Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 09:21
Verwijderd
Ik ken ook een meisje met diabetes die ideen heeft over overdosis met insuline, wat heel gevaarlijk is. Ze heeft al een geruime tijd een depressie, maar ze blijkt er maar niet van af te komen . hebben jullie ervaingen met dit soort dingen??

Laatst gewijzigd op 06-03-2003 om 09:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 10:49
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je alleen maar adviseren om dat meisje over te halen om professionele hulp te zoeken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:00
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Moet je eens vragen aan Black Dolfin...
Zij gebruikt volgens mij insuline...

Maar idd zoals Mathfreak al zegt, laat haar proffesionele hulp
zoeken...
Of met iemand gaan praten, bijv op school met een vertrouwings
persoon. Dat is misschien iets makkelijker voor haar dan echt
een psycholoog oid.
Of naar de huisarts gaan en misschien dat ze anti-depressiva
voorgeschreven kan krijgen of dat de huisarts nog andere tips
heeft.

Als jij het op kan brengen is het denk ik goed om er voor haar
te zijn, te luisteren naar waar ze mee zit, waar zij behoefte aan
heeft en haar te steunen.

Op zich, dat ze het jou heeft laten weten dat ze met de gedachte
speelt om een overdosis insuline te nemen, is al heel wat.
Misschien heeft ze aandacht nodig, dat ze dat zegt.
Vaak zeggen
mensen die met de gedachte aan suicide oid spelen er niets over,
omdat ze niet willen dat iemand er vanaf weet.
Dus het zou ook om aandacht kunnen gaan. Dit is overigens
totaal niet negatief, maar wel jammer dat als het zo is, dat ze dat
op deze manier moet vragen.
Misschien kan je haar (als je het zelf op kan brengen dan) wat
extra aandacht geven.
Sterkte!

Dashja


__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan moet je het boek "Infuus' van Robin cook een keer lezen, dat gaat daat ook wel een beetje over. Het zal wel niet echt realistisch zijn maar het is ook wel gewoon een spannend boek om te lezen. Lijkt me best eng als iemand met die ideeen rond loopt. Als ze een keer een overdosis insuline spuit moet je geloof ik zorgen dat ze heel veel glucose binnen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Wat geeft zwakkelingen het recht, terwijl anderen keihard vechten om er het bijltje er bij neer te gooien en zo hun vrienden en familie in de rottigheid te storten? I'm just fucking mad. Ben gewoon boos op deze wereld en alle zwakkelingen die deze wereld verpesten.
Reageer je boosheid niet af op een ander ajb, anderen kunnen er weinig aan doen dat jij boos bent (en ga niet zeggen dat je door anderen boos bent, want dan moet jij maar leren leven met die anderen). Ik denk niet dat het de zwakkelingen zijn die de wereld verpesten (het is ook maar net wat je onder zwakkelingen verstaat natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:27
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef:
Wat geeft zwakkelingen het recht, terwijl anderen keihard vechten om er het bijltje er bij neer te gooien en zo hun vrienden en familie in de rottigheid te storten? I'm just fucking mad. Ben gewoon boos op deze wereld en alle zwakkelingen die deze wereld verpesten.
zwakkelingen.. die maatschappij zorgt ervoor dat ze zelfmoord willen plegenb... het is niet hun eigen schuld dat ze in die situatie beland zijn.. maar ze moeten er wel zelf uitkomen.. en als ze dat niet willen zijn ze meteen egoisytisch en 'wereldverpesters'
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef:
zwakkelingen.. die maatschappij zorgt ervoor dat ze zelfmoord willen plegenb... het is niet hun eigen schuld dat ze in die situatie beland zijn.. maar ze moeten er wel zelf uitkomen.. en als ze dat niet willen zijn ze meteen egoistisch en 'wereldverpesters'
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat de maatschappij hier voor zorgt, het is ook wel heel makkelijk om alles op anderen af te schuiven. De maatschappij speelt er een rol in, misschien de hoofdrol, maar het ligt (zeker) niet alleen aan de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:48
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Moet je eens vragen aan Black Dolfin...
Zij gebruikt volgens mij insuline...
yeps, da's waar.
ik heb zelfs een aantal keer een overdosis geprobeert, niet gelukt zoals je ziet. (waar ik nu wel blij mee ben )

Toen ik in een depressie kwam zat ik al te balen van m'n diabetes en omdat je eigenlijk heel goed voor jezelf moet zorgen (en extra goed als je diabetes hebt) werd ik het nogal zat.
De dingen waarmee ik begon te klooien was vooral m'n insuline. Niet spuiten, teveel spuiten en ga zo maar door.
Profesionele hulp is wel een goed idee lijkt me. Kan ze praten waarmee ze zit enzo.
Ik weet niet of het zo bij haar is, maar diabetes is natuurlijk best zwaar om te accepteren, weet niet of ze dat al heeft gedaan?
Het is iig fijn als ze met iemand kan praten.

sterkte,

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 09:52
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Hallo mensen,

Sorry van mijn eerdere cynische reacties in deze topic. Ik was in een erg depressieve en chagrijnige bui. Ik kamp dagelijks met depressies, maar soms heb ik van die dagen dat ik het allemaal echt ff niet zie zitten en dat tegen alles en iedereen afreageer.

Mijn excuses als ik evt. mensen gekwetst of beledigd heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Fentanyl/LSD panic?!
Wakker
11 11-07-2006 13:02
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 15:01
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL-V?
Tandpasta
499 28-11-2003 22:11
Levensbeschouwing & Filosofie christendom versus sex
elledc
41 26-11-2003 20:23
Psychologie Ik lig een beetje in de knoop
Eend
26 10-05-2003 13:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.