Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2007, 19:08
Jellybelly
Jellybelly is offline
Hey mensen,
Hoe bevalt school?

Al gewend inmiddels, of stort je alweer in onder de werkdruk? of tgaat gewoon zo als altijd?

Laat het hier weten =D
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2007, 19:53
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik ben nu al ingestort
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 21:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tot nu toe bevalt het goed, maar het is wel behoorlijk anders dan wat ik gewend ben. Mijn agenda staat dit jaar barstensvol en school vraagt veel energie. Heel veel opdrachten, veel lezen en ook veel meer colleges. De colleges die ik heb zijn wel leuk en veel meer richting het uiteindelijke werk. Ik kan na 3 dagen al echt goed het verschil tussen m'n bachelor (basiskennis verkrijgen) en m'n master (toepassen) zien.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:40
Thanatios
Thanatios is offline
Ik kom oorspronkelijk van het VMBO. Zelfstudie werd daar langzaam opgebouwt als het waare (bij ons iig). En ik doe nu HAVO 4, en daar komt het in de 2e fase blijkbaar spontaan dat zelf studie, maar het handige is dat ik eraan gewend ben.

Zeggen ook dat HAVO veel hw heeft, maar tot nu toe heb ik alles in de les of binnen 15 min thuis kunnen doen. Maar dat kan ooknog komen omdat het pas mijn 1e week is.

Enige wat mij niet bevalt, dat is tog wel mijn rooster (4, 4, 3, 2, 1 uur uit), en ik moet dinsdag, woensdag werken tot half 7, dus ben ik heel de dag bezig. Kom ik thuis, eten, huiswerk. En nog een paar uurtjes, en kan ik alweer gaan slapen, maar daar leer ik wel mee leven hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 16:56
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik vind het wel weer tijd voor vakantie
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 19:57
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Druk rooster. Meestal ben ik pas 5 uur thuis. Maar ik heb het wel naar m'n zin. En op dit moment geniet ik van een van m'n vrije avonden in de week
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 20:10
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Weinig colleges, maar damn... meteen in de eerste week al de volle beuk d'r in!!!
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 12:19
ANTEPSZTAR
ANTEPSZTAR is offline
Veel huiswerk.
en mij nieuwe school de gebouw is echt groot
soms zit ik echt 15 min te zoeken waar ik moet zijn etc..
__________________
Geniet van het goede. Leer van het Slechtéé
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 20:07
Verwijderd
Het bevalt uitstekend, een week college gehad en de onderwerpen blijven me interesseren. Water vind ik echt een enorm leuk vak met zoveel toepassingen en de wiskunde die erbij komt kijken maakt het eigenlijk nog leuker. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2007, 20:53
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Weinig colleges, maar damn... meteen in de eerste week al de volle beuk d'r in!!!
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 00:55
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Nah het is wel heel leuk allemaal maar meteen weer heel erg druk allemaal
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 16:54
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik vind het wel leuk. Maar ook wel weer heel veel werk te doen ervoor..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 18:26
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Het is weer even een overschakeling. En van de 10 dingen die ik komende week heb (colleges/werkgroepen/practica) zijn er maar 3 van het hoofdblok waar ik nu mee bezig ben. Dat maakt het al een stuk drukker, hoewel het eigenlijk wel meevalt.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:50
Perikles
Perikles is offline
Echt erg wennen. En daar ben ik niet zo goed in.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 14:39
Verwijderd
Hmm het bevalt niet echt, maar inmiddels zit ik wel in het ritme. (Dit is al m'n 3e week btw.)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 17:37
Crimson
Crimson is offline
1 hoorcollege en 4 werkgroepen per week. valt dus reuze mee. wel enorm veel thuiswerk.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 18:21
5803
5803 is offline
Vandaag mijn eerste hoorcollege en werkgroep gehad. Was wel tof, maar ben benieuwd naar de colleges van het andere vak dat ik deze periode heb, wijsgerige ethiek.

Voor de rest is het allemaal nog even wennen, mensen zijn ook wel leuk, waarmee ik vorige week op introkamp was.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 18:28
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik ben vandaag begonnen aan een nieuw studiejaar. Het was leuk, maar ik heb wel in de gaten dat het weer druk gaat worden.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2007, 16:18
Bushido
Avatar van Bushido
Bushido is offline
Ik ben al geruime tijd gestopt met school, omdat vanuit mijn optiek er aleen vanalles in je hoofd gestampt wordt en er te weinig ruimte is voor eigen creativiteit en nieuwe ideeen. Bijkomstig vond ik het maken van huiswerk een troostloze bezigheid.
__________________
"If I should die tomorrow, I will have no regrets.
I did what I wanted to do. You can't expect more from life."
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 20:20
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik ben al geruime tijd gestopt met school, omdat vanuit mijn optiek er aleen vanalles in je hoofd gestampt wordt en er te weinig ruimte is voor eigen creativiteit en nieuwe ideeen. Bijkomstig vond ik het maken van huiswerk een troostloze bezigheid.
Zo troosteloos is een diploma niet dacht ik zo
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Ik ben al geruime tijd gestopt met school, omdat vanuit mijn optiek er aleen vanalles in je hoofd gestampt wordt en er te weinig ruimte is voor eigen creativiteit en nieuwe ideeen.
Kwestie van een goede studiekeuze.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 21:40
Verwijderd
Citaat:
meteen in de eerste week al de volle beuk d'r in!!!
Dat dus Maar het is wel leuk gelukkig
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 07:44
Bushido
Avatar van Bushido
Bushido is offline
Citaat:
Zo troosteloos is een diploma niet dacht ik zo
Daar heb je ook weer volkomen gelijk in, ik maak gewoon weleens de verkeerde keuzes denk ik, erg jammer
__________________
"If I should die tomorrow, I will have no regrets.
I did what I wanted to do. You can't expect more from life."
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 07:45
Bushido
Avatar van Bushido
Bushido is offline
Citaat:
Kwestie van een goede studiekeuze.
Dat is het grote probleem, in het begin lijkt het allemaal heel mooi maar als je er eenmaal inzit valt het soms toch zwaar tegen.
__________________
"If I should die tomorrow, I will have no regrets.
I did what I wanted to do. You can't expect more from life."
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Dat is het grote probleem, in het begin lijkt het allemaal heel mooi maar als je er eenmaal inzit valt het soms toch zwaar tegen.
Ja? Ik vind jusit dat hoe verder ik kom hoe meer ruimte er is voor eigen inbreng. Maar dat zal wel per opleiding verschillen, vandaar dat ik het over de studiekeuze had. Wel zonde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2007, 14:15
Verwijderd
Tot nu toe vind ik het wel oké. Ik heb tenminste echt taalwetenschappelijke vakken dit blok, in het laatste blok van vorig studiejaar had ik statistiek en inleiding literatuurwetenschap.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 15:12
Bushido
Avatar van Bushido
Bushido is offline
Citaat:
Ja? Ik vind jusit dat hoe verder ik kom hoe meer ruimte er is voor eigen inbreng. Maar dat zal wel per opleiding verschillen, vandaar dat ik het over de studiekeuze had. Wel zonde.
Ja helaas, misschien dat ik nogwel weer eens een opleiding zal volgen, voorlopig zit het er iig niet in, het houd trouwens niet in dat ik niet meer lerende ben,ik leer dagelijks nieuwe dingen jammer genoeg aleen krijg ik daar geen diploma`tje voor
__________________
"If I should die tomorrow, I will have no regrets.
I did what I wanted to do. You can't expect more from life."
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 19:49
Verwijderd
Ik kom er alweer bijna in om ik had het kunnen weten. Maar dit keer ga ik het echt goed bijhouden en proberen alles te lezen en door te nemen. Het kost tijd maar dat wil ik er wel in investeren. Pfft.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 20:56
Roy2
Roy2 is offline
Ben nu zo'n 3 weken bezig, en heb thuis nog geen énkele keer een boek opengedaan. Behalve bij 't kaften

Doe nu 6 gymnasium, denk dat het volgend jaar wel anders zal gaan... maar tot dan; leve de zesjesmentaliteit
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 10:22
Verwijderd
Het bevalt me wel redelijk goed... Vakken en colleges zijn heel leuk, maar het reizen wat minder.. ben bijna elke dag pas om half 8 thuis.
Ik geniet nu van mijn enige vrije dag in de komende 8 weken
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 22:22
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik volg nu vakken op 't ziekenhuis bij Biomedische Wetenschappen ipv bij de Biologie en ik merk het verschil meteen al. Het is echt zoooo schools We hebben gewoon heel weinig contacturen, geen practica en veel 'huiswerk' die we in werkgroepjes met een begeleider moeten bespreken. Dat is ook het meest vervelende aspect van deze vakken. De vragen zijn ook zooo makkelijk. De stof is daarentegen wel heel interessant en meer in de richting van wat ik echt wil, ipv eeuwig bezig te zijn met het zandraketje en het zebravisje...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Scholen en saaie docenten #1873
Miekje*
500 21-09-2013 12:09
Studeren Van middelbare school naar politie
Verwijderd
15 31-01-2008 20:50
Vrije tijd amsterdamse karateschool : welke zit jij ? en hoe bevalt het ?
devilcat
3 31-01-2006 18:02
Algemene schoolzaken Eerstejaars studenten, hoe bevalt het?
heavinly
80 13-03-2005 13:33
Algemene schoolzaken mbo helpende zorg
debotjuh
11 12-04-2004 14:05
Algemene schoolzaken Grafische school/opleiding
Tiga
1 31-01-2002 14:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.