan fitness en je hebt enkele problemen,vragen of advies nodig? Dan kun je ze hier stellen!

Laatst gewijzigd op 07-08-2010 om 17:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2010, 20:32
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Ik zat er ook aan te denken om naar de sportschool te gaan, omdat ik toch best wel lang ben (iets van 1.90?). Dus als ik wat breder ben, dan lijk ik ook niet een slungel, als je begrijpt wat ik bedoel. Nou ben ik alleen wat sceptisch ten opzichte van sportscholen. Ik heb de indruk dat het allemaal heel lang duurt, voordat je echt resultaat ziet (hangt natuurlijk wel van een aantal dingen af!). Ik vroeg me dus af wat ik het beste zou kunnen doen. Naar de sportschool gaan of thuis? Hoe vaak?
Ik zit op tennis, maar daar loop ik over het algemeen niet veel dus misschien is hardlopen nog wel iets om te doen om zo het kleine (vakantie) buikje weg te werken.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 21:12
Verwijderd
Dan geef ik toch je het advies om naar de sportschool te gaan omdat je toch breder wilt worden. Wat betreft met resultaat, je zult er geduld voor hebben. Maar na een paar weekjes zul je wel resultaat zien. Omdat je beginner bent kun je het beste 2a3 dagen naar de sportschool gaan, neem sowieso om de dag een rust dag om je spieren rust te geven. Maar kan het kloppen dat je best slank bent?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:30
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Tjah, wat is slank.. Ik hou 't maar op normaal. Geen blokjesbuik, maar ook geen zichtbaar buikje. Ik denk niet dat ik wordt gezien als lang en dun ofzo.
En hoe zit dat met de kosten?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:50
Verwijderd
Okee, dan is het toch beter om naar de sportschool te gaan. De kosten moet je vragen in de sportschool bij jou in de buurt(of op de site). En hardlopen is natuurlijk altijd goed. Als je toch besluit om naar de sportschool te gaan, kunnen we wel een trainingsschema voor je maken(omdat je een beginner bent moet je niet te gek doen, kans op spierscheuringen/pijnklachten)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 19:40
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Inderdaad. Ik zal het overleggen met m'n ouders. Ben afgelopen jaar blijven zitten op school en heb ook tennis, dus vandaar. Ben van plan om bij het begin van het nieuwe schooljaar te beginnen, eerder kan niet vanwege werk. Bedankt voor je hulp tot nu toe.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 19:49
Verwijderd
Okee. naja laat het maar horen als je nog hulp nodig hebt. graag gedaan.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 22:38
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Eten en trainen. Niet denken in weken, eerder in halve jaren/jaren. Drie tot viermaal per week intensieve krachttraining dmv een schema waarbij je je spiergroepen niet te snel achter elkaar belast. Boven je onderhoud eten, met zo'n 20%. Wel gezond uiteraard. Let op eiwitten, liefst 200+ gram per dag. Genoeg rust is ook belangrijk, slaap zo'n 8-9 uren per nacht. Laat de alcohol staan en de suikers ook.

Op die manier ben je binnen een jaar behoorlijk buff.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 23:07
Verwijderd
inderdaad. Maar geef toe, hij is beginner. Hij kan eerst paar maanden heengaan en gewoon trainen. En daarna pas een voedingsschema maken en trainingsschema.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 14:46
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
inderdaad. Maar geef toe, hij is beginner. Hij kan eerst paar maanden heengaan en gewoon trainen. En daarna pas een voedingsschema maken en trainingsschema.
euh nee

dat is zonde van de eerste paar maanden. beter dat hij gelijkt begint met voedingsschema en goed trainingsschema anders valt er niet veel progressie te zien na die paar maanden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 14:48
Verwijderd
Ben ik het niet mee eens, ik heb de eerste paar maanden ook zonder gedaan en zag wel vordering. Daarna ben ik begonnen met voedingsschema/trainingschema en supplementen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 19:44
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Ik ben niet van plan om een voedingsschema te nemen, of de alcohol te laten staan, of meer dan 3 keer per week te gaan trainen. Daarvoor is het niet belangrijk genoeg. Ik ben geen dronkenlap, ik ga minder dan 1 keer in 2 maanden uit. Verder eet ik vrij weinig vet, ja gewoon patat iedereen week, maar verder ben ik niet zo iemand die de hele dag maar cola en snoep zit te vreten. Ben van nature al gezond opgevoed. Tuurlijk, een keer naar de Appie in de pauze doe ik ook wel eens, maar das niet vaak (meestal haal ik ook niet heel veel).
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 20:22
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
De alcohol laten staan kan je ook doen voor andere redenen, zou het niet voor alles beter zijn als je niet dronk? Niet kunnen uitgaan zonder drank betekent dus dat je het niet anders kent, lijkt me. (om eerlijk te zijn, ik drink ook nog elke keer)
Maar voor de rest, een speciaal voedingsschema lijkt me onnodig, maar ik hou mezelf toch vrij sixpackerig door het niet te gek te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 10:33
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
en zo hebben we het verschil gevonden tussen serieus krachttrainen en superdudes.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 10:37
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Wat ik me al zolang afvraag hè,

Hoe word je heeeel breed, (gewoon 1 blok spieren) en hoe word je mooi gespierd (spieren mooi zijn ''afgetekend'')?
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 14:38
Verwijderd
Als ik eerlijk ben, ik zou het niet weten. Ik denk dat het aan een groot deel licht hoe je traint. bedoel van: meesten trainen zwaar en met supplementen(creatine en dat soort dingen) en zo snel gespierd te worden. Anderen gebruiken nix en nemen de tijd ervoor en trainen licht voor mooi gespierd te zijn. Ik zou het echt niet weten
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 17:28
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
De alcohol laten staan kan je ook doen voor andere redenen, zou het niet voor alles beter zijn als je niet dronk? Niet kunnen uitgaan zonder drank betekent dus dat je het niet anders kent, lijkt me. (om eerlijk te zijn, ik drink ook nog elke keer)
Maar voor de rest, een speciaal voedingsschema lijkt me onnodig, maar ik hou mezelf toch vrij sixpackerig door het niet te gek te maken.
Het zou inderdaad misschien beter zijn als ik niet dronk, maar ik ken het uitgaansleven, zoals je al zei, niet anders dan met drank. Anders wordt het ook niet echt gezellig ja. Maar laten we duidelijk zijn, ik drink niet veel voor een 17jarige jongen hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2010, 08:38
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Wat ik me al zolang afvraag hè,

Hoe word je heeeel breed, (gewoon 1 blok spieren) en hoe word je mooi gespierd (spieren mooi zijn ''afgetekend'')?
uh wat dacht je van veel en weinig trainen?
of tenminste
voor heel breed steeds zwaarder trainen enzo en voor mooi gespierd gewoon op een punt zeggen dat je niet breder/gespierder wilt worden en niet in gewichten gaan verhogen.

verder maakt het natuurlijk ook veel uit welke spiergroepen je traint. het heeeeel breed/lelijk breed komt doordat de spieren niet meer netjes in evenwicht zijn qua grote.

bij mooi gespierd is alles wat meer in evenwicht. dit zorgt er ook voor dat het er heel anders uitziet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #8
Verwijderd
502 13-09-2005 17:20
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.