Oud 11-01-2003, 16:13
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ik ben vandaag met spoed naar t ziekenhuis gegaan omdat mn buik heel pijn deed.. heb dus spastische darm.. weet iemand misschien wat ik wel en wat ik niet mag eten???? k heb al op google gezocht maar ik kon dus nix vinden. k mag zowieso al geen alcohol omdat ik ook al andere medicijnen heb. maar dr is dus echt nix te vinden.. k heb echt geen flauw id wat t is.. alleen dat t fcking pijn doet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:17
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Id announcement staan links,
misn vind je daar meer?
(zal ff kijken of ik iets nuttigs zie, maar ben slecht in zoeken. )
Sterkte ermee.

http://forum.scholieren.com/showthre...pastische+darm
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:27
Verwijderd
Ik zou ff langs je huisarts gaan als ik jou was en het daar aan vragen, dan weet je iig zeker dat je het goede antwoord hebt, inet is nou niet altijd de meest betrouwbare bron.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:28
Verwijderd
In die topic waarvan Betamethason een link geeft heb je btw zelf ook al gereageerd met tips ed. Misschien heb je daar iets aan?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:30
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k ben al bij soort spoed huisarts langsgeweest.. mn eigen huisarts heb ik nix aan.. die wil alles afwachten.. ben al zovaak bij dr geweest met klachten en altijd zegt ze maar dak moet afwachten.. ik heb godverdomme een jaar lang vermoeidheidsklachten gehad voordat ze me liet prikken.. maar ik ga nieuwe huisarts krijgen hoop ik..

k heb al iets gevondne... k mag geen alcohol, geen melk (lus ik toch al nie), geen wit brood, geen vet, geen fris.. alleen maar water en groente.. en vezels..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:32
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
eigenlijk hoop ik dak daar nix aan heb.. k was van plan nog lekker te gaan eten ooit.. en niet altijd maar van die gore groente en water en brood.. k hoopte eigenlijk dat t wel mee viel.. nou niet dus
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:34
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:


k heb al iets gevondne... k mag geen alcohol, geen melk (lus ik toch al nie), geen wit brood, geen vet, geen fris.. alleen maar water en groente.. en vezels..
Ga nou niet te snel conclusies trekken..
Straks fok je jezelf voor niks op.
(ga idd langs de huisarts oid, vraag daar info)

Citaat:
nogwatjuh schreef:
eigenlijk hoop ik dak daar nix aan heb.. k was van plan nog lekker te gaan eten ooit.. en niet altijd maar van die gore groente en water en brood.. k hoopte eigenlijk dat t wel mee viel.. nou niet dus
Volgens mij, als je goed oplet,
en niet alles in 1x gaat eten,
kan dat heus nog wel...
(mja, kweet er niks van af, lama zitten)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:36
Verwijderd
Algemene adviezen en voorzorgsmaatregelen
Het beloop van een prikkelbare darm is vaak langdurig, wisselend en onvoorspelbaar.
Het is altijd raadzaam om voldoende te bewegen. Minimaal een half uur lopen of fietsen per dag. Bovendien is het ook raadzaam om te eten volgens de richtlijnen van gezonde voeding:

dagelijks gebruik van voldoende verse groente en fruit;

voldoende vezel inname;

minimaal twee liter (ongeveer 10-12 kopjes) vocht per dag;
weinig vet (gebruik halvarine en maar weinig jus);

regelmatige etenstijden.

http://www.dokterdokter.nl/folderrek/index.cgi?id2=405
(d'r staan nog meer tips en ook informatie op die site)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Ga nou niet te snel conclusies trekken..
Straks fok je jezelf voor niks op.
idd
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:39
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ga nou niet te snel conclusies trekken..
Straks fok je jezelf voor niks op.
(ga idd langs de huisarts oid, vraag daar info)


Volgens mij, als je goed oplet,
en niet alles in 1x gaat eten,
kan dat heus nog wel...
(mja, kweet er niks van af, lama zitten)
die spoedhuisarts zij dat ook tegen mij.. veel vezels enzo// en op allemaal sites staat dat ook zo.. nouwja t word sterk afgeraden.. das ong t zelfde
t kan wel. alleen dan gaat je buik zeer doen.. k heb nu wel medicijnen maar die werken nauwelijks
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:43
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Algemene adviezen en voorzorgsmaatregelen
Het beloop van een prikkelbare darm is vaak langdurig, wisselend en onvoorspelbaar.
Het is altijd raadzaam om voldoende te bewegen. Minimaal een half uur lopen of fietsen per dag.

heb een hond die ik bijna in mn eentje moet verzorgen.. k laat em 4 keer per dag uit.

Bovendien is het ook raadzaam om te eten volgens de richtlijnen van gezonde voeding:

dagelijks gebruik van voldoende verse groente en fruit;

groente lukt wel, fruit wat moeilijker

voldoende vezel inname;

k eet gewoon altijd bruin brood enzo.. das vezel
minimaal twee liter (ongeveer 10-12 kopjes) vocht per dag;
weinig vet (gebruik halvarine en maar weinig jus);

das veel.. maar k kirjg ook wel veel binnen.. k moet nu 4 pillen per dag doorslikken. en ik kan nie doorslikken dus aan die 2 liter kom ikwel
regelmatige etenstijden.

eet alleen nog maar ontbijt lunch en avondeten. verder nix..

http://www.dokterdokter.nl/folderrek/index.cgi?id2=405
(d'r staan nog meer tips en ook informatie op die site)
die site had ik ook al gezien maar staat idd wel nuttige info op
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:44
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
die spoedhuisarts zij dat ook tegen mij.. veel vezels enzo// en op allemaal sites staat dat ook zo.. nouwja t word sterk afgeraden.. das ong t zelfde.
t kan wel. alleen dan gaat je buik zeer doen..
Het kan wel, maar je buik gaat zeer doen..
Heb je d'r dan nooit eerder last van gehad?
(dan kan je aan de hand daarvan zien
waarop je ècht erg reageert,
en waarop minder.. Dan zou je in principe
de rest wel kunnen eten denk ik.
Zal toch wel per persoon verschillen wat niet en wel kan?)
Citaat:
nogwatjuh schreef:

k heb nu wel medicijnen maar die werken nauwelijks
Duurt meestal wel ff voordat ze werken volgens mij.
(of heb je ze al vanochtend gekregen oid?)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:47
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Het kan wel, maar je buik gaat zeer doen..
Heb je d'r dan nooit eerder last van gehad?
l hafd vroeger wel heel vaak vreemde buikpijn maar zoals gewoonlijk nam mjin huisarts mij nie serieus dus k d8 dat t nie erg was..maar nog nooit zo erg als nu terwijl ik vandaag toch nix vreemds heb gegeten...nix wat ook maar beetje erg zou kunnen zijn

Citaat:
Betamethason schreef:

(dan kan je aan de hand daarvan zien
waarop je ècht erg reageert,
en waarop minder.. Dan zou je in principe
de rest wel kunnen eten denk ik.
Zal toch wel per persoon verschillen wat niet en wel kan?)

Duurt meestal wel ff voordat ze werken volgens mij.
(of heb je ze al vanochtend gekregen oid?)
pas vanmiddag
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
l hafd vroeger wel heel vaak vreemde buikpijn maar zoals gewoonlijk nam mjin huisarts mij nie serieus dus k d8 dat t nie erg was..maar nog nooit zo erg als nu terwijl ik vandaag toch nix vreemds heb gegeten...nix wat ook maar beetje erg zou kunnen zijn
't kan ook opgebouwd zijn, das volgens mij vaak, dat alles zich opstapelt en dan opeens tevoorschijn komt. Huisartsen schrijven, terecht of onterecht, dingen vaak toe aan iets psychisch, soms zal dat kloppen, soms ook niet.

Citaat:
pas vanmiddag
Dan is het denk ik logisch dat het nog niet echt werkt, dat kost wel ff tijd. Wacht gewoon af, hoe rot het ook is. Heb je al een pijnstiller ingenomen of mag dat niet?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:53
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
pas 3 paracetamol vandaag.. maar gister nam ik dr 2 en toen ging t wel mneteen weg.. en k heb ook nog ander medicijn dat heel sterke pijnstiller is.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
pas 3 paracetamol vandaag.. maar gister nam ik dr 2 en toen ging t wel mneteen weg.. en k heb ook nog ander medicijn dat heel sterke pijnstiller is.
Kijk je wel uit dat je niet teveel neemt en niet van alles door elkaar, das ook niet goed en daar kun je ook last van krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 20:05
faith666
faith666 is offline
Heej, hoe gaat het nu met je? Ik heb zelf ook spastische darmen, al zo'n 6 jaar..... Ben heel vaak naar de huisarts geweest omdat ik dubbel lag van d epijn, vooral als je gelijk ook ongesteld bent, grr. Maare, ze hebben mij op allerlei dieeten gezet, geen vezels, juist wel, geen suiker, geen vetten enzovoorts en uiteindelijk blijkt dat als ik geen prik drink ( ) en geen uien en prei enzo eet dan heb ik er weinig last van...en als ik het wel heb, een warme kruik doet wonderen! En van de huisarts heb ik pillen gehad voor het geval dat, desputal retard 200 geloof ik, succes ermee!
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 20:22
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
en juist prik vink zo lekker..
maar t gaat nogsteeds nie geweldig.. alles doet pijn.. de pillen werken nog nie terwijl ik dr toch al 2 heb genomen vandaag. k kan nauwelijks lopen vanwege de pijn.. k begin me echt af te vragen hoe t moet als ik wel ongesteld ben.. als ik ongesteld ben kan ik 5 dagen ook nix. ok 1ste paar dagenn t ergst. en ik zit al aan de pil.. dit is al ondraagelijk. wat als ik strax ongesteld word en mn darmen gaan zeuren

Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 11:39
Verwijderd
Ik heb er ook last van, heel periodiek. Ik heb van mijn huisarts "Duspatal 200" gekregen, dat zijn hele goede medicijnen!!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 11:49
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ow ik heb dat nogwat retard spul maar k mag t nu nie meer nemen.. ben vandaag wer langs geweest bij de huisarts omdat ik koorts had. nu denkt ze dat mn eileiders msschien ontstoken zijn en moet ik daar pilletjes voor nemen... volgens haar mocht ik gewoon alles wel eten..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:15
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
volgens haar mocht ik gewoon alles wel eten..
Misschien kun je beter even (tijdelijk) voorzichtig zijn en niet elke avond iets gefrituurds (en chips ed) eten, met zo'n grote braadworst er bij en 3 glazen cola drinken ed.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:17
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik heb van de week ook 4 dagen hartstikke buikpijn gehad, ook m'n darmen. Ik ben nog net niet naar m'n dokter gegaan, en ja, nu is het weer over... 'k Heb het al een keer eerder gehad dat ik een paar dagen darmkrampen enzo had, en ik heb ook wel een vermoeden waar het van kwam, want die eerste keer had ik hutspot gegeten met waarschijnlijk een beetje aggressieve uien ofzo (ik eethet ook weleens zonder er last van te krijgen) en deze keer had ik hachee gegeten.
Ik lees hier dat prik (koolzuur?) dus ook heel slecht is voor je darmen, misschien moet ik dat ook maar eens laten dan...
En waarschijnlijk heb ik dus ook 'spastische darmen', zij het in een minder erge vorm. In elk geval zal ik niet zo snel meer uien eten, want ik weet dus inderdaad dat het heel erg pijn kan doen!!
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:21
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Misschien kun je beter even (tijdelijk) voorzichtig zijn en niet elke avond iets gefrituurds (en chips ed) eten, met zo'n grote braadworst er bij en 3 glazen cola drinken ed.
dat bedoelde ik ook. ik mag wel alles eten maar met mate en niet altijd maar voor af en toe mocht t wel. k eet bijna geen vlees (moeder vegetarisch), ik heb nieuw dieet waarbij ik helemaal geen lekkers mag en maar 3 keer per dag mag eten en dan ook nog niet teveel en ik mag bijna nooit friet of iets gefriturs
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
dat bedoelde ik ook. ik mag wel alles eten maar met mate en niet altijd maar voor af en toe mocht t wel. k eet bijna geen vlees (moeder vegetarisch), ik heb nieuw dieet waarbij ik helemaal geen lekkers mag en maar 3 keer per dag mag eten en dan ook nog niet teveel en ik mag bijna nooit friet of iets gefriturs
Van wie is dat dieet afkomstig...??? Mijn dietiste zal me zo iets (maar drie keer per dag (teveel is nooit goed) iets eten) nooit aanraden, volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:35
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Van wie is dat dieet afkomstig...??? Mijn dietiste zal me zo iets (maar drie keer per dag (teveel is nooit goed) iets eten) nooit aanraden, volgens mij...
van mezelf
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:38
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
van mezelf
Lekker gezond...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:41
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Lekker gezond...
wat is dr ongezond aan??? ik eet gewoon normaal. alles wat ik per dag nodig heb krijg ik binnen.. vitaminen enzo.. alleen t vet niet... dan is dr toch nix mis mee?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
wat is dr ongezond aan??? ik eet gewoon normaal. alles wat ik per dag nodig heb krijg ik binnen.. vitaminen enzo.. alleen t vet niet... dan is dr toch nix mis mee?
Je lichaam verbrand het eten dat je binnen krijgt, het is beter om naast die drie maaltijden ook tussendoor wat te eten, dat hoeft geen mars oid te zijn, dat kan ook een appel of een mandarijn zijn. Je lichaam heeft dat ook gewoon nodig. Dat heeft niks met vet of wat dan ook te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:47
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je lichaam verbrand het eten dat je binnen krijgt, het is beter om naast die drie maaltijden ook tussendoor wat te eten, dat hoeft geen mars oid te zijn, dat kan ook een appel of een mandarijn zijn. Je lichaam heeft dat ook gewoon nodig. Dat heeft niks met vet of wat dan ook te maken.
dat weet ik ook wel..k eet ookwel appels enzo.. alleen als je te weinig energie binnenkrijgt verbrand t je eigen vet en word je dus dunner.. dus ik zorg drvoor dat ik minder binnen krijg dat ik nodig krijg.. dak dus afval en dak tegelijk dr voor zorg dak alles wat ik echt nodg heb wel binnen krijg. dan is dr nix slechts aan
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:51
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
dat weet ik ook wel..k eet ookwel appels enzo.. alleen als je te weinig energie binnenkrijgt verbrand t je eigen vet en word je dus dunner.. dus ik zorg drvoor dat ik minder binnen krijg dat ik nodig krijg.. dak dus afval en dak tegelijk dr voor zorg dak alles wat ik echt nodg heb wel binnen krijg. dan is dr nix slechts aan
Kun je beter gaan sporten...al is het meer fietsen, wandelen, zwemmen enz... Je kunt ook te weinig energie binnen krijgen en dat is zeker wel slecht. Volgens mij kun je beter langs een dietiste gaan, als je af wilt vallen, dan weet je iig zeker dat je het op de goede manier doet. En misschien zegt zij idd wel, dat je maar drie maaltijden mag ed, maar dat denk ik niet (van een appel kom je echt geen 6 kilo aan bv). Maar goed, tis jouw lijf, je moet het zelf weten. Ik denk dat dit btw meer in de lijntopic thuis hoort, dan hier...maar goed.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:26
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En misschien zegt zij idd wel, dat je maar drie maaltijden mag ed, maar dat denk ik niet (van een appel kom je echt geen 6 kilo aan bv).

Mij is altijd vertelt dat je lichaam om de 2,3u
weer energie nodig heeft?
Gezonde tussendoortjes?

(dat was jij die dat zei ja. )
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:31
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

Mij is altijd vertelt dat je lichaam om de 2,3u
weer energie nodig heeft?
Gezonde tussendoortjes?

(dat was jij die dat zei ja. )
je lichaam kan ook energie uit je eigen lichaam halen.. waar d8 je dan dat al die vetcellen voor waren?? aan 3 keer eten per dag heeft men genoeg als men genoeg eet.
@ leonoor:
sporten lukt bij mjj nie omdat ik
a ongeloofelijk lui ben
b vanwege medicijnen al moe genoeg ben ( moet dr nu 7 per dag slikken )
c ik toch al 2 uur per dag beweeg
dietiste mag en wil k nie heen..

maar ik ga weer ontopic doen dus ik hou dr verder maar over op
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:39
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:

sporten lukt bij mjj nie omdat ik
a ongeloofelijk lui ben
b vanwege medicijnen al moe genoeg ben ( moet dr nu 7 per dag slikken )
c ik toch al 2 uur per dag beweeg
dietiste mag en wil k nie heen..
Lijn je om dunner te worden, of voor je darmen?
(heb ff snel doorgelezen, zal zo beter lezen )
Als het om dunner te worden is..
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
(bedoel dus dat je er best iets voor over kan hebben.
En die medicijnen, je hoeft je ook niet dood te sporten)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:43
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Lijn je om dunner te worden, of voor je darmen?
(heb ff snel doorgelezen, zal zo beter lezen )
Als het om dunner te worden is..
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
(bedoel dus dat je er best iets voor over kan hebben.
En die medicijnen, je hoeft je ook niet dood te sporten)
dunner te worden en ook wel beetje voor mn darmen.. precies.. helaas heb ik geen wilskracht dus langer dan een week hou ik t toch nooit vol.. kan ik beter een weekje flink lijnen dan weekje zwakjes doen. en over die medicijnen dat weet ik.. alleen ze maken me heel moe.. tot 11 uur ongeveer ben ik niet veilig dankzij reactievermogen van slaappil. hele dag loop ik dr bij als een zombie.. k mis al de helft van de lessen.. en als ik dan thuiskom ben ik doodmoe.. + nog alle bijwerkingen. maar ik heb een hond waar ik zegmaar in mne eentje voor moet zorgen dus ik kom wel aan beetje beweging

maar ik ben geloof ik beetje bezig eigen topic te verzieken dus ik ga maar weer vraagje stellen: Weet dr iemand iets tegen de pijn.. en zeg nou gene pijnstillers want die mag ik nu nie nemen omdat mn huisarts denkt dat mn eileiders ontstoken zijn en ik daar ookal voor moet slikken. en warme kruik helpt ooknie
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:53
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
dunner te worden en ook wel beetje voor mn darmen.. precies.. helaas heb ik geen wilskracht dus langer dan een week hou ik t toch nooit vol.. kan ik beter een weekje flink lijnen dan weekje zwakjes doen.
Dan bereik je dus niks met lijnen imo.
Citaat:
nogwatjuh schreef:

en over die medicijnen dat weet ik.. alleen ze maken me heel moe.. tot 11 uur ongeveer ben ik niet veilig dankzij reactievermogen van slaappil. hele dag loop ik dr bij als een zombie.. k mis al de helft van de lessen.. en als ik dan thuiskom ben ik doodmoe.. + nog alle bijwerkingen. maar ik heb een hond waar ik zegmaar in mne eentje voor moet zorgen dus ik kom wel aan beetje beweging
Dat is wel heel lastig ja..
Zou je het niet kunnen opbouwen oid?
(heel simpel, eerst bijv 1 rondje hardlopen oid,
daarna 1,5 etc.)
Citaat:
nogwatjuh schreef:

maar ik ben geloof ik beetje bezig eigen topic te verzieken dus ik ga maar weer vraagje stellen: Weet dr iemand iets tegen de pijn.. en zeg nou gene pijnstillers want die mag ik nu nie nemen omdat mn huisarts denkt dat mn eileiders ontstoken zijn en ik daar ookal voor moet slikken. en warme kruik helpt ooknie
Bij mij helpt het om me als
een bolletje op te rollen,
maar dat kan je niet de hele dag doen denk ik.
(als k ongesteld ben, maar zal wel wat anders zijn. )
Veel warme dingen helpt bij mij wel,
misn kan je dat proberen?
(thee ed)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
je lichaam kan ook energie uit je eigen lichaam halen.. waar d8 je dan dat al die vetcellen voor waren?? aan 3 keer eten per dag heeft men genoeg als men genoeg eet.
Volgens mij dietiste niet.

Citaat:

@ leonoor:
sporten lukt bij mjj nie omdat ik
a ongeloofelijk lui ben
b vanwege medicijnen al moe genoeg ben ( moet dr nu 7 per dag slikken )
c ik toch al 2 uur per dag beweeg
dietiste mag en wil k nie heen..
Tja, je moet er iets voor over hebben (sporten). En waarom mag en wil je niet naar een dietiste? Het wordt vergoed, als je doorverwezen wordt. En over niet willen ook weer, je moet er iets voor over hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:34
Verwijderd
Dat flink lijnen en dan weer niet, werkt idd niet, integendeel, het jojo-effect, zegt dat je iets?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
maar ik ben geloof ik beetje bezig eigen topic te verzieken dus ik ga maar weer vraagje stellen: Weet dr iemand iets tegen de pijn.. en zeg nou gene pijnstillers want die mag ik nu nie nemen omdat mn huisarts denkt dat mn eileiders ontstoken zijn en ik daar ookal voor moet slikken. en warme kruik helpt ooknie
Dat als een bolletje oprollen helpt bij mij ook altijd wel iets. Of een warm bad en daarna in bed met een warme kruik...en warme dingen drinken oid... Tja, ik weet ook geen wondermiddel, helaas. Wat moet je voor die eileiders dan slikken dat je geen pijnstillers mag slikken...?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:54
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat flink lijnen en dan weer niet, werkt idd niet, integendeel, het jojo-effect, zegt dat je iets?
k weet t. maar ik ga t volhouden.. en als ik nie aan t lijnen ben is t ook niezo dat ik meteen heel veel ga eten.. gewoon periodes dak afval en periodes dak op gewicht blijf.. op die manier word k steeds een beetje lichter
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:57
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat als een bolletje oprollen helpt bij mij ook altijd wel iets. Of een warm bad en daarna in bed met een warme kruik...en warme dingen drinken oid... Tja, ik weet ook geen wondermiddel, helaas. Wat moet je voor die eileiders dan slikken dat je geen pijnstillers mag slikken...?
umm ik weet nie hoe t heet maar ik moet van 2 medicijnen dr 2 per dag.. dus 4 per dag extra..
bolletje oprollen helpt bij nie bij mij, warme kruik ooknie en een bad heb ik nie meer en onze douche is nou ook niet echt wat je noemt geweldig. k lig heel veel te slapen maar echt slapen lukt nie vanwege de pijn. k heb wel slaapmiddelen maar die mag ik nu nog nie innemen.. anders word ik morgen weer om 6 uur wakker.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:59
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Volgens mij dietiste niet.

volgens mijn biologieboek wel

Tja, je moet er iets voor over hebben (sporten). En waarom mag en wil je niet naar een dietiste? Het wordt vergoed, als je doorverwezen wordt. En over niet willen ook weer, je moet er iets voor over hebben.
k heb geprobeerd te sporten maar t lukt me gewoon nie. komt ook nog bij dak heel zwakke enkels heb. k heb geen dietiste nodig. zo erg is t nou ook weer nie, en k vin t eigenlijk beeje heel erg geldverspilling.. ik weet hoe ik moet afvallen en wat ik allemaal wel en niet mag eten, dus waarom heb ik dan dietiste nodig?/
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
k heb geen dietiste nodig. zo erg is t nou ook weer nie, en k vin t eigenlijk beeje heel erg geldverspilling.. ik weet hoe ik moet afvallen en wat ik allemaal wel en niet mag eten, dus waarom heb ik dan dietiste nodig?/
Geldverspilling...? Het wordt vergoed als je doorverwezen wordt, het kost je dus geen cent. En je weet hoe je moet afvallen...? Volgens mij is een week streng lijnen en dan vervolgens weer gewoon (of nog meer?) gaan eten niet de juiste manier. Waarom je een dietiste nodig hebt? Zodat je het op een gezonde manier doet. Je zult merken dat het dan een stuk makkelijker is vol te houden en dat jij nu van een heleboel dingen denkt dat je 'ze absoluut niet mag eten' enz., terwijl je het jezelf daardoor alleen maar onnodig moeilijk maakt, omdat het bv. wel mag of omdat je lichaam het echt nodig heeft. Zij weet er veel van af, stukken meer dan jij, ook al denk je misschien dat je er heel veel van af weet.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:30
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Geldverspilling...? Het wordt vergoed als je doorverwezen wordt, het kost je dus geen cent. En je weet hoe je moet afvallen...? Volgens mij is een week streng lijnen en dan vervolgens weer gewoon (of nog meer?) gaan eten niet de juiste manier. Waarom je een dietiste nodig hebt? Zodat je het op een gezonde manier doet. Je zult merken dat het dan een stuk makkelijker is vol te houden en dat jij nu van een heleboel dingen denkt dat je 'ze absoluut niet mag eten' enz., terwijl je het jezelf daardoor alleen maar onnodig moeilijk maakt, omdat het bv. wel mag of omdat je lichaam het echt nodig heeft. Zij weet er veel van af, stukken meer dan jij, ook al denk je misschien dat je er heel veel van af weet.
ja.. alleen ik vind dat alleen mensen die t echt nodig hebben een dietiste moetn hebben.. mensen met bv anorexia of heel dikke mensen.. en ik ben geen van beide dus ik heb t nie nodig.. enne zo streng is t nou ookweer nie.. ik heb opgelet bij bio dus ik weet wel wat wel en nie mag.. ik doe t op gezonde manier.. en dit is ook makkelijk vol te houden.. en ik mag van alles wel eten alleen een maaltijd met bruin brood is bv een stuk gezonder dan een maaltijd met friet of gefrituurde dingen. ze weet dr msschien meer vanaf maar ik weet dr genoeg van af en als ik merk dak dr ziek van word stop ik ook meteen. en ik heb nu toch geen trek omdat ik ziek ben
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
ja.. alleen ik vind dat alleen mensen die t echt nodig hebben een dietiste moetn hebben.. mensen met bv anorexia of heel dikke mensen.. en ik ben geen van beide dus ik heb t nie nodig.. enne zo streng is t nou ookweer nie.. ik heb opgelet bij bio dus ik weet wel wat wel en nie mag.. ik doe t op gezonde manier.. en dit is ook makkelijk vol te houden.. en ik mag van alles wel eten alleen een maaltijd met bruin brood is bv een stuk gezonder dan een maaltijd met friet of gefrituurde dingen. ze weet dr msschien meer vanaf maar ik weet dr genoeg van af en als ik merk dak dr ziek van word stop ik ook meteen. en ik heb nu toch geen trek omdat ik ziek ben
Het is geen kwestie van 'recht hebben'. Drie maaltijden per dag niet streng?! Een dietiste zou je dat nooit aanraden. En je kunt het zelf amper volhouden. Dan lijkt het mij dus streng. Bij bio gaan ze jou niet vertellen wat je wel en niet mag bij een dieet, ieder dieet verschilt ook per persoon, daar kijkt een dietiste ook naar, een docent biologie niet. Anders zouden dietistes ook niet meer echt nodig zijn, dan zou iedereen het zelf kunnen, met een biologieboek bij de hand.

Volgens het voedingscentrum zou je op een dag het volgende 'moeten' eten:
Brood 5-8 sneetjes
Aardappelen 4-6 stuks (200-300 gram)
Groente 3-4 groentelepels (150-200 gram)
Fruit 2 vruchten
Melk en melk-producten 2-3 glazen (300-450 ml)
Kaas 1-2 plakken (20-40 gram) )
Vlees, vis, kip tahoe of tempeh 100 gram * (75 gram gaar)
Vleeswaar 1-2 plakjes (15-30 gram)
Halvarine op brood 5 gram per sneetje brood
Margarine voor de bereiding 15 gram
Vocht 1,5 liter

http://www.voedingscentrum.nl/eetk0002.html#tabel

Houd jij je daar aan met je drie maaltijden per dag? Ik denk van niet. Zou het dan gezond zijn?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:45
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Het is geen kwestie van 'recht hebben'. Drie maaltijden per dag niet streng?! Een dietiste zou je dat nooit aanraden. En je kunt het zelf amper volhouden. Dan lijkt het mij dus streng. Bij bio gaan ze jou niet vertellen wat je wel en niet mag bij een dieet, ieder dieet verschilt ook per persoon, daar kijkt een dietiste ook naar, een docent biologie niet. Anders zouden dietistes ook niet meer echt nodig zijn, dan zou iedereen het zelf kunnen, met een biologieboek bij de hand.

Volgens het voedingscentrum zou je op een dag het volgende 'moeten' eten:
Brood 5-8 sneetjes
Aardappelen 4-6 stuks (200-300 gram)
Groente 3-4 groentelepels (150-200 gram)
Fruit 2 vruchten
Melk en melk-producten 2-3 glazen (300-450 ml)
Kaas 1-2 plakken (20-40 gram) )
Vlees, vis, kip tahoe of tempeh 100 gram * (75 gram gaar)
Vleeswaar 1-2 plakjes (15-30 gram)
Halvarine op brood 5 gram per sneetje brood
Margarine voor de bereiding 15 gram
Vocht 1,5 liter

http://www.voedingscentrum.nl/eetk0002.html#tabel

Houd jij je daar aan met je drie maaltijden per dag? Ik denk van niet. Zou het dan gezond zijn?
wel grotendeels.. t brood haal ik wel, aardapelen ok, groente ook. melkproducten nie maar dat luste ikdaarvoor ook al nie. fruit kom ik ook wel beetje in de richting.. kaas stopt mn moeder in t eten lut ook wel. vleeswaren lukt ok wel.. de boter ookwel. t vocht ruim. de margarine ook.. alleen t vlees gaa beetje moeilijk omdat mn moeder vegetarisch is en dr dus weinig vlee is en vegetarisch vlees razig is.. k kom dus wel redelijk in de buurt..
en ik haal t makkelijk,.. alleen de 1e paar dagen zijn zwaar.. maar k ben gelukkig ziek dus trek heb ik toch nie
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 17:10
faith666
faith666 is offline
Als je darmen een beetje gevuld zijn, dus niet helemaal te pletter eten maar wel regelmatig een beetje, wennen ze beter aan je eten en heb je minder snel buikpijn, duzz niet lijnen! Of je wilt nog meer pijn......als je nog advies of what ever wil, voeg je me maar toe op msn!
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:09
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ik weet nie zeker of t wel spastische darm is... denk t wel.. maar k moest vandaag weer langs huisarts.. ze weet t nogsteeds niet.. tis nu OF blindedarmontsteking, OF eileiderontsteking OF spastische darm.. en k heb al afgelopen paar dagen bijna nix kunnen eten.. was veel te misselijk.. ben al 3 kilo afgevallen in 4/5 dagen.. ik probeer wel goed te eten maar k word gewoon zo misselijk.. ben al paar dagen heel ziek. en ik eet me niet te pletter.. ik eet normaal..

en de pijn in mn buik word al minder, nogsteeds wel erg pijnlijk maar al minder erg.. ben in elk geval al minder ziek als eerst
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 15:26
faith666
faith666 is offline
Hmm succes ermee, tis echt klote als ze neit weten wat het is....in november zat ik er ook mee, kon niets eten enzovoorts door de pijn in me maag en alles kwam er weer uit....ze konden niets vinden dus zou het maar psychisch zijn....
Ik zou alleen als ik jou was wat meer onderzoeken eisen ofzo, je betaald ervoor (teminste je verzekering) en hebt het recht om te weten wat er met ej aan de hand is...ze kunnen je toich meoilijk met pijn rond laten lopen?????

Ow en ik bedoelde niet dat je je te pletter eet maar gaf ff aan dat je ook weer neit te veel moet eten om je darmen te vullen!
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoe je darmen weer op orde krijgen na een antibiotica kuur?
Daantje_0705
11 23-03-2014 00:43
Lichaam & Gezondheid Prikkelbare Darm/ Spastische Darm
jvb
8 09-11-2013 10:27
Lichaam & Gezondheid Spastische darm
Antubis
69 27-06-2006 15:02
Lichaam & Gezondheid spastische darm
Angeleyes16
55 19-11-2005 09:27
Lichaam & Gezondheid Buikpijn
miekmuis
8 25-03-2003 13:10
Lichaam & Gezondheid PDS/ spastische darm
Eleanor Rigby
14 05-01-2003 17:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.