Oud 21-06-2017, 15:00
AnB
AnB is offline
Hoi,

Ik ga 2 juli naar mijn vriendje toe. Ik verwacht rond 5 juli ongesteld te worden, wat ik natuurlijk heel stom vind (ik wil niet ongesteld zijn op vakantie en ik wil gewoon seks kunnen hebben).
Ik had de pil gehaald bij de huisarts en afgesproken dat ik de menstruatie van 5 juli zou afwachten voor ik zou beginnen. Dat vond ik niet erg, omdat ik toen pas eind juli naar mijn vriendje zou gaan, maar die vakantie is dus vervroegd.

Dus wat gebeurt er als ik nu (vandaag) de pil begin te slikken? Ik heb 5 juni mijn laatste menstruatie gehad, dus ik zit echt middenin mijn cyclus.
Kan ik nu beginnen? Wanneer kan ik dan veilige seks hebben? En wordt mijn menstruatie van begin juli uitgesteld als ik nu begin?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-06-2017, 15:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Lees de bijsluiter die bij de pil zit. Wanneer je aan de pil begint midden in je cyclus ben je de eerste tijd inderdaad nog niet beschermd tegen zwangerschap en zal je nog een condoom moeten gebruiken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-06-2017, 15:44
AnB
AnB is offline
Citaat:
Lees de bijsluiter die bij de pil zit. Wanneer je aan de pil begint midden in je cyclus ben je de eerste tijd inderdaad nog niet beschermd tegen zwangerschap en zal je nog een condoom moeten gebruiken.
De bijsluiter heb ik gelezen, maar die is erg vaag. Er wordt niks gezegd over midden in de cyclus beginnen...
Maar als ik nu begin, wordt mijn menstruatie dan uitgesteld? Of krijg ik die gewoon, omdat dat slijm enzo natuurlijk al is aangemaakt

En niet beschermd, tja, dat zij dan zo... condoom gebruiken.
Maar ik vind die ongesteldheid nu zo vervelend!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2017, 15:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De bijsluiter heb ik gelezen, maar die is erg vaag. Er wordt niks gezegd over midden in de cyclus beginnen...
Maar als ik nu begin, wordt mijn menstruatie dan uitgesteld? Of krijg ik die gewoon, omdat dat slijm enzo natuurlijk al is aangemaakt

En niet beschermd, tja, dat zij dan zo... condoom gebruiken.
Maar ik vind die ongesteldheid nu zo vervelend!
Bel anders je huisarts even op, die is waarschijnlijk wat duidelijker dan de bijsluiter.

Via je huisarts kan je wel andere middelen zoals Duphaston, Orgametril of Primolut [bron] krijgen om je menstruatie mee uit te stellen, wanneer je niet op tijd aan de pil bent begonnen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-06-2017, 18:35
AnB
AnB is offline
Ik heb met de apotheek gebeld. Die vonden de bijsluiter ook erg vaag hierover.
Ze zei dat ik na 7 dagen wel beschermd zou zijn tegen zwangerschappen. Maar ik snap het niet zo goed, want uiteindelijk zei ze dat ik twee keuzes had:
-de pil nu slikken (en meer kans op bloedingen tussendoor)
-primolut gebruiken (geen bijwerkingen).

Maar bij primolut ben je helemaal niet beschermd tegen een zwangerschap, dus dit gaat alleen over het uitstellen van de menstruatie...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2017, 18:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou gewoon nu starten met de pil. Primolut is ook niet vrij van bijwerkingen. Gebruik wel nog een condoom voor de zekerheid tot je aan je tweede strip begint.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2017, 19:59
AnB
AnB is offline
Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Ook al had die apotheker gezegd dat primolut geen bijwerkingen geeft, op internet lees ik heel andere dingen.
Dus we gaan maar gewoon voor de pil en dan hopen dat mijn menstruatie zich koest houdt
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.