Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2003, 21:29
Insatiable
Avatar van Insatiable
Insatiable is offline
hoi!

Ik heb een vraagje over phillps waar ik een werkstukje over moet maken.

*Philips noemt als een van de doelstellingen: “Van Philips een snelle leider maken”.In hoeverre komt deze doelstelling tot uitdrukking in de communicatie-campagne “let’s make things better”

Ik weet met deze vraag niet zo goed waar ik het antwoord zou kunnnen vinden.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

alvast bedankt,

vampy
__________________
Take a walk down the aisle, at the end of the mile. Give your life to my charms, in the admiral's arms.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2003, 09:53
Dwarfie
Dwarfie is offline
Dit zijn momenteel de marktposities van philips:

[bron www.philips.nl]
De kracht van Philips’ mondiale activiteiten komt tot uiting in de leidende positie die de onderneming inneemt op de markten waarop zij actief is:



Wereld Europa
Verlichting 1 1
Consumentenelektronica (audio/video) 3 1
Monitoren (eenheden) 4 3
Scheerapparaten 1 1
Stoomstrijkijzers 2 2
Halfgeleiders 9 4
Kleurenbeeldbuizen 3 1
DVD recorders 1 1
Medische beeldvormende apparatuur 2 1
Mondverzorging (elektrische tandenborstels) 2 2

[/bron www.philips.nl]

Zoals je ziet staat Philips behoorlijk stevig. Het gevaar van zo'n grote onderneming (Cash Cow) is echter dat ze door weinig innovatie achterop raken. De onderneming gaat zich dan in een positie verkeren van teruglopende rendementen en een teruglopend marktaandeel (Dog). Philips moet daarom blijven innoveren (make things better), om haar gunstige marktpositie te behouden.

Een voorbeeldje kan zijn de markt van MP3spelers. Philips was 1 van de eersten in Nederland met zo'n MP3speler (Expanium 1 ofzo). Veel Aziatische merken (Iriver, Ibead, etc) hebben echter tegen lagere prijzen, meer geavanceerde spelers in Nederland op de markt gezet. Daarom komt Philips binnenkort weer met een verbeterde mp3speler op de markt. Zo moet Philips haar huidige productenlijn blijven innoveren om haar gunstige positie tóch te kunnen behouden. Achteroverzitten is er niet bij.

http://www.philips.nl/InformationCen...nelId=N364A950

Hier staat nog wat over de merknaam 'Philips' en over de slogan 'Let's make things better'. Het handige van deze kreet is dat het op alle producten van toepassing is, het kan áltijd gebruikt worden wanneer er iets nieuws op de markt komt. Zo ziet de consument dus bij íeder nieuw product van Philips dezelfde slogan. Het lijkt dan dat Philips constant aan het vernieuwen is (wat ook wel moet).

Philips kan geen 'traag' bedrijf zijn. Philips moet snel op nieuwe technologische ontwikkelingen inspelen. Zo zou je kunnen zeggen dat Philips een snelle leider moet worden.
__________________
ok

Laatst gewijzigd op 04-10-2003 om 09:59.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 12:23
Insatiable
Avatar van Insatiable
Insatiable is offline
wow hartelijk dank!

__________________
Take a walk down the aisle, at the end of the mile. Give your life to my charms, in the admiral's arms.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Huiswerk eiwitten: dringend hulp gevraagd aub
14587541254
1 10-04-2014 17:19
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Scheikunde huiswerk vragen Help aub
barewner
5 12-02-2013 16:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels huiswerk vraagje: What, where en how.
coldplaylove
8 22-02-2012 09:49
Algemene schoolzaken Nerd
Wombat2
291 12-12-2006 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.