Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2003, 20:55
Upior
Upior is offline
Heeft iemand van jullie wel eens antibiotica moeten nemen? En zo ja, hoe goed/slecht is het te combineren met alcohol? Ik heb vandaag aangeraden gekregen antibiotica te nemen, maar dat komt wel flink kut uit, met morgen een Gronibard optreden hier in Leeuwarden.. En natuurlijk gewoon omdat de vakantie is begonnen voor mij.
__________________
http://www.intestterror.nl
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...ht=antibiotica
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:08
Verwijderd
Het ligt eraan wat voor antibioticum het is. Soms kan het wel, soms mag het zelfs absoluut niet. Is het tegen verkoudheid/griep ofzo bedoeld?

En anders vraag je het aan de arts die het je voorschrijft.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:43
Verwijderd
kijk in de bijsluiter... als daarin staat dat je er geen alcohol bij mag gebruiken, dan niet doen, of hoogstens 1 glaasje
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Het ligt eraan wat voor antibioticum het is. Soms kan het wel, soms mag het zelfs absoluut niet. Is het tegen verkoudheid/griep ofzo bedoeld?

En anders vraag je het aan de arts die het je voorschrijft.
er is geen antibiotica tegen griep, griep is een virus en moet vanzelf over gaan...

ja oke... moest het ff kwijt. maar als het goed is he... dan zit er zo'n leuk papiertje in het doosje... moet je die es lezen!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:11
Buffy
Buffy is offline
heeh!! nog een fries!!!

tis simpel: zegt de arts of de bijsluiter dat je geen alcohol mag hebben tijdens gebruik van de antibiotica dan moet je dat niet doen. wordt er nix speciaals over gezegd dan kun je zuipen wat je wilt het lijkt me trouwens wel stug dat je antibiotica niet mag combineren met alchoolgebruik.

have fun!!!

liefs Buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 21:58
Verwijderd
Ik weet niet zo zeker of het niet mag, maar volgens mij is het niet echt slim om te doen. Je lever krijgt dan namelijk 2 keer een opdonder, en van de antobiotica en van de alcohol.... volgens mij wordt het daarom ook altijd erg sterk afgeraden om en antibiotica te slikken en (veel) te drinken!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 22:05
Bram
Bram is offline
Is vet man ! Na 3 pinten ben je al helemaal weg !
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 23:27
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
ik zit nu ook aan de antibiotica (keelontsteking)
als je antibiotica neemt mag je GEEN alcohol drinken, dan neemt namelijk de werking van de antibiotica (=bacterien die de ontsteking doden) af.
*offtopic* als je aan de pil bent ofzo BTW moet je trouwens ook tijdens en een week na de kuur condooms gebruiken, want de werking hiervan neemt af.
en ALTIJD de kuur afmaken
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:40
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Lees de bijsluiter en volg die ook, als daarin staat dat het niet mag, gewoon niet eigenwijs zijn en niet nemen......!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.