Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2008, 15:01
sainty
Avatar van sainty
sainty is offline
Hoi allemaal,
Ik merk net dat er opeens nog maar 1GB ram door Windows wordt herkend, terwijl er 2 inzit. Is er 1 reep dan gewoon kapot of is het iets anders?
__________________
"Get down here and see how much you like it. There's room for one more, it's a fuckin' party down here."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2008, 15:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Kijk eens in het BIOS van je computer (bij het opstarten op F2 of Delete drukken, meestal), wat geeft hij daar aan?

Ook het proberen waard: beide reepjes eruit halen en weer terug erin doen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 18:23
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Nog even een toevoeging op M@rco's post:
Haal ze er beiden uit, stop er eentje in, zet je systeem aan en kijk naar de meldingen (herhaal dit met het andere reepje.)
En een testje met windows memory diagnostic (of memtest) kan ook geen kwaad.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 16:21
sainty
Avatar van sainty
sainty is offline
Eruit gehaald en weer teruggezet, nu heb ik weer 2, zal wel stof tussen hebben gezeten ofzo.
__________________
"Get down here and see how much you like it. There's room for one more, it's a fuckin' party down here."
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 13:19
#7926
#7926 is offline
Ook een probleem met ram. Ik had eerst 1 GB dual-channel, heb er net 2GB bijgezet (niet dual-channel) en nu heb ik dit:
Windows:

Rightmark memory analyzer:

De PC voelt wel wat sneller, maar ik wil zeker weten dat ik het mij niet inbeeld. Het is de eerste keer dat ik zelf iets in mijn pc heb gepropt, dus ik ben wat onzeker. Welke van de twee is juist, is er een manier waardoor ik het zeker kan weten? Moet ik mijn wisselbestand en virtueel geheugen gaan aanpassen omdat er meer(?) ram bij zit?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 15:31
#7926
#7926 is offline
Ik denk dat ik al weet wat het probleem is, Windows XP Home 32-bit ondersteunt slechts 2 GB aan fysiek geheugen heb ik begrepen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 15:54
#7926
#7926 is offline
Ik heb de 1gb dual-channel eruit gehaald en:

Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 16:23
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Ik denk dat ik al weet wat het probleem is, Windows XP Home 32-bit ondersteunt slechts 2 GB aan fysiek geheugen heb ik begrepen.
Dat is niet waar, XP 32-bit ondersteunt maximaal 4GB...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 19:17
#7926
#7926 is offline
Citaat:
Dat is niet waar, XP 32-bit ondersteunt maximaal 4GB...
* A 32 bit OS can only use 4GB of memory totall, that means if you have 4GB of ram and your graphic card has 1GB of ram, you have a total of 5GB of memory.

* Out of that 5GB of memory, you can only use 4GB total. 1GB the graphic card will take up, so now the 32bit OS can only use 3GB.

* Enableing PAE, will limit to the OS to 2GB total. What PAE does is dedicate 2GB to OS and the other 2GB to anything other then the OS.

Heb jij dan een verklaring waarom hij wanneer ik 3 gb erin steek hij maar 512 mb gebruikt (het eerste slot)?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 20:30
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een 32-bit OS kan inderdaad 4GB aan geheugen adresseren. In de praktijk zal Windows XP je, wanneer je 4GB RAM hebt, iets van 3.2GB laten zien. De rest wordt "eraf gesnoept" door de rest van je systeem. Vista 32 bit zal 4GB laten zien maar kan nooit de volledige 4GB gebruiken, XP en Vista 64 bit kunnen dat wel. Geen enkel OS heeft een 2GB limiet.

3GB hoort dus gewoon te werken. Waarom het niet werkt zou ik ook zo snel niet weten, misschien heeft je chipset wel problemen met dat geheugen. Rightmark laat overigens wel de complete 3GB zien, dus ergens is er iets vreemds aan de hand.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 20:36
#7926
#7926 is offline
Los van elkaar geven ze wel de goede hoeveelheden aan. Alleen als je ze combineert klopt het niet meer. Misschien moet ik het maar gewoon nog eens proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.