Oud 16-08-2003, 22:27
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ik vroeg me net gewoon even af hoe veganisten eigenlijk tegenover paardrijden staan.
ik snap wel dat je als veganist een kunststof zadel zou gebruiken maar als je helemaal geen dierlijke producten gebruikt zou je dan wel het dier zelf "gebruiken"??
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2003, 22:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 16-08-2003 @ 22:27:
ik vroeg me net gewoon even af hoe veganisten eigenlijk tegenover paardrijden staan.
ik snap wel dat je als veganist een kunststof zadel zou gebruiken maar als je helemaal geen dierlijke producten gebruikt zou je dan wel het dier zelf "gebruiken"??
Ik rijd geen paard, omdat paard rijden meestal ook betekent dat je dus een manage hebt. Paarden worden in de maneges altijd gebruikt om geld te verdienen. Is er een paard ziek of niet meer goed, dan gaat deze naar de slacht. Een enkele keer koopt iemand deze dan nog om hem naar een paardenrusthuis te brengen.
Dit is meestal wel dierenexploitatie. Een reden voor een veganist om het niet te doen.

De meeste veganisten rijden geloof ik geen paard. Tenminste voor zover ik kan overzien. Sommige misschien wel. Ik weet wel dat sommige veganisten wel eens een paard hebben. Meestal gered van de slacht of ter opvang wegens verwaarlozing/mishandeling. Of ze er op rijden weet ik niet.

Persoonlijk vind ik (ver)wilde(rde) paarden leuker om te zien. Dus vrij rennend en spelend op een groot terrein zonder tieners die erop worden gezet voor een ritje aan een touw of constant over balkjes moeten springen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 22:51
Verwijderd
Er zijn, voor zo ver ik weet, ook maneges waar ze wel goed voor de dieren zorgen. En als je zo ver gaat...dan zou je eigenlijk ook geen verzorgingsproducten en medicijnen mogen gebruiken. Daar worden of werden ook dieren voor gebruikt (of meer misbruikt soms).
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 22:56
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Ik ben zelf geen veganist, heb wel pony's en die worden echt wel goed verzorgd hoor!

mijn broertje is wel veganist, en ik vind het kind a stupid eigenlijk.
Hij eet geen dierlijke producten, maar ondertussen:

*poetst hij zijn tanden met tandpasta....
*wast hij zijn haar met shampoo (tenminste dat mag ik hopen voor'm)
*gebruikt hij listirine om zijn piercing wond te spoelen....

en waar zouden die producten toch op getest worden



(dit is trouwens BIEP onder steve's account)
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 23:03
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ik bedoel dus dan niet echt maneges maar meer een eigen pony, want ik vind ook dat maneges niet echt leuk zijn vor zo'n beest.
maar een eigen pony dus, die je goed verzorgt en goed berijdt.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 23:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-08-2003 @ 22:51:
Er zijn, voor zo ver ik weet, ook maneges waar ze wel goed voor de dieren zorgen. En als je zo ver gaat...dan zou je eigenlijk ook geen verzorgingsproducten en medicijnen mogen gebruiken. Daar worden of werden ook dieren voor gebruikt (of meer misbruikt soms).
Veganisme is een streven naar het mijden van dierenleed/dierenexploitatie e.d. Ik probeer het ook zoveel, maar je kan onmogelijk in de huidige maatschappij 100% vegan zijn.
Je moest eens weten in wat er allemaal dier zit verwerkt.
Veganisten moeten voor hun zelf bepalen wat voor hun de grens is.

Ik gebruik nu vooral de producten van Weleda. En medicijnen wil ik weigeren. Zeker de nutteloze pijnstillers. Een asprine hoef ik niet voor een hoofdpijntje. Dat is met wat hoofdmassage en rust ook snel genoeg weg. Wat ik doe als ik verschrikkelijke pijn heb weet ik niet.

Natuurlijk zijn er maneges waar er goed voor de dieren word gezorgd. Maar zijn de eigenaren ook oprecht? Gaat het hun om de dieren of om het geld wat ze voor lessen enzo krijgen? Zouden ze operaties e.d. betalen ondanks de kosten? Of gaat een spuitje sneller?
Er zijn zelfs mensen die denken dat dierenboerderijen goed voor dieren zijn. Leuk dat er veel mensen op de nieuwe geboren dieren afkomen, maar als een kindje een maandje later terugkomt en vraagt waar dat leuke lieve geboren geitje is gebleven....
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 23:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 16-08-2003 @ 23:03:
ik bedoel dus dan niet echt maneges maar meer een eigen pony, want ik vind ook dat maneges niet echt leuk zijn vor zo'n beest.
maar een eigen pony dus, die je goed verzorgt en goed berijdt.
Ik zal de vraag van je eens stellen op een forum voor veganisten. Zo krijg je een beter beeld hoe de meeste veganisten denken.

ok?

(mijn mening weet je al )
Ik zal als er antwoorden zijn deze wel hier neerzetten.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 23:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 16-08-2003 @ 22:56:
mijn broertje is wel veganist, en ik vind het kind a stupid eigenlijk.
Hij eet geen dierlijke producten, maar ondertussen:

*poetst hij zijn tanden met tandpasta....
*wast hij zijn haar met shampoo (tenminste dat mag ik hopen voor'm)
*gebruikt hij listirine om zijn piercing wond te spoelen....

en waar zouden die producten toch op getest worden
Ik denk dat je broer eigenlijk meer een totaal-vegetarier is.
Ik neem aan dat hij niet heeft gechecked of de tandpasta en shampoo dierlijke ingredienten bevat? (Welke merken?)

Listirine ken ik eigenlijk niet, maar als dat dierlijk is, dan is hij in mijn ogen zeker geen veganist.

Bijna alles is wel getest op dieren (zelfs water), dus je kan niet alles mijden, maar het streven mag er zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 23:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-08-2003 @ 23:30:
Natuurlijk zijn er maneges waar er goed voor de dieren word gezorgd. Maar zijn de eigenaren ook oprecht? Gaat het hun om de dieren of om het geld wat ze voor lessen enzo krijgen? Zouden ze operaties e.d. betalen ondanks de kosten? Of gaat een spuitje sneller?
Mensen die een manege openen doen het vaak omdat ze van paarden houden en er graag hun beroep van maken. Maar helaas moeten ze er ook wel wat mee verdienen. Ze zullen (over het algemeen) zo min mogelijk leed willen, en toch eraan verdienen.
Maar ik denk dat de meeste mensen toch ook een hart hebben voor dieren en ze zo goed mogelijk verzorgen
(of ben ik nu hel naief dat ik dit zeg?)
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 00:30
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-08-2003 @ 23:30:
Veganisme is een streven naar het mijden van dierenleed/dierenexploitatie e.d.
nee, dat is het niet eten van dierlijke producten, dat is totaal wat anders

(Ik ken een veganist die veganist is omdat hij niet van dieren houdt en er dus ook helemaal niets mee te maken wil hebben)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 00:42
Verwijderd
Veganisme vind ik persoonlijk onzin. Alles van dieren niet willen hebben is fout. Veel dierlijke producten kunnen worden gelevert zonder dat het dier er veel last van heeft. Verder is het te vergaand om medicijnen te weigeren alleen omdatr ze op een dier zijn getest of bestanddelen van een dier bevatten. Als ze op dieren zijn getest en op de mens werken, dan worden deze medicijnen verder niet meer op dieren getest, want de werking is al bekend. Als veganist zijnde help je er dus niets of niemand mee.

Ik vind dat veganisten zichzelf voor de gek houden op veel gebieden, hoewel ik het streven voor een betere omgeving voor dieren opzich wel heel nobel vind.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 00:47
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
autodropje schreef op 17-08-2003 @ 00:30:
Ik ken een veganist die veganist is omdat hij niet van dieren houdt en er dus ook helemaal niets mee te maken wil hebben)
ROFL, wat een muppet
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 01:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 17-08-2003 @ 00:42:
Veganisme vind ik persoonlijk onzin. Alles van dieren niet willen hebben is fout. Veel dierlijke producten kunnen worden gelevert zonder dat het dier er veel last van heeft.

Onjuist. Elk dier heeft er last van. Je hebt het denk over wol. Zie voor wol hier:
http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2002.htm
leer:
http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2000.htm
honing:
http://www.veganintel.org/Nederlands/vegisme/bijen.html
zijde:
http://www.veganintel.org/Nederlands...jderupsen.html

Bij elk product is er leed / misbruik van dieren.

En volgens de biologische wetten is koemelk toch echt voor het kalf.

Citaat:
Verder is het te vergaand om medicijnen te weigeren alleen omdatr ze op een dier zijn getest of bestanddelen van een dier bevatten. Als ze op dieren zijn getest en op de mens werken, dan worden deze medicijnen verder niet meer op dieren getest, want de werking is al bekend. Als veganist zijnde help je er dus niets of niemand mee.
onjuist. Er worden ook dierproeven gedaan om de zoveel jaar ter herhaling. E-nummers schijnen om de 5 jaar getest te worden (op dieren). Medicijnen worden ook regelmatig herhaald. 1 ingredient in verhouding anders (wat regelmatig gebeurd). En hup weer een dierproef.
Als veganist probeer je zulke dingen te mijden. Het is een eerste stap. In het verleden hebben we vaak genoeg gezien dat mensen 'nee' zeiden, waarna er ook een revolutie is gestart. En toen zeiden ook genoeg mensen, wat maakt het nou uit als je het wel doet.

Citaat:
Ik vind dat veganisten zichzelf voor de gek houden op veel gebieden, hoewel ik het streven voor een betere omgeving voor dieren opzich wel heel nobel vind.
Het is je persoonlijke mening, maar ik denk dat je echt nog weinig weet van veganisme. Hoeveel veganisten ken je in je omgeving?
Heb je uitvoerige gesprekken gehad? Etc.
En elke veganist kan ook zijn eigen grenzen hebben of andere redenen om veganist te worden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 01:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
autodropje schreef op 17-08-2003 @ 00:30:
(Ik ken een veganist die veganist is omdat hij niet van dieren houdt en er dus ook helemaal niets mee te maken wil hebben)
Die is leuk! Die heb ik nog nooit gehoord.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 01:25
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
dreen schreef op 16-08-2003 @ 23:53:
Mensen die een manege openen doen het vaak omdat ze van paarden houden en er graag hun beroep van maken. Maar helaas moeten ze er ook wel wat mee verdienen. Ze zullen (over het algemeen) zo min mogelijk leed willen, en toch eraan verdienen.
Maar ik denk dat de meeste mensen toch ook een hart hebben voor dieren en ze zo goed mogelijk verzorgen
(of ben ik nu hel naief dat ik dit zeg?)
Ze kunnen best van dieren houden, maar een slager/bonthandelaar kan dat ook, dus dat zegt niks. Ik kan er ook niet al te veel over zeggen, want zoveel maneges ken ik ook weer niet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 10:53
TechXP
TechXP is offline
Ik heb het even gevraagd en kreeg een reactie terug met de volgende link:

http://members.tripod.com/infynitie/...egan_horse.htm

Er zijn dus veganisten die paard rijden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Bij elk product is er leed / misbruik van dieren.
Oei, dat wisten we nog niet
Weleens over nagedacht dat de mens ook gelijk gesteld kan worden aan een dier. Dieren misbruiken elkaar, en dus misbruikt de mens ook dieren, want de mens is zelf tenslotte een dier.

Citaat:
onjuist. Er worden ook dierproeven gedaan om de zoveel jaar ter herhaling. E-nummers schijnen om de 5 jaar getest te worden (op dieren). Medicijnen worden ook regelmatig herhaald. 1 ingredient in verhouding anders (wat regelmatig gebeurd). En hup weer een dierproef.
Een feit wat ik eerst expres maar achterwege heb gelaten

Citaat:
Als veganist probeer je zulke dingen te mijden. Het is een eerste stap. In het verleden hebben we vaak genoeg gezien dat mensen 'nee' zeiden, waarna er ook een revolutie is gestart. En toen zeiden ook genoeg mensen, wat maakt het nou uit als je het wel doet.
Ben jij ziek en aangewezen op medicijnen? Ik wel, en ik ben blij dat ze medicijnen hebben verkrgen door diertjes te misbruiken.
Het ene dier staat hoger in de voedsel keten dan het andere, en de mens bovenaan. Het is natuurlijk dat wij dieren misbruiken.

Citaat:
En elke veganist kan ook zijn eigen grenzen hebben of andere redenen om veganist te worden.
Das waar
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:19
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 17-08-2003 @ 21:08:
[B]Oei, dat wisten we nog niet
Weleens over nagedacht dat de mens ook gelijk gesteld kan worden aan een dier. Dieren misbruiken elkaar, en dus misbruikt de mens ook dieren, want de mens is zelf tenslotte een dier.
Dieren misbruiken elkaar niet, maar gebruiken elkaar.
Ik heb anders nog nooit een dier een ander dier zien gebruiken voor het testen van lippenstift.
In de natuur kunnen de andere dieren vrij leven in vergelijking met de gevangenis van de mens. Mensen spelen ook nog eens 'god' over de dieren, wat andere dieren dus niet doen.
Zoals je begrijpt zie ik een mens ook als dier. Ik noem alleen mens en dier gescheiden om geen verwarring te creeeren.
Citaat:
Ben jij ziek en aangewezen op medicijnen? Ik wel, en ik ben blij dat ze medicijnen hebben verkrgen door diertjes te misbruiken.
Ik gebruik geen medicijnen. Medicijnen worden wel op dieren getest. Helaas niet altijd zo goed om te doen, omdat dieren veel verschillen met mensen. Er worden veel nieuwe medicijnen uitgebracht die na testen op dieren op de markt komen. Vele gaan snel weer terug omdat er complicaties optraden wat dus niet zichtbaar is gekomen bij de dierproeven.
Ik geloof dat oorzaken van vele ziekten bij de mens zelf zitten. En ook dat de remedies van diverse ziekten op de juiste plaats moeten worden gezocht en dat is niet het laboratiorium, maar de natuur.
Citaat:
Het ene dier staat hoger in de voedsel keten dan het andere, en de mens bovenaan. Het is natuurlijk dat wij dieren misbruiken.
onjuist. Voedselketens kan je moeilijk over een geheel zien, omdat ze plaatselijk zijn. Ik zie al het leven gelijk en behandel ze met zoveel mogelijk gelijkheid en respect zover dit mogelijk is in onze maatschappij. De mens staat niet boven aan, omdat de mens geen onderdeel meer is van de voedselketen, maar een eigen voedselomgeving heeft gecreeerd. Een kunstmatige die door misbruik van het andere leven in stand word gehouden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2003, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Dieren misbruiken elkaar niet, maar gebruiken elkaar. Ik heb anders nog nooit een dier een ander dier zien gebruiken voor het testen van lippenstift.
In de natuur kunnen de andere dieren vrij leven in vergelijking met de gevangenis van de mens. Mensen spelen ook nog eens 'god' over de dieren, wat andere dieren dus niet doen.
Zoals je begrijpt zie ik een mens ook als dier. Ik noem alleen mens en dier gescheiden om geen verwarring te creeeren.
Als de mens een dier is heeft de mens zich superieur getoond aan de andere dieren. De mens is niet zoals de andere dieren en gebruikt diertjes daarom ook voor de lippenstift.

Citaat:
Ik gebruik geen medicijnen. Medicijnen worden wel op dieren getest. Helaas niet altijd zo goed om te doen, omdat dieren veel verschillen met mensen. Er worden veel nieuwe medicijnen uitgebracht die na testen op dieren op de markt komen. Vele gaan snel weer terug omdat er complicaties optraden wat dus niet zichtbaar is gekomen bij de dierproeven.
Ik geloof dat oorzaken van vele ziekten bij de mens zelf zitten. En ook dat de remedies van diverse ziekten op de juiste plaats moeten worden gezocht en dat is niet het laboratiorium, maar de natuur.
Als de mens een dier is, is het laboratorium weer een natuurlijk iets van het mens als dier en valt daarom onder de natuur.
Vele zektes liggen inderdaad bij de mens, maar remedies kunnen niet altijd uit de natuur komen. Als we naar de natuur zouden handelen zou een ziek mens gewoon doodgaan, maar omdat de mens een superieur dier is heeft de mens er iets op gevonden om dit tegen te gaan. De mens ala superieur dier gebruikt natuurlijke stoffen in combinatie met inferieure dieren om voor zichzelf een accepteerbare oplossing te vinden om zijn problemen tegen te gaan.

Is wel makkelijk om dierproeven en dergelijke af te keuren als je niet ziek bent
Als jij ernstig ziek bent, zul je er waarschijnelijkk toch anders over denken, of ga je liever sterfen?

Citaat:
onjuist. Voedselketens kan je moeilijk over een geheel zien, omdat ze plaatselijk zijn. Ik zie al het leven gelijk en behandel ze met zoveel mogelijk gelijkheid en respect zover dit mogelijk is in onze maatschappij. De mens staat niet boven aan, omdat de mens geen onderdeel meer is van de voedselketen, maar een eigen voedselomgeving heeft gecreeerd. Een kunstmatige die door misbruik van het andere leven in stand word gehouden.
Een mens al superieur dier heeft een voedselketen, en omdat de mens zo superieur is weet de mens hoe hij deze kan manipuleren in zijn voordeel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 11:01
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
daarom, dierproeven voor medicijnen keer ik niet af. Ik keur het meer af als proeven op mensen en het moet toch getest worden. Dus logische conclusie -> dieren.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 13:30
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Ik kan wel hele verhalen op gaan hangen, maar ik ben het gewoon erg eens met TechXP.
Alleen ben ik iets minder 'heftig'. Ik vind, wij horen ook bij de natuur, dus de natuur is niet alleen van de dieren. Daarom mogen wij dieren ook gebruiken, net als dieren elkaar gebruiken.
Dus het eten van dieren, het berijden van paarden etc vind ik wel kunnen mits de dieren een natuurlijk leven hebben.
Dus paardrijden vind ik wel kunnen, en erg mooi om te doen omdat je dan erg intens van de natuur kan genieten. Als ze maar een goed leven hebben. Daar gaat het mij om.

Ik vind het echt supergeweldig hoe TechXP erover denkt, alleen zou ik dat persoonlijk niet vol kunnen houden. Ik vind namelijk wel dat wij ook van de natuur mogen genieten. Kwa eten maar ook dus het voorbeeld 'paardrijden'.

Het is alleen zo dat wij onszelf eigelijk uit de natuur hebben getilt, en dat we idd een eigen voedselketen hebben, en niet meer kwetsbaar zijn voor de gevaren van de natuur. Maar als dat niet zo was waren wij net zo goed slagtoffer van hongerige beren of tijgers of andere dieren.

En wat ik trouwens absoluut niet snap is dat mensen het rechtvaardig vinden dat dieren worden gebruikt (idd misbruikt) voor proeven met overbodige-luxe-producten. Hoe kan je dat nou vinden?
Medicijnen, dat is voor mij echt de limit, en als dat, op wát voor manier dan ook, op een andere manier getest kan worden, vind ik het niet meer dan normaal om dat te doen, en keur ik het ook af als het dan alsnog op dieren getest wordt.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 23:01
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
XLerator schreef op 18-08-2003 @ 13:30:
Ik kan wel hele verhalen op gaan hangen, maar ik ben het gewoon erg eens met TechXP.
Alleen ben ik iets minder 'heftig'. Ik vind, wij horen ook bij de natuur, dus de natuur is niet alleen van de dieren. Daarom mogen wij dieren ook gebruiken, net als dieren elkaar gebruiken.
Dus het eten van dieren, het berijden van paarden etc vind ik wel kunnen mits de dieren een natuurlijk leven hebben.
Dus paardrijden vind ik wel kunnen, en erg mooi om te doen omdat je dan erg intens van de natuur kan genieten. Als ze maar een goed leven hebben. Daar gaat het mij om.
o, ja een natuurlijk leven. Paarden winters ook gewoon buiten, geen wormenkuur, want wormen zijn ook dieren en horen dus ook bij de natuur. Hooi en kuil komen niet in de natuur voor, dus laten die paarden s'winters zelf maar voedsel zoeken. Schapen en koeien niet scheren, zodat ze in de zomer last van maden krijgen enz, enz. Wil je een beest een natuurlijk leven geven, moet je hem los laten in een natuurgebied en er verders niet meer naar om kijken.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 00:03
TechXP
TechXP is offline
Vele dieren zijn al te 'ingeburgerd' en kapot gefokt, dat ze niet natuurlijk kunnen leven. Er zijn nog wel wilde paarden of verwilderde paarden. In nederland kan je volgens mij alleen verwilderde paarden vinden. Dacht ergens op de veluwe ofzo.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:08
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
dat kan wel zo zijn maar in de aard van een wild dier en dat van een huisdier zit geen verschil.
huisdieren mogen dan wel aan mensen gewend zijn maar een dier verstaat geen mensentaal dus ik vind niet dat je kan zeggen dat een dier ingeburgerd is.
een mens heeft een brein en kan zich aanpassen, maar dieren kunnen dit niet en je zal daar begrip voor moeten hebben als je dieren hebt

je hebt wel gelijk dat gefokte dieren niet in het wild kunnen overleven (alhoewel ik daar ook mijn twijfels over heb).
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 01:34
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 19-08-2003 @ 22:08:
dat kan wel zo zijn maar in de aard van een wild dier en dat van een huisdier zit geen verschil.
huisdieren mogen dan wel aan mensen gewend zijn maar een dier verstaat geen mensentaal dus ik vind niet dat je kan zeggen dat een dier ingeburgerd is.

Ik denk dat je het anders leest. Met ingeburgerd bedoel ik dat de dieren op een of andere manier 'gewoon' zijn bij mensen. En daardoor ook erg afhankelijk.

Citaat:
een mens heeft een brein en kan zich aanpassen, maar dieren kunnen dit niet en je zal daar begrip voor moeten hebben als je dieren hebt.
Alle dieren hebben een brein, niet alleen een mens. Dieren kunnen zich wel aanpassen aan bepaalde situaties, alleen de situaties kunnen soms erg stressend zijn of ongewoon.

Citaat:
je hebt wel gelijk dat gefokte dieren niet in het wild kunnen overleven (alhoewel ik daar ook mijn twijfels over heb).
Was even te snel met dat neerzetten. Dieren kunnen wel in de natuur overleven (de meeste dan) als ze gefokt zijn door mensen, maar ze zijn zelf niet natuurlijk. Kortom het kan schadelijk zijn voor de natuur zelf.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2003, 04:20
Verwijderd
Citaat:
Was even te snel met dat neerzetten. Dieren kunnen wel in de natuur overleven (de meeste dan) als ze gefokt zijn door mensen, maar ze zijn zelf niet natuurlijk. Kortom het kan schadelijk zijn voor de natuur zelf.

Dan komt de natuurlijke selectie opduiken en het betere soort overleeft.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:52
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-08-2003 @ 22:45:
Ik rijd geen paard, omdat paard rijden meestal ook betekent dat je dus een manage hebt. Paarden worden in de maneges altijd gebruikt om geld te verdienen. Is er een paard ziek of niet meer goed, dan gaat deze naar de slacht. Een enkele keer koopt iemand deze dan nog om hem naar een paardenrusthuis te brengen.
Dit is meestal wel dierenexploitatie. Een reden voor een veganist om het niet te doen.
Bij mijn manege hebben we een fonds voor oude of zieke paarden. Als een paard te oud of te ziek wordt wordt er geld uit de kas gehaald om een goed plekje voor 'm te regelen. Dus absoluut NIET naar de slacht. Paarden werken niet voor het geld, de mensen doen dat. De paarden werken mee. En het is gewoon zielig om een doodziek paard te laten lijden in zijn ziekte, dat doe je met mensen ook niet, dan laat je 'm inslapen, is wel zo vriendelijk.

Ik vind het een beetje lomp dat je zo over manege's denkt. Tuurlijk zijn er een aantal slechte manege's, maar dat betekend niet dat ze gelijk allemaal slecht zijn.
Bij betaald voetbal wordt je tegenwoordig ook maar betaald om iemand ongezien een rotschop te verkopen, is dat niet zielig? Ik vind dat erger, dan dat je een ziek paard in laat slapen.

ik moest dit gewoon ff kwijt
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:58
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-08-2003 @ 23:30:
Natuurlijk zijn er maneges waar er goed voor de dieren word gezorgd. Maar zijn de eigenaren ook oprecht? Gaat het hun om de dieren of om het geld wat ze voor lessen enzo krijgen? Zouden ze operaties e.d. betalen ondanks de kosten? Of gaat een spuitje sneller?
Er zijn zelfs mensen die denken dat dierenboerderijen goed voor dieren zijn. Leuk dat er veel mensen op de nieuwe geboren dieren afkomen, maar als een kindje een maandje later terugkomt en vraagt waar dat leuke lieve geboren geitje is gebleven....
Bij mijn manege is zelfs een paard gelazerd om te kijken of de pijn zo weg zou gaan en weet je? Dat is ontzettend duur, maar een goeie manege heeft zijn paarden verzekerd.
Wij hebben ook eens een paard gehad, die door ouderdom aan drie benen kreupel liep. Omdat de mensen die er werken zo aan haar gehecht waren, heeft ze nog twee jaar lang in de wei mogen staan in de hoop, dat ze van de pijn zou genezen (met ziektekosten en al). Onze manege is ook vrij duur (waardoor veel mensen denken, dat er alleen kakkers rijden) maar dat is juist, omdat we enorm veel voor de paarden over hebben. Paarden zijn dieren en absoluut GEEN kostverdieners! Voor voetbal heb je ook doelen nodig, zo heb je voor paardrijden paarden nodig.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:06
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik vind het veganisme trouwens onzin, voor het beschermen van dieren heb je Greenpeace, bemoei je dus gewoon met je eigen zaken! Als je klachten hebt, kun je dat melden bij http://www.greenpaece.com

De beesten worden toch wel geslacht en als er teveel geslacht wordt, dan worden de overblijfselen gewoon weggesmeten. Denk je nou echt dat een paar van die mensen heel dat geslacht stil kunnen zetten? Het lukt je toch niet!

TechXP, als jij nou in de oertijd had geleefd, had je dan ook veganist geweest? Of had je fijn met je vader op jacht gegaan voor een overheerlijk zwijntje?
Dieren slachten is overleven jongen. Je kunt wel al die chemische zooi gaan eten, maar daar wordt je ook niet beter op.
*geeft overheerlijk kippepootje* Kun je lekker op knabbelen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:11
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-08-2003 @ 18:52:
Ik vind het een beetje lomp dat je zo over manege's denkt. Tuurlijk zijn er een aantal slechte manege's, maar dat betekend niet dat ze gelijk allemaal slecht zijn.
Bij betaald voetbal wordt je tegenwoordig ook maar betaald om iemand ongezien een rotschop te verkopen, is dat niet zielig? Ik vind dat erger, dan dat je een ziek paard in laat slapen.

ik moest dit gewoon ff kwijt
Voetbal is denk geen goede vergelijking. Daar hebben de voetballers een vrije wil. Dat is bij paarden niet zo. Hoewel mensen denken dat paarden als ze gezond eruit zien het ook wel best vinden. Ik zeg niet dat het wel of niet zo is.

Natuurlijk zijn er ook wat betere maneges. Maar ben wel benieuwd over hoe lang een paard in de stal staat of in een stukje binnen of buiten loopt. Of paarden in de weiland mogen staan. etc.
Kan niet al te veel info vinden. Ik weet ook niet wat de regels zijn die overheid heeft opgesteld als er al regels zijn.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:28
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-08-2003 @ 19:06:
Ik vind het veganisme trouwens onzin, voor het beschermen van dieren heb je Greenpeace, bemoei je dus gewoon met je eigen zaken! Als je klachten hebt, kun je dat melden bij http://www.greenpaece.com

De beesten worden toch wel geslacht en als er teveel geslacht wordt, dan worden de overblijfselen gewoon weggesmeten. Denk je nou echt dat een paar van die mensen heel dat geslacht stil kunnen zetten? Het lukt je toch niet!

TechXP, als jij nou in de oertijd had geleefd, had je dan ook veganist geweest? Of had je fijn met je vader op jacht gegaan voor een overheerlijk zwijntje?
Dieren slachten is overleven jongen. Je kunt wel al die chemische zooi gaan eten, maar daar wordt je ook niet beter op.
*geeft overheerlijk kippepootje* Kun je lekker op knabbelen
Als tech Xp in de oertijd had geleeft, had ik hem allang met een bolsteen dood geslagen .
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-08-2003 @ 19:06:
Ik vind het veganisme trouwens onzin, voor het beschermen van dieren heb je Greenpeace, bemoei je dus gewoon met je eigen zaken! Als je klachten hebt, kun je dat melden bij http://www.greenpeace.com

Ik steun Greenpeace al genoeg en al heel lang.
Maar die gaan vooral over milieu en over diverse bedreigde diersoorten. Ik zie nog meer.

Citaat:
De beesten worden toch wel geslacht en als er teveel geslacht wordt, dan worden de overblijfselen gewoon weggesmeten. Denk je nou echt dat een paar van die mensen heel dat geslacht stil kunnen zetten? Het lukt je toch niet!
Je hebt denk niet door wat veganisme inhoud. Veganisten proberen zoveel mogelijk te vermijden wat met dierenleed te maken heeft zolang dat mogelijk is.
Of het helpt of niet. Je doet er iig zo min mogelijk aan mee.
Ik denk ook niet dat ik het in mijn leven mee maak dat die praktijken stoppen. Maar ik zal mijn best doen.
Jij denkt dat een paar mensen (weet het aantal niet, precies. In nederland zijn er duizenden veganisten en 300.000 vegetariers) het niet lukt om iets weg te krijgen. DAT zeiden sommige mensen ook vroeger in tijden van slavernij e.d. toch is het gelukt. Dus ik zou niet te snel zeggen dat het niet lukt.
Veganisme is gewoon afzetten tegen het verschrikkelijke leed van o.a. bioindustrie. Je kan moeilijk ontkennen dat die dieren het verschrikkelijk hebben. Toch doen mensen hun ogen sluiten.

Er is afgelopen jaar al weer een stap verder gezet:
- AH
- C1000
- Super de Boer
- Edah
- groothandels: Makro, Sligro en Lucas Klamer
- ALDI
- LIDL
hebben allemaal aangegeven te stoppen met legbatterijeieren.
Dit is al een hele stap voor een diervriendelijker leven.
Kleine stapjes maken straks samen een grote stap.

Citaat:
TechXP, als jij nou in de oertijd had geleefd, had je dan ook veganist geweest? Of had je fijn met je vader op jacht gegaan voor een overheerlijk zwijntje?
Dieren slachten is overleven jongen. Je kunt wel al die chemische zooi gaan eten, maar daar wordt je ook niet beter op.
Je kan moeilijk de oertijd als vergelijking maken met het overleven nu. Toen waren wij nog 'echt' deel van de natuur. Toen waren wij prooi en roofdier. Nu zijn wij geen van beiden, omdat we gewoon egoistisch zijn. Ooit een leeuw zebra's zien houden en fokken voor hun behoefte? Nee dacht het ook niet.

En over welke chemische zooi heb je het? Oh, je bedoeld de B12-pillen? Zijn denk meer natuurlijk dan je Coca-Cola drankje. B12 word uit bepaalde bacterien gemaakt. Die zitten in de grond e.d. En komen in het vlees doordat de koeien de bacterieen binnen krijgen en de bacterieen in hun zitten. Ik hoorde laatst dat B12 ook aan het voedsel word toegevoegd van koeien. Weet niet of het zo is.

Vegetariers hoeven geen B12 bij te slikken. Veganisten wel.
Trouwens wist je dat het overgrote gedeelte van de nederlanders nog steeds ongezond leeft? Dit in vergelijking met de vegetariers en veganisten die veel op voeding en vitamines letten? En over het algemeen eigenlijk gezond eten. Mensen zeggen altijd van niet.
Gemiddeld worden vegetariers 7 jaar ouder dan de veel-vleeseters. Hoewel je natuurlijk vraagtekens mag zetten bij dat onderzoek. Denk dat het niet zoveel uitmaakt. Je hebt vleeseters van 90 en veganisten/vegetariers van 90, dus niet echt een onderzoek. Wel zo dat vegetariers/veganisten weinig kans hebben op hart- en vaatziekten.
De meeste mensen krijgen niet eens genoeg omega3-vetstoffen binnen. Zit veel in vis en in bijvoorbeeld lijnzaad.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 23-08-2003 @ 19:28:
Als tech Xp in de oertijd had geleeft, had ik hem allang met een bolsteen dood geslagen .
Gelukkig dan maar, dan hoefde ik jou niet meer tegen te komen
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Je kan moeilijk de oertijd als vergelijking maken met het overleven nu. Toen waren wij nog 'echt' deel van de natuur. Toen waren wij prooi en roofdier. Nu zijn wij geen van beiden, omdat we gewoon egoistisch zijn.
Nee, wij zijn het roofdier dat boven aan de keten staat, en omdat wij bovenaanstaan en zeer goed ontwikkeld hebben wij geleerd de beesten onder ons in te zetten voor onze levens behoefden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-08-2003 @ 20:23:
Nee, wij zijn het roofdier dat boven aan de keten staat, en omdat wij bovenaanstaan en zeer goed ontwikkeld hebben wij geleerd de beesten onder ons in te zetten voor onze levens behoefden.
Roofdier? Wij zijn geen roofdier. Kees17 kan je misschien nog een beetje als roofdier zien omdat hij 'jaagt', maar de rest van de mensen is gewoon te lui om zelf eten te halen.
Jullie zijn mcdonaldsdieren ofzo. Gewoon wachten totdat het serveerdier het eten brengt, waarna je eerst kijkt of alles 'veilig' is om daarna eten te eten. Na afloop van het eten, geef je iets terug aan het serveerdier, zodat die ook zelf kan eten nadat ze jou gedient heeft.

We leven in een kunstmatige voedselketen. Misschien moeten we het wel de vreetrix noemen.
WE/jullie zijn gewoon tegenstrijdig bezig. Je mammie heeft melk gegeven toen ze jou kreeg. Dit melk was bestemd voor jou.
Net als bij een koe is het voor het kind. En jij bent dat niet.
Ik kom weinig mensen tegen die durven te erkennen dat de koemelk voor het kalf is. En wat de kip legt is gewoon vergelijkbaar met wat een vrouwelijke mens elke maand heeft.
Bioindustrie is gewoon onmenselijk. Daar hoef ik weinig over te zeggen. Als je vlees wilt eten best, maar het kan best wat diervriendelijker.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 23:47
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-08-2003 @ 20:23:
Nee, wij zijn het roofdier dat boven aan de keten staat, en omdat wij bovenaanstaan en zeer goed ontwikkeld hebben wij geleerd de beesten onder ons in te zetten voor onze levens behoefden.
HAH HAH, levensbehoeften?????, denk je nou écht dat je afhankelijk bent van dieren, mensen kunnen uitstekend zonder dierlijke producten.
anders waren sommige mensen allang dood geweest.
we zijn goed ontwikkeld en daardoor zo slim om weer te bedenken dat we geen vlees nodig hebben, je kan wel zeggen dat we van nature (vanuit de oertijd) al vlees eten en daarvan leven maar omdat we zo ver vooruit zijn gegaan qua alles, moet je niet vergeten dat door die techniek er helemaal geen vlees enzovoort. meer nodig is.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2003, 00:15
TechXP
TechXP is offline
Het zou trouwens goed kunnen dat we in de verre toekomst geen echt vlees meer hebben, maar gebruik maken van kunstmatige voedsel.
Dit toekomst beeld is ook vaak verwerkt in de Science fiction films. Het kan realistisch zijn. Veel van onze smaakstoffen e.d. zijn al synthetisch. En die vind je overal in.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 00:18
Verwijderd
Citaat:
HAH HAH, levensbehoeften?????, denk je nou écht dat je afhankelijk bent van dieren, mensen kunnen uitstekend zonder dierlijke producten.
anders waren sommige mensen allang dood geweest.
we zijn goed ontwikkeld en daardoor zo slim om weer te bedenken dat we geen vlees nodig hebben, je kan wel zeggen dat we van nature (vanuit de oertijd) al vlees eten en daarvan leven maar omdat we zo ver vooruit zijn gegaan qua alles, moet je niet vergeten dat door die techniek er helemaal geen vlees enzovoort. meer nodig is.

Wat wij van dieren nodig hebben is veel meer dan vlees.
Met levensbehoeften verwijs ik naar alles wat we van dieren kunnen genruiken, en waarvoor we ze kunnen gebruiken.

Mag ik stellen dat jij niet helemaal de waarde van dieren inziet, en ze alleen als vleesbron ziet waarvan je eet of niet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 01:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 24-08-2003 @ 00:18:

Wat wij van dieren nodig hebben is veel meer dan vlees.
Met levensbehoeften verwijs ik naar alles wat we van dieren kunnen genruiken, en waarvoor we ze kunnen gebruiken.

Mag ik stellen dat jij niet helemaal de waarde van dieren inziet, en ze alleen als vleesbron ziet waarvan je eet of niet.
Ik moet wel toegeven dat mensen dieren voor 99% helemaal gebruiken. Volgens mij is dat bij andere sectoren wel minder.

Dierenresten kan je terug vinden in voedsel, huishoudelijke artikelen, cosmetica, gereedschap, (fiets)banden, computerspullen, etc.
Teveel om op te noemen jammer genoeg.

100% veganist zijn is daarom ook eigenlijk onmogelijk in deze maatschappij. Echter worden er tegenwoordig steeds meer alternatieven gebruikt. Bepaalde stoffen uit dieren winnen is namelijk een duur proces. Het alternatief is synthetisch of uit plantaardige bronnen. Synthetisch is vaak het goedkoopst.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 02:03
Verwijderd
Citaat:
Synthetisch is vaak het goedkoopst.
En vaak ook zeer slecht voor het milieu.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 10:53
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-08-2003 @ 01:23:
Ik moet wel toegeven dat mensen dieren voor 99% helemaal gebruiken. Volgens mij is dat bij andere sectoren wel minder.

Dierenresten kan je terug vinden in voedsel, huishoudelijke artikelen, cosmetica, gereedschap, (fiets)banden, computerspullen, etc.
Teveel om op te noemen jammer genoeg.
>Wat voor gereedschap gebruik jij dan?, het gereedsachap dat ik allemaal heb is gemaakt van hout en ijzer.

Citaat:
100% veganist zijn is daarom ook eigenlijk onmogelijk in deze maatschappij. Echter worden er tegenwoordig steeds meer alternatieven gebruikt. Bepaalde stoffen uit dieren winnen is namelijk een duur proces. Het alternatief is synthetisch of uit plantaardige bronnen. Synthetisch is vaak het goedkoopst. [/B]
Waarom moet het bij stoffen uit dieren halen duurder zijn dan bij planten?

Net zoals Gauloises zegt zijn synthetische stoffen zeer slecht voor het milieu(en ik dacht dan greenpeace zich zo in zette voor het milieu).
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 11:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 24-08-2003 @ 10:53:
>Wat voor gereedschap gebruik jij dan?, het gereedsachap dat ik allemaal heb is gemaakt van hout en ijzer.

Ik zeg ook dat het kan. In schuurpapier kan een lijm verwerkt zijn ofzo. Kwasten kan van varkenshaar.

Citaat:
Waarom moet het bij stoffen uit dieren halen duurder zijn dan bij planten?
Geen idee. Ik ben geen expert op dat gebied. Het is niet altijd goedkoper hoor. Soms prefereren ze nog steeds dierlijk materiaal.
Maar neem bijvoorbeeld E120 in voeding. Dit is gemalen rode schildleus en deze stof word gebruikt voor kleurstof. Dit gebruiken ze tegenwoordig steeds minder. Het is nu of rode bietsap of een synthetische variant.


Citaat:
Net zoals Gauloises zegt zijn synthetische stoffen zeer slecht voor het milieu(en ik dacht dan greenpeace zich zo in zette voor het milieu).
Ik moet eigenlijk ook nog zeggen dat ook nog via bacterieen kan bij sommige stoffen. Of valt dat onder synthetisch? weet neit precies.

NIet elke synthetische stof is slecht voor het milieu. Vaak zijn bepaalde plastic-achtige dingen zeer slecht. Het is maar net over welke je het hebt.
En zoveel vee houden is ook slecht voor milieu.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:02
Verwijderd
Citaat:
NIet elke synthetische stof is slecht voor het milieu. Vaak zijn bepaalde plastic-achtige dingen zeer slecht. Het is maar net over welke je het hebt.
En zoveel vee houden is ook slecht voor milieu.
Veel vee houden is inderdaad slecht voor het milieu, en ook zeer af te keuren. Maar tegen veehouden in reële proporties heb ik niets.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 14:48
Verwijderd
ik doe zelf aan paardrijden

de manege waar ik rij word goed omgegaan met de paarden

de paarden staan overdag wel in tussen planken in plaats van boxen
maar paarden die altijdi n boxen zitten moeten daar ook slapen en bij ons worden ze zomers op de wei gezet en ´s winters in de manege bak

het klinkt mischine zielug maar bij ons word aangehouden dat ene paard maar zoveel uur per dag mag rijden
en je mag niet zlef het paard kiezen
maar er worden lijsten gemaakt.

Als je nog nooit heb paardgereden weetj e niet sosm hoe blij ze zijn als je naar het bos rijd

en springen vinden ze zelf ook leuk
want in de natuur doen de paardenh et ook
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 16:43
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-08-2003 @ 11:57:
Ik zeg ook dat het kan. In schuurpapier kan een lijm verwerkt zijn ofzo. Kwasten kan van varkenshaar.
>Net wat voor soort lijm je gebruikt, kan uit aardappel komen of uit botten. Varkenshaar is slachtafval, ze maken er ook haarmeel van dat weer als biologische voeding voor planten kan worden gebruikt.

[/QUOTE] Ik moet eigenlijk ook nog zeggen dat ook nog via bacterieen kan bij sommige stoffen. Of valt dat onder synthetisch? weet neit precies.

NIet elke synthetische stof is slecht voor het milieu. Vaak zijn bepaalde plastic-achtige dingen zeer slecht. Het is maar net over welke je het hebt.
En zoveel vee houden is ook slecht voor milieu. [/B][/QUOTE]

Dat weet ik nog niet zo snel dat veel vee houden slecht is voor het milieu, vee eet namelijk ook veel afval van onze voedselindustrie. Als we geen vee meer houden omdat het slecht is voor het milieu, waar moeten we dan heen met die afvalberg uit de voedselindustrie?
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 19:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Dat weet ik nog niet zo snel dat veel vee houden slecht is voor het milieu, vee eet namelijk ook veel afval van onze voedselindustrie. Als we geen vee meer houden omdat het slecht is voor het milieu, waar moeten we dan heen met die afvalberg uit de voedselindustrie? [/B]
Kom je toch weer uit op die consumptiemaatschappij in het westen

Ik heb geen cijfers van wat het 'vee' allemaal eet uit de voedselindustrie. Zal eens navragen/opvragen.

De resten voedsel 'verbranden'. Veel is allemaal wel plantaardig.
En is (/schijnt) schoner (te zijn) dan gas enzo verbranden.

En als mens kunnen we nog wel meer oplossingen bedenken. We zijn ook op de maan geweest (schijnt), dus we moeten toch wel 'wat' kunnen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 12:54
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
TechXP schreef op 16-08-2003 @ 22:45:
Ik rijd geen paard, omdat paard rijden meestal ook betekent dat je dus een manage hebt. Paarden worden in de maneges altijd gebruikt om geld te verdienen. Is er een paard ziek of niet meer goed, dan gaat deze naar de slacht. Een enkele keer koopt iemand deze dan nog om hem naar een paardenrusthuis te brengen.
Er wordt geld aan verdiend doordat er vraag naar is van talloze meisjes die graag op zo'n indrukwekkend en lief dier willen zitten. Voor veel gewonde dieren is het beter dat ze naar de slacht gaan, het leven van een paard die stil moet zitten met een gipsen been heeft mijns inziens weinig kwaliteit. Overigens hebben de meeste paardrijders toch wel respect voor hun dier, hetgeen me essentieel lijkt wil je er mee over weg kunnen.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 00:39
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
REIE schreef op 25-08-2003 @ 12:54:
het leven van een paard die stil moet zitten met een gipsen been heeft mijns inziens weinig kwaliteit.
Naar jouw inzien inderdaad / dat soms wel te wensen laat.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 14:49
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-08-2003 @ 00:39:
Naar jouw inzien inderdaad / dat soms wel te wensen laat.
ille rymz Mickey! Enne, ruimt de natuur ook niet gewonde en zieke beesten op? Ben jij tegen euthanasie?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 17:44
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 26-08-2003 @ 00:39:
Naar jouw inzien inderdaad / dat soms wel te wensen laat.
Ik moet anders zeggen dat ik het wel met REIE eens ben.

Als mijn pony iets breekt, en hij moet 3 weken platgespoten worden om de breuk te laten genezen en als hij daarna niet nog lekker in de wei kan rennen, zou ik hem wel in laten slapen.(met pijn in mijn hart, want ik ben echt gek op'm)
Als jij elke dag platgespoten zou worden opdat je niet overeind kan komen, zou jij jou leven ook nix aan vinden, alleen maar liggen, spuitje, eten, etc.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vegetarisme -> veganisme?
Ellesje
66 24-03-2006 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.