Oud 30-10-2005, 18:08
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 30-10-2005 @ 17:53 :
Mafia films en spellen moeten we dus ook verbieden?
Maffia spellen en films reflecteren ook geen identiteit. Ze kennen slechts een thema, aangezien het vertellingen betreft. De meeste maffia-spellen worden dan ook niet gespeeld door maffiosi en de meeste mafiafilms verheerlijken de levensstijl simpelweg niet. M.a.w: maffia-themed spellen/films laten de kijker/speler zich er in verplaatsen of sporen ze aan om er over na te denken, terwijl urban-spellen/films/muziek/clips mensen die toch al een bepaalde manier van leven hadden aansporen om een paar stappen verder te gaan.

Trouwens, hoe wil jij maffiosi aanzetten tot rare dingen, als ze dat toch al doen?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2005, 18:18
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-10-2005 @ 18:08 :
Mafia spellen en films reflecteren ook geen identiteit. Ze kennen slechts een thema, aangezien het vertellingen betreft. De meeste mafia-spellen worden dan ook niet gespeeld door mafiosi en de meeste mafiafilms verheerlijken de levensstijl simpelweg niet. M.a.w: mafia-themed spellen/films laten de kijker/speler zich er in verplaatsen of sporen ze aan om er over na te denken, terwijl urban-spellen/films/muziek/clips mensen die toch al een bepaalde manier van leven hadden aansporen om een paar stappen verder te gaan.

Trouwens, hoe wil jij mafiosi aanzetten tot rare dingen, als ze dat toch al doen?
Waarom is een "indentiteit" betreffende deze kwestie belangrijk?

Het gaat er toch gewoon om of iets negatief invloed uitoefent op mensen of niet. Of dat nou gaat om een bepaalde lifestyle of thema of whatever doet er niet toe.

Ik snap eerlijk gezegd zoiezo niet wat je wil aangeven? Je denkt dat als een bepaalde lifestyle word gepropageert dat sneller leidt tot wangedrag?

Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 30-10-2005 @ 18:18 :
Waarom is een "indentiteit" betreffende deze kwestie belangrijk?

Het gaat er toch gewoon om of iets negatief invloed uitoefent op mensen of niet. Of dat nou gaat om een bepaalde lifestyle of thema of whatever doet er niet toe.

Ik snap eerlijk gezegd zoiezo niet wat je wil aangeven? Je denkt dat als een bepaalde lifestyle word gepropageert dat sneller leidt tot wangedrag?
Natuurlijk is het relevant wat het 'negatieve' precies is. Ik heb nog nooit gehoord dat mensen anderen gingen doodrijden omdat ze Carmageddon gespeeld hadden en ik heb er zelf ook geen neiging toe gehad.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 30-10-2005 @ 18:18 :
Waarom is een "indentiteit" betreffende deze kwestie belangrijk?

Het gaat er toch gewoon om of iets negatief invloed uitoefent op mensen of niet. Of dat nou gaat om een bepaalde lifestyle of thema of whatever doet er niet toe.

Ik snap eerlijk gezegd zoiezo niet wat je wil aangeven?
Ja, dat doet er wel toe. Je snapt toch wel het verschil tussen thema(hier kun je van alles mee doen) en verheerlijking/propaganda?(kan echt maar op een manier geinterpreteerd worden)?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:27
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-10-2005 @ 18:23 :
Natuurlijk is het relevant wat het 'negatieve' precies is. Ik heb nog nooit gehoord dat mensen anderen gingen doodrijden omdat ze Carmageddon gespeeld hadden en ik heb er zelf ook geen neiging toe gehad.
Ooh nee? Dat komt voor hoor.

En als jij een rapclips kijkt heb je wel de neiging om meisjes bitches te noemen om ze vervolgens te verkrachtigen?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:36
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-10-2005 @ 18:27 :
Ja, dat doet er wel toe. Je snapt toch wel het verschil tussen thema(hier kun je van alles mee doen) en verheerlijking/propaganda?(kan echt maar op een manier geinterpreteerd worden)?
Ook verheerlijking/propaganda kan op verschillende manieren worden geinterpreteerd. Dat blijkt wel aangezien de meeste urban aanhangers zich prima gedragen. Juist omdat geweld sex zo overdreven word gepropageert nemen de meeste mensen het niet al te serieus. Uiteindelijk draait het namelijk om het muziek zelf en niet wat het uitdraagt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:52
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 30-10-2005 @ 18:36 :
Ook verheerlijking/propaganda kan op verschillende manieren worden geinterpreteerd. Dat blijkt wel aangezien de meeste urban aanhangers zich prima gedragen. Juist omdat geweld sex zo overdreven word gepropageert nemen de meeste mensen het niet al te serieus. Uiteindelijk draait het namelijk om het muziek zelf en niet wat het uitdraagt.
De meesten gedragen zich inderdaad prima. Maar een buitensporig hoog percentage niet. De grote vraag is eigenlijk altijd hoe het minder weldenkende of geestelijk stabiele deel der samenleving omgaat met dergelijke prikkels. Wat dat betreft zit het de urbancultuur niet erg mee.


Ik ben overigens toch tegen een verbod.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:56
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-10-2005 @ 18:52 :
De meesten gedragen zich inderdaad prima. Maar een buitensporig hoog percentage niet. De grote vraag is eigenlijk altijd hoe het minder weldenkende of geestelijk stabiele deel der samenleving omgaat met dergelijke prikkels. Wat dat betreft zit het de urbancultuur niet erg mee.

Ik ben overigens toch tegen een verbod.
Hoe weet je dat een buitensporig hoog percentage van de urban-aanhangers zich niet gedraagt?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 19:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 30-10-2005 @ 18:56 :
Hoe weet je dat een buitensporig hoog percentage van de urban-aanhangers zich niet gedraagt?
Aan het feit dat we er regelmatig over horen en lezen?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 19:12
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-10-2005 @ 19:04 :
Aan het feit dat we er regelmatig over horen en lezen?
Volgens mij valt dat echt reuze mee.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 20:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 30-10-2005 @ 16:34 :
Ik val weer in herhaling, maar er zijn evengoed andere vormen van entertainment die aanleiding kunnen zijn voor misdaden. Hoe gaan we daarmee dan om?

Mark Almighty zegt dat het grote verschil is dat in deze clips behalve het romantiseren van geweld, vrouwen als minderwaardig worden afgestempeld. Echter in films word geweld vertoond en geromantiseerd, wat in deze clips vaak weer meevalt (word meer over gesproken). Dan maar niet te spreke over games waar men zich virtueel schuldig maakt aan geweld. Dat laat nog minder aan kinderen/volwassenen hun verbeelding over.

Het is bovendien maar de vraag of het merendeel van de bevolking deze clips van de buis wil.

Het is de taak van de ouders om erop te letten dat kinderen niet naar dit soort clips kijken, als zij dat schadelijk vinden voor de ontwikkeling van hun kind. Zoals dat ook geldt voor games en dergelijke.
Nou, in die clips is het veel van 'ik heb die-en-die-en-die neergeschoten, nou ben ik een stoere neger' etc., dat soort taal. Geweld om het stoer zijn. Terwijl in films geweld twee kanten opgaat: het wordt veroordeelt of het is 'voor de goede zaak'. Als Jean-Claude van Damme 10 mensen in mekaar rost, is het om de VS van de ondergagng te redden. geweld als noodzaak, en niet, zoals in de clips, omdat het zo stoer is om een caféruzietje op te lossen met een .45.

Bovendien klopt het wat Dinalfos zegt: mensen worden door maffiafilms bijv. niet aangespoord om zich als maffioso te gedragen. Sterker nog: door bijv. het morele verval van Michael Corleone in The Godfather wordt de maffia veroordeeld. Die clips daarentegen verheerlijken wel geweld, veroordelen het niet.

En nog een vraag: waarom ben jij zo krampachtig en geforceerd de clips aan het verdedigen? Zelf een aanhanger?

Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:09
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 20:55 :
En nog een vraag: waarom ben jij zo krampachtig en geforceerd de clips aan het verdedigen? Zelf een aanhanger?
Hoe is dat relevant?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-10-2005 @ 21:09 :
Hoe is dat relevant?
Dat zegt iets over de drijfveren van Boebsie. Ik vind haar argumentatie nl. nogal overspannen overkomen.

En ik ben natuurlijk ontzettend nieuwsgierig.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:33
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-10-2005 @ 21:27 :
Dat zegt iets over de drijfveren van Boebsie. Ik vind haar argumentatie nl. nogal overspannen overkomen.

En ik ben natuurlijk ontzettend nieuwsgierig.
Ah oké

Kleine correctie: het is een hij
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-10-2005 @ 21:33 :
Ah oké

Kleine correctie: het is een hij
Oh ja. Bij de naam 'Boebsie' denk ik aan een vrouw.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 00:48
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 27-10-2005 @ 13:06 :
ik wil eerst wel eens wat harder bewijs zien van dat dit daadwerkelijk een effect gaat hebben dan de vermoedens van 1 kamerlid.
Nou, ik kan je geen hard bewijs geven, maar er las laatst een interview met een politieagent. Hij vertelde dat wat hij schokkend vond uit veel overhoringen van (groeps)verkrachtingen van jongeren dat die jongens zeiden dat ze dat op tmf e.d. gezien hadden. En wat hij nog schokkerder vond, was dat die meisjes zelf eigenlijk ook niet zo goed wisten of het eigenlijk wel fout was.

Dat is toch achterlijk? Zoals ik al zei: dat is niet het bewijs waar je om vroeg, maar het geeft wat mij betreft wel wat aan als er van verschillende kanten zulke verhalen komen. En het is dus niet alleen een vermoeden van eoa politicus.

Wat mij betreft mogen ze sowieso morgen al met censureren beginnen. In clips, reclames, tijdschriften, anywhere. Ik vind het onsmakelijk en vervelend om mee geconfronteerd te worden en ik weet zeker dat het mensen beinvloed. De meeste mensen zullen echt wel genoeg sense hebben om niet te gaan verkrachten, maar dat neemt niet weg dat het geen invloed heeft.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 02:59
Baka-san
Baka-san is offline
Een zichtbaar effect, kijk die negerkleding dan eens waar halen ze die inspiratie vandaan?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 08:34
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-10-2005 @ 18:23 :
Natuurlijk is het relevant wat het 'negatieve' precies is. Ik heb nog nooit gehoord dat mensen anderen gingen doodrijden omdat ze Carmageddon gespeeld hadden en ik heb er zelf ook geen neiging toe gehad.
Hoe kortzichtig. Jij - met je zogenaamd eye-catching hoog iq - bent niet representatief voor alle bevolkingslagen.

Ik quote van deze site waar het spelen van zulke spelletjes in kan resulteren:

"As we reported earlier, the case arises from an incident where two boys, aged 16 and 14 years old, opened fire on vehicles on a highway with a .22 rifle, killing one man and injuring another person severely." !!


Je moet ook niet vergeten dat dit enkel een zichtbaar gevolg kan zijn van spelletjes. Dat de speler bijdehander, agressiever enzo wordt, valt niet uit nieuwsberichten op te maken, maar ik denk dat het wel het geval is. ( je normale gedrag is veel te soft vergeleken met de spelletjes, dus val je buiten de boot en daarnaast zijn de characters in de spelletjes/clips voorbeelden voor je vrienden, waardoor je makkelijk stoer kan worden door hen na te apen).

Grappig trouwens dat je wel tegen rapclips was, terwijl spelletjes door de gebruiker veel intenser worden beleefd ( je bent er zelfs onderdeel van)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 08:39
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
grl schreef op 31-10-2005 @ 00:48 :
Wat mij betreft mogen ze sowieso morgen al met censureren beginnen. In clips, reclames, tijdschriften, anywhere. Ik vind het onsmakelijk en vervelend om mee geconfronteerd te worden
Ik vind het vervelend om geconfronteerd te worden met McDonald's en gebleekte spijkerbroeken, maar dat is nog geen reden om het te verbieden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 08:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Baka-san schreef op 31-10-2005 @ 02:59 :
Een zichtbaar effect, kijk die negerkleding dan eens waar halen ze die inspiratie vandaan?
Alsof dat zo'n probleem is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 08:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-10-2005 @ 08:34 :
Hoe kortzichtig. Jij - met je zogenaamd eye-catching hoog iq - bent niet representatief voor alle bevolkingslagen.

Ik quote van deze site waar het spelen van zulke spelletjes in kan resulteren:

"As we reported earlier, the case arises from an incident where two boys, aged 16 and 14 years old, opened fire on vehicles on a highway with a .22 rifle, killing one man and injuring another person severely." !!
Alsof dit wel representatief is. Dit zijn gewoon twee slecht opgevoede gekken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 31-10-2005 @ 08:39 :
Ik vind het vervelend om geconfronteerd te worden met McDonald's en gebleekte spijkerbroeken, maar dat is nog geen reden om het te verbieden.
MCdonalds brengt geen schade aan andere personen aan, 'gangsta-nigga' jeugd wel.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:42
juno
Avatar van juno
juno is offline
De clips op zichzelf verbieden heeft weinig zin. Ze zijn net zo onschadelijk als stripverhalen, hardrock en computerspelletjes.

Waar het om draait is de ontvankelijkheid van de jeugdige kijkbuiskindertjes. Omdat ouderlijke begeleiding ontbreekt en ze verder geen behoorlijke voorbeelden hoe het wel moet in hun omgeving hebben, kunnen zij geen onderscheid maken tussen wat echt is en wat een parodie is. Kinderen en jongere pubers zijn nog maar half ontwikkeld en bijzonder ontvankelijk voor slechte invloeden. Daar kunnen ze niets aan doen, ze weten gewoon nog niet beter. Dat moet hen geleerd worden, door ouders, op school, door iedereen in hun omgeving.

Kansloze kindertjes groeien kansloos op omdat ze in een kansloze omgeving gevangen zitten.

De oplossing ligt bij de muziekzenders zelf: zij zenden de clips uit, zij moeten de bijbehorende begeleiding en opvoeding ook uitzenden. Want die kids kijken naar die zenders, dus je hebt 100 % bereik. Gewone opvoeders en gewone begeleiding zijn vaak afwezig in hun werled.

Al is het maar dat ene zinnetje van kids don't try this at home. Of interviews met popsterren, die zeggen dat hun filmpjes zwaar overdreven zijn, net als Tom en Jerry, en dat ze zelf in het echt zo slecht niet zijn maar juist hele lieve jongens die aardig zijn voor hun moeder en de hond. Misschien dat ze zelf vroeger ook van die ettertjes waren, maar dat ze nu beter weten.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:50
Replicator
Avatar van Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-10-2005 @ 20:33 :
En juist dat beeld geeft de jongeren die daar gevoelig voor zijn het idee dat *alle* vrouwen en dat willen en ook 'behoren' te willen. Vandaar dat het uit de hand kan lopen en uitmondt in groepsverkrachting (terwijl de jongens denken dat het een 'gangbang' is).
Dat sommige van die jongeren labiel zijn, wil niet meteen zeggen dat we dan maar gelijk alle negerclips moeten uitbannen. Want als ik jouw gedachtegang doortrek naar bijvoorbeeld de reclame van Scarlet, waarin eerst een volwassen, rondborstige blondine in een bikini wordt getoond en daarna een kleine meid in dezelfde rode bikini, dan zou ik vanuit jouw perspectief redenerend moeten uitkomen op: (potentiele) pedofielen misbruiken en verkrachten een aantal meiden, omdat ze werden opgehitst door die kleine meid (in combinatie met die fantasie van dat wuplse blondje). Dus zou die reclame verboden moeten worden. Dat zou totaal onzinnig zijn. Hetzelfde geldt voor films en spellen, zoals Boebsie al opmerkte. Er zijn een aantal excessen geweest waarbij jongeren hun inspiratie uit films of videospellen haalden om te gaan moorden. Moeten we dan ook maar meteen alle entertainment met een beetje geweld gaan verbieden? Laat iedereen nou voor zichzelf uitmaken, wat hij of zij wil kijken.
Maar als je toch zo nodig de negerclips (hoewel Eminem niet echt een neger is) wil uitbannen, omdat er teveel bloot inzit en de vrouw als seksobject wordt neergezet, doe dan meteen ook Veronica van de buis. Want daar ik zie al om zes uur bloot in de reclame. Zo consequent ben ik dan weer wel.
Het probleem ligt naar mijn mening niet zozeer in de clips, maar meer bij de ouders, de buurt waarin ze wonen met al die drugsdealer, en de afwezigheid van een vaderfiguur die nergens te bekennen is. Door negerclips te verbieden, schiet je niks mee op, maar benadeel je alleen maar 99% van de mensen die wel naar deze muziekstroming kijken zonder zich te storten in gangbang-avonturen en groepssekstaferelen.

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 11:04.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:53
Replicator
Avatar van Replicator
Replicator is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-10-2005 @ 21:05 :
En hoe zit het met excessen zoals in Rotterdam? Wilden de meisjes het daar zelf ook?
Ik weet niet hoe het zit met de recente zaken in Rotterdam. Van wat ik begrepen heb, onderzoekt de politie nog de aangiftes. Misschien dat jij er meer over weet?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:55
Replicator
Avatar van Replicator
Replicator is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2005 @ 21:35 :
Geef nu maar gewoon toe dat je fanboy bent van Fifty en niet wilt dat zijn clips van de buis gehaald worden.
He bah. Ik ben niet echt gecharmeerd van hiphop e.d, maar ben wel principeel en hou van dance/trance.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 10:59
Replicator
Avatar van Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 30-10-2005 @ 00:51 :
Ah, jij bent dus zo'n Rotterdamse gangbanger die denkt dat alle vrouwen hoeren zijn en je een pimp bent als je ze deelt met je homeboys?
Ik zie niet waar je deze concluderende vraag van kan afleiden.

Ik zeg dat die meiden tegenwoordig al op een vroege leeftijd seksueel actief zijn. Vooral die meiden uit de Antillen of Kaapverdie. Daarom moeten we ze ook niet altijd zien als hulpeloze slachtoffertjes, maar als individuen die hun eigen keuzes maken. En of die keuzes goed of fout zijn, daar kan je over twisten.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:02
Replicator
Avatar van Replicator
Replicator is offline
Citaat:
wammus schreef op 30-10-2005 @ 11:48 :
Zullen we eens een paar groot geschapen 'bling bling motherfocker or i'l shoot you in the head' neg0rs uit The Bronx over laten vliegen en die vervolgens met jou laten gangbangen. Dan zullen we zien of het werkelijk zo leuk is.

[Edit] typo's[/Edit]
Als je nou consequent was, had je een legertje hete negerinnen naar me gestuurd, ingevlogen uit Amerika. Want die rappers spreken toch duidelijk hun heteroseksuele voorkeur uit.
En met al die mooie meiden, daar ben ik wel voor te porren.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Replicator schreef op 31-10-2005 @ 10:53 :
Ik weet niet hoe het zit met de recente zaken in Rotterdam. Van wat ik begrepen heb, onderzoekt de politie nog de aangiftes. Misschien dat jij er meer over weet?
Tja, als je de hele discussie niet leest, wat voor zin heeft het dat ik ga reageren?

Juist wat je in je bovenstaande twee posts schrijft is het probleem, het denkbeeld dat 'die meiden het zelf willen', plus het idee dat het cool is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:19
Replicator
Avatar van Replicator
Replicator is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2005 @ 11:11 :
Tja, als je de hele discussie niet leest, wat voor zin heeft het dat ik ga reageren?
Gozer, je komt met individuele gevallen aanzetten, terwijl de discussie over de de mogelijke trend van meer groepsverkrachtingen die mogelijk worden ingegeven door videoclips gaat. Jij vraagt mij iets wat ik moeilijk kan beoordelen, aangezien de politie nog niet meegedeeld heeft of er daadwerkelijk sprake is van een groepsverkrachting.

Citaat:
T_ID schreef op 31-10-2005 @ 11:11 :
Juist wat je in je bovenstaande twee posts schrijft is het probleem, het denkbeeld dat 'die meiden het zelf willen', plus het idee dat het cool is.
Dat heet nou wishfull thinking.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Replicator schreef op 31-10-2005 @ 11:19 :
Gozer, je komt met individuele gevallen aanzetten, terwijl de discussie over de de mogelijke trend van meer groepsverkrachtingen die mogelijk worden ingegeven door videoclips gaat. Jij vraagt mij iets wat ik moeilijk kan beoordelen, aangezien de politie nog niet meegedeeld heeft of er daadwerkelijk sprake is van een groepsverkrachting.
Dan kijk je naar de etteliijke voorgaande gevallen waar dat wel degelijk het geval was.

Op basis daarvan bestaat deze discussie nu; het is al vaker voor gekomen, en n.a.v. dit nieuwe geval is er nu de discussie of het een chronisch gevolg is.


En als ik kijk naar de toonzetting in die clips, plus het hersengebrek bij mennsen die zich ertoe aangetrokken voelen denk ik dat dat het geval is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:24
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-10-2005 @ 08:39 :
Ik vind het vervelend om geconfronteerd te worden met McDonald's en gebleekte spijkerbroeken, maar dat is nog geen reden om het te verbieden.
Klopt, maar zodra de clips e.d. ook werkelijk negatieve invloed hebben wel.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 13:57
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
grl schreef op 31-10-2005 @ 11:24 :
Klopt, maar zodra de clips e.d. ook werkelijk negatieve invloed hebben wel.
Ja, maar dat was een ander argument.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 14:14
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat er nog mensen zijn die denken dat meisjes van dertien jaar die OP STRAAT verkracht worden door een hele groep jongens dat LEUK vinden...

die mensen hebben echt teveel naar die clips gekeken en hebben de gezamenlijke ene familiehersencel blijkbaar even niet in gebruik.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 31-10-2005 @ 00:48 :
Nou, ik kan je geen hard bewijs geven, maar er las laatst een interview met een politieagent. Hij vertelde dat wat hij schokkend vond uit veel overhoringen van (groeps)verkrachtingen van jongeren dat die jongens zeiden dat ze dat op tmf e.d. gezien hadden. En wat hij nog schokkerder vond, was dat die meisjes zelf eigenlijk ook niet zo goed wisten of het eigenlijk wel fout was.
Als dat meisje zich dat werkelijk afvraagt verdient ze het gewoon zeg.




Ik ben tegen een verbod. Hoewel ik ook ziek van alle wannabe-rappers overal, zal een verbod niet zoveel oplossen.......dan downloaden ze het wel van internet, waar nog iets grover materiaal rondzwerft.


Laten we het dan ook in rapper-style oplossen. Al die verkrachters neerschieten. Drive-by anyone?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 23:10
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Replicator schreef op 31-10-2005 @ 10:50 :
Dat sommige van die jongeren labiel zijn, wil niet meteen zeggen dat we dan maar gelijk alle negerclips moeten uitbannen. Want als ik jouw gedachtegang doortrek naar bijvoorbeeld de reclame van Scarlet, waarin eerst een volwassen, rondborstige blondine in een bikini wordt getoond en daarna een kleine meid in dezelfde rode bikini, dan zou ik vanuit jouw perspectief redenerend moeten uitkomen op: (potentiele) pedofielen misbruiken en verkrachten een aantal meiden, omdat ze werden opgehitst door die kleine meid (in combinatie met die fantasie van dat wuplse blondje). Dus zou die reclame verboden moeten worden. Dat zou totaal onzinnig zijn. Hetzelfde geldt voor films en spellen, zoals Boebsie al opmerkte. Er zijn een aantal excessen geweest waarbij jongeren hun inspiratie uit films of videospellen haalden om te gaan moorden. Moeten we dan ook maar meteen alle entertainment met een beetje geweld gaan verbieden? Laat iedereen nou voor zichzelf uitmaken, wat hij of zij wil kijken.
Maar als je toch zo nodig de negerclips (hoewel Eminem niet echt een neger is) wil uitbannen, omdat er teveel bloot inzit en de vrouw als seksobject wordt neergezet, doe dan meteen ook Veronica van de buis. Want daar ik zie al om zes uur bloot in de reclame. Zo consequent ben ik dan weer wel.
Het probleem ligt naar mijn mening niet zozeer in de clips, maar meer bij de ouders, de buurt waarin ze wonen met al die drugsdealer, en de afwezigheid van een vaderfiguur die nergens te bekennen is. Door negerclips te verbieden, schiet je niks mee op, maar benadeel je alleen maar 99% van de mensen die wel naar deze muziekstroming kijken zonder zich te storten in gangbang-avonturen en groepssekstaferelen.
Ik heb het al 100 keer eerder gezegd, maar omdat bepaalde mensen (zoals jij) zo hardnekkig blijven, zal ik het nog even herhalen: ik heb nooit beweerd dat, als we alleen de clips van de buis halen, dat het probleem dan opgelost is. Natuurlijk niet. Maar het is alvast een eerste stap. Al zou zo'n clip niet eens de reden voor wangedrag zijn, maar de spreekwoordelijke druppel (de aanzet), dan is het voor mij nog genoeg reden het te verbieden. Ook heb ik gezegd waarom films niet verboden zouden moeten worden, en clips wel: de films propageren geen nutteloos geweld, maar veroordeelt het, of geeft een reden (redding van anderen bijv.), terwijl de clips alleen maar geweld verheerlijken. En omdat films vrouwen in de regel niet als seksobject neerzetten (porno daargelaten).

Ik zag de advertentie van Scarlett tot mijn grote schrik vandaag voor het eerst, op de achterpagina van Metro. Verschrikkelijk. Over jouw redenatie had ik nog niet nagedacht, maar die is ook niet gek. Waar ik vooral op tegen ben, is dat een klein meisje in een bikini wordt afgebeeld voor commerciële doeleinden. Ik vind deze reclame dan ook niet kunnen. Zover zijn we nu al gekomen in onze fijne 'vrije' samenleving. We zijn te ver doorgeschoten.

Wat mij betreft halen ze Veronica ook uit de lucht: wat een trieste programma's. Allemaal programma's die alleen maar bestaan uit bloot, lust en seks: Paradise Hotel, Veronica's Lekkerste, Temptation Island etc.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 23:37
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-10-2005 @ 23:10 :
Wat mij betreft halen ze Veronica ook uit de lucht: wat een trieste programma's. Allemaal programma's die alleen maar bestaan uit bloot, lust en seks: Paradise Hotel, Veronica's Lekkerste, Temptation Island etc.
Je klinkt echt als een gereformeerde van 50.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 31-10-2005 @ 23:37 :
Je klinkt echt als een gereformeerde van 50.
Nee hoor, dat is echt tv voor walgelijke mensen. Samen met Tapla alle triestheid van de mens in 2 zenders gedumpt. Weghalen van de tv. Hoppa.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 23:59
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 31-10-2005 @ 23:37 :
Je klinkt echt als een gereformeerde van 50.


Don't get me wrong: ik hou van mooie vrouwen. Ik hou van mooie vrouwen op tv. Ik vind dat er niks mis is met bloot op tv. Maar laten we het wel een beetje normaal houden. Een beetje niveau, een beetje klasse, een beetje waardigheid. Dus inderdaad geen Veronica, geen Talpa, geen TMF, waar Mental Theo aan sletterige BrEeZaH-dozen gaat vragen hoeveel man ze al geneukt hebben deze vakantie.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 00:01
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ja ik kijk er ook niet naar (als ze dat weghalen mag SBS6 trouwens ook mee). Maar ik bedoel meer de algemene instelling "de jeugd van tegenwoordig" blabla. Vroeger mochten de kinderen niet naar Elvis Presley kijken, in een ver verleden niet naar jazz luisteren nu niet naar Rapclips kijken.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 00:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 01-11-2005 @ 00:01 :
Ja ik kijk er ook niet naar (als ze dat weghalen mag SBS6 trouwens ook mee). Maar ik bedoel meer de algemene instelling "de jeugd van tegenwoordig" blabla. Vroeger mochten de kinderen niet naar Elvis Presley kijken, in een ver verleden niet naar jazz luisteren nu niet naar Rapclips kijken.
Ik heb pas 1000 keer uitgelegd wat het verschil is tussen die eerdere voorbeelden en rapclips. Ik ga dat niet nog een keer doen. Lees het topic maar door.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 00:05
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Heb ik al gedaan, (ik heb ook al eerder gereageerd) maar ik vind het nog steeds een even bekrompen visie.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 00:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 01-11-2005 @ 00:05 :
Heb ik al gedaan, (ik heb ook al eerder gereageerd) maar ik vind het nog steeds een even bekrompen visie.
Kortom: echte weerlegging heb je niet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 00:10
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik vind je aangedragen redenen gewoon niet genoeg om het te verbieden.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 00:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-10-2005 @ 23:59 :


Don't get me wrong: ik hou van mooie vrouwen. Ik hou van mooie vrouwen op tv. Ik vind dat er niks mis is met bloot op tv. Maar laten we het wel een beetje normaal houden. Een beetje niveau, een beetje klasse, een beetje waardigheid. Dus inderdaad geen Veronica, geen Talpa, geen TMF, waar Mental Theo aan sletterige BrEeZaH-dozen gaat vragen hoeveel man ze al geneukt hebben deze vakantie.
Persoonlijk vind ik SBS6 dan nóg erger. Vooral die amerikaanse "carchases" en dergelijken. Kom op mensen!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 07:30
Verwijderd
Uiteindelijk rollen we naar de conclusie dat 'we' afgelopen jaren té grensoverschrijdend bezig zijn geweest en dat we daar nu de vruchten van plukken. De commercieële zenders hebben steeds schokkendere programma's nodig om aandacht te krijgen. Kan iemand mij een commercieële zender noemen die nog 24/7 fatsoenlijke programma's uitzendt?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 11:30
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Grimm schreef op 01-11-2005 @ 07:30 :
Uiteindelijk rollen we naar de conclusie dat 'we' afgelopen jaren té grensoverschrijdend bezig zijn geweest en dat we daar nu de vruchten van plukken. De commercieële zenders hebben steeds schokkendere programma's nodig om aandacht te krijgen. Kan iemand mij een commercieële zender noemen die nog 24/7 fatsoenlijke programma's uitzendt?
Cartoon network, eurosport, national geographics, discovery channel, at5 en nog zo'n kinderkanaal
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 11:31
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Nu zul je zeggen, ja!.. niemand kijkt daarnaar en daar ligt denk ik ook het probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 11:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 01-11-2005 @ 00:01 :
Ja ik kijk er ook niet naar (als ze dat weghalen mag SBS6 trouwens ook mee). Maar ik bedoel meer de algemene instelling "de jeugd van tegenwoordig" blabla. Vroeger mochten de kinderen niet naar Elvis Presley kijken, in een ver verleden niet naar jazz luisteren nu niet naar Rapclips kijken.
Fans van Elvis vormden geen criminele bendes die groepsverkrachtingen pleegden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:06
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Dat is de ontwikkeling in de tijd, en vind ik meer aan de opvoeding liggen.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.