Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2004, 12:35
SomeDay
SomeDay is offline
ik moet voor ANW een P.O maken over: homeopathie, een andere kijk op hoofdpijn...
ik moet daar in verwerken de voor en nadelen van homeopathie en waarom wel of niet kiezen voor homeopathie
maar ook moet ik de voor en nadelen van de reguliere geneeskunde en waarom wel waarom niet kiezen voor de reguliere geneeskunde
en het vergelijken

nou is het zeer moeilijk om voor en nadelen van allebei te vinden, daarom heb ik aan jullie de vraag of jullie er een mening over hebben... het mag in het algemeen zijn over de reguliere geneeskunden en de homeopathie, maar het zou helemaal handig zijn als je voor hoofdpijn in behandeling bent of ben geweest...
alvast harstikke bedankt
links zijn trouwens ook welkom
(staat hij hier goed?
__________________
Some day ill fly away
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik ben in behandeling geweest bij een homeopaat voor m'n hoofdpijn. Het heeft niet geholpen. Ik moest allerlei gore pillen slikken, ik mocht heleboel dingen niet meer eten en het heeft niets geholpen. Ook kreeg ik allerlei gore drankjes...

Geen idee of het zou kunnen helpen, ik had gewoon last van spanningshoofdpijn oid. Ik was depressief en moe doordat er op dat moment allerlei dingen veranderde in mijn leven. Sinds dat allemaal rustig is, heb ik bijna nooit meer hoofdpijn.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:09
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik heb geregeld last van spanningshoofdpijn en meestal helpt een dafalgan niet. Homeopathie lijkt wel beter te helpen, maar het duurt veel langer eer je result hebt.

Dus 't voordeel is dat het dus natuurlijk is, maar het nadeel is dat je moet blijven uw druppeltjes of zo nemen tot het uiteindelijk een beetje begint te werken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:15
SomeDay
SomeDay is offline
heej thx voor jullie reacties
ik heb zelf ook bij een homeopaat gelopen dus ik kan ook mijn eigen ervaring gebruiken voor de voor en nadelen, maar ja iedereen kijkt er natuurlijk heel anders tegen aan
maar kheb al een flinke lijst met voor en nadelen
nou alleen de reguliere geneeskunde nog...
(reguliere geneeskunde is trouwens, gewoon je huisarts, het ziekenhuis etc dus niet de alternatieve geneeswijze zoals homeopatie)
naja denk eigenlijk dat de meeste mensen hier wel ervaring mee hebben, dus als je iets te zeggen heb ookal gaat het niet over een behandeling bij hoofdpijn, laat het me weten
dus voor en nadelen en waarom wel/ niet kiezen voor homeopatie of de reguliere geneeskunde
jullie helpen me enorm mee
__________________
Some day ill fly away
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Reguliere geneeskunde:
nadeel: als artsen geen duidelijk diagnose kunnen stellen kunnen ze vaak niet veel meer voor je doen (ze zeggen bijv. dat het psychisch is en daar moet je het dan mee doen, in de alternatieve geneeskunde kun je dan soms wel nog succesvol behandeld worden)

Voordeel: 1) reguliere geneeskunde wordt algemeen maatschappelijk sneller geaccepteerd (je wordt er niet op aangekeken dat je naar je huisarts gaat terwijl mensen het soms raar vinden als je bijv. naar een homeopaat gaat.)
2) Reguliere geneeskunde wordt vaak volledig vergoed door de verzekering en alternatieve geneeskunde vaak maar een deel.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, ik zuig nu ter plekke maar iets uit mn duim
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:30
Verwijderd
Reguliere geneeswijze komt vaak met pijnstillers, die onderdrukken dus de gevolgen. Met homeopathie wordt je lichaam geholpen om het op eigen kracht te doen en het probleem wordt vaker bij de 'oorzaak' aangepakt.

Ik ben voor hoofdpijn 'in behandeling' geweest of iig een soort van. Oa door een dieet (gekregen van dietisten) te volgen ben ik van veel van de hoofdpijn afgekomen (iig veel minder tot geen migraine meer en dat scheelt al enorm veel).
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:36
SomeDay
SomeDay is offline
thx
nou kheb al redelijk wat nadelen voor de reguliere geneeskunde alleen voordelen komen er bij met niet echt uit, komt omdat ik zelf vrij slechte ervaring heb met de reguliere geneeskunde
__________________
Some day ill fly away
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:41
Verwijderd
De reguliere geneeswijze heeft betere medicijnen en andere mogelijkheden voor ernstige dingen (tumoren bv.). Je moet niet zoals bv. Sylvia Millecam denken dat een alternatieve geneeswijze je van iets als kanker kan genezen, denk ik. Ik geloof daar niet in iig. De reguliere geneeswijze kan dat in sommige gevallen (iig in meer gevallen dan de alternatieve geneeswijze) wel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:48
SomeDay
SomeDay is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-02-2004 @ 17:41:
De reguliere geneeswijze heeft betere medicijnen en andere mogelijkheden voor ernstige dingen (tumoren bv.). Je moet niet zoals bv. Sylvia Millecam denken dat een alternatieve geneeswijze je van iets als kanker kan genezen, denk ik. Ik geloof daar niet in iig. De reguliere geneeswijze kan dat in sommige gevallen (iig in meer gevallen dan de alternatieve geneeswijze) wel.
ja dat is zeker waar, dat moet ik toegeven
kijk ik heb expres gekozen voor homeopathie een andere kijk of hoofdpijn omdat ik zelf al 3 jaar met ernstige hoofdpijn zit, homeopathie heeft mij enigzins geholpen alleen helaas op kort termijn maar het was al wat
ik ben ook door mijn huisarts doorverzen naar de fysiotherapeut de ostiopaat de neuroloog, training daar en daar, maar het hielp nooit, het koste alleen maar tijd en dan niet te spreken over de bijwerkingen van alle medicijnen en de manier waarop je behandeld werd want tja hoofdpijn is gewoon meestal iets onverklaarbaars
daarom ben ik meer voor de altervatieve geneeswijze's
__________________
Some day ill fly away
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
SomeDay schreef op 12-02-2004 @ 17:48:
ja dat is zeker waar, dat moet ik toegeven
kijk ik heb expres gekozen voor homeopathie een andere kijk of hoofdpijn omdat ik zelf al 3 jaar met ernstige hoofdpijn zit, homeopathie heeft mij enigzins geholpen alleen helaas op kort termijn maar het was al wat
ik ben ook door mijn huisarts doorverzen naar de fysiotherapeut de ostiopaat de neuroloog, training daar en daar, maar het hielp nooit, het koste alleen maar tijd en dan niet te spreken over de bijwerkingen van alle medicijnen en de manier waarop je behandeld werd want tja hoofdpijn is gewoon meestal iets onverklaarbaars
daarom ben ik meer voor de altervatieve geneeswijze's
Je hoeft mij niet uit te leggen waarom je er voor gekozen hebt, ik ben in principe ook meer voor de alternatieve geneeswijzes, maar ik zie het zeker niet als een heilig iets.

Jij vroeg voordelen van de reguliere geneeswijze, die gaf ik je, meer niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:02
SomeDay
SomeDay is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-02-2004 @ 17:56:
Je hoeft mij niet uit te leggen waarom je er voor gekozen hebt, ik ben in principe ook meer voor de alternatieve geneeswijzes, maar ik zie het zeker niet als een heilig iets.

Jij vroeg voordelen van de reguliere geneeswijze, die gaf ik je, meer niet.
nee dat weet ik
sorry als het is over gekomen alsof ik je aanval dat was mijn bedoeling niet...
ik wilde alleen uitleggen waarom ik nauwelijks op voordelen kom...
__________________
Some day ill fly away
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.