Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 09:21
Verwijderd
Ik ken ook een meisje met diabetes die ideen heeft over overdosis met insuline, wat heel gevaarlijk is. Ze heeft al een geruime tijd een depressie, maar ze blijkt er maar niet van af te komen . hebben jullie ervaingen met dit soort dingen??

Laatst gewijzigd op 06-03-2003 om 09:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 10:49
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je alleen maar adviseren om dat meisje over te halen om professionele hulp te zoeken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:00
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Moet je eens vragen aan Black Dolfin...
Zij gebruikt volgens mij insuline...

Maar idd zoals Mathfreak al zegt, laat haar proffesionele hulp
zoeken...
Of met iemand gaan praten, bijv op school met een vertrouwings
persoon. Dat is misschien iets makkelijker voor haar dan echt
een psycholoog oid.
Of naar de huisarts gaan en misschien dat ze anti-depressiva
voorgeschreven kan krijgen of dat de huisarts nog andere tips
heeft.

Als jij het op kan brengen is het denk ik goed om er voor haar
te zijn, te luisteren naar waar ze mee zit, waar zij behoefte aan
heeft en haar te steunen.

Op zich, dat ze het jou heeft laten weten dat ze met de gedachte
speelt om een overdosis insuline te nemen, is al heel wat.
Misschien heeft ze aandacht nodig, dat ze dat zegt.
Vaak zeggen
mensen die met de gedachte aan suicide oid spelen er niets over,
omdat ze niet willen dat iemand er vanaf weet.
Dus het zou ook om aandacht kunnen gaan. Dit is overigens
totaal niet negatief, maar wel jammer dat als het zo is, dat ze dat
op deze manier moet vragen.