Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2012, 21:18
Niels5254
Niels5254 is offline
Hallo allemaal,

Ik zit er over te denken om na mijn HAVO dit jaar te hebben gehaald een jaar in Amerika te gaan studeren. Ik zit nu met het idee om daar voor 1 jaar te studeren, als een soort tussenjaar, en daarna een HBO opleiding te volgen in Nederland. Alleen had ik nog enkele vragen voor degene die hier ervaring mee hebben. Omdat het studeren in Amerika zo prijzig is heb ik mijn studiefinanciering nodig om dit te kunnen realiseren. Nou was mijn vraag of ik deze studiefinanciering voor 1 jaar kan meenemen naar het buitenland? In het buitenland zal ik wel een soortgelijke studie doen als hier in Nederland met hetzelfde niveau. Maar ik sta dan bijvoorbeeld nog niet ingeschreven bij een hogeschool opleiding in Nederland.

Kan iemand me dit uitleggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2012, 08:26
turfboer
Avatar van turfboer
turfboer is offline
Hallo Niels,

onder bepaalde voorwaarden kun je inderdaad je studiefinanciering meenemen naar het buitenland. Kijk voor meer informatie eens op de WilWeg-website

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 13:47
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Als je maar 1 jaar gaat, kun je je stufi niet meenemen. Stufi mag je alleen meenemen als je een volledige (erkende) opleiding volgt. Ik ga volgend jaar ook een jaar studeren in Amerika (via een organisatie) en op een informatiebijeenkomst heb ik te horen gekregen dat je wel stufi moet aanvragen en dat je dan met het bewijs dat je geen stufi ontvangt wel een soort belastingaftrek of iets dergelijks kan krijgen. Dat is niet zoveel als je stufi, maar toch nog iets.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 14:51
Niels5254
Niels5254 is offline
Citaat:
Als je maar 1 jaar gaat, kun je je stufi niet meenemen. Stufi mag je alleen meenemen als je een volledige (erkende) opleiding volgt. Ik ga volgend jaar ook een jaar studeren in Amerika (via een organisatie) en op een informatiebijeenkomst heb ik te horen gekregen dat je wel stufi moet aanvragen en dat je dan met het bewijs dat je geen stufi ontvangt wel een soort belastingaftrek of iets dergelijks kan krijgen. Dat is niet zoveel als je stufi, maar toch nog iets.
Mag ik vragen bij welke organisatie en wat de kosten waren?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 12:15
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Ik ga via Fulbright. De kosten hangen af van de universiteit en de beurs die ik ontvang, bovendien ga ik hier geen bedragen noemen. Je kunt vast zelf wel vinden wat de geschatte kosten zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Engeland / USA
elmoow
11 17-03-2009 16:14
Algemene schoolzaken Deel studie in het buitenland
^M_chelleeeH^
12 17-08-2006 10:21
Algemene schoolzaken demonstratie tegen het nieuwe beleid van rutte over vervolgopleidingen!
Anatria
96 01-04-2005 07:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap BELANGRIJK protestactie tegen het onderwijsbeleid!
Anatria
2 09-03-2005 22:11
Algemene schoolzaken studeren in het buitenland
d0pe
27 13-07-2004 15:57
Algemene schoolzaken Diergeneeskunde studeren, hulp!
AlopiA
17 30-01-2004 20:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.