Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2014, 11:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een spastische darm en sowieso al lastige darmen. Nou heb ik vorige week een antibiotica kuur geslikt voor een luchtweginfectie en is het helemaal fout met mijn darmen. Normaal kon ik het altijd wel redelijk okee houden door yakult te drinken maar bij deze kuur (klacid) werkt dat niet voldoende. Hoe krijg ik mijn darmflora weer op peil?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 11:31
Verwijderd
Cerevisia al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 11:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat is dat? Ik ken het niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 11:41
Verwijderd
http://www.trenker.be/nl/article/cerevisia.aspx

Heb ik vaker gekregen voor mijn spastische darmen. Imutis ook: http://www.trenker.be/nl/article/imutis.aspx

Spasmomen heb ik ook al eens gehad. Edit: doosje nog opgediept: Otilonium blijkbaar, http://www.farmamozaiek.be/farmamozaiek/?q=node/1554 (musculotroop)

Buscopan neem ik als ik op een moment stuk ga van de krampen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Butylscopolamine
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 11:47
Verwijderd
Spasmomen en Buscopan dus voor krampen, de andere twee voor herstel en tot rust brengen enzo.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 13:20
Verwijderd
Probiotica? Ik heb tijdens en na een zeer flinke AB-kuur Orthiflor gebruikt en daar goede ervaring mee. Er is ook pre- en probiotica specifiek voor tijdens/na AB, Orthiflor is volgens mij gewoon voor normaal gebruik, dus misschien dat een andere soort nog beter werkt.
Ik vind bv Aadexil: http://winkel.groenevrouw.nl/supplem...l#.UyrroXi9Kc0
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 20:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er niet aan gedacht dat er nog meer probiotica-dingen zijn dan yakult en activia enzo Ik zal eens kijken wat er hier te koop is, vaak zijn er in België andere dingen te koop dan in Nederland. Ik heb op dit moment vooral behoefte aan iets wat weer wat meer stabiliteit brengt denk ik want krampen heb ik niet echt. Meer een onregelmatige stoelgang.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er niet aan gedacht dat er nog meer probiotica-dingen zijn dan yakult en activia enzo Ik zal eens kijken wat er hier te koop is, vaak zijn er in België andere dingen te koop dan in Nederland. Ik heb op dit moment vooral behoefte aan iets wat weer wat meer stabiliteit brengt denk ik want krampen heb ik niet echt. Meer een onregelmatige stoelgang.
Iets heel anders dan medicijnen, maar maybe heb je er toch wat aan.

Ik weet niet hoe jouw darmen op kiwi's reageren, maar bij mij werkt dat perfect tegen onregelmatige stoelgang/verstopping. Niet gebruiken als je aan de dunne bent.

Ik neem kiwi meestal 's avonds, maar het beste effect schijnen ze te hebben als je er 1 of 2 's morgens op nuchtere maag eet.

Succes ermee in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 11:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vooral diarree of zachte ontlasting dus kiwi's komen er even niet in sowieso verdraag ik slecht fruit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 15:44
Verwijderd
Ik moet zeggen, ik had nog een staal met 6 Cerevisia liggen en ik had al weken gezeik met krampen en pijn en afgelopen dagen heb ik niet tegen het plafond gehangen van ellende Ik zit nu op 4.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vooral diarree of zachte ontlasting dus kiwi's komen er even niet in sowieso verdraag ik slecht fruit.
Oh nee dan is dat niks..

Citaat:
Ik moet zeggen, ik had nog een staal met 6 Cerevisia liggen en ik had al weken gezeik met krampen en pijn en afgelopen dagen heb ik niet tegen het plafond gehangen van ellende Ik zit nu op 4.
Gelukkig dat het helpt.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 23:43
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
bruin brood eten (vezels)
water drinken (H2O)
mobiliseren (af en toe fietsen of een trap op)
wachten (6+ weken)
-----------
win win win win win
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.