Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2008, 10:39
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Ik heb sinds vandaag een probleem met DEP. Telkens als ik opstart zegt hij Windows Update Automatic Updates te hebben afgesloten om mijn pc beter te kunnen beschermen. Ik had hier weinig zin in en zette het in de veilige lijst.

Ik vraag me nu toch af wat de risico's zijn om dat te doen, want er zal toch wel een rede zijn dat hij dat doet? Ik heb ook geen idee waarom het er opeens is, ik zie er geen rede toe.

Ik kreeg naast dat DEP probleem ook nog een wuauclt.exe probleem. Telkens als ik het bericht had gesloten van DEP crashte dat onderdeel en begon het riedeltje van voor af aan.

Weet iemand wat dit is, want ik heb geen idee
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2008, 13:42
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
DEP is Data Execution Prevention en wuauclt.exe is een deel van Windows Update. Even een korte uitleg wat DEP is en doet: dat is een techniek om te voorkomen dat data uitgevoerd zou worden. In je computer wordt alles voorgesteld door eentjes en nulletjes, voor je computer hebben ze weinig betekenis: een rijtje eentjes en nulletjes kan daarentegen op verschillende manieren geïnterpreteerd worden: bv. als een geheel getal, als een teken, als een opdracht/commando, als een kommagetal, ... DEP dient ervoor om te voorkomen dat je computer plotseling data (bits die data voorstellen, dus getallen, tekst, ...) gaat interpreteren alsof het commando's zijn). Een aanval die gebruik maakt van het uitvoeren van data is bv. een buffer overflow (dat gebeurt als een programma slechts N tekens verwacht binnen te krijgen en er voor hem meer tekens klaarstaan; met een goed geprogrammeerd programma ga je dat niet snel voorhebben, maar niet alles wordt even goed geprogrammeerd).

Het lijkt me raar dat er in wuauclt.exe zomaar dergelijke fouten zouden zitten die toevallig komen bovendrijven en enkel jou raken. Mijn eerste gok is dat je met een verkeerde kopie van wuauclt.exe zou kunnen zitten. Een manier om dat na te kijken, is door het volgende commando eens te laden via Start > Uitvoeren/Run: 'sfc /scannow' > OK.

Wat dat commando doet: die laat de SFC (System File Check) alle systeembestanden van Windows controleren en zal bij problemen vragen om de cd van Windows om het oorspronkelijke bestand terug te zetten. Wel een kleine waarschuwing: als je bepaalde 3rd party patches hebt op je systeem, zullen die er ook afvliegen (hierbij moet je bv. denken aan patches om andere skins te laden in XP (uxtheme.dll), of theme packs (patchers die alle iconen van Windows vervangen)). Na een SFC moet je die dus opnieuw installeren!
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2008, 14:51
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Bedankt voor je reactie alvast. Ik ben nu aan het scannen, heb toch geen 3th party dingen erop staan.

Ik zet nog een bericht als gedaan heb wat je zei
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 14:45
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Het probleem is opgelost met de DEP waarschuwing, maar ik heb nu iets anders.

Ik krijg telkens een melding dat er een update van IE moet worden geinstaleerd en dit mislukt dan. Op mijn laptop ook met windows xp sp3 is die update er helemaal niet. Hoe kan ik dit oplossen???
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 17:51
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Het kan zijn dat die update om een of andere reden niet nodig is op die andere computer (of er al opstaat, of een van de volgende dagen daar wel zal verschijnen; die updates zijn best een raar systeem).

Voor die update zelf, daar kunnen we weinig mee helpen als er geen specifieke foutmelding op het scherm komt; een nummer van de update kan natuurlijk ook heel handig zijn (als ik me niet vergis, duidde MS die ook wel aan met bijhorende artikels in de KB, de MS Knowledge Base).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 22:52
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Ik zal morgen de foutcode even geven. Ik heb zelf al gezocht, maar ik heb al 2 oplossingen geprobeerd, niet gelukt
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 11:25
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
De foutcode = 0x8007F0F1

Bij update: KB938127: Beveiligingsupdate voor Internet Explorer 7 voor Windows XP

Ik heb er nu al 3 dagen last van en op andere forums ben ik dit probleem tegen gekomen, maar geen oplossing. Hopelijk vind ik die nu wel hier
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 19:37
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Je zou kunnen proberen deze manueel te installeren via http://www.microsoft.com/downloads/d...6-9421a0c52c9f

Maar ik vrees dat dat ook niet zal werken. Ik heb wel ergens twee mogelijke oplossingen gevonden, maar daar heb ik geen resultaten van gezien; laat staan dat die oplossingen geheel volgens het boekje zijn (bij die oplossingen komt het erop neer Windows Update te laten denken dat hij een oudere versie van Windows is, de update te installeren en dan Windows weer te laten weten welke versie hij werkelijk is (eigenlijk de eerste stap ongedaan maken), al staat dat laatste niet zo in de uitleg op de site die ik gevonden heb; maar ik zou het je zelf wel aanraden om te doen).
http://social.technet.microsoft.com/...-771772ae2a90/
Anyhow, ik zeg erbij: als je die oplossing wilt proberen, doe je dat geheel op eigen risico.

Er zijn toch wat mensen die er last van hebben, dus hoogstwaarschijnlijk komt er in de toekomst wel een update uit die wel zal werken.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 20:11
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Ik heb een oplossing gevonden, lekker onorthodox. Ik had er genoeg van en installeerde de IE8 Beta. Ik heb nu geen zeurende update meer

Die oplossing van handmatig installeren werkte idd niet, dan zei die dat het niet compatibel was met de rest op mijn systeem.

Opgelost dus
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Data Execution Prevention (DEP)
tommie113
6 08-11-2014 22:11
Lichaam & Gezondheid Puistjes
R093
53 20-10-2010 14:25
Software & Hardware Preventie gegevensuitvoering - Vista
Verwijderd
34 15-03-2007 07:19
Software & Hardware Laptop probleempjes
Verwijderd
11 07-03-2007 17:02
Muziek Fields Of Rock 2005
Master of Puppets
500 10-06-2005 12:33
Software & Hardware [Videokaart] Leverings probleem
cartman666
17 10-04-2003 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.