Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 19:26
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline


Wij hebben 2 Tibetaanse Terriërs. De rasnamen weet ik niet precies, maar wij noemen ze Yonne (zwart met wit) en Mace (wit met zwart). Het zijn halfbroers (zelfde moeder, andere vader).

Mace is vroeger de ster van de puppenshows en jonge hondenshows geweest op het gebied van Tibetaanse Terriërs, en hij is reservekampioen van Nederland en België.

Dit wil zeggen dat de fokster grof geld kan verdienen door Mace als dekhond te gebruiken. Dit heeft ze 1 keer gedaan (hebben wij ook wel wat voor gekregen), en daarna is ze gescheiden van haar man en hebben we niet vaak meer wat van haar gehoord.

Mace is dominant. Waar Yonne gaat, gaat Mace, waar Yonne mee speelt, pakt Mace af. Yonne is een goedzak, het maakt hem allemaal niet zoveel uit. Toen Mace net gedekt had, meer dan een jaar geleden, werd hij nog dominanter dan ie al was. Hij zocht zelfs af en toe gevechten met Yonne, en dat ging er hard aan toe (we moesten ze uit elkaar trekken).

Tegenwoordig vecht ie niet meer, maar hij voelt dat ie weer wil dekken ofzo. Er zijn hier geen teefjes die hij kent. Wat doet ie nu al maanden... hij pist overal waar ie maar kan als ie zenuwachtig is of iets dergelijks. Zélfs als je er bij staat. Tegen de stoelen bij de tafel, vlakbij de muur op de grond, zelfs tegen mijn divx/dvdspeler. Hij doet het niet óp de bank.

Als ie gewoon moet plassen dan doet hij het buiten, het is puur stress en dominantie. Teritorium. Hij doet het niet in de gang, waar hij 's nachts slaapt met Yonne, maar alleen in de huiskamer, de keuken en in de bijkeuken. Nu is het zo dat als we peper op plekken strooien dat ie daar dan niet pist. Stond in een boek, werkt als een trein. Maar we kunnen niet overal peper op de grond blijven strooien natuurlijk. Daarom hebben we besloten om hem te laten castreren. Dit gaat waarschijnlijk helpen tegen de dominantie enzovoorts.

Nu willen mijn ouders dat doen als ze terug zijn van vakantie, en ze zijn vanmorgen vertrokken. Ik blijf thuis om op de hondjes te passen. Nu word ik helemaal gek van dat gepis van dat beest. Ik heb sinds mijn ouders net weg zijn al 4 plasjes weg zitten halen. Het stinkt, en het is vies werk. Ik heb al veel peper rondgestrooid. Flinke oplawaai is een beetje zielig, maar dat werkt ook gewoon niet.

Nu is mijn vraag:
Is er iets dat ik kan doen zodat ie niet zoveel teritorium wil afbakenen binnen in de kamer? Of moet ik hem 3 weken in de gang of buiten opgesloten houden? Kan ik hem een medicijn geven? Iets in zijn voedsel?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 20:01
Verwijderd
Ik zou hem gewoon in de gang laten. En als je hem betrapt, wil een flink oplawaai nog wel eens helpen (niet slaan, dat nooit, maar hard iets roepen en hem met veel vertoon de kamer uit jagen helpt misschien)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:23
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
hij zit nu al een aantal uur in de gang, hij is tussendoor ff naar buiten geweest toen kwam ie binnen piste ie tegen de stoel, heb ik em (zoals gewoonlijk) met veel lawaai verjaagd, en nu zit ie te blaffen en te piepen omdat yonne wel vrij mag lopen en hij niet.

Ik kan dit nooit 3 weken volhouden....
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:36
Verwijderd
Als je ze nou samen opsluit?

Anders zit de een alleen in de gang en de ander alleen in de kamer.

En tja, veel keus is er niet, je zal het moeten volhouden.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 21:42
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
nou als ergere straf heb ik em in zn benz opgeslagen, zon kooi. En de gang en kamer deur open gelaten zodat yonne nog mooi kan rondlopen. Op et moment is mace stil en ligt yonne bij die kooi.

Toch vraag ik me af of er niks tegen te doen is
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:21
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik zou gewoon even wachten tot je ouders terug zijn, als noodmiddel misschien tijdelijk in zo'n kooi opsluiten en alleen buiten loslaten ofzo.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:25
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
hij klinkt soms vet zielig enzo.. nouja beter dan pis opruimen.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:36
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
FOEI! roepen als je hem weer betrapt
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:48
JantjePietje
JantjePietje is offline
Mijn hond is zo relaxed als we aan het blowen zijn. Hij ligt dan lekker te chillen in zijn mand, zo rustig en stoned als een garnaal.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:10
jet
Avatar van jet
jet is offline
je mag zn bench noooit gebruiken als straf. zoiets moet veilig voor hem zijn, zijn hok
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:51
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
jet schreef op 29-07-2004 @ 17:10 :
je mag zn bench noooit gebruiken als straf. zoiets moet veilig voor hem zijn, zijn hok
Helemaal mee eens, gebruik dan liever de gang. Dan moet je maar pis ruimen.

Wat ook helpt is het pis niet alleen even met een doekje weghalen, maar ook met allesreiniger of zo, zodat de geur ook weg gaat.
En natuurlijk telkens naar buiten sturen wanneer hij binnen plast.

Of gewoon net iets vaker uit gaan laten, zodat ie geen pis meer in zn blaas heeft zitten en dus moeilijk tegen een stoel kan gaan plassen.

Het is even werken, maarja, dat heb je nou eenmaal met honden.

Maar NOOIT! Maar dan ook echt NOOOOOOIT een bench als straf gaan gebruiken. Een bench moet veilig blijven, zodat ie altijd een plekje heeft waar ie zich beschermt en veilig kan voelen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:52
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 29-07-2004 @ 15:48 :
Mijn hond is zo relaxed als we aan het blowen zijn. Hij ligt dan lekker te chillen in zijn mand, zo rustig en stoned als een garnaal.
Nou, geweldig. Koop een lolly en ga het vieren.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:06
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Eend schreef op 29-07-2004 @ 17:52 :
Nou, geweldig. Koop een lolly en ga het vieren.
Het was een suggestie voor haar agressieve hond
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 18:49
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
zijn agressieve hond, en dat helpt niet, al gedaan.

Neway, jet, die bench is nog steeds waar ie slaapt en zelf heen gaat. Hij weet dat ie daar heen moet als ie fout zit. Die vakantie is nu bijna over, nouja, ik peer em en iemand anders gaat het doen. Ik wilde alleen nog even staten dat ik geen dierenmishandelaar ben, zoals iedereen lijkt te zijn in de ogen van anderen als je hier een topic opent met een probleem (zo lijkt het echt hier).

Men hoeft niet meer te reageren, het is allemaal over nu. Ik ga ook weer terug naar mn andere subforums. Kben dus alleen nog via pm bereikbaar wil je dat ik je bericht lees.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:03
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Ik heb nog wel 'n zweepje voor hem
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:27
Verwijderd
Jonge hondjes halen ze met hun neus door hun plas als ze fout zijn en worden dan gestraft. Ik heb geen idee of dat voor oudere honden nog werkt...

Maar ja, als het een drang is... pfoe.

Er zijn wel kalmeringsdruppels en pillen te krijgen. Misschien dat dat enige verlossing biedt?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:03
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Mutant schreef op 31-07-2004 @ 23:27 :
Jonge hondjes halen ze met hun neus door hun plas als ze fout zijn en worden dan gestraft. Ik heb geen idee of dat voor oudere honden nog werkt...

Maar ja, als het een drang is... pfoe.

Er zijn wel kalmeringsdruppels en pillen te krijgen. Misschien dat dat enige verlossing biedt?
ja en als jonge hondjes poepen in huis strooien ze daar peper op en duwen ze het neusje in de poep. net zoals met neus in de plas duwen, dat is mishandeling. je kan honden niet straffen zoals je kinderen kan straffen, mensen vergeten dat vaak, dat is jammer. laat hem nu gewoon alleen nog buiten smiddags. als hij binnen is in de gang. je mag hem best in de benche stoppen, zolang je hem maar open laat.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 15:10
Verwijderd
Leuk hondje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-08-2004, 15:12
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Mutant schreef op 31-07-2004 @ 23:27 :
Jonge hondjes halen ze met hun neus door hun plas als ze fout zijn en worden dan gestraft. Ik heb geen idee of dat voor oudere honden nog werkt...

Dit is een achterhaalde methode en werkt dus echt niet, is pure dierenmishandeling!
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 09-08-2004 @ 16:12 :
Dit is een achterhaalde methode en werkt dus echt niet, is pure dierenmishandeling!
worden ze hard van
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 15:41
Patri
Avatar van Patri
Patri is offline
Sorry dat ik het zeg maar ik zou ze laten afmaken.Wij hadden ook twee hondjes en die ene was de hele tijd heel vervelend.Die hebben we toen gewoon verdronken.Dat klinkt hard maar hij was echt heel irritant!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 15:54
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Patri schreef op 09-08-2004 @ 16:41 :
Sorry dat ik het zeg maar ik zou ze laten afmaken.Wij hadden ook twee hondjes en die ene was de hele tijd heel vervelend.Die hebben we toen gewoon verdronken.Dat klinkt hard maar hij was echt heel irritant!
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 15:57
Patri
Avatar van Patri
Patri is offline
Citaat:
Belle schreef op 09-08-2004 @ 16:54 :
Denk je dat jij het leuk vind als een hond midden in de nacht over je heen gaat staan zeiken?Of als hij alle computerkabels stuk bijt?Nee!Dan wil jij hem ook verdrinken!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 16:09
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Patri schreef op 09-08-2004 @ 16:57 :
Denk je dat jij het leuk vind als een hond midden in de nacht over je heen gaat staan zeiken?Of als hij alle computerkabels stuk bijt?Nee!Dan wil jij hem ook verdrinken!
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 16:19
Patri
Avatar van Patri
Patri is offline
Citaat:
Belle schreef op 09-08-2004 @ 17:09 :
Het beest zeek op een tapijt uit de 12e eeuw!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2004, 17:29
meisje
meisje is offline
Citaat:
Patri schreef op 09-08-2004 @ 17:19 :
Het beest zeek op een tapijt uit de 12e eeuw!
Trouwen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:03
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
meisje schreef op 09-08-2004 @ 18:29 :
Trouwen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 20:53
Patri
Avatar van Patri
Patri is offline
Citaat:
meisje schreef op 09-08-2004 @ 18:29 :
Trouwen?
Trio met Machiavelli?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:17
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Patri schreef op 09-08-2004 @ 21:53 :
Trio met Machiavelli?
whahaha wat ben jij zielig zeg. had je maar geen 12e eeuws tapijt moeten nemen. laten we het ontopic houden. Misschien kan je aan je dierenarts uitleggen wat er aan de hand is en kan die jou een tip geven. zij krijgen zovaak met zulke dingen te maken.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 09-08-2004 @ 16:12 :
Dit is een achterhaalde methode en werkt dus echt niet, is pure dierenmishandeling!
Rustig aan zeg. Mijn hond is al 11 en ik zou niet meer weten hoe hij zindelijk is gemaakt.
Ik kan me trouwens niet voorstellen wat er mishandeling aan is als je de hond op zijn plas wijst en dan duidelijk maakt dat hij fout is. Ik heb het hier niet over hem te verzuipen in zijn plasje of hem erdoorheen dweilen en hem erna afranselen.
En peper op neuzen heb ik nog nooit van gehoord. Over straffen... je kunt honden niet als kinderen straffen... hoe moet je het ze anders duidelijk maken dat ze fout zijn? Onze hond heeft vaak genoeg een nee of een foei gekregen of op zijn mat gestuurd als hij iets deed wat niet mag en hij weet nu dat hij niet voorbij de deur mag of niet aan tafel mag bedelen of iets van tafel pakken...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:32
tourmalijn
Avatar van tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
Patri schreef op 09-08-2004 @ 16:41 :
Sorry dat ik het zeg maar ik zou ze laten afmaken.Wij hadden ook twee hondjes en die ene was de hele tijd heel vervelend.Die hebben we toen gewoon verdronken.Dat klinkt hard maar hij was echt heel irritant!
Je had ook een hondencursus met hem kunnen doen
__________________
poe hé!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 12:59
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Patri schreef op 09-08-2004 @ 16:41 :
Sorry dat ik het zeg maar ik zou ze laten afmaken.Wij hadden ook twee hondjes en die ene was de hele tijd heel vervelend.Die hebben we toen gewoon verdronken.Dat klinkt hard maar hij was echt heel irritant!

ga je dat ook bij je eigen kinderen doen als ze vervelend zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:46
one.
one. is offline
Wat een nutteloze up.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 12:33
brees
brees is offline
Dat met de neus door de pis heen halen is vooral verkeerd als het al een tijd geleden is gebeurt. Dan weten honden echt neit meer wat ze hebben gedaan en dus ok niet waarom ze worden gestraft. Dit zou je dan meteen moeten doen, maar zeker niet met een pup.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.