Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 13:09
Hagel
Hagel is offline
gisteren ging het ook weer prima, begin denk ik een beetje in het ritme te komen, maar nu...alleen thuis, niets te doen, krijg ik zo de neiging de kast in te duiken en alle koekjes te eten die daar liggen enzo.. maarja nog tot 16 uur dan komt me vriend thuis, heb ik iets om tegen aan te praten en vanavond op de weegschaal (ga 1 keer in de week) ik ben zeer benieuwd, en enormmmm zenuwachtig
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 28-02-2003, 13:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar ik had ook heel weinig calorieen bij de becel-voedinsmeter, maar dat komt niet omdat ik echt af wil vallen, ik wil gewoon op gewicht blijven maar die dag dat ik die test had gedaan had ik heel normaal gegeten en ook best veel gesnoept zelfs, dus zelfs als ik gewoon eet heb ik maar 1200 calorieen, ik wist idd al dat het geen gezonde manier is om af te vallen door heel weinig te gaan eten, maar als ik 2300 calorieen eet dan moet ik toch zeker wel 24 uur per dag aan het eten zijn? Mijn vriendin haalde trouwens wel de 2288 calorieen dus het moet wel kunnen (ze is trouwens niet dik ofzow)
Oud 28-02-2003, 15:39
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef:
Maar ik had ook heel weinig calorieen bij de becel-voedinsmeter, maar dat komt niet omdat ik echt af wil vallen, ik wil gewoon op gewicht blijven maar die dag dat ik die test had gedaan had ik heel normaal gegeten en ook best veel gesnoept zelfs, dus zelfs als ik gewoon eet heb ik maar 1200 calorieen, ik wist idd al dat het geen gezonde manier is om af te vallen door heel weinig te gaan eten, maar als ik 2300 calorieen eet dan moet ik toch zeker wel 24 uur per dag aan het eten zijn? Mijn vriendin haalde trouwens wel de 2288 calorieen dus het moet wel kunnen (ze is trouwens niet dik ofzow)
(= Leonoor)

Je moet aardig wat eten voor die 2200 calorieën, maar 't is ook weer niet zo dat je de hele dag door moet eten van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Oud 28-02-2003, 17:40
Missy_X
Missy_X is offline
Ik heb vandaag 6 boterhammen gegeten en een zak dorito's en een bakje yoghurt.
Is dit teveel of val ik zo af?

Ik wil graag 8 kilo afvallen voor de zomer, ik zit sinds kort op fitness en hoop dat het gaat werken.
Oud 28-02-2003, 18:27
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Missy_X schreef:
Ik heb vandaag 6 boterhammen gegeten en een zak dorito's en een bakje yoghurt.
Is dit teveel of val ik zo af?
als je in plaats van die zak dorito's een warme maaltijd had gegeten en je daarnaast flink gesport had... dan zou je wel afvallen ja.
__________________
Oud 28-02-2003, 18:28
Missy_X
Missy_X is offline
Ahah ja dat weet ik maar ik had zin in chips, dus eet ik nu gewoon niet warm.
Oud 28-02-2003, 18:40
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
Missy_X schreef:
Ahah ja dat weet ik maar ik had zin in chips, dus eet ik nu gewoon niet warm.
(= Leonoor)

Lekker gezond... Eet gewoon avond eten, ook al heb je ook chips op, je lichaam heeft voedingsstoffen nodig en die zitten nou niet bepaald in chips.
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Oud 28-02-2003, 18:52
Missy_X
Missy_X is offline
Chips zijn toch ook aardappel????????? alleen geen groente en vlees maar ik had vandaag toch al leverpastei op mn brood, alleen die groente ontbreekt dan nog..
Oud 28-02-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Chips zijn toch ook aardappel????????? alleen geen groente en vlees maar ik had vandaag toch al leverpastei op mn brood, alleen die groente ontbreekt dan nog..
En laat die groente nou net belangrijk zijn. Je houdt jezelf voor de gek dat je op deze manier de goede dingen binnen krijgt en goed bezig bent.
Oud 28-02-2003, 20:47
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hoe blijf je een beetje op een stabiel gewicht?
Moest eerst een paar kilo aankomen
om m'n menstruatie weer op gang te krijgen,
alleen gaat het telkens heen en weer..
(Kom best snel aan van snoep, chips ed,
ga vervolgens wat minder eten om
het eraf te krijgen, val weer af, en moet dan weer aankomen..
(en dus weer meer eten :\))
__________________
Drie.
Oud 01-03-2003, 13:16
Missy_X
Missy_X is offline
Hey het heeft toch geholpen!!!!!!!!!!!!!!
Ik was echt verbaasd toen ik vanmorgen eindeliiiiiiiiiiiijk onder de 66 woog.
65,8 en zelfs een zak dorito's gegeten als avondeten. Ben helemaal happy nu.
Oud 01-03-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Hey het heeft toch geholpen!!!!!!!!!!!!!!
Ik was echt verbaasd toen ik vanmorgen eindeliiiiiiiiiiiijk onder de 66 woog.
65,8 en zelfs een zak dorito's gegeten als avondeten. Ben helemaal happy nu.
Niks eten helpt ook, maar het is niet gezond...
Oud 01-03-2003, 13:33
Missy_X
Missy_X is offline
Ja maar niks eten is ook nog eens vervelend en chips eten niet.
Oud 01-03-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Ja maar niks eten is ook nog eens vervelend en chips eten niet.
Je moet ook doen wat je zelf wilt ed, ik zeg alleen wat ik denk/vind.
Oud 01-03-2003, 13:41
Missy_X
Missy_X is offline
Precies, ik weet zelf ook wel dat aardappelen groente en vlees gezonder zijn. Maar ik kan niet zonder snoep dus dan eet ik gewoon veel te veel. Daarom is het beter dat ik alleen snoep eet voor een tijdje. Zo val ik tenminste wel af.
Oud 01-03-2003, 13:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef:
Okeej, ik ben een meid van 17, ben ongeveer 1.70 lang en weeg 54 kilo...Ik wil er maximaal 50 wegen...Iedereen zegt dat dat te weinig is, maar nu voel ik me echt dik en lelijk! Ik lat snoep en al dat soort lekkers al staan, fiets elke dag minstens 2 kilometer en loop er ook nog eens ongeveer 2 / 3...wat kan ik nog meer doen?
kind! gek! ik ben 1.72 en weeg 60 kilo. nu is dit zelfs net goed voor mijn lengte. en ik ben ook bijna 17.

en verder, zoveel beweeg je niet hoor? ik fiets iedere dag 20 kilometer (naar school en terug), fitness 1 keer in de week en dans 12 uur per week.

met je 2 kilometer fietsen en 2 kilometer lopen vind ik zelfs dat je veel te weinig aan beweging doet.

maaruh, je gewicht moet echt niet lager worden!
Oud 01-03-2003, 13:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Missy_X schreef:
Chips zijn toch ook aardappel????????? alleen geen groente en vlees maar ik had vandaag toch al leverpastei op mn brood, alleen die groente ontbreekt dan nog..
haha, beetje naief vind je ook niet?? in chips zit nogal veel vet, en dan ook nog eens het verkeerde vet. je kan 100 keer beter gewoon aardappelen hebben: zit minder vet in, je wordt er minder dik van en het is veel gezonder!!

en 'ik had toch al leverpastei op mn brood' slaat ook nergens op. zo vervang je je avondmaal gewoon niet!

als je zo door gaat kom je ook voor een ander probleem te staan: moet je eens op je huid gaan letten. je krijgt hier heel erg puisten van.
Oud 01-03-2003, 14:05
Missy_X
Missy_X is offline
Ahah..ik heb er nog geen ontdekt Maar over het algemeen eet ik redelijk gezond hoor.
Ik eet heus niet elke avond chips...soms ook wel es chocola
Oud 01-03-2003, 14:13
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
hmm misschien werkt die methode wewl op korte termijn, maar als je dit een maand doorzet zit je zo 10 kilo boven je streefgewicht

die 80 kilo die ik van de week had was waarschijnlijk weer een foutje in mijn leuke weegschaal, maar ik zit nog steeds stabiel op de 81 kilo, wat ik ook eet
Oud 01-03-2003, 14:49
Missy_X
Missy_X is offline
ja..niet te hopen..vandaag heb ik 6 boterhammen gehad (4 met zilverkuipje 20 plus kaas, en 2 met Nutella)
En een bakje magere vruchtenkwark en 10 stukjes stokbrood met filet americain.
Vanavond eet ik Spagetthi met komkommer en als toetje een glas ranja.
Dit is toch wel gezond he?
Oud 01-03-2003, 15:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Missy_X schreef:
ja..niet te hopen..vandaag heb ik 6 boterhammen gehad (4 met zilverkuipje 20 plus kaas, en 2 met Nutella)
En een bakje magere vruchtenkwark en 10 stukjes stokbrood met filet americain.
Vanavond eet ik Spagetthi met komkommer en als toetje een glas ranja.
Dit is toch wel gezond he?
waarom als toetje een glas ranja? neem dan gewoon een glas water. en dan een appel ofzo. veel beter!

je wilde toch afvallen? ik vind niet dat je goed bezig bent hoor.

je 6 boterhammen zijn okay. maar wissel het dan af met 20+ kaas, kipfilet en jam. nutella is direct weer zo zinloos.
verder moet je toch echt eens fruit gaan eten. 2 stuks per dag.
en drink vooral veel water.
tussendoor kan je maria bisquitjes eten en rijstwafels en als avondeten gewoon veel groenten (!!), normale schep aardappelen (het liefst gekookt) en een mager stuk vlees (kipfilet, tartaar, e.d.)

af en toe een plak ontbijtkoek, een bak magere yoghurt, een onschuldig snoepje is goed. ik zou zeggen, verdiep je er meer in, want je bent niet verantwoord bezig.
Oud 01-03-2003, 15:14
Missy_X
Missy_X is offline
Ik verdiep me erin, ik doe steeds die becel meter.
Daar staat dat ik 1200 cal heb. en dat dat te weinig is.
Maar die ranja is gezonde ranja. carvan cevitam met vitamine C. En er zat fruit in mn kwark. Ok die nutella was iets minder maar ik ben ongesteld en beter nutella dan een plak chocola van 200 gram, toch?

Vroeger heb ik een eetbuistoornis gehad dus ik ben naar mijn mening wel goed op weg. Ook al eet ik niet altijd te gezond.
Oud 01-03-2003, 15:58
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Missy_X schreef:


Vroeger heb ik een eetbuistoornis gehad dus ik ben naar mijn mening wel goed op weg. Ook al eet ik niet altijd te gezond.
Wel goed op weg? als je niet oppast krijg je er zo weer 1.
Oud 01-03-2003, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Ik verdiep me erin, ik doe steeds die becel meter.
Die becel meter is echt geen bijbel oid. Als je af wilt vallen moet je niet alleen op de calorieën letten. Ga naar een dietiste en doe het op een normale en gezondere manier.

*heeft vandaag 2 kersentoffee's op, dus d'r 2 stuks fruit ook weer binnen* <- lullig, maar is net zo iets...je kunt jezelf voor de gek houden, maar d'r klopt niks van.
Oud 01-03-2003, 17:32
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Ik voel me gewoon dikker worden...en tis niet alleen een gevoel, tis ook echt waar... En ik doe zo m'n best... Ik eet normaal, ik loop meer dan normaal ik probeer een beetje te sporten (op zo'n fitness ding)...ik beweeg veel meer dan normaal en ik eet niet meer, ik eet gewoon normaal... En toch, toch kom ik alleen maar aan... 't is niet eerlijk. Ik walg zo nu en dan echt van mezelf...
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 01-03-2003, 17:54
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Ik voel me gewoon dikker worden...en tis niet alleen een gevoel, tis ook echt waar... En ik doe zo m'n best... Ik eet normaal, ik loop meer dan normaal ik probeer een beetje te sporten (op zo'n fitness ding)...ik beweeg veel meer dan normaal en ik eet niet meer, ik eet gewoon normaal... En toch, toch kom ik alleen maar aan... 't is niet eerlijk. Ik walg zo nu en dan echt van mezelf...


Liefs.

Misschien denk je er te veel aan. Nee, dat slaat ook nergens op. Misschien drink je meer water, en is het vocht? Moet je ongesteld worden? (Zwanger?)

xxx
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Oud 01-03-2003, 17:57
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Misschien denk je er te veel aan. Nee, dat slaat ook nergens op. Misschien drink je meer water, en is het vocht? Moet je ongesteld worden? (Zwanger?)
Ik denk er denk ik idd wel teveel aan, maar das nooit anders geweest...en van eraan denken wordt je niet dikker, toch? Ik drink niet meer, volgens mij...en ongesteld moet ik over een week worden...maar tis al veel langer weer zo...en 't is ook vaak zo als ik het niet bijna moet worden... Zwanger kan ik niet zijn...als je begrijpt wat ik bedoel...

tnx iig...

(l)
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 02-03-2003, 08:09
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Ik denk er denk ik idd wel teveel aan, maar das nooit anders geweest...en van eraan denken wordt je niet dikker, toch? Ik drink niet meer, volgens mij...en ongesteld moet ik over een week worden...maar tis al veel langer weer zo...en 't is ook vaak zo als ik het niet bijna moet worden... Zwanger kan ik niet zijn...als je begrijpt wat ik bedoel...

tnx iig...

(l)
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik eet veel minder. Geloof ik. Ja, dat weet ik zeker. En ik probeer veel te lopen, etc. Maar ik ben 2 kg aangekomen.

Verdomme.

Ik voel me ZO dik. Ik voel overal vet. Niet overal. Maar.. Ik zie het ook. Ik begrijp het niet.

Ik wou dat het wegging. Dat ik wegging.
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Oud 02-03-2003, 08:14
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik ben 3 kilo afgevallen deze week.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 02-03-2003, 09:09
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik eet veel minder. Geloof ik. Ja, dat weet ik zeker. En ik probeer veel te lopen, etc. Maar ik ben 2 kg aangekomen.

Verdomme.

Ik voel me ZO dik. Ik voel overal vet. Niet overal. Maar.. Ik zie het ook. Ik begrijp het niet.
Ik snap wat je bedoeld... Ik zie het ook...en het is er ook echt, want m'n buik is echt dik...en m'n benen ook...dit is niet *in m'n hoofd*, dit is er echt...en das misschien nog wel het erge...kweenie...maar ja, wat kan ik er aan doen? Mezelf vernielen heb ik al genoeg gedaan...ik wil het gewoon op een 'normale' manier doen...

Citaat:
Ik wou dat het wegging. Dat ik wegging.
Terwijl ik juist zou willen dat je terug komt.

Jij wilt ook niet weg, denk ik.

@Anneee: Wel op een gezonde manier (ziek zijn kan je ook weinig aan doen natuurlijk)? Zo ja: . Zo nee: .
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 02-03-2003, 11:28
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Juliah schreef:
@Anneee: Wel op een gezonde manier (ziek zijn kan je ook weinig aan doen natuurlijk)? Zo ja: . Zo nee: .
Min of meer wel. Ik was ziek en ik had sowieso geen trek, dus dan eet ik ook niet. Misschien is het ergens wel slecht, maar ik vind dat ik wel een geldige reden had.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 02-03-2003, 20:53
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik weet het ook niet meer, dit weekend gewoon "gezondigd"
chips gegeten en veel cola gedronken en vette haring gegeten en ook redelijk veel etc
maar ik weeg me net en er is wel 1.5 kilo af :/
ik weeg nu gewoon 79.5 kilo
niet dat ik het erg vind maar wel vreemd
dat betekent dat ik ruim 8 kilo ben afgevallen in 2 maanden, zonder echt heel raar te doen ofzo
Oud 03-03-2003, 10:13
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Juliah schreef:



Terwijl ik juist zou willen dat je terug komt.

Jij wilt ook niet weg, denk ik.

Nee. Ik wil niet weg uit alles. Ik wil alleen niet steeds met mezelf overhoop liggen.

Je bent lief. Misschien.. Kunnen we elkaar weer eens spreken op MSN. (L)
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Oud 03-03-2003, 18:19
Black Bird
Black Bird is offline
Ik heb vandaag gegeten en gedronken:

2 geperste sinaasappels
Een glas melk
Stukje augurk (eigenlijk niet noemenswaardig)
2 sesam crackers met huttekase en komkommer
Een bruine boterham met kaas en komkommer
Een gekookt ei

Een halve maaltijdreep (100 kcal)
Een rijstewafel
Rijstepap met kaneel

Hutspot met stukje (magere) rookworst
Water (ongeveer een liter)

Wat vinden jullie hiervan? ...
Oud 03-03-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Black Bird schreef:
Wat vinden jullie hiervan? ...
't is minder dan dat ik gegeten heb. 't lijkt me niet slecht, als je dit in drie maaltijden en wat tussendoortjes hebt verdeeld dan lijkt me het heel aardig.
Oud 03-03-2003, 18:41
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Let's get to number 9!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41
Verwijderd
500 01-04-2005 08:17
Lichaam & Gezondheid gezonder eten en afvallen
kliwie
13 05-02-2004 14:45
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #11!
Snufje
277 26-05-2003 12:40
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.