Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 16:12
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Drankverbod onder de 16-jaar

ja of nee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2002, 16:36
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik vind dat t niet hoeft...
Bij de een wel, bij de ander niet...
als je t goed in de hand kan houden, -dus niet elke keer zat thuiskomt- is t niet erg, maar als je t niet in de hand kan houden en er een verslaving/whatever van krijgt moet t eigenlijk wel....
t hangt eigenlijk van jezelf af, ik vind wel dat je de kans moet krijgen om te bewijzen dat je er normaal mee kan omgaan...
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:06
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
ja
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:26
Locke
Locke is offline
Ja ..
__________________
I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:29
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de ouders liggen. Zodra je je kind de wijde wereld van het uitgaan instuurt kun je er op rekenen dat hij of zij gaat drinken. Doe je dit voordat het 16 is jah, eigen schuld als je kind dan dronken thuiskomt. Cafe's houden zich toch nooit of zelden aan de regels...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:29
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
lekker boeiuh eigelijk, verboden zijn er om overtreden te worden
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:57
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
ik ben absoluut voor een drankverbod
eigenlijk zelfs verhoogt naar 18 of 21!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 18:44
Mindfields
Mindfields is offline
Sorry hoor maar dacht echt dat dat werkte? Als ik sterke drank wil zeg ik gewoon dat ik 18 ben..hoppa? Dus ja..
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 19:20
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Buzzzfuzzz.vs schreef:
Drankverbod onder de 16-jaar

ja of nee
thuis of in een uitgaansgelegenheid ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 21:45
Verwijderd
Drankverbod vindt ik onzin.

Waarom zou je niet mogen bepalen wat je zelf drinkt (ongeacht je leeftijd)? Alleen omdat een relatief kleine groep minderjarigen aan de hand van drank problemen veroorzaken?

Nu is het ook niet zo dat een 8-jarige maar moet gaan drinken ofzo, maar 14 is naar mijn mening toch wel een geschikte leeftijd om een biertje te drinken (desnoods iets met een laag alcoholpercentage). Door het verbod lijkt het wel alsof ieder jong kind voor problemen zorgt na het nuttigen van alcohol, wat natuurlijk niet waar is. Bovendien zijn er ook kinderen van bijv 14 die discipline hebben en dus maat kunnen houden.

En wat Jantje hierboven zegt over een eventueel drankverbod voor <18/21 jaar ben ik het absoluut niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 22:01
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
mjah, op de meeste grote plaatsen/evenementen enzow waar jonge mensen makkelijker aan bier kunnen komen (festivals enz.) wordt het bier al verdunt met WATER! Zo ranzig man, maarjah tis wel begrijpelijk. Prijzen van alcohol zijn zoiezo al veel te duur maar dan moet je wel waar voor je geld krijgen en niet GVD van dat aangelegde bier, jeugh!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 22:13
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Verbieden is bijna nooit een geschikte oplossing... mensen ergens op een verantwoordelijke manier mee om leren gaan wél.

Maar ja, hoe doe je dat?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 22:42
the 6th gate
Avatar van the 6th gate
the 6th gate is offline
ja, maar dat werkt toch niet
__________________
too much is never enough
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 02:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
N00dles schreef:
Waarom zou je niet mogen bepalen wat je zelf drinkt (ongeacht je leeftijd)? Alleen omdat een relatief kleine groep minderjarigen aan de hand van drank problemen veroorzaken?
Kinderen/pubers kennen weinigverantwoordelijkheid. Pubers zijn relatief vaak onzeker dat veel problemen met zich meebrengt. Bovendien is alcohol verslavend (en een harddriug for that matter)

Citaat:
Nu is het ook niet zo dat een 8-jarige maar moet gaan drinken ofzo, maar 14 is naar mijn mening toch wel een geschikte leeftijd om een biertje te drinken (desnoods iets met een laag alcoholpercentage). Door het verbod lijkt het wel alsof ieder jong kind voor problemen zorgt na het nuttigen van alcohol, wat natuurlijk niet waar is. Bovendien zijn er ook kinderen van bijv 14 die discipline hebben en dus maat kunnen houden.

En wat Jantje hierboven zegt over een eventueel drankverbod voor <18/21 jaar ben ik het absoluut niet mee eens.
Wat jij vindt is dat de leeftijdsgrens ietsje onlaag moet. Dat is heel wat anders dan totaal geen leeftijdsgrens. Jij denkt dat pubers zo volwassen zijn? Analyseer ze 'ns goed dan..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 10:47
Zap
Zap is offline
Ten eerste kan een verbod misschien averechts werken.

Ten tweede vind ik dat je geen enkel middel mag verbieden, mensen zijn immers vrij om te doen en laten wat ze willen zolang ze anderen daarmee maar niet lastigvallen.

Goede voorlichting over alle middelen is natuurlijk wel wenselijk, mensen moeten weten wat ze in hun lichaam doen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 11:51
Blalala
Blalala is offline
Beter nog drankverbod onder de 18...
Waarom? Met 18 ben je zelf verantwoordelijk voor wat je doet enzo.. En bovendien vind ik dat 16-17 jarige dronken mensen gewoon triest zijn. [Sommige 18 jarigen ook enzo, maar die zijn dan lekker zelf verantwoordelijk]..

Biertje moet best kunnen, ook wel onder de 16, maar gewoon niet veel. Hooguit 2 ofzo
__________________
Moet ik hier mijn naam invullen? | www.totalpc.nl
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 12:27
osmano
osmano is offline
ik vind het zielige zeik ,als het ja wordt dan gaan kindere het steeds meer doen omdat et niet mag ,nu doen meer jonkos omdat et niet mag
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 13:09
Verwijderd
Citaat:
osmano schreef:
ik vind het zielige zeik ,als het ja wordt dan gaan kindere het steeds meer doen omdat et niet mag ,nu doen meer jonkos omdat et niet mag
Wanneer supermarkten, slijterijen en uitgaansgelegenheden consequent zijn, gaan ze 't niet stiekem doen. Goed, de kans bestaat dat de koters een ouder iemand zoeken de voor hun in gaat slaan. Maar goed, openbaar mag je niet drinken, als ik me goed herinner. Dus moeten ze thuis gaan zitten, oid. En dat werkt denk ik redelijk drempelverhogend. Vaak zijn er wel ouders thuis.

Overigens vind ik het een prima idee, dat alcoholverbod. Als ze 't dan ook maar wel -goed- doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2002, 13:09
Blalala
Blalala is offline
Ze gaan t echt niet meer doen als t niet mag.
Gewoon goed controleren met verkopen enzo.
Dr zullen altijd wel minderjarigen zijn die alcohol drinken maar dat aantal kun je wel heel gemakkelijk verkleinen..
__________________
Moet ik hier mijn naam invullen? | www.totalpc.nl
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 17:54
Verwijderd
ik ben er wel voor, maar je zal ook als je jonger dan 16 bent altijd aan alcohol kunnen komen (broers/zussen/vrienden die ouder zijn/etc). strengere controle op sterke drank is wel goed idee. hoe zit het nu trouwens met de wetgeving?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:17
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
tjah... niet meej eens

niet dat ut me nou uit maakt, ik krijg het toch wel meej... ze geloven me nameluk nooit dat ik 14 ben...

waarom zouden pubers van 16 wel de maat kunnen houden en pubers van 14 niet? de ene dan het wel, de andere niet, dat ligt aan de persoon zelf.
ik ben absoluut niet zo dat ik elk weekend dronke thuis kom, maar zow af en toe wel...
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:29
Blalala
Blalala is offline
Ja en wat doe je dan als ze om id vragen? Dat bedoel ik dus met strenger controleren.

Pubers van 14 en pubers van 16? Daarom ook minimumleeftijd naar 18

Dronken zijn is gewoon slechte zaak, zelfs als je 18+ bent, maar ja die mogen meer he

En je ziet er ouder uit dan 14? Foto?
__________________
Moet ik hier mijn naam invullen? | www.totalpc.nl
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:43
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
Citaat:
Blalala schreef:
Ja en wat doe je dan als ze om id vragen? Dat bedoel ik dus met strenger controleren.
zeggen dat ik um nie bij me heb... en dan ben ik geboren op 13-11-1985 *ver na heeft ged8*

Pubers van 14 en pubers van 16? Daarom ook minimumleeftijd naar 18
waarom wel als je 18 bent? dan ben je opeens voor de wet volwassen dus dan ben je zelf oowk meteen volwassen?

Dronken zijn is gewoon slechte zaak, zelfs als je 18+ bent, maar ja die mogen meer he
dat vind JIJ

En je ziet er ouder uit dan 14? Foto?
slijmbal... neej, ik hoef geen jongens die 3 jaar ouder dan mij zijn dat is slecht... over een jaar ben jij namelijk 18, mag je drank kopen, ben je volwassen, ben ik minderjarig --> dan is meteen pedofolie *bedankt parallel*
__________________
ik lieft mijn pumpkin!

Laatst gewijzigd op 29-07-2002 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:47
Mindfields
Mindfields is offline
Ouder dan 14 kom je iig niet over, want incest is iets heel anders. Dat is sex binnen je eigen familie.

En precies, ik noem altijd de geboortedatum van een vriend die ook 18 is...Als er al om ID gevraagd wordt.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 20:50
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
Citaat:
Parallel schreef:
Ouder dan 14 kom je iig niet over, want incest is iets heel anders. Dat is sex binnen je eigen familie.

En precies, ik noem altijd de geboortedatum van een vriend die ook 18 is...Als er al om ID gevraagd wordt.
hmm... flauw... keej, je hebt gelijk... ff veranderen *wakker word*
trouwens bedankt heh: 'ouder dan 14 kom je iig nie over...'
fouten is menselijk?
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 00:17
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Yep, alcoholgebruik onder de 16 moeten ze verbieden, zéér puik plan.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 00:24
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Parallel schreef:
Sorry hoor maar dacht echt dat dat werkte? Als ik sterke drank wil zeg ik gewoon dat ik 18 ben..hoppa? Dus ja..
Mja, maar je kunt mij niet wijsmaken dat jij er als 18 uitziet, en de mensen in de winkels/uitgaanscentra zijn ook niet idioot..
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 01:20
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Drank is niet voor niets vanaf 16 jaar. Dat doen ze heus niet om mensen onder de 16 te plagen.
Ik vind het sowieso al zielig dat 14 jarigen zich helemaal klem zuipen. De meeste weten dan nog niet dat alcohol erg veslavend is en een harddrug is. Ze gaan ervan uit dat je op je 16de (en zeker op je 18de) toch wel een beetje verantwoordelijk bent voor jezelf.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 12:40
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:


Kinderen/pubers kennen weinigverantwoordelijkheid. Pubers zijn relatief vaak onzeker dat veel problemen met zich meebrengt. Bovendien is alcohol verslavend (en een harddriug for that matter)
Hoezo heeft iemand van 16/18 opeens wel verantwoordelijkheid? Je kunt niet zeggen: beneden de 14 hebben pubers weinig verantwoordelijkheid. Dat is generalisatie. Het hangt af van de opvoeding van het kind of de mate van verantwoordelijkheid groot is.

Citaat:
dystopia schreef:

Wat jij vindt is dat de leeftijdsgrens ietsje onlaag moet. Dat is heel wat anders dan totaal geen leeftijdsgrens. Jij denkt dat pubers zo volwassen zijn? Analyseer ze 'ns goed dan..
Ik ben wel voor een leeftijdsgrens, maar die mag van mij verlaagd worden naar 14 o.i.d. Ik snap niet waarom er wordt aangenomen dat kinderen van 16 wel verantwoordelijk worden gesteld voor hun drinkgedrag en daarom bier mogen kopen, en 14-jarigen niet.
En pubers kunnen voor hun leeftijd al behoorlijk volwassen zijn. Zoals ik al zei hangt het af van hun opvoeding en hun meegekregen normen en waarden. Het kan dus heel goed zijn dat een 15-jarige (ik noem maar wat) inziet wat drank met je doet.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 16:49
Blalala
Blalala is offline
Citaat:
zeggen dat ik um nie bij me heb... en dan ben ik geboren op 13-11-1985 *ver na heeft ged8*
Ik zei streng controleren!! Dat betekend dus geen id = geen drank!!

waarom wel als je 18 bent? dan ben je opeens voor de wet volwassen dus dan ben je zelf oowk meteen volwassen?
Volgens de wet wel ja, maar ergens moet een grens worden gelegd en 18 is daar mooi voor omdat je dus soort van volwassen bent dan

dat vind JIJ
Ik heb het over dronken, niet aangeschoten. Ik ken geen mensen die dronken zijn en goed bezig.. Wel aangeschoten maar das wat anders.

slijmbal... neej, ik hoef geen jongens die 3 jaar ouder dan mij zijn dat is slecht... over een jaar ben jij namelijk 18, mag je drank kopen, ben je volwassen, ben ik minderjarig --> dan is meteen pedofolie *bedankt parallel*
__________________
Moet ik hier mijn naam invullen? | www.totalpc.nl
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:29
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
Citaat:
Blalala schreef:


*deej wel geintje maak over die pedofolie hoor*
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:32
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
Citaat:
N00dles schreef:


*verhaal waar ik het eens mee ben*
klopt... ik ben er ook wel tegen dat bijv. 14 jarige hele sterke drank halen... dat hoeft ook weer niet
en ik vind het ook niet normaal dat kinderen van 12 jaar al drank gaan komen
en als ze niet weten wat het met je doet ben je volgens mij wel erg blind, ik krijg genoeg informatie over drank op school, en ik HOEF geen drank om het gezellig te maken... mjah
wie ben ik om er over te oordelen heh? ik ben trouwens pas 14 heh?
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:34
Blalala
Blalala is offline
Citaat:
nouky schreef:




*deej wel geintje maak over die pedofolie hoor*
Okeej stuur die foto maar dan
__________________
Moet ik hier mijn naam invullen? | www.totalpc.nl
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:43
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
Citaat:
Blalala schreef:

Okeej stuur die foto maar dan
neej, dat wil je niet
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:51
Blalala
Blalala is offline
Oke dan niet
Nee geintje, beetje teveel offtopic vindt je niet?
Als je je nog bedenkt: dancetrend@hotmail.com
__________________
Moet ik hier mijn naam invullen? | www.totalpc.nl
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:06
hoeva
Avatar van hoeva
hoeva is offline
Citaat:
Blalala schreef:
Oke dan niet
Nee geintje, beetje teveel offtopic vindt je niet?
Als je je nog bedenkt: dancetrend@hotmail.com
ghehe.. ik zal dur over na denken... keej... nou nie meer chatten... da kan beter op msn...
__________________
ik lieft mijn pumpkin!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2002, 11:23
Verwijderd
Vrij moeilijk.

Ik had om de een of andere reden het idee dat alcohol uberhaupt al verboden was voor jongeren onder de 16..maar schijnbaar geld dat alleen voor de verkoop?

Zo verschrikkelijk veel jongeren van een jaar of 14..15 (en ouder ook) zuipen zich al best wel redelijk klem.. Het probleem met alcohol is is dat het ook nogal een stoer imago met zich meedraagt.... Breezers, Smirnoff's etc etc.. tis vrij hip om met dat soort drankjes rond te lopen (ik zie m'n broertje van 13 die troep zelfs drinken....). Dat is volgens mij ook meteen een grote reden waarom veel jongeren zo vroeg drinken....onzekerheid , stoer doen bla bla bla bla....

Maargoed, aan de andere kant, het word alleen maar stoerder om als <16 jarige alcohol te drinken als het verboden is...
En, als mensen zich wel aan het verbod houden krijg je denk ik ook vrij vaak situaties dat mensen op hun 16e mogen drinken en zich dan meteen helemaal kapot drinken.. niet wetend wat alcohol van invloed heeft...
Zoals het momenteel gaat in nederland vind ik het best wel ok..over het algemeen leren jongeren geleidelijk aan met alcohol om te gaan... (ik vind dit zowiezo vooral een verantwoordelijkheid die je bij de ouders moet leggen...)

Dingen zoals dr deze zomer gebeurd zijn op terschelling (7 mensen met alcohol vergiftiging ofzo?) zijn gewoon erg dom en imho eigen schuld, dikke bult!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:02
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de ouders liggen. Zodra je je kind de wijde wereld van het uitgaan instuurt kun je er op rekenen dat hij of zij gaat drinken. Doe je dit voordat het 16 is jah, eigen schuld als je kind dan dronken thuiskomt. Cafe's houden zich toch nooit of zelden aan de regels...
Hahahaha.. wat wil je dan? Je 15 jarig zoontje hele dagen thuis houden? "Man, ik slaap bij een vriendje vanavond, we gaan film kijken" hoppa, fles tequilla erbij.. Hoe streng je ook bent, als je kind wil zuipen dan doetie het wel.. net als seks.. veel ouders verbieden hun kinderen bij hun vriendje/vriendinnetje te slapen met als resultaat dat ze overdag in mamma's bed liggen te wippen als ze werkt.

Maarja je kan wel je kinderen proberen te verbieden om uit te gaan.. dan zullen ze iig minder drinken als leeftijdsgenootjes..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:13
Os
Os is offline
mijn grootmoeder heeft een vagina
__________________
Mijn vader heeft een hele grote penis.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 02:00
Sir Smoke-A-Lot
Avatar van Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Hahahaha.. wat wil je dan? Je 15 jarig zoontje hele dagen thuis houden? "Man, ik slaap bij een vriendje vanavond, we gaan film kijken" hoppa, fles tequilla erbij.. Hoe streng je ook bent, als je kind wil zuipen dan doetie het wel.. net als seks.. veel ouders verbieden hun kinderen bij hun vriendje/vriendinnetje te slapen met als resultaat dat ze overdag in mamma's bed liggen te wippen als ze werkt.

Maarja je kan wel je kinderen proberen te verbieden om uit te gaan.. dan zullen ze iig minder drinken als leeftijdsgenootjes..
Waar ik me dus best wel druk om kan maken zijn die beruchte "kinderdisco's". We hebben hier in de buurt in een of ander boerengat een of andere kutdisco zitten en daar mag je vanaf 12 jaar binnen! En alle oudertjes sturen hun kinderen daar maar al te graag naartoe want het is het enigste waar ze heen kunnen en daar zijn al hun kleuter vriendjes ook blahblah. Maarjah, het overgroote deel van het publiek daar is dus zeker onder de 16 maar er wordt gewoon aan iedereen bier getapt en die mixjes van de week enzow. Dat vind ik dus zorgwekken, dat zoiets uberhaupt mag van de gemeente!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 08:42
Rufus Lee
Avatar van Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Citaat:
Os schreef:
mijn grootmoeder heeft een vagina


Het is niet waar!
__________________
Dit is misschien de laatste kans, kom mee en vlucht met mij! En dans met mij de laatste dans, dan ben je eindelijk vrij!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 12:10
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Sir Smoke-A-Lot schreef:
Waar ik me dus best wel druk om kan maken zijn die beruchte "kinderdisco's". We hebben hier in de buurt in een of ander boerengat een of andere kutdisco zitten en daar mag je vanaf 12 jaar binnen! En alle oudertjes sturen hun kinderen daar maar al te graag naartoe want het is het enigste waar ze heen kunnen en daar zijn al hun kleuter vriendjes ook blahblah. Maarjah, het overgroote deel van het publiek daar is dus zeker onder de 16 maar er wordt gewoon aan iedereen bier getapt en die mixjes van de week enzow. Dat vind ik dus zorgwekken, dat zoiets uberhaupt mag van de gemeente!
Tsjah ik woon in een grote stad.. daar had je voor 12 jarigen wel dingen in buurthuizen maar liever gingen ze drank halen en bij iemand thuis zuipen waar de ouders het okay vonden of geen ouders waren.
Maar dat een gemeente het goedkeurt dat 12 tot 16 jarigen bier drinken (zoveel als ze willen) in een openbare gelegenheid dat min of meer een kinder disco is..

Hmm, I remember.. wij hadden in de brugklas enzo van die 'geen drank aanwezig' schoolfeesten, met als resultaat dat de halve klas bij het binnenkomen al helemaal lam was en binnen over hun nek gingen
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 19:16
Blalala
Blalala is offline
Lees dit maar eens, dat kan toch niet?
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=21049
__________________
Moet ik hier mijn naam invullen? | www.totalpc.nl
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 19:35
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
Ja.. maar je moet het niet verhogen tot de 18..
Want bijvoorbeeld in Amerika zijn veel jongeren die al mogen rijden op hun 16e.. En sommige Amerikanen zijn dan nog nooit dronken geweest.. als ze dus een keer drinken (in hun geval 21, als ze zich netjes aan de regels houden ) dan denken ze alles wel aan te kunnen en zuipen zich helemaal lam en daarna stappen zo doodleuk in de auto..
Dus ik denk dat jongeren beter een keer goed dronken moeten worden voordat ze aan een rijbewijs beginnen..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 19:41
Blalala
Blalala is offline
We hebben het hier niet over het rijbewijs halen hoor
__________________
Moet ik hier mijn naam invullen? | www.totalpc.nl
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 14:24
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
nee, onder de 14 ;o
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 10:35
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
van mag het drank verbod onder de 18 of 20 ze doen maar

__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 10:37
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
en als die gast niet van ze ouders mag drinken dan hebben ze een probleem als je van je ouders wel mag drinken dan kom je toch aan drank
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:57
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Tja, sommige mensen onder de 16 kunnen dr niet mee omgaan, dan is t wel goed natuurlijk, maar volwassenen kunnen er vaak ook niet goed mee omgaan.. dus ik denk niet dat t veel uitmaakt..
__________________
Mining in the river standing in the rain. Down on your knees, while you heave that through your brain.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:17
Griller
Griller is offline
ik vind het nu prima zo , een beetje alcohol gebruik onder de 16 gedogen , ik bedoel maar als je 14 of 15 bent wil je ook wel eens gewoon lekker drinken of lekker dronken worden , zolang het maar met mate blijft.
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Drankverbod onder de 16-jaar
Buzzzfuzzz.vs
7 28-07-2002 16:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.