Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 14:23
Divine Shadow
Avatar van Divine Shadow
Divine Shadow is offline
Hey

Ik ben bezig voor iemand een draadloos netwerk te combineren met een bedraad netwerk. Het zit zo:

Internet <-- PC1 <-- PC2 <-- Laptop

Laptop en PC2 zijn verbonden met WiFi, draadloos netwerk dus. PC1 heeft ICS, internet connection sharing van Windows XP. PC2 kan internetten via PC1 dus. Maar dan nu: diegene wil ook via zijn laptop kunnen internetten. Maar die laptop zit dus niet direkt op PC1 aangesloten.

Nu kun je dit oplossen door op PC2 de netwerkkaart en draadloos netwerk te verbinden door een netwerkbrug te maken. Laptop zou dan direkt met PC1 moeten kunnen communiceren.

Zonder netwerkbrug kunnen PC2 en laptop prima communiceren. Maar zodra ik een netwerkbrug op PC2 maak dan gaat het mis. Ze kunnen elkaar dan niet meer pingen. Als ik in de netwerkstatistieken kijk, dan zie ik dat PC2 wel packets verstuurd naar laptop als ik ping, maar dat de laptop geen packets (bytes) terugstuurt. De statistieken van de laptop geven hetzelfde beeld.

Vraag is, hoe komt dit? En hoe los ik het op? IPs staan goed verder. Via DHCP krijgen ze een 192.168.0.x range IP adres met 255.255.255.0 subnet en juiste gateway en DNS (192.168.0.1). Ook de laptop dus, dus iets aan de communicatie werkt, maar iets anders ook weer niet.

Ik weet het echt niet meer, firewalls staan op beide computers niet. Op de laptop stond eerst wel Norton internet security, maar dat heb ik geuninstalled om dit probleem uit te sluiten.

Weten jullie het misschien?
__________________
«-» I worship His Shadow «-»
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2004, 17:12
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Kunnen alle computers hun eigen IP wel pingen? Heb je het probleem van firewalls uitgesloten?

Verder weet ik het ook niet, hebben die draadloze krengen wel goed bereik enzo? Lijkt me van wel, anders kun je zonder netwerkbrug ook niet pingen etc. Maar check ff.

En draaien er niet nog dingen van dat stomme norton? Norton = evil.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 21:33
Verwijderd
tsjah.. het is een "internet" verbindin die je wilt delen, wat je kan proberen, is PC2 de kaart waarmee je in verbindin staat te delen, dus Rechtermuis op die kaart » eigenschappen » Geavanceerd » en dan internetverbinding delen, want netwerk brug is om hem in het netwerk op te nemen en niet voor internet, zo is het door microsoft mij uitgelegd (in de help), ik heb het zo dus:
router « pc1 « laptop, en ik kan er meerdere dingen aan hangen want elke pc die ik dus op die hub aanlsuit die ik aan mijn pc heb hangen krijgt automatische en IP, dus misschien een ID'tje ?
en de router mag geen 192.168.0.1 zijn, want daar gebruikt windows weer dat internet delen voor

Greet*z
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 11:47
Divine Shadow
Avatar van Divine Shadow
Divine Shadow is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-02-2004 @ 18:12:
Kunnen alle computers hun eigen IP wel pingen? Heb je het probleem van firewalls uitgesloten?
Ik denk het wel. Maar Norton was wel geïnstalleerd op die PC, is dat een probleem? Ze kunnen hun eigen IP pingen ja, allemaal. Maar mét de netwerkbrug kan de laptop dus niet PC2 meer pingen, laat staan PC1.
Citaat:
Verder weet ik het ook niet, hebben die draadloze krengen wel goed bereik enzo? Lijkt me van wel, anders kun je zonder netwerkbrug ook niet pingen etc. Maar check ff.
Prima bereik.
Citaat:
En draaien er niet nog dingen van dat stomme norton? Norton = evil.
Geen processen, maar je weet maar nooit.
Norton zuigt inderdaad
__________________
«-» I worship His Shadow «-»
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 11:49
Divine Shadow
Avatar van Divine Shadow
Divine Shadow is offline
Citaat:
lullow schreef op 12-02-2004 @ 22:33:
tsjah.. het is een "internet" verbindin die je wilt delen, wat je kan proberen, is PC2 de kaart waarmee je in verbindin staat te delen, dus Rechtermuis op die kaart » eigenschappen » Geavanceerd » en dan internetverbinding delen, want netwerk brug is om hem in het netwerk op te nemen en niet voor internet, zo is het door microsoft mij uitgelegd (in de help), ik heb het zo dus:
router « pc1 « laptop, en ik kan er meerdere dingen aan hangen want elke pc die ik dus op die hub aanlsuit die ik aan mijn pc heb hangen krijgt automatische en IP, dus misschien een ID'tje ?
en de router mag geen 192.168.0.1 zijn, want daar gebruikt windows weer dat internet delen voor

Greet*z
Nee dat gaat niet lukken, bij ICS (internetdelen) wordt het IP standaard op 192.168.0.1 gezet; dat is hardcoded. En sowieso gaat die niet lukken denk ik, twee keer NAT.

Maar laten we dat hele internet even vergeten. Ik wil PC1 kunnen pingen vanaf laptop, via PC2 dus. Dat moet eerst werken, als dat werkt, werkt internet ook omdat PC3 (laptop) op hetzelfde netwerk zit dan.
__________________
«-» I worship His Shadow «-»
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:29
Verwijderd
Als je alleen die laptop op het netwerk wilt hebben dan zou je zo een netwerkbrug moeten kunne gebruiken.. maar geen van 2 kaarten mogen internet hebben.. maar als je op je gemak alles naleest in de help van windows die er bij zit (jaja hij is een beetje nuttig) maar het is echt moeilijk uitleggen via het forum maa rik probeer het:

je hebt internet «» pc 1 «» pc 2 «» laptop
je wilt pc 1 en 2 op internet hebben en de laptop alleen maar in het netwerk opnemen.
als je via pc2 je laptop in het netwerk wilt opnemen mag er geen kaart zijn waar je mee het internet opgaat (ofwel rechtstreeks ofwel via andere pc's) hij moet helemaal clean zijn zeg maar,
dus ik denk dat je maar betere en hub/switch kan kopen om hem in het netwerk op te nemen en dan pc 2 en laptop op die hub/switch aan te sluiten en dan die hub/switch weer aan te sluiten op pc 1...

Hoop dat je er wat aan hebt en dat je het snapt en anders moet je maar even een mailtje sturen en dan teken ik het wel even uit voor je (niet dat dat perfect word) maar moet je dan maar even met duidelijke uitleg sturen..

Greet*z
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.