Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2008, 07:44
lso
Avatar van lso
lso is offline
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij hier snel kan helpen. Ik ben ondertussen al twee uur op zoek naar "hoe ik een pagina kan toevoegen" op een aangemaakte wiki. Ik klikte reeds op "new page" en vulde daar de titel in maar ik vind hem voorlopig nog nergens terug?

Bedankt
Isabel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2008, 10:13
Verwijderd
Op wikipedia moet je gewoon in de adresbalk de naam van het artikel invullen, zo http://nl.wikipedia.org/wiki/Qwertyuiop en dan daar heen gaan en dan staat er nieuwe pagina aanmaken. maar ik weet niet of je daar wel de permissies voor hebt?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 16:07
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Normaalgezien zijn daar geen permissies die je moet hebben daarvoor (in MediaWiki toch niet bij de standaardinstelligen (MediaWiki = software van WikiPedia, maar die kan je ook voor een eigen wiki gebruiken)).

Als het MediaWiki is, kan je gewoon naar die pagina proberen gaan zoals Barabas al zegt. Als je andere Wiki-software zou hebben, moet je even in de handleiding daarvan kijken (als je die software niet zelf ingesteld hebt, dan staat er vaak onderaan of op een About-pagina wel een link naar een handleiding of een site over die software).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Normaalgezien zijn daar geen permissies die je moet hebben daarvoor (in MediaWiki toch niet bij de standaardinstelligen (MediaWiki = software van WikiPedia, maar die kan je ook voor een eigen wiki gebruiken)).
Er is op sommige wiki's wel permissie nodig om aan tepassen, en dan zeker om nieuwe pagina's te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 23:00
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Er is op sommige wiki's wel permissie nodig om aan tepassen, en dan zeker om nieuwe pagina's te maken.
Voor zover ik weet is die permissie in te stellen om pagina's aan te passen, dus ter preventie van vandalisme en natuurlijk om een zekere vorm van redactie te hebben op de homepage (dat is bij WikiPedia bv. zo). Maar op MediaWiki is het zeker niet standaard dat je permissies moet hebben om een nieuwe pagina te maken. Een nieuwe pagina heeft geen enkele waarde zonder dat er links naar staan, dus is een nieuwe rommelpagina ook niets waard zonder dat je ernaar verwijst.

Wat andere systemen dan MediaWiki betreft, kan ik natuurlijk geen uitspraken doen; omdat er gigantisch veel systemen zijn. Maar op MediaWiki is de standaard in ieder geval dat je geen permissies nodig hebt om nieuwe pagina's aan te maken (en het gaat volgens mij tegen het principe van Wiki in om het aanmaken van nieuwe pagina's te blokkeren, het aanpassen is daarentegen een andere zaak; en daar verschilt Wiki dan ook van meer klassieke situaties zoals file systems: als je op een FS de rechten hebt om een nieuw bestand aan te maken, heb je meestal ook de rechten om bestanden aan te passen).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2008, 23:05
Verwijderd
http://nl.wikigta.org/wiki/hierkandatniet
En die is Mediawiki.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ik ben geen dom sponsje
michak
418 07-02-2011 11:02
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij?
DBZ
88 07-08-2009 17:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Botsing Georgische en Ossetische troepen
hhendrikxx
500 02-10-2008 22:01
Levensbeschouwing & Filosofie Peru - Meteoriet veroorzaakt ziekte...
2079
100 08-10-2007 11:33
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie ontwikkeling van de luchtvaart
masha
1 11-01-2006 15:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.