Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 08:32
kliwie
kliwie is offline
ja ik ben van plan om gezonder te gaan eten en ook om af te vallen. ik weet wel dat er al een topic over is maar ik daar is iedereen al heel ver enzo dus ik vond het een beetje vreemd om daar dan ineens ook bij te komen... maar als het niet goed is wat ik doe dan moeten jullie het maar even zeggen...

maar goed ik wil dus graag afvallen maar wil dat niet alleen doen, ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die samen met mij wat willen afvallen.

liefs mo
Oud 05-02-2004, 08:48
konijntje18
konijntje18 is offline
volgens mij hoort dit wel op het andere topic maja..

jah k wil best met je mee doen, moete nodig wat kilootjes af..
Oud 05-02-2004, 09:11
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
ik ben hier vorige week ook mee begonnen, k moet echt afvallen, k drink alleen nog maar water en thee, ik eet ook niks meer tussendoor, dit viel de eerste dagen wel zwaar, maar het went heel snel. maaltijden eet ik gewoon net wat minder dan ik normaal zou doen.
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Oud 05-02-2004, 09:20
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Niet echt gezonde leeftijd om te gaan afvallen...

Je groeit nog joh! En zoiezo moet je niet afvallen door minder te eten maar door meer te doen (tenzij je hoop snacked enzo dat mag je wel laten zitten).

Gewoon meer gezond eten en meer bewegen.
Oud 05-02-2004, 09:22
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
als je t over mij had, k ben erg veel ziek, en kan daarom niet regelmatig sporten, daarbij ben ik Wel uitgegroeid (pas nog laten onderzoeken) dus
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Oud 05-02-2004, 09:54
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Op je 14e al uitgegroeid? Tjah het kan wel denk ik maar ik betwijfel of ze dat kunnen garanderen. Ze kunnen ook niet met zekerheid zeggen jij wordt zo en zo groot.
Oud 05-02-2004, 10:09
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
nouja, ik ben altijd vrij klein geweest en ben allang uit mijn groeispurt, verder ben ik eignelij ook wel... vrouwelijk. dusja, weet eigenlijk ook niet waar ze het uit afleiden, maar tis wel zo
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Oud 05-02-2004, 10:18
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Mjah, maar als je ziek bent is weinig eten niet echt goed voor je afweer dus je kan beter gewoon gezond eten en beter worden en dan gaan afvallen plus sporten denk ik
Oud 05-02-2004, 13:33
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Je moet niet minder gaan eten, maar gezonder. Als je gezonde dingen eet, met weinig vet, kom je niet aan. Het overtollige vet uit het eten zorgt er nl. voor dat je aankomt. Dus veel fruit, groente en brood en natuurlijk ook wel vlees, een beetje vet moet je toch hebben. En verder niet meer (of minder) snoepen, want dan krijg je allerlei suikers binnen die je niet perse nodig hebt. Hetzelfde geldt voor zoete vruchtensapjes, gewoon water of thee kan ook. Wel gewoon melk blijven drinken, halfvol of karnemelk (daar zit echt heel weinig vet in) En als je kan, sporten, of iig bewegen. Maar als je dat niet kan/mag, denk ik dat je met de juiste voeding ook al een heel eind kan komen.
Oud 05-02-2004, 14:15
Verwijderd
ik ben zon 3 maanden geleden begonnen,we waren op vakantie geweest en ik schaamde me gewoon als ik over het strand liep.
het is niet zo dat ik teveel woog (ik woog 85 kilo en ben 1.85,en dat is in principe goed)
ik ben toen onder fitness gegaan (naast mijn voetbal= 5 x in de week minstens 1.5 uur actief bezig)
verder ben ik gestopt met ontbijt en middageten,dat was in het begin wel moeilijk maar na een week of wat is het gewoon.
s'avonds eet ik gezond (zo min mogelijk vet,zoveel mogelijk groeten e fruit),tussendoor eet ik van die droge koekjes om mijn honger te stillen (de laatste tijd bijna niet meer omdat ik gewoon geen honger meer heb)
nu 3 maanden verder,weeg ik 74,mijn lichaam is een stuk meer spier en minder hangerig,maat shirt is achteruitgegaan van xl naar l (en een enkele m) maat broeken is achteruitgegaan van 34 naar 32,ik voel me er een stuk beter door.
mijn ouders zijn weleens bezorgd omdat ik zo weinig eet,maar ik denk dat ze zich daar neit druk over moeten maken omdat ik nooit echt honger lijdt.
heel soms heb ik last van een soort eetbui,dan heb ik ineens een ontzettende honger,dit komt bijna niet voor maar ik weet zeker dat het door dit eetgedrag komt.
overigens drink ik wel water de hele dag door
Oud 05-02-2004, 14:19
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 05-02-2004 @ 15:15:
verder ben ik gestopt met ontbijt en middageten

dat is zo slecht
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Oud 05-02-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
japie krekel schreef op 05-02-2004 @ 15:15:
*verhaal*
Dat je lichaam gewend is aan te weinig eten en dat je geen honger meer hebt, betekent niet dat je gezond eet... mensen die zó arm zijn dat ze alleen maar elke dag twee handjes rijst kunnen eten, hebben na een maand zo eten ook geen honger meer. Mensen die in hongerstaking zijn hebben na drie maanden geen honger meer. Maar dat is dan dus nog niet gezond!
Daarbij moet je echt wel ontbijt en middageten eten... hoe doe je dat nu dan, helemaal geen brood overdag? Ben je van plan ooit weer normaal te gaan eten dan? Want ik neem aan dat je nu niet meer af wil vallen, je hebt nu een prachtig gewicht voor je lengte, vrij slank zelfs. Beweeg je wel? Als je de hele dag op bed ligt dan overleef je wel op alleen avondeten, maar als je een normaal leven leidt (+- 8 uur per dag geestelijke inspanning, +- een half uur per dag lichamelijke inspanning) dan is dat echt niet goed.
Daarbij, je zegt dat je zo min mogelijk vet eet, maar je hebt ook nog vet nódig, hou je daar wel rekening mee?

En kliwie, er komen voortdurend nieuwe mensen bij in het Grote Lijntopic, dus je kunt gewoon daarin meedoen hoor
Oud 05-02-2004, 14:37
bealzebub
bealzebub is offline
Waarom gaat iedereen toch niet lekker Montignaccen? Ik doe mee met m'n ouders. Mijn vader is al 5.5 kg afgevallen in 2 weken, mijn moeder 4.5 en ik 2. Maar zij zijn er ook wel een beetje erger aan toe dan ik

Ga in elk geval nooit minder eten dan normaal anders went je lichaam daaraan en dan kun je echt nóóit meer fatsoenlijk eten... Trieste zaak.
Oud 05-02-2004, 14:45
Verwijderd
Boven aan dit forum staat een heel groot topic over lijnen, wat jezelf al aangeeft dus, en dit hoort daar dus gewoon bij. Er komen zat vaak mensen bij.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Mijn probleem met afvallen
DMHT
7 24-04-2016 10:58
Lichaam & Gezondheid Gezond eetpatroon en afvallen
Verwijderd
13 28-02-2016 19:24
Lichaam & Gezondheid Gezonde voeding zonder er veel moeite voor te doen!
splash-healthsh
1 20-11-2007 11:18
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Subsidie geven aan mensen met overgewicht om ze te laten afvallen
miss_maartje6
49 09-12-2003 10:33
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #16!!!
Snufje
310 06-10-2003 20:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.