Oud 26-12-2008, 14:10
lisat
Avatar van lisat
lisat is offline
he,
ik heb de laaste tijd last van steken rondom mn hart. ik weet zelf niet precies waar het zit maar het is niet fijn. Ik heb iig geen stress.
ik heb het 3 maand geleden ook gehad maar dat was maar 1 dag,
nu duurt het wel lang..
weet iemand wat dit is? of heeft iemand hier er ok last van?

letmeknow

xxlisa
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 14:23
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Heb ik ook wel eens, waarschijnlijk is het niets met je hart. Het zou heel goed je tussenribspieren kunnen zijn die geïrriteerd zijn of iets van hyperventilatie. En juist als je er aan gaat denken lijkt het lang aanwezig te zijn.

Voel je het constant of alleen bij in- of uitademen?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 14:25
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik heb dat ook weleens. Laatst had ik het bij mijn schouderblad en toen kon ik bijna mijn bovenlichaam niet meer bewegen van de pijn. Ik weet niet wat het is, maar volgens mij is het niets ernstigs en komt het veel voor.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 26-12-2008, 14:33
lisat
Avatar van lisat
lisat is offline
Citaat:
Heb ik ook wel eens, waarschijnlijk is het niets met je hart. Het zou heel goed je tussenribspieren kunnen zijn die geïrriteerd zijn of iets van hyperventilatie. En juist als je er aan gaat denken lijkt het lang aanwezig te zijn.

Voel je het constant of alleen bij in- of uitademen?

het komt gewoon zo opzetten, niet specifiek met in-of uitademen. soms heb ik een paar uur geen last, en dan komt het ineens weer.
maar nu ik er meer aan denk lijkt het idd ook wel erger te worden..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2008, 00:04
Verwijderd
'steek in de zij'? Of iets met je maag? Spanningspijn?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2008, 10:02
mecs
mecs is offline
Hey,

Hoewel het inderdaad waarschijnlijk niets is is het toch aan te raden om hiervover eens te spreken met je ouders en/of je huisarts.

mvg,
Mecs
Student Verpleegkunde
Met citaat reageren
Oud 27-12-2008, 12:54
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Het klinkt als hyperventilatie, maar het kan natuurlijk geen kwaad om even langs de huisarts te gaan. Hij kan je zekerheid geven.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 20:23
Verwijderd
ik heb het ook wel eens (niet dagelijks maar zo af en toe). Dit trekt dan binnen een paar minuten weer weg. Is dit bij jou ook zo, of heb je het echt dagelijks en duurt het heel lang??
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 10:00
Verwijderd
Als je tegen je ribben aanduwt op de plek van de steken, wordt de pijn dan erger?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2008, 11:00
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
he,
ik heb de laaste tijd last van steken rondom mn hart. ik weet zelf niet precies waar het zit maar het is niet fijn. Ik heb iig geen stress.
ik heb het 3 maand geleden ook gehad maar dat was maar 1 dag,
nu duurt het wel lang..
weet iemand wat dit is? of heeft iemand hier er ok last van?

letmeknow

xxlisa
Heb je overgewicht?
(... of wat is je BMI?)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2008, 14:36
lisat
Avatar van lisat
lisat is offline
- er staat tog; steken in borst,hart,long?? dan heb ik dus geen steken in mn zij of maag -_-'

- Ik heb het Bijna elke dag wel een keer,, soms een paar x achter elkaar... en soms ook maar 1x maar dan komt het later op de dag terug..

-nee als ik er tegen aan duw is het niet erger..

-en nee ik heb zover ik weet geen overgewicht ..ben 1.69 lang en weeg 60kilo. [geen idee wat mn bmi is? ]

[ iig allemaal al thnq voor de reacties ]
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 12:44
Verwijderd
Citaat:
- er staat tog; steken in borst,hart,long?? dan heb ik dus geen steken in mn zij of maag -_-'

- Ik heb het Bijna elke dag wel een keer,, soms een paar x achter elkaar... en soms ook maar 1x maar dan komt het later op de dag terug..

-nee als ik er tegen aan duw is het niet erger..

-en nee ik heb zover ik weet geen overgewicht ..ben 1.69 lang en weeg 60kilo. [geen idee wat mn bmi is? ]

[ iig allemaal al thnq voor de reacties ]
Uhm. 'steek in de zij' kun je eigenlijk overal in je torso wel voelen, ook aan de voorkant (hoewel vaakst aan de zijkant natuurlijk). En heel veel mensen met maagproblemen denken in eerste instantie dat het hun hart is - niet onderschatten hoe hoog je maag zit en hoe vergelijkbaar dat kan voelen.

Of 'lucht tussen de ribben'? Ik heb geen idee wat dat officieel is, maar dat zijn ook een akelig soort steken op de genoemde plekken. Maar ik had dat alleen als kind.

Met 1,69 en 60 kg is je bmi prima in orde
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 18:18
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
-en nee ik heb zover ik weet geen overgewicht ..ben 1.69 lang en weeg 60kilo. [geen idee wat mn bmi is? ]
21. Je BMI is ideaal.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 19:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
- er staat tog; steken in borst,hart,long?? dan heb ik dus geen steken in mn zij of maag -_-'

- Ik heb het Bijna elke dag wel een keer,, soms een paar x achter elkaar... en soms ook maar 1x maar dan komt het later op de dag terug..

-nee als ik er tegen aan duw is het niet erger..

-en nee ik heb zover ik weet geen overgewicht ..ben 1.69 lang en weeg 60kilo. [geen idee wat mn bmi is? ]

[ iig allemaal al thnq voor de reacties ]
Het werd gevraagd omdat je inderdaad steken in je borst kunt voelen als je maag geïrriteerd is bv. Maar ik denk zelf dat het meer neigt naar hyperventilatie of een verrekte of overbelaste spier/ontstoken peesje. Je zou even een afspraakje met de huisarts kunnen maken om het te controleren, ook voor je eigen geruststelling. Vaak toch een beetje psychologisch, pijn. Misschien kunt je ook de kant van de steken qua arm enzo wat minder belasten, dus door een goede zithouding aan te nemen of bv. minder krampachtig te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 21:02
lisat
Avatar van lisat
lisat is offline
oke, ThnQ!
ik heb er vandaag de hele dag nog geen last van gehad .. hopen dat het zo blijft.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 01:36
Verwijderd
Ook wel eens last van gehad. Gewoon doorgaan niks ernstigs. Ik had het wel eens een paar keer gehad, waarval één keer iets pijnlijker was. Als ik die steken had, dan ging ik ook iets sneller en iets moeilijker ademhalen, hijgen.

Zelf denk ik dat het gewoon iets van een hartaanval is, alleen niet ernstig. Bij elk normaal en gezond mens sterf er wel eens een deel van z'n hart af (ader rond het hart). Soms heb je het helemaal niet door. Als het stuk dat afsterft in één keer te groot wordt, dan heb je een hart-aanval en is het levensbedreigend. Als het een middelgroot stuk is dat in één keer afsterft, dan voel je wel steken en ben je enigszins kort-ademig, maar is het niet levensbedreigend.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 12:17
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ook wel eens last van gehad. Gewoon doorgaan niks ernstigs. Ik had het wel eens een paar keer gehad, waarval één keer iets pijnlijker was. Als ik die steken had, dan ging ik ook iets sneller en iets moeilijker ademhalen, hijgen.

Zelf denk ik dat het gewoon iets van een hartaanval is, alleen niet ernstig. Bij elk normaal en gezond mens sterf er wel eens een deel van z'n hart af (ader rond het hart). Soms heb je het helemaal niet door. Als het stuk dat afsterft in één keer te groot wordt, dan heb je een hart-aanval en is het levensbedreigend. Als het een middelgroot stuk is dat in één keer afsterft, dan voel je wel steken en ben je enigszins kort-ademig, maar is het niet levensbedreigend.
Haha, waar haal je dit verhaal vandaan? Meestal voel je een hartaanval niet als een steek, maar als een heel zwaar en drukkende pijn áchter je borstbeen. Sneller hartslag, sneller en moeilijker ademhalen zijn allemaal tekenen van hyperventilatie. Ik heb nu ook een steek in m'n borst omdat ik net heel paniekerig iets ging zoeken en waarschijnlijk wat gehyperventileerd heb. Praat de TS nou niet van die rare dingen aan.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2009, 22:04
Verwijderd
Citaat:

Zelf denk ik dat het gewoon iets van een hartaanval is, alleen niet ernstig. Bij elk normaal en gezond mens sterf er wel eens een deel van z'n hart af (ader rond het hart). Soms heb je het helemaal niet door. Als het stuk dat afsterft in één keer te groot wordt, dan heb je een hart-aanval en is het levensbedreigend. Als het een middelgroot stuk is dat in één keer afsterft, dan voel je wel steken en ben je enigszins kort-ademig, maar is het niet levensbedreigend.
hahahahahahahahahahahahaha d;;d;d

Wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 03-01-2009, 02:03
Verwijderd
Ik schijn het ooit eens gezien te hebben op een documentaire op discovery ofzo. Nou ja, dan zal het wel niet zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2009, 08:37
kous
Avatar van kous
kous is offline
Ik heb het ook soms, niet zo leuk Het zijn groeipijnen tho, vertelde de dokter, samentrekking van de spieren rond de borststreek, een lichte kramp dus. Dus geen zorgen.
__________________
hier staat helemaal niks
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 19:19
Tomkey
Tomkey is offline
Redelijk vaak steken in mijn hart of in de buurt. Voelt soms raar of is soms zeer irritant, waarschijnlijk is het niks, maar als het lang blijft zou ik gewoon ff naar de dokter gaan
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 21:13
Angelzz
Avatar van Angelzz
Angelzz is offline
Heb ik ook wel eens, maar dit topic is een geruststelling . (De meeste berichten dan, die van die hartaanval klopt geloof ik niet helemaal....).
Maar dan is het vast groeipijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 23:33
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
he,
ik heb de laaste tijd last van steken rondom mn hart. ik weet zelf niet precies waar het zit maar het is niet fijn. Ik heb iig geen stress.
ik heb het 3 maand geleden ook gehad maar dat was maar 1 dag,
nu duurt het wel lang..
weet iemand wat dit is? of heeft iemand hier er ok last van?

letmeknow

xxlisa
Een teken dat je je uitvaartverzekering beter goed geregeld kan hebben.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 20:03
lisat
Avatar van lisat
lisat is offline
heul grappig hoor mobius .. kben pas 17..

de rest allemaal bedankt steld me wel gerust en ik heb de laatste tijd weinig last ervan..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 14:13
jerryboy
jerryboy is offline
trouwens dat noem je syndroom van tietze

ik heb het ook tis niet erg ofso maar kan wel irritant zijn
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 12:22
Nickson
Avatar van Nickson
Nickson is offline
Een vriend van me is laatst hiervoor naar de dokter gegaan, het teisterde ons ook al een tijdje. Eerst dachten wij dat het misschien wel door de drugs kwam ofzo. Maar het antwoord van de dokter was geruststellend: "De steek die je soms rond dat gebied voelt is gewoon een stukje kraakbeen in je lichaam wat (door een verkeerde beweging bijv.) nét even op de verkeerde plek zit. Daarom voel je 'm vaak bij in- of uitademing wel is sterker/zwakker worden aangezien je longen dan in grootte toe- of afnemen en er minder druk op staat." Hij verzekerde ons er tevens van dat het meer bij het "groeien" hoort en dat je je hier niet druk om moet maken tenzij je het op je 50ste nóg hebt!
__________________
Through your palms it can slip like sand, if you don't respect another's stand
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 17:19
Puberjongen
Puberjongen is offline
lisat, rook jij?
Ik rook namelijk wel en ik heb een hele tijd pall mall shag gerookt, en ik kwam erachter dat ik precies dezelfde klachten kreeg die jij beschreef. Ben er niet mee naar de dokter gegaan verder. Ik dacht bij mezelf, als ik nou wat anders ga roken dan heb ik er mischien geen last meer van.!
Dus daar was ik wel blij om!
Ik hooop dat dit je een beetje helpt ( als je rookt)
Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 21:13
lisat
Avatar van lisat
lisat is offline
Yep ik rook; L&M .. kzou eens een x wat anders proberen ThnQ voor de tip ..
ieddreen thnxvoor de reacties
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Vuur
flyaway
0 22-05-2012 23:14
Lichaam & Gezondheid steken in borst
Dzjun
8 01-01-2007 18:03
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 22:45
Lichaam & Gezondheid Steken rond het hart
Mujahideen
30 30-07-2004 20:19
Lichaam & Gezondheid hartsteken
Snat$bat$
17 18-05-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.