Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2007, 16:35
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
.. Jaja, huiswerk. Hoe zit het eigenlijk met jou? Maak jij huiswerk altijd meteen uit school of ben je zo studie-ontwijkend dat je er door in de problemen komt? Waar komt het door: geen zin, geen motivatie, problemen of snap je niks van de stof?

Het kan natuurlijk ook andersom: Je maakt altijd uit school je huiswerk en bent blij dat je het gelijk klaar heb? Hoelang doe jij over je huiswerk?

En voor de studie-ontwijkende onder ons : tips om wel aan huiswerk te beginnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2007, 08:26
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik vertoon sog, uit luiheid en omdat andere dingen leuker zijn.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:19
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Je moet natuurlijk de belangrijke dingen wel maken en de onnuttige zaken achterwege laten. Als het huiswerk belangrijk genoeg is, door eventuele straf- en overhoringszaken, dan ga je vanzelf wel aan het werk.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 15:37
Verwijderd
Ik stel alles vreselijk uit, en loop me vervolgens weken heel erg druk te maken dat ik nog niks gedaan heb. En dan doe ik nog niks.

En nu zit ik dus te bikkelen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:28
Ohmygosh!
Avatar van Ohmygosh!
Ohmygosh! is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 07-06-2007 @ 16:37 :
Ik stel alles vreselijk uit, en loop me vervolgens weken heel erg druk te maken dat ik nog niks gedaan heb. En dan doe ik nog niks.

En nu zit ik dus te bikkelen.
Hetzelfde
__________________
Sorrow drips into your heart through a pinhole, just like a faucet that leaks and there is comfort in the sound.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 17:29
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 07-06-2007 @ 09:26 :
ik vertoon sog, uit luiheid en omdat andere dingen leuker zijn.
Ik ook. Ik moet mezelf echt dwingen om huiswerk te maken, anders blijf ik andere dingen doen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 17:56
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Martino87 schreef op 07-06-2007 @ 18:29 :
Ik ook. Ik moet mezelf echt dwingen om huiswerk te maken, anders blijf ik andere dingen doen.
Ik ook, alhoewel, mits het een leuke opdracht is of moet onderzoeken, ben ik altijd meteen klaar. Dan wil ik het ook netjes hebben. Met proefwerken en tentamens leer ik ook altijd goed, maar daar moet ik me écht toe aanzetten.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 00:51
one.
one. is offline
Heel erg studie-ontwijkend gedrag. Ik doe geen huiswerk, en leer de dag voor een tentamen 3 uur.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 09:46
Verwijderd
Huiswerk had ik alleen als ik niet hard genoeg gewerkt had tijdens de les. (Lange leve zelf plannen ). Maar als ik bijvoorbeeld nog twee of drie opdrachtjes moest maken deed ik dat vaak óf meteen na school óf 's avonds, het was toch onwijs weinig en met een half uurtje ben ik dan toch wel klaar.

Heel fijn.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 19:19
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
SOG hierzo, en niet zo'n beetje ook.
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 15:57
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Meestal is het afhankelijk van hoe ik me voel. Als ik me goed voel ben ik standaard wel gemotiveerd om te beginnen en begin ik op tijd. Als ik me minder goed voel stel ik het uit naar het laatste moment, maar dan begin ik wel op een moment dat het redelijkerwijs nog haalbaar is. Hangt er trouwens ook vanaf hoeveel de te leren stof me interesseert.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 11:01
infrasoft
Avatar van infrasoft
infrasoft is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 07-06-2007 @ 09:26 :
ik vertoon sog, uit luiheid en omdat andere dingen leuker zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 11:09
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Daboman schreef op 13-06-2007 @ 16:57 :
Meestal is het afhankelijk van hoe ik me voel. Als ik me goed voel ben ik standaard wel gemotiveerd om te beginnen en begin ik op tijd. Als ik me minder goed voel stel ik het uit naar het laatste moment, maar dan begin ik wel op een moment dat het redelijkerwijs nog haalbaar is. Hangt er trouwens ook vanaf hoeveel de te leren stof me interesseert.
Precies dit.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 15:50
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Ik heb eigenlijk haast nooit huiswerk gemaakt; soms (/vaak) vanwege luiheid, soms ook omdat ik na het trainen geen puf / zin meer had.

Of ik er door in de problemen ben gekomen? Soms wat waarschuwingen maar nooit èchte problemen. Eigenblijk best slecht; ze hadden me op school stukken harder aan mogen (/moeten) pakken.

Verder stelde ik huiswerk niet echt als een prioriteit: ik redde het elk jaar weer terwijl ik ook andere, leukere dingen deed (onder andere trainen).

Maar goed, èchte problemen niet gehad: ik heb m'n diploma nu tenslotte op zak!

Laatst gewijzigd op 19-06-2007 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 16:20
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben de queen van studie ontwijkend gedrag.
Ik deed geen ene flikker op school, wat ervoor zorgde dat ik 2 keer ben blijven zitten en uiteindelijk van school ging.

Nu moet ik eigenlijk leren voor m'n CD voor de Universiteit, maar er komt niet veel van. Ookal weet ik dat het moet.
Als ik dat boek voor m'n neus heb en al die tekst zie begint het me al te duizelen en dwalen m'n gedachtes af. Zo kan ik uren met een boek zitten en 'lezen', terwijl ik geen idee heb waar het nou over gaat.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 17:43
Caps
Caps is offline
Citaat:
Mono-racer schreef op 19-06-2007 @ 16:50 :
Ik heb eigenlijk haast nooit huiswerk gemaakt; soms (/vaak) vanwege luiheid, soms ook omdat ik na het trainen geen puf / zin meer had.

Of ik er door in de problemen ben gekomen? Soms wat waarschuwingen maar nooit èchte problemen. Eigenblijk best slecht; ze hadden me op school stukken harder aan mogen (/moeten) pakken.

Verder stelde ik huiswerk niet echt als een prioriteit: ik redde het elk jaar weer terwijl ik ook andere, leukere dingen deed (onder andere trainen).

Maar goed, èchte problemen niet gehad: ik heb m'n diploma nu tenslotte op zak!
Eng! Echt ik heb precies hetzelfde tot in de puntjes
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 17:49
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 10-06-2007 @ 20:19 :
SOG hierzo, en niet zo'n beetje ook.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 18:57
Verwijderd
Ik ben bij vlagen zéér gemotiveerd, en dan haal ik vrij makkelijk 8'en. Maar ik ben ook bij vlagen zeer studieontwijkend. Dan laat ik alles gewoon zitten Ik moet echt leren beter te studeren, en daar ben ik druk mee bezig In mijn gemotiveerde periodes kan ik echt 10 uur onafgebroken leren, ik ben me dan nauwelijks bewust van tijd en zelfs honger en dorst merk ik niet. Maar in periodes dat ik ongelooflijk studie ontwijkend gedrag vertoon, kan ik niet stil zitten en hoor ik ieder geluidje om me heen, heb ik continu trek en dorst. Dus ik probeer nu telkens 20 minuutjes actief met de stof bezig te zijn - kookwekkertje zetten - en dan mag ik even vijf minuten drinken/eten/wiebelen, tenzij ik echt door wil gaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-06-2007, 21:53
docent
docent is offline
Citaat:
Caps schreef op 19-06-2007 @ 18:43 :
Eng! Echt ik heb precies hetzelfde tot in de puntjes
Lijkt me niet echt eng: de helft van schoolgaand Nederland zal zich hierin herkennen. Of vind je het eng dat de helft van Nederland dit heeft?
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 10:14
Verwijderd
Citaat:
docent schreef op 19-06-2007 @ 22:53 :
Lijkt me niet echt eng: de helft van schoolgaand Nederland zal zich hierin herkennen. Of vind je het eng dat de helft van Nederland dit heeft?
De helft van schoolgaand Nederland haalt zijn diploma zonder huiswerk te maken?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 11:56
Verwijderd
Het feit dat ik de laatste tijd héél regelmatig op s.com zit, geeft wel aan hoe veel studieontwijkend gedrag ik kan vertonen. (Ik ben al die tijd éigenlijk dingen aan het schrijven...) En het is niet eens dat ik het niet leuk vind; ik kan me er gewoon niet goed toe zetten om aan de slag te gaan en ben snel afgeleid. Maar vooralsnog haal ik altijd goede cijfers, dus heel slecht zal het wel niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 14:49
Verwijderd
Ik stel al mijn huiswerk zo ver mogelijk uit. Soms kost het me zelfs een boel uurtjes slaap omdat ik al mijn werkstukken op één dag maak. Ik zeg steeds tegen mezelf dat ik meer aandacht aan mijn huiswerk moet besteden. Ik had makkelijk 5x een 10 op mijn eindrapport van dit jaar kunnen staan, maar omdat ik zo lui ben is het me niet gelukt. Ik wil volgend jaar wel erg veel tijd aan mijn huiswerk besteden, maar of me dat gaat lukken is een hele grote vraag.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 10:41
Verwijderd
Ik ben heeel erg met huiswerk.
Totaal niet gemotiveerd en maak(te) het dan ook bijna nooit, leverde nooit werkstukken in (waardoor ik 2 keer ben blijven zitten ). Dit laatste jaar ben ik pas dingen gaan doen en nu ga ik over met zevens, achten, en negens.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 16:47
Princesse Suze
Avatar van Princesse Suze
Princesse Suze is offline
Citaat:
SnakeZ Heel erg studie-ontwijkend gedrag. Ik doe geen huiswerk, en leer de dag voor een tentamen 3 uur.
the same Maar sta wel bekend op mijn school, om mijn hoge cijfers (en om andere dingen.. ) dus zo slecht doe ik het niet (ben in dat opzicht eigg gwoon een stuudje )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.