Oud 19-02-2014, 18:02
Ingenieurtje
Ingenieurtje is offline
Kzal me alvast excuseren voor het lange bericht. Ik ben 23 en mijn nu dus ex-vriendin van ene maand geleden was er 17. Ik volg universitaire studies en moest de volledige maand januari opofferen om mijn examens af te leggen. Na deze examens had ik ook nog een week skivakantie. Ik zat tijdens mijn examens op kot en kon haar niet zien. Wel mocht ze elk weekend met mijn ouders meekomen op restaurant iets eten, maar dan liet ze het eerste weekend al andere dingen voor gaan.

Ik had 7 examens en zit in het laatste jaar van mijn ondertussen 6-jarige opleiding en stond dus onder veel druk. 1 vak onvoldoende = 3 maanden kwijt. De dag dat ik vertrok was alles prima, we hadden bij haar familie nieuwjaar gevierd en de laatste keer ik ze gezien had leek ze nog dolverliefd op mij.

In elk geval, ik zat op mijn kamertje van 3x3m met enkel mijn boeken, gsm en frustraties. We smsten dan, maar het was voor mij onmogelijk om alles positief te houden, weet zelf niet waarom ik verkeerde dingen gestuurd heb. Dingen die ik nooit zou gezegd hebben als ik met haar zou praten in het echte leven. Ik heb mij er in elk geval oprecht voor meermaals geëxcuseerd. In elk geval, ze stuurde niet meer dat ze me nog graag zag en begon alles gigantisch af te korten wat ze normaal niet deed, ze was veranderd... dat ze nimmer zei dat ze me graag zag, daar ben ik achter gaan vragen en ik werd daar zot van, ik had helemaal geen zekerheid meer... Kheb zelfs op een bepaald moment gezegd dat als ze me toch nimmer graag zag het niet meer hoefde voor mij.. Daar had ik spijt van en had het binnen de 3 seconden teruggenomen.

We hadden dus ruzie.. Ze is toch nog meegekomen met mijn ouders, we hebben dan een stukje gewandeld en ik heb alles proberen goed te maken, we zijn gestopt aan een brugje, ik heb ze gekust, en alles leek de rest van die avond inorde. Ze zou de volgende week zaterdag gewoon ook komen... Ik dacht dat alles inorde was, ik stuurde dat ik blij was dat ze kwam en ze echt graag zag, en kreeg daarop korte antwoorden, antwoorden zonder enig spoor van liefde.

Nu in parallel met dit alles bleef zij nog wel weggaan feesten samen met 1 vriendin, na haar eerste avondje stappen voegde ze een nieuwe jongen toe op fb, ik vroeg wie het was (want ik had hem al eens gezien dacht ik), ze zei een vriend die al 5 jaar een relatie had. Als ik iets op mijn facebook zette vond ongeveer 40 mensen het leuk, behalve mijn eigen vriendin. Maar die andere jongen vond leuk wat zij erop zette en andersom vond zij ook leuk wat hij erop zette. Nu achteraf ben ik te weten gekomen dat die jongen vrijgezel is. En mijn broer heeft ze (eerste weekend dat onze relatie ten einde was) ook al samen met haar gezien in het café waar ze altijd alleen naartoe ging terwijl ik zat te studeren.

Dat ik die jongen dacht al te kennen was vanop een fuif 5 maanden geleden, toen waren we 1 maand samen. Zij wist niet dat ik daar was (we hadden ruzie toen), ze ging met een vriendin zei ze, maar ze stond er met een hoop jongens en 1 meisje, en de jongens leken mij aan de drugs. Ook die ene kerel was daar volgens mij bij en lijkt mij ook geen zuivere te zijn... In elk geval ik stuurde naar haar hoe het was op de fuif. Ik zie vanop afstand dat ze mijn bericht leest en niet reageert. Ik ben vertrokken en nog terwijl ik onderweg was krijg ik het bericht dat ze al in haar bed lag. Dit kon natuurlijk niet. Volgende dag was ik er naartoe gereden en wou ik het uitmaken enkel hiervoor, maar ze gaf het toe en ze zou nooit meer liegen tegen mij, ze weende ook.. ik zag ze graag, kreeg medelijden en heb haar alles vergeven. Maar ik denk dat de reden dat ik vroeg wie die jongen was hier zeker mee te maken heeft.

Voor die ene zaterdag dat ze zou komen heeft ze 10 excuses verzonnen om maar niet te moeten komen.. in diezelfde week had ik mijn zwaarste examen, en dat wist ze. Ze heeft mij de 4 dagen die ik als voorbereiding had aan het lijntje gehouden en in onzekerheid gelaten en mij gedumpt de avond voor mijn examen. Diezelfde avond ging zij nog gewoon op café. Ze had me enkel succes gewenst voor mijn eerste examen, voor de rest niet, maar volgende morgen stuurde ze wel "Veel succes met uw examen"... Namiddag "Hoe was uw examen"........

Ik was emotioneel helemaal kapot, ik moest mij inhouden om niet te huilen tijdens mijn examen. Ik had het slecht gemaakt en ging er vanuit dat ik een onvoldoende had. Mijn ouders zijn mijn komen halen omdat ik echt niet meer aankon. Volgende dag heb ik gevraagd om nog is een laatste keer met haar af te spreken omdat ik het zo klote vond dat ze het gewoon aan de telefoon deed en ik vond dat ze het ook maar in mijn gezicht moest zeggen. Ik wou rust en dacht dat ik zo rust zou kunnen krijgen. Ik reed er niet naartoe om nog iets goed te maken, eerder om afscheid te nemen. Mijn ouders waren kwaad op haar, omdat zij ervoor gezorgd had dat ik er niet door was, ze waarschuwde van te voren "durf er niet meer mee thuiskomen!" maar ondanks alles zag ik ze eigenlijk nog wel doodgraag... Ik ben er naartoe gereden, we hebben gepraat.. En ze wou het nog een kans geven, ik heb gezegd dat zij niet meer degene was die het nog een kans moest geven, zij had mij laten vallen, niet andersom.. En onder de druk van thuis heb ik het toen geen kans meer gegeven. Daar had ik diezelfde avond en volgende morgen al spijt van en dat heb ik haar ook gezegd en ik wou het nog steeds terug goedmaken, maar zij vond dat er nu wel teveel gebeurd was.

Dit was de laatste keer dat ik haar gezien had, 27 januari. Vanaf die moment heb ik nog meermaals gezegd dat ik ze echt nog wel graag zag. Op mijn skireis heb ik ze nog de groetjes gedaan... Maar antwoorden kwamen er ook niet echt meer. Op een bepaalde avond heb ik het nog is in 10 berichten gezegd hoe graag ik haar nog zie, maar ik kreeg reacties "Er is teveel gebeurd" "Nee het is gedaan" .... en opt einde "Echt sorry... ??" Maar ik stuurde nimmer terug, en toen stuurde ze devolgende dag nog "Hallo?" ik zei "Hey" maar ze antwoorde niet meer.. Ik denk dat ze niet het laatste bericht wou sturen.

2 dagen geleden had ik receptie voor de start van het nieuwe semester. Ik had er al 3 dagen niets meer naar gestuurd, en zij ook niet meer naar mij. Ze belt mij 2 keer, dan smst ze "Pak aub op, het is belangrijk" en belt ze nog maals (mijn telefoon stond stil, ik had het laat gezien). Ik bel ze terug en ze had blijkbaar problemen met haar computer (ze weet dat ik daar veel van ken). Ik heb haar aan de telefoon ook nog is mijn liefde verkondigd en gevraagd of ze er nog is wou over nadenken en iets laten weten. Ze zei ja, ik heb haar geholpen via de telefoon en de computer was hersteld. Tijdens datzelfde gesprek zei ze ook dat iemand mij gezien had met een ander meiske, het ex van een vriend, maar daar is helemaal niets van waar... Nu heb ik er al 2 dagen niets meer van gehoord.

Ik weet dat het al een maand geleden is allemaal, maar ik zag/zie ze zo graag dat ik mij er precies niet over kan zetten of het loslaten, ik heb geen zin in niks, ik ben al 3 kg vermagerd, slaap slecht en droom over haar en heb absoluut geen energie meer om nog dingen te doen. Het enige wat ik doe is soms teveel drinken om alles te vergeten. Het einde van de relatie heeft ze volledig mij verweten, "ik had alles verkloot"... Ik zet dit hier omdat ik met mijn vrienden er niet echt meer durf erover praten, ik denk dat ze mij al beu zijn ondertussen... Iedereen zegt laat het los.. Mijn vorig liefje heeft me eveneens na een relatie van 1,5 jaar gedumpt en die is nu nog steeds samen met een kerel waar we 2 weken voor het einde van onze relatie mee samen waren gaan snowboarden...

Na het telefoon gesprek dat ik zei dat ze er maar is moest over nadenken heb ik niets meer gesmst. Het is toch niet aan mij om te vragen "heb je er al over nagedacht?".. Ik denk dat de kans groot is dat ze me enkel nog een keer gebruikt heeft om haar problemen op te lossen. Het enige beetje rust dat ik kan vinden is in het feit dat ik alles geprobeerd heb.

Ik had alles al verwijdert van haar, haar van facebook verwijdert, haar nummer verwijdert, alle berichten verwijdert.. maar ik ken haar nummer uit mijn hoofd en net zoals dat nummer, blijft ook zij volledig in mijn hoofd zitten, ik moet vechten tegen mezelf om niet naar haar te smsen. In de auto spelen ze een van onze liedjes en het water komt me tegemoet... Iemand advies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2014, 02:01
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Je hebt een aardig verhaal weten te schrijven. Het schrijven alleen al is een grote stap. Heb je geen goede vriend waarmee je zulk soort dingen kan bespreken? Mijns inziens steunen vrienden elkaar door dik en dun, omdat jou dit zo aan gaat is een gesprek wellicht behulpzaam. Tevens is het denk ik voor jou de moeite niet waard om de relatie met haar weer op te starten. Het was wellicht heel plezierig, maar dat zal waarschijnlijk niet op dezelfde manier terug komen.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 21-02-2014, 16:22
Heer Wil
Heer Wil is offline
Je zult toch moeten inzien dat je haar wel degelijk hebt lastiggevallen / geïrriteerd, en dat het niet alleen haar "schuld" is dat het zo is gelopen. Ik denk niet dat je rust vind door het goed te maken met haar omdat ze je eigenlijk gewoon beu is en je gewoon nog enkele keren zal tegenvallen wat je vervolgens weer op haar afreageert zodat je het nog een keertje terugkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2014, 17:35
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Vergeet haar ...

Heb ook zo'n vriendje gehad die zich stilaan begon te installeren bij mij thuis, elke keer kwamen er meer kleren bij, elke 5 mins een smsje, ik werd er gek van...

En toen ik het uitmaakte bleef hij me telkens smsen, stond hij onaangekondigd aan men deur en dergelijke.

Verdriet slijt wel.

Ze houdt de boot af om je niet te kwetsen, maar zoals ik het lees is ze het gewoon beu, ik deel de mening van Heer Wil.

Haar zo volgen op facebook is ook niet gezond, haar vrienden analyseren e.d., haar volgen op fuiven...
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 21-02-2014, 21:17
Verwijderd
Tijd en drugs.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2014, 00:49
Arthur@95
Avatar van Arthur@95
Arthur@95 is offline
Ga met een psycholoog of iemand die met mensen met relatie problemen werkt praten.. Helpt heel erg! Uit eigen ervaring kan ik je dat vertellen!
Gr.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2014, 14:40
Ingenieurtje
Ingenieurtje is offline
Bedankt voor de reacties allemaal. Nadat ze vorige week maandag gebeld had voor haar computer problemen en ze zogezegd iets zou laten weten heb ik er niks meer van gehoord en ook zelf niet meer naar gestuurd sindsdien. Ergens hoopte ik nog wel dat ze iets zou laten weten, maar niks... Ik geef al mijn fouten toe en heb voor elke fout sorry gezegd, maar het was al te laat en ik leef er niet graag mee, zeker omdat ik het weet... op het einde besefte ik ook wel wat ik gedaan had, maar toen was het al te laat. Machteloosheid terwijl je iemand graag ziet is verpletterend, maar daar had ik maar eerder moeten aan denken zeker. Ik laat het allemaal rusten nu, want wat ik ook nog zou zeggen of smsen of wat ik nog doe, positief zal het voor haar nooit meer zijn denkik. Ik ben stom geweest. En waarom deed ik die dingen op het einde, ik denk omdat ik ze nog graag zie en bang had om ze kwijt te geraken... En door dat te doen is ze nu voor altijd weg. Ik kan er enkel nog proberen uit te leren, en proberen verder te gaan met mijn leven... Ik ben er nog altijd niet over, en dat zal nog wel een hele tijd duren.. het was mijn 2de vriendin. Dit is ook allemaal niet positief voor mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen, ik voel me gigantisch schuldig en trek het mij echt allemaal heel hard aan, ookal heeft het geen zin meer.

Laatst gewijzigd op 22-02-2014 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2014, 19:28
Padzorz
Padzorz is offline
Kop op man. Er zijn zoveel meiden op de wereld waar je even verliefd kan op worden als op deze meid. Je bent 23 en hebt bijna één van de beste diploma's op zak. Het laatste wat je nu echt moet doen is alles naar de klote helpen voor één meisje.

Kijk nu zelf eens terug hoe slecht ze jou behandelt. Ze heeft je gebruikt en had niet al te veel respect voor jou als ik het zo lees. Je bent haar beter kwijt dan rijk (hoe ongeloofwaardig dit nu lijkt). Tenslotte, als een meid raar begint te doen door kortaf te doen via sms, je minder graag wilt zien etc ... begin dan niet met heel je liefde te verklaren en plots alles voor haar te doen. Zoals je zelf ziet werkt dit niet (en nooit). Als je nog eens zoiets voorhebt, laat haar dan gewoon even stikken dan komt ze vanzelf wel terug.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2014, 18:36
Ingenieurtje
Ingenieurtje is offline
Merci voor de steun! Ik apprecieer het enorm
Ondertussen ex-vriend X heeft mij vorige week vrijdag zijn berichten naar haar laten lezen van toen we nog samen waren, ik denk uit schuldgevoel.. vriend X heeft meer naar mijn ex gestuurd als ik zelf...(hij was ook de enige van mijn kameraden die na dat we 2 weken samen waren mijn lief haar gsm nummer vroeg) hoogtepunt was zijn bericht aan haar dat ik zogezegd close was met zijn ex-vriendin en dat we samen gezien zouden zijn. Allemaal gelogen. Hij zei ook dat ik soms raar deed. Hij begon altijd met haar te praten, niet andersom.. Hij weet ook dat ze bezig is met haar rijbewijs te halen, nu het gedaan was stelde hij voor dat hij de examen rijroutes zou uitwisselen. Zij vroeg om het door te sturen en hij zei dat hij ze wel kwam brengen... Hoe laag is dat allemaal ? Zijn dat dingen die je nog moet tolereren van je vrienden? Ik ken hem al van toen ik nog klein was, ben er 1000en keren mee op stap geweest...

In een heel zwak moment vandaag heb ik toch nog gestuurd:
"Hey, ge ging nog iets laten weten zei ge, maar das ondertussen al meer dan een week geleden? Kweet ondertussen dat X was die u leugens heeft verteld over mij, da heeft hij mij uit schuldgevoel laten lezen. Vergeef ik hem nooit. Kheb al serieus afgezien en ik mis u echt nog elke dag even hard en elke dag doet het mij nog evenveel pijn. Voelt gij dan echt helemaal niks meer?"

"Sorry maar ik wil alleen nog maar vrienden zijn xx" was het antwoord.
Ik denk dat ze me graag te vriend wil houden voor als ze nog eens problemen heeft met haar computer en dergelijke. Wat voor zin heeft dat dan nog?

Laatst gewijzigd op 25-02-2014 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2014, 20:22
Verwijderd
Ik zou gewoon geen contact meer opnemen, en als ze vraagt of je haar PC kan fixen, gewoon niet helpen/doen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2014, 07:40
Verwijderd
Het kan ook zijn dat ze simpelweg zegt dat ze "alleen vrienden" wil zijn omdat dat vriendelijker klinkt dan "in hoef je helemaal niet meer", het is een beetje een standaardzinnetje bij het verbreken van een relatie, meestal goed bedoeld.
Maar voor jou is het waarschijnlijk beter om even geen contact te hebben tot je het allemaal verwerkt hebt en geen gevoelens meer voor haar hebt, aangezien het zo eenzijdig is uitgegaan. Je kunt dat ook tegen haar zeggen ("ik blijf liever nu geen vrienden, dan raak ik niet over je heen, misschien spreek ik je later ooit weer" ofzo), daar is niets mis mee, het maakt het makkelijker voor jou en duidelijker voor haar. En haar dan ook blokkeren of verwijderen op Facebook etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Loslaten
nachtmens
3 02-12-2010 12:43
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied #109
x-spekkie-x
500 18-05-2010 11:44
Liefde & Relatie Crisis met jongere vriendje, drugs en ander meisje
Fainne
151 17-09-2006 15:39
Liefde & Relatie Loslaten
Marle
14 15-05-2006 22:31
Verhalen & Gedichten Op sterven; het leed dat zekerheid heet
Tristia
2 20-11-2004 22:34
Psychologie Dit is zo vreemd...hoe moet ik ermee omgaan?
Yab-Yum
2 09-05-2003 12:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.