Oud 03-05-2010, 10:55
Verwijderd
Om maar even in te haken laten we het dit keer netjes houden en 'aanvallen' achter wege laten dat is iets wat al helemaal geen waarde heeft en niks opschiet
Advertentie
Oud 03-05-2010, 10:55
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Kitten, ik zie dat je je best doet om nuttig te posten. 3 weken proberen zou denk ik alleen niet werken, omdat iedereen moet wennen aan een nieuw topic, zowel leden als forumbazen. Als je het dus maar 3 weken doet is het sowieso gedoemd te mislukken.

Verder vind ik het erg jammer dat heel veel posts, waaronder sommige van mij, ogenschijnlijk genegeerd / niet opgemerkt worden. Er wordt voornamelijk gereageerd op mensen die juist het hardst schreeuwen en / of aanvallen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-05-2010, 10:56
Verwijderd
Dat negeren klopt wel er zijn mensen die goede posts argumenten hebben maar die gereplied worden
Oud 03-05-2010, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Waar we nu naar kijken is wat er al eerder hier genoemd is: wat strengere moderatie op het huidige WSZ-topic. Want zoals het tot een paar dagen geleden ging werden er af en toe gewoon pagina's volgespamd met nietszeggende dingen (alleen smilies, tekeningetjes, etc.), en dat is wel degelijk iets waar óók de DK FB's een probleem mee hebben (en een aantal DK leden heb ik volgens mij ook zien posten dat ze het niet erg zouden vinden mocht dát verdwijnen). Daar staat tegenover dat er natuurlijk ook vaak pagina's lang wel gezellig gepraat werd en daar zullen weinig mensen iets op tegen hebben. Of je dat 'nieuwe' topic dan WSZ, Hoe was je dag, WSZ+ of wat dan ook noemt lijkt me van secundair belang, het gaat hier ten slotte om de inhoud.
Het grote probleem is dat je dan teveel op zou moeten gaan letten of je al dan niet zit te spammen of niet. Dit zal waarschijnlijk de zin van veel mensen om nog in het topic te posten wegnemen. Het is natuurlijk een goede zaak als excessen worden aangepakt, maar dit gebeurde in de oude situatie ook al. Een voorbeeld hiervan is een incident een tijdje terug waarbij Rode Panda zowat in z'n eentje een of meerdere topics vol aan het spammen was, hierbij is volledig terecht ingegrepen door Missy.

Trouwens: ook niet iedereen hanteert dezelfde definitie van spam, bijvoorbeeld het eerder genoemde gesprek over de spelling van het Duitse woordje 'Zwei' in een van de WSZ-topics valt voor mij geenszins onder het kopje spam.
Oud 03-05-2010, 10:57
Verwijderd
En nog even @Kitten: met elke periode waarin het WSZ-topic in haar huidige vorm weg is, verlies je waarschijnlijk leden.
Oud 03-05-2010, 11:00
Verwijderd
Citaat:
kitten schreef:
Omdat er op dit moment nieuw beleid is doorgevoerd waar jullie tegen zijn. Waar jullie om vragen is de terugdraaiing van nieuw beleid.
Dat klopt, aangezien het nieuwe beleid in het beste geval geen schade toebrengt aan een goed functionerende community.
Oud 03-05-2010, 11:01
Verwijderd
Ik vind een strengere moderatie een goed voorstel en zo als ik eerder heb gezegd:

Citaat:
Maar het is juist leuk en fijn ook voor nieuwe leden dat WSZ los is dat je vrijwel alles kan en mag posten, zou heel jammerlijk zijn na al die topics nu opens het licht te doven.
Kan men hier niet met argumenten of regels komen om het saai topic beter te handhaven en of mensen die de onzin posts verwijderen?

Overigens zou ik het dus ook niet erg vinden om waarschuwingen te krijgen als mijn posts 'onzin' zijn
edit daarop:

Als men niet meer de simpele zielen post als omg of ha! of wil oke en ik zou het dus ook niet erg vinden om een waarshuwing te krijgen of dat er strenger word opgetreden
Oud 03-05-2010, 11:02
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Verder vind ik het erg jammer dat heel veel posts, waaronder sommige van mij, ogenschijnlijk genegeerd / niet opgemerkt worden. Er wordt voornamelijk gereageerd op mensen die juist het hardst schreeuwen en / of aanvallen.
Ik weet niet of je het over je hele lange post van eerder hebt, maar die heb ik wel degelijk (helemaal! ) gelezen en ik zal er ook nog wel op reageren. Dit topic gaat gewoon vrij hard en tegen de tijd dat je een fatsoenlijke reply hebt getypt zijn er alweer 20 nieuwe dus het is lastig om op álles te reageren.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 03-05-2010, 11:02
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Er wordt gevraagd om niet te veranderen wat goed werkt. Ik denk dat dat iets anders is dan vragen om nieuw beleid terug te draaien
Het belangrijke verschil is dat er aan de FBs wordt gevraagd een beslissing te heroverwegen. Dat kost enige tijd, want ook deze beslissing is niet over 1 nacht ijs gegaan. Wat ik wil vragen is ons (vooral de DK FBs) die tijd te geven.

Ik zal daarom een ander voorstel doen: We laten deze discussie nu even liggen, de DK FBs stoppen de koppen bij elkaar en geven over 4 dagen een reactie waar ze allemaal achter staan. Dit komt in een nieuw topic hier op beleid. Hierbij gaan ze in op de belangrijkste argumenten en geven daarbij aan wat ze vinden over de gehele wijziging. Ik denk namelijk dat dat ook het belangrijkste is waar jullie op hopen op dit moment. Tot die reactie blijft de huidige situatie bestaan (geen topic). De DK FBs (en plussen) geven over 4 dagen aan wat er met het topic op de korte termijn gebeurd.

Daarna kan het FB team rustig de tijd nemen om deze stormvloed van reacties door te nemen, en misschien alsnog, toch niet, of in een andere vorm een beleidswijziging voor te stellen en/of door te voeren.
__________________
Altijd nuchter
Oud 03-05-2010, 11:02
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ehm... ik zie net de reactie van Commendatore. Heb je een voorstel anders dan wat ik in mijn laatste post zet?
__________________
Altijd nuchter
Oud 03-05-2010, 11:04
Verwijderd
@Kitten ik vind het fijn dat je meedenkt & ik vind dat je redelijke posts maakt & de redelijkste voorstellen doet die ik (naast wat m@rco heeft gepost) gezien heb, dank daarvoor.

Allereerst wil ik voorop stellen dat dit niet is wat ik wil. Omdat ik het gevoel heb dat de discussie vast loopt als we geen compromis stellen & we allemaal gefrustreerd en boos achterblijven ga ik er toch op in.

3 weken afkoeltijd & 3 weken zonder saai lijkt me de beste middenweg. Ik denk wel dat je in die weken een leegloop van DK kunt verwachten, maar misschien zit ik er helemaal naast. Wel hoop ik, en eerlijk gezegd twijfel ik daaraan, dat de fb's dan niet star zullen blijven vasthouden aan wat ze eerder gezegd hebben, maar dat als het niet werkt saai ook daadwerkelijk (in de huidige vorm) terug mag komen. Dat er dan niet alsnog wordt gezegd: ja maar we kunnen niet toegeven, want dan wordt alsnog het precedent dat we toegeven aan intimiderende leden geschept.
Maar dat is iets wat op basis van vertrouwen moet gebeuren & ik denk dat veel van dat vertrouwen momenteel bij de leden ontbreekt.
Oud 03-05-2010, 11:06
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik weet niet of je het over je hele lange post van eerder hebt, maar die heb ik wel degelijk (helemaal! ) gelezen en ik zal er ook nog wel op reageren. Dit topic gaat gewoon vrij hard en tegen de tijd dat je een fatsoenlijke reply hebt getypt zijn er alweer 20 nieuwe dus het is lastig om op álles te reageren.
Die ja, maar ook eerdere posts (ook van anderen) wel.

Maar dankje.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-05-2010, 11:06
Verwijderd
Citaat:

Verder vind ik het erg jammer dat heel veel posts, waaronder sommige van mij, ogenschijnlijk genegeerd / niet opgemerkt worden. Er wordt voornamelijk gereageerd op mensen die juist het hardst schreeuwen en / of aanvallen.
Seconded. Bovendien vind ik het ook erg jammer dat Missy, als enige DK-voorstander, niet inhoudelijk reageert.
Oud 03-05-2010, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Ehm... ik zie net de reactie van Commendatore. Heb je een voorstel anders dan wat ik in mijn laatste post zet?
Even vier dagen wapenstilstand voor overleg lijkt me prima, maar dan wel met handhaving van de status quo: het WSZ-topic blijft in die tijd dus gewoon doorlopen zoals voorheen; zonder grens van 1000 posts.
Oud 03-05-2010, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Het belangrijke verschil is dat er aan de FBs wordt gevraagd een beslissing te heroverwegen. Dat kost enige tijd, want ook deze beslissing is niet over 1 nacht ijs gegaan. Wat ik wil vragen is ons (vooral de DK FBs) die tijd te geven.

Ik zal daarom een ander voorstel doen: We laten deze discussie nu even liggen, de DK FBs stoppen de koppen bij elkaar en geven over 4 dagen een reactie waar ze allemaal achter staan. Dit komt in een nieuw topic hier op beleid. Hierbij gaan ze in op de belangrijkste argumenten en geven daarbij aan wat ze vinden over de gehele wijziging. Ik denk namelijk dat dat ook het belangrijkste is waar jullie op hopen op dit moment. Tot die reactie blijft de huidige situatie bestaan (geen topic). De DK FBs (en plussen) geven over 4 dagen aan wat er met het topic op de korte termijn gebeurd.

Daarna kan het FB team rustig de tijd nemen om deze stormvloed van reacties door te nemen, en misschien alsnog, toch niet, of in een andere vorm een beleidswijziging voor te stellen en/of door te voeren.
Hulde
Oud 03-05-2010, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Het belangrijke verschil is dat er aan de FBs wordt gevraagd een beslissing te heroverwegen. Dat kost enige tijd, want ook deze beslissing is niet over 1 nacht ijs gegaan. Wat ik wil vragen is ons (vooral de DK FBs) die tijd te geven.

Ik zal daarom een ander voorstel doen: We laten deze discussie nu even liggen, de DK FBs stoppen de koppen bij elkaar en geven over 4 dagen een reactie waar ze allemaal achter staan. Dit komt in een nieuw topic hier op beleid. Hierbij gaan ze in op de belangrijkste argumenten en geven daarbij aan wat ze vinden over de gehele wijziging. Ik denk namelijk dat dat ook het belangrijkste is waar jullie op hopen op dit moment. Tot die reactie blijft de huidige situatie bestaan (geen topic). De DK FBs (en plussen) geven over 4 dagen aan wat er met het topic op de korte termijn gebeurd.

Daarna kan het FB team rustig de tijd nemen om deze stormvloed van reacties door te nemen, en misschien alsnog, toch niet, of in een andere vorm een beleidswijziging voor te stellen en/of door te voeren.
Oud 03-05-2010, 11:12
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
3 weken afkoeltijd & 3 weken zonder saai lijkt me de beste middenweg. Ik denk wel dat je in die weken een leegloop van DK kunt verwachten, maar misschien zit ik er helemaal naast. Wel hoop ik, en eerlijk gezegd twijfel ik daaraan, dat de fb's dan niet star zullen blijven vasthouden aan wat ze eerder gezegd hebben, maar dat als het niet werkt saai ook daadwerkelijk (in de huidige vorm) terug mag komen. Dat er dan niet alsnog wordt gezegd: ja maar we kunnen niet toegeven, want dan wordt alsnog het precedent dat we toegeven aan intimiderende leden geschept.
Maar dat is iets wat op basis van vertrouwen moet gebeuren & ik denk dat veel van dat vertrouwen momenteel bij de leden ontbreekt.
Ik denk dat vertrouwen iets is waar je als FB moeilijker aan komt, dan dat je het kwijt raakt. Ik denk ook niet dat je te ligt moet denken over intimidatie, want ik weet van mezelf dat ik helemaal geen zin heb in problemen. Ik geef liever geen waarschuwing/ban als ik dat kan voorkomen. Ik voer liever geen nieuw beleid door, tenzij ik echt denk dat het nuttig is voor de doelen die we nastreven.

Juist daarom heb ik het punt van intimidatie opgenoemd. Ik heb sinds zaterdag ochtend zitten twijfelen of ik hier moest reageren, omdat ik verwachtte dat ik zou worden weggehoond door de users, zeker als niet DK'er. Dat is ook een vorm van intimidatie, omdat het je als FB test in je vaardigheid om het forum netjes en prettig te houden. Daarom stel ik een afkoelperiode voor. Laat de emoties bezinken en geef de FBs tijd om rustig te reageren, zonder die hoon over zich heen te krijgen.
__________________
Altijd nuchter
Oud 03-05-2010, 11:13
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Even vier dagen wapenstilstand voor overleg lijkt me prima, maar dan wel met handhaving van de status quo: het WSZ-topic blijft in die tijd dus gewoon doorlopen zoals voorheen; zonder grens van 1000 posts.
Ik wil zelf niet zeggen of de FBs het hier mee eens zijn, dus kijk ik even naar M@rco, Missy en de andere FBs van DK.
__________________
Altijd nuchter
Ads door Google
Oud 03-05-2010, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Het belangrijke verschil is dat er aan de FBs wordt gevraagd een beslissing te heroverwegen. Dat kost enige tijd, want ook deze beslissing is niet over 1 nacht ijs gegaan. Wat ik wil vragen is ons (vooral de DK FBs) die tijd te geven.

Ik zal daarom een ander voorstel doen: We laten deze discussie nu even liggen, de DK FBs stoppen de koppen bij elkaar en geven over 4 dagen een reactie waar ze allemaal achter staan. Dit komt in een nieuw topic hier op beleid. Hierbij gaan ze in op de belangrijkste argumenten en geven daarbij aan wat ze vinden over de gehele wijziging. Ik denk namelijk dat dat ook het belangrijkste is waar jullie op hopen op dit moment. Tot die reactie blijft de huidige situatie bestaan (geen topic). De DK FBs (en plussen) geven over 4 dagen aan wat er met het topic op de korte termijn gebeurd.

Daarna kan het FB team rustig de tijd nemen om deze stormvloed van reacties door te nemen, en misschien alsnog, toch niet, of in een andere vorm een beleidswijziging voor te stellen en/of door te voeren.
Dat lijkt me een prima plan. Ik zal voor het gemak van de forumbazen even de genoemde argumenten samenvatten - ik hoop dat ik er geen vergeten ben.

Argumenten voor de wijziging:
- WSZ past niet in het beleid/de traditie/de identiteit van DK. Dit is een drogreden op basis van traditie. Gelieve dit argument dus ook niet wéér te herhalen!
- Op WSZ is teveel "spam". Gelieve te verduidelijken wat die spam is, wat het probleem is met die spam en hoe er effectief en consequent gecontroleerd kan worden op die spam in het nieuwe topic zonder lukraak waarschuwingen/bans uit te delen.
- Het doel is meer leden naar WSZ te trekken. Dit gaat, gezien het feit dat het huidige ledenbestand voltallig tegen is, waarschijnlijk niet lukken. Gelieve dit argument dus ook niet te recyclen! Geef liever aan waarom de daling van het ledenbestand als gevolg van deze wijziging het waard is.
- Probeer het gewoon eens! Als het niet gaat, kunnen we altijd nog terug naar de oude situatie. Dit is ook een drogreden (vals dilemma), omdat de meest voor de hand liggende optie - wat de leden betreft - gewoon het behoud van de huidige situatie is. Gelieve ook dit argument dus niet te herhalen.

Argumenten tegen:
- Noodzaak ontbreekt. Wat is het doel? Wat is het probleem?
- Negatieve ervaringen uit het verleden, o.a. op Lifestyle.
- Andere chattopics, zoals op D&A, zullen ook gesloten c.q. "strenger gemodereerd" moeten worden om consequent beleid toe te kunnen passen. Dit zal ook weer leiden tot onvrede en irritatie bij D&A'ers en leden die actief zijn op andere subfora met chattopics.
- Alle DK'ers en drie van de vier DK-forumbazen zijn tegen. De laatste forumbaas weigert (vooralsnog) de beslissing toe te lichten.
- Waarom na drie jaar pas?
- Het WSZ-topic heeft geleid tot een toename van het aantal actieve posters op DK, zo veel zelfs dat er nu vaak meer lezers zijn op DK dan op Onzin.
- Toevoeging DP: Andere DK topics kunnen ook niet 'streng' gemodereerd worden, het meettopic en fototopic is al zo'n 2 jaar één groot spamfeest. Die topics gaan bovendien stukken langzamer dan het nieuwe topic zal gaan - toch blijven de offtopic posts soms dagen staan. Waarom zou het hier wel kunnen?

Laatst gewijzigd op 03-05-2010 om 11:25.
Oud 03-05-2010, 11:18
Verwijderd
even een post

Citaat:
het leuke was voor mijn gevoel was dat een kleine comunity zo eentje waar je uren kon wachten tot je een berichtje terug had, en de reden dat ik hier kwam was iets met school zo heb ik mijn eerste topic ook op De kantine gepost, iets met hoevaak zijn jullie geschorst iets echt een grappig topic op dat moment niet dat ik toen geschorst was nee gelukkig niet maar ik had wat dingetjes met school en wou posten, iets later kwam ik in de forumer boven je topics leuk maar mmm toen begon ik actief met saai mee te doen, dat was echt leuk want je kan leuk praten en gesprekjes voeren, toen hadden de forumer boven je topics ook wat meer leukheid.

Kort samengevat: DK is leuk en zeker het WSZ draait daar in bij
Beter samengevat voor dit topic: S.com is geen kleine comunity het is een grote en DK hoort daar bij, het zou echt heel zonde zijn als het weggaat

Maar ik vind het idee van KItten goed dat de DK mods samen overleggen en over 4 of 5 dagen een 'bericht' met voorstellen en idee"en brengen
Oud 03-05-2010, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me een prima plan. Ik zal voor het gemak van de forumbazen even de genoemde argumenten samenvatten - ik hoop dat ik er geen vergeten ben.

Argumenten voor de wijziging:
- WSZ past niet in het beleid/de traditie/de identiteit van DK. Dit is een drogreden op basis van traditie. Gelieve dit argument dus ook niet wéér te herhalen!
- Op WSZ is teveel "spam". Gelieve te verduidelijken wat die spam is, wat het probleem is met die spam en hoe er effectief en consequent gecontroleerd kan worden op die spam in het nieuwe topic zonder lukraak waarschuwingen/bans uit te delen.
- Het doel is meer leden naar WSZ te trekken. Dit gaat, gezien het feit dat het huidige ledenbestand voltallig tegen is, waarschijnlijk niet lukken. Gelieve dit argument dus ook niet te recyclen! Geef liever aan waarom de daling van het ledenbestand als gevolg van deze wijziging het waard is.
- Probeer het gewoon eens! Als het niet gaat, kunnen we altijd nog terug naar de oude situatie. Dit is ook een drogreden (vals dilemma), omdat de meest voor de hand liggende optie - wat de leden betreft - gewoon het behoud van de huidige situatie is. Gelieve ook dit argument dus niet te herhalen.

Argumenten tegen:
- Noodzaak ontbreekt. Wat is het doel? Wat is het probleem?
- Negatieve ervaringen uit het verleden, o.a. op Lifestyle.
- Andere chattopics, zoals op D&A, zullen ook gesloten c.q. "strenger gemodereerd" moeten worden om consequent beleid toe te kunnen passen. Dit zal ook weer leiden tot onvrede en irritatie bij D&A'ers en leden die actief zijn op andere subfora met chattopics.
- Alle DK'ers en drie van de vier DK-forumbazen zijn tegen. De laatste forumbaas weigert (vooralsnog) de beslissing toe te lichten.
+ 0 draagkracht bij de leden waar het om gaat
Oud 03-05-2010, 11:21
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
+ 0 draagkracht bij de leden waar het om gaat
+ Andere DK topics kunnen ook niet 'streng' gemodereerd worden, het meettopic en fototopic is al zo'n 2 jaar één groot spamfeest. Die topics gaan bovendien stukken langzamer dan het nieuwe topic zal gaan - toch blijven de offtopic posts soms dagen staan. Waarom zou het hier wel kunnen?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 03-05-2010, 11:28
Verwijderd
Ik zou bovenop de hier bovenstaande punten graag het volgende ook beantwoord willen zien:

Mochten jullie inderdaad vinden dat er te veel spam in het WSZ-topic zit. Welk nadeel heeft dit? Wie heeft er last van? Het WSZ heeft geleid tot kwalitatief beter topics op DK en de sfeer is enorm goed. Veel nieuwe jonge leden komen er ook posten en het zorgt dus voor een toestroom van nieuwe jonge leden. Dat er af en toe posts zijn die aangemerkt kunnen worden als spam, is misschien onwenselijk, maar is dat reden genoeg om een goed functionerend subforum ingrijpend te veranderen? De spam zo nu en dan is in jullie ogen dan misschien onwenselijk, op DK heeft niemand er echt last van. Natuurlijk heeft niemand er ook profijt van, maar ook geen last. Is de spam (notabene in 1 enkel topic) dan niet iets wat je op de koop toe moet nemen om een succesvol forum te hebben en alleen de excessen moet bestraffen zoals Rode Panda die een heel topic vol spamt.
Oud 03-05-2010, 11:32
Verwijderd
laten we deze regels strenger aannamen in WSZ of daar beter opletten

Citaat:
M@rco schreef:
HOOFDLETTERS, smilies en leestekens????!!!!! dienen slechts met mate te worden toegepast. Ook het overmatig gebruiken van kleurtjes of grote letters is niet de bedoeling.
Oke de posts met allen "" of "" kunnen kut zijn, maar wees daar strenger op bijvoorbeeld dat een lid niet zoveel van zulke posts mag hebben

Citaat:
M@rco schreef:
Het forum (met uitzondering van Onzin) is niet bedoeld voor berichten aan 1 persoon die niets bijdragen aan het geheel. Daarvoor bestaat MSN, email en natuurlijk privéberichten.
De gesprekken die echt beter in een sms of aan de telefoon besproken kunnen worden dat ook doen of op onzin houden in een naamzoek topic?

Citaat:
M@rco schreef:
Originaliteit is een eis die aan elke topic gesteld moet worden. Hetzelfde geldt voor reacties op topics; als je niks toe te voegen hebt, post dan liever niks.
Nogmaals reacties met alleen smiles of OMG of wth of idem weg laten is dat een idee?
Oud 03-05-2010, 11:53
Verwijderd
@Mean: smileys kunnen in een bepaalde context in hun eentje in een post best nut hebben, hetzelfde geldt voor berichtjes als 'wtf'.
Advertentie
Oud 03-05-2010, 11:57
Verwijderd
ofcourse maar niet in alle contexten en als op 1 pagina van de 50 posts er 30 met omg staan dan begrijp ik dat het vervelend kan zijn,
Oud 03-05-2010, 12:00
Verwijderd
Als dat echt totaal irrelevante en storende smileys zijn, wordt er in de huidige situatie ook al wel ingegrepen.

Laatst gewijzigd op 03-05-2010 om 12:05.
Oud 03-05-2010, 12:25
Verwijderd
Beste forumbazen, in het speciaal M@rco en Kitten, bedankt voor deze iets progressievere reacties. Met voorgestelde adempauze ben ik het eens dus dit zal voorlopig mijn laatste post zijn in dit topic.

Twee dingen vind ik nog belangrijk genoeg om te noemen: Ten eerste dat hier niet 80% van de leden reageert, wil niet zeggen dat die mensen geen belang of mening hebben. Zo zijn er mensen om allerhande redenen (ban, vakantie, een leven) niet online of komen ze er nu ''pas'' achter wat er gaande is, sommigen zullen ook niet zo mondig zijn als de leden die hier wel posten, of zijn juist geďntimideerd door jullie. Het is hoe dan ook niet juist en niet eerlijk te doen alsof het hier om een mini-elite gaat die voor zijn belang pleit, ik zie mij zelf bijvoorbeeld juist als vertegenwoordiger van een veel grotere groep.

Daarnaast vraag ik mij af of de ''intimiderende'' reacties inmiddels zijn verwijderd, of ik er overheen gelezen heb of dat ik gewoonweg niet snap wat intimidatie is, want mij ontbreekt momenteel elk inzicht in deze stelling. Al eerder vroeg ik om voorbeelden van ongewenste reacties en die heb ik niet gekregen, dus ik kan niet weten hoe ik mijn toon moet aanpassen, mocht dat nodig zijn.

Graag had ik op deze vragen, ondanks de adempauze, in dit topic of per PM. Bij voorbaat dank.
Hoogachtend,
Medeia.

Laatst gewijzigd op 03-05-2010 om 12:43.
Oud 03-05-2010, 12:33
Verwijderd
Citaat:
laten we deze regels strenger aannamen in WSZ of daar beter opletten

Oke de posts met allen "" of "" kunnen kut zijn, maar wees daar strenger op bijvoorbeeld dat een lid niet zoveel van zulke posts mag hebben

De gesprekken die echt beter in een sms of aan de telefoon besproken kunnen worden dat ook doen of op onzin houden in een naamzoek topic?

Nogmaals reacties met alleen smiles of OMG of wth of idem weg laten is dat een idee?
Daarbij sprak Trimm Trab uit (ook eerder al in het WSZ zelf) dat ze het vervelend vond als iemand vier of vijf keer direct achter elkaar post. Dat is meestal gevolg van iemand die net het topic binnen komt vallen en overal op reageert of van een discussie waar meer dan twee mensen aan deelnemen, en kan dus worden opgelost door de multiquote te gebruiken
Oud 03-05-2010, 13:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Beste forumbazen, in het speciaal M@rco en Kitten, bedankt voor deze iets progressievere reacties. Met voorgestelde adempauze ben ik het eens dus dit zal voorlopig mijn laatste post zijn in dit topic.

Twee dingen vind ik nog belangrijk genoeg om te noemen: Ten eerste dat hier niet 80% van de leden reageert, wil niet zeggen dat die mensen geen belang of mening hebben. Zo zijn er mensen om allerhande redenen (ban, vakantie, een leven) niet online of komen ze er nu ''pas'' achter wat er gaande is, sommigen zullen ook niet zo mondig zijn als de leden die hier wel posten, of zijn juist geďntimideerd door jullie. Het is hoe dan ook niet juist en niet eerlijk te doen alsof het hier om een mini-elite gaat die voor zijn belang pleit, ik zie mij zelf bijvoorbeeld juist als vertegenwoordiger van een veel grotere groep.

Daarnaast vraag ik mij af of de ''intimiderende'' reacties inmiddels zijn verwijderd, of ik er overheen gelezen heb of dat ik gewoonweg niet snap wat intimidatie is, want mij ontbreekt momenteel elk inzicht in deze stelling. Al eerder vroeg ik om voorbeelden van ongewenste reacties en die heb ik niet gekregen, dus ik kan niet weten hoe ik mijn toon moet aanpassen, mocht dat nodig zijn.

Graag had ik op deze vragen, ondanks de adempauze, in dit topic of per PM. Bij voorbaat dank.
Hoogachtend,
Medeia.
Omdat je aan geeft dat je ondanks de adempauze graag nog antwoord wil op de vragen.
1. De groep wordt als groot genoeg ervaren om een goede vertegenwoordiging te zijn van DK. Als dat niet zo was, dan zouden we ook zeker niet opnieuw overleg plegen op Admin.

2. Ik kan niet voor Kitten spreken met wat hij bedoelt. Maar als ik voor mezelf spreek, kan ik zeggen dat posts als deze en deze je nog wel een paar keer laten nadenken over of je nog zin hebt om op BZ te reageren. Terwijl jullie op dat moment toch duidelijk behoefte hadden aan een fb die uitleg kwam geven. Maaar als uitleg geven betekent dat je meteen als aanstichter en dus pispaaltje wordt gezien, dan snap ik best dat iemand anders nog wel 3x nadenkt alvorens in het topic te posten.
En met dat soort posts schiet je ook nog eens niets op, want het zijn nette en inhoudelijke posts waar we wat mee doen op Admin, niet de persoonlijke aanvallen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-05-2010, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Omdat je aan geeft dat je ondanks de adempauze graag nog antwoord wil op de vragen.
1. De groep wordt als groot genoeg ervaren om een goede vertegenwoordiging te zijn van DK. Als dat niet zo was, dan zouden we ook zeker niet opnieuw overleg plegen op Admin.

2. Ik kan niet voor Kitten spreken met wat hij bedoelt. Maar als ik voor mezelf spreek, kan ik zeggen dat posts als deze en deze je nog wel een paar keer laten nadenken over of je nog zin hebt om op BZ te reageren. Terwijl jullie op dat moment toch duidelijk behoefte hadden aan een fb die uitleg kwam geven. Maaar als uitleg geven betekent dat je meteen als aanstichter en dus pispaaltje wordt gezien, dan snap ik best dat iemand anders nog wel 3x nadenkt alvorens in het topic te posten.
En met dat soort posts schiet je ook nog eens niets op, want het zijn nette en inhoudelijke posts waar we wat mee doen op Admin, niet de persoonlijke aanvallen.
Dat zijn geen persoonlijke aanvallen, hoor. Een persoonlijke aanval is bijvoorbeeld zeggen dat iemand een sukkel is.
Oud 03-05-2010, 14:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dan haal je de laatste 4 woorden van mijn post weg, qua inhoud snap je mogelijk wat ik probeer te zeggen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-05-2010, 14:25
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Voorlopig verandert er nog even helemaal niets en het zou me verbazen als er precies gaat gebeuren wat iedereen denkt dat we oorspronkelijk hebben gezegd dat er gaat gebeuren (wat een zin). Het zou dus jammer zijn als je nu al dergelijke beslissingen neemt.

Waar we nu naar kijken is wat er al eerder hier genoemd is: wat strengere moderatie op het huidige WSZ-topic. Want zoals het tot een paar dagen geleden ging werden er af en toe gewoon pagina's volgespamd met nietszeggende dingen (alleen smilies, tekeningetjes, etc.), en dat is wel degelijk iets waar óók de DK FB's een probleem mee hebben (en een aantal DK leden heb ik volgens mij ook zien posten dat ze het niet erg zouden vinden mocht dát verdwijnen). Daar staat tegenover dat er natuurlijk ook vaak pagina's lang wel gezellig gepraat werd en daar zullen weinig mensen iets op tegen hebben. Of je dat 'nieuwe' topic dan WSZ, Hoe was je dag, WSZ+ of wat dan ook noemt lijkt me van secundair belang, het gaat hier ten slotte om de inhoud.
Dank je wel! Eindelijk een inhoudelijk post wat betreft deze kwestie.

- De DK-forumbazen kunnen hun eigen probleem oplossen. Ik zou het niet erg vinden als de spamposts verdwenen maar ik heb er ook geen last van. De forumbazen lijken er als enige actief last van te hebben. Tegelijkertijd zijn dat de enige die hun probleem kunnen oplossen. Als ze er werkelijk zoveel last van hebben, laat ze dan modereren. Maar eerlijk gezegd.. dat is een hoop werk en wij (de leden) vinden het niet nodig.
- Daar staat tegenover dat als jullie gewoon een bericht hadden laten uitgaan "jongens, we vinden wsz leuk maar we willen wel dat er wat minder gespamd wordt" dat niemand een probleem had gehad en dat mensen er gewoon op zouden letten want we vinden de spam verder ook niet nodig of zo. Waar wij volgens mij met z'n allen bang voor zijn is dat bepaalde forumbazen de nieuwe regels te ver door zullen trekken en dat iedere vorm van gesprek wordt afgekapt met een "jongens, ga nu maar weer over je dag vertellen."
- Verder was het een misschien een goed idee geweest om gewoon in het topic af en toe te laten vallen dat jullie (DK-forumbazen) een beetje moe werden van de spam en of we dat wilde minderen. Dan was er waarschijnlijk überhaupt geen probleem geweest want DK-leden luisteren meestal nogal braaf en anders was deze verandering in ieder geval voor ons niet zo volkomen out of the blue geweest.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 03-05-2010, 15:56
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Ik wil zelf niet zeggen of de FBs het hier mee eens zijn, dus kijk ik even naar M@rco, Missy en de andere FBs van DK.
Dit lijkt me een uitstekend plan. Ook op Admin is er nog discussie en overleg. Daarom vind ik het moeilijk om te beargumenten en te discussieren aan iets waar misschien verandering in komt.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 03-05-2010, 17:14
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik hoor dat de fb's het erg vinden dat er zoveel spam en reacties ŕ la "" en "OMFGZ@@!!" zijn.
Het is niet misschieen een beetje een maatregel voor als het niet meer gaat, maar er kan gedacht worden aan het verbieden van te veel smiley in één post, of het invoeren van een minimaal aantal tekens in één post, of het verbieden van dubbelposten (technisch gezien).

Kusjes.

Edit: Het feit dat de leden zulk soort posten niet erg vinden hierbuiten gelaten, natuurlijk.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-05-2010, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Daarbij sprak Trimm Trab uit (ook eerder al in het WSZ zelf) dat ze het vervelend vond als iemand vier of vijf keer direct achter elkaar post. Dat is meestal gevolg van iemand die net het topic binnen komt vallen en overal op reageert of van een discussie waar meer dan twee mensen aan deelnemen, en kan dus worden opgelost door de multiquote te gebruiken
indeed zo loopt het topic misschien minder hard, maar worden de posts netter en zullen er ook onzin posts verdwijnen
Ads door Google
Oud 03-05-2010, 18:31
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Ik ben voor een zero tolerance beleid op DK.
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Oud 03-05-2010, 22:05
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik ben voor een zero tolerance beleid op DK.
*bitchslapt*
Oud 03-05-2010, 22:07
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Voorlopig verandert er nog even helemaal niets en het zou me verbazen als er precies gaat gebeuren wat iedereen denkt dat we oorspronkelijk hebben gezegd dat er gaat gebeuren (wat een zin). Het zou dus jammer zijn als je nu al dergelijke beslissingen neemt.

Waar we nu naar kijken is wat er al eerder hier genoemd is: wat strengere moderatie op het huidige WSZ-topic. Want zoals het tot een paar dagen geleden ging werden er af en toe gewoon pagina's volgespamd met nietszeggende dingen (alleen smilies, tekeningetjes, etc.), en dat is wel degelijk iets waar óók de DK FB's een probleem mee hebben (en een aantal DK leden heb ik volgens mij ook zien posten dat ze het niet erg zouden vinden mocht dát verdwijnen). Daar staat tegenover dat er natuurlijk ook vaak pagina's lang wel gezellig gepraat werd en daar zullen weinig mensen iets op tegen hebben. Of je dat 'nieuwe' topic dan WSZ, Hoe was je dag, WSZ+ of wat dan ook noemt lijkt me van secundair belang, het gaat hier ten slotte om de inhoud.
bedankt voor deze bijdrage!
Oud 03-05-2010, 23:59
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ja ik wil nog even zeggen dat we nu weer aan het overleggen zijn en we zo goed mogelijk kijken naar wat wij als fb's kunnen bijdragen en wat er dan verder nog zou moeten worden veranderd qua beleid. We proberen echt zo goed mogelijk jullie wensen in acht te nemen en die met alles overeen te stemmen. Binnenkort dus meer.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 04-05-2010, 00:33
Verwijderd
Oud 04-05-2010, 14:03
Verwijderd
Mag ik trouwens wel even een voorbeeld geven van -hoe ik denk dat- wsz er uit moet zien? http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1801347

Je ziet het: Geen spam, meerdere berichten in een post (ook met behulp van de editknop, jawel), en een gezellig gesprek waar iedereen bij getrokken wordt. Dat kán toch niet slecht zijn voor een subforum?
Oud 04-05-2010, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Omdat je aan geeft dat je ondanks de adempauze graag nog antwoord wil op de vragen.
1. De groep wordt als groot genoeg ervaren om een goede vertegenwoordiging te zijn van DK. Als dat niet zo was, dan zouden we ook zeker niet opnieuw overleg plegen op Admin.

2. Ik kan niet voor Kitten spreken met wat hij bedoelt. Maar als ik voor mezelf spreek, kan ik zeggen dat posts als deze en deze je nog wel een paar keer laten nadenken over of je nog zin hebt om op BZ te reageren. Terwijl jullie op dat moment toch duidelijk behoefte hadden aan een fb die uitleg kwam geven. Maaar als uitleg geven betekent dat je meteen als aanstichter en dus pispaaltje wordt gezien, dan snap ik best dat iemand anders nog wel 3x nadenkt alvorens in het topic te posten.
En met dat soort posts schiet je ook nog eens niets op, want het zijn nette en inhoudelijke posts waar we wat mee doen op Admin, niet de persoonlijke aanvallen.
Wat is er aanvallend/raar aan mijn post? Ik doe een feitelijke constatering en stel vervolgens een vraag.
Oud 04-05-2010, 23:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zal je even pm'en, want het lijkt me niet nuttig voor dit topic om die discussie hier te voeren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-05-2010, 18:16
Verwijderd
Laat gewoon alles staan zoals het is? Het werkt toch? niemand klaagt en er zijn te weinig problemen om het willen laten veranderen. Waarom veranderen? Ik vind wiskunde een cool vak, dus daarom kan ik de logica niet vinden in dit probleem
Oud 07-05-2010, 01:50
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Hmm vreemd. Hopelijk leidt het overleg tot behoud van het WSZ topic. Maar wat ik persoonlijk nogal vreemd vind is dat ik me nog vaag herinner dat ik hier juist zat te bepleiten waarom er WEL discussie in WSZ/DK zou mogen zijn en dat dat niet gelijk verplaatst moest worden naar het "juiste subforum". En nu is het blijkbaar ineens weer te inhoudsloos?

Ik heb DP ergens iets zien posten waar ik het wel heel erg mee eens ben. Ik heb eigenlijk ook het vermoeden dat er een onderliggend probleem is en dat een dergelijke rigoureuze beleidsverandering die in de eerste instantie uit de lucht komt vallen daar een gevolg van is.

WSZ laten bestaan maar OMG-posts eruit halen lijkt me de beste oplossing als het per se veranderen moet. Ik zie het nut van een OMG-post ook niet heel erg in. Maar die kun je gewoon verwijderen ipv direct het complete beleid omgooien of het complete topic maar gelijk van DK verbannen. En ik vind het ook geen punt als een OMG-post pas een paar uur later verdwijnt, want ik heb er niet echt last van.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 07-05-2010, 09:07
Verwijderd
Citaat:
WSZ laten bestaan maar OMG-posts eruit halen lijkt me de beste oplossing als het per se veranderen moet. Ik zie het nut van een OMG-post ook niet heel erg in. Maar die kun je gewoon verwijderen ipv direct het complete beleid omgooien of het complete topic maar gelijk van DK verbannen. En ik vind het ook geen punt als een OMG-post pas een paar uur later verdwijnt, want ik heb er niet echt last van.
Ja.
En DK'ers zijn ook best bereid om mee te werken aan het voorkomen van OMG-posts. We hebben soms moeite met ontopic blijven, maar verder zijn we best brave forumers.
Oud 07-05-2010, 19:22
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Waarom is mijn post weggehaald? Ik mag mijn mening over (edit: de werkwijze van) Missy niet geven blijkbaar?
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Oud 07-05-2010, 19:35
Verwijderd
Citaat:
De DK FBs (en plussen) geven over 4 dagen aan wat er met het topic op de korte termijn gebeurd.
Ik ben benieuwd
Oud 07-05-2010, 19:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik ben benieuwd
Dit, inderdaad. Dat is vandaag, toch?

Verder ben ik ook nog steeds benieuwd naar de antwoorden op de gestelde vragen in dit / het vorige topic en de beloofde reactie op mijn post.

Ik ben benieuwd.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.