Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 18:27
kleinedraak
Je zal nu vast denken, wat doet dit op Psychologie, dan lees dit en hopelijk begrijp je dan waarom mij keus op dit forum is gevallen. Het programma Extreme Make-over kennen jullie vast wel.
Mensen die absoluut ontevreden zijn over hun uitrelijk krijgen een totale metamorfose. Vaak is dit omdat ze er psychisch heel erg onder lijden.
Zelf heb ik ook iets wat er storend is in mijn uiterlijk en ik ben er van kleins af aan mee gepest. Nu schelden mensen me nog steeds uit voor lelijkerd. Mijn zelfvertrouwen is hierdoor enorm gedaald. Ook ik heb wel eens gedacht aan een chirurgische ingreep maar heb hier uiteindelijk vanaf gezien. Mensen vinden altijd wel iets waarop ze je kunnen pakken, en datgene maakt mij juist wel weer speciaal. Nu is mijn vraag aan jullie, ik weet het niet vindt zijn lichaam perfect maar zijn er mensen die net als ik hebben overwogen om naar een plastische chirurg te gaan omdat je er psychisch zondanig onder leed? Als je het niet gedaan hebt: wat is uiteindelijk je overweging geweest om het niet te doen/
En aan de mensen die het wel hebben laten doen, wat was jou motivatie om je lichaam te laten corrigeren en heeft het uiteindelijk aan je zelfvertrouwen geholpen, of ben je er minder door gepest geworden??
Liefs.........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2004, 18:59
raarheid
Avatar van raarheid
raarheid is offline
Ik ben vroeger erg gepest wat betreft de vele moedervlekken die ik heb, ik heb ze over mijn hele lichaam (grote en kleine) behalve op m'n gezicht... ik heb ook bij huidartsen etc. gezeten, als ik 17 ben kunnen ze een groot deel weg halen... en ook nu konden ze er al enkele verwijderen... ik heb het overwogen, maar heb mezelf mede doordat ik nu vrienden heb die durven te zeggen dat het mij juist uniek maakt, er toch vanaf gezien...

zou het andere nou daadwerkelijk boeien of ik 100 moedervlekken heb of maar 60? ik denk het niet. En idd zijn het niet m'n moedervlekken dan lullen ze onderling wel over m'n ontstoken teen vol pus en een rotte inmiddels zwarte nagel (bijvoorbeeld dan he)... ze vinden altijd wel wat... Mijn vriend stoort zich er niet aan, en weet dat er gewoon een leuk persoon achter schuilgaat (schijnt ) en zo denken ook mijn andere vrienden erover.. en nog het belangrijkste: ik heb mezelf inmiddels geaccepteerd, zie ook de topic over pesten: hier ben ik! Hier sta ik! en hier blijf ik!

ooit kreeg ik in de kleedkamers tijdens het omkleden voor gymles de opmerking van een paar meisjes: Tering jij hebt k'k veel moedervlekken ik: ja, fijn dat je daar zo'n opmerking over moet maken, 1. kan er niets aan doen 2. is bij mij de kans op huidkanker vrij groot en 3. ben je een domme snol als je andere op zulk soort onbenullig heden aanspreekt en 4. voel jij je er minder door? tja toen was het stil
__________________
[:: As the Rush Comes ::]
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:18
kleinedraak
Citaat:
1. kan er niets aan doen 2. is bij mij de kans op huidkanker vrij groot en 3. ben je een domme snol als je andere op zulk soort onbenullig heden aanspreekt en 4. voel jij je er minder door? tja toen was het stil
\
Heb je dat echt gezegd? Wel knap van je hoor. Ik zeg heel soms, neej goh ik weet pas 16 jaar dat ik er zo uitzie verzin eens iets origineels. Maar ik durf dat meestal niet hard op te zeggen bang voor meer commentaar. Ik heb mezelf geaccepteerd, dat is iig een stap in de goede richting
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:53
raarheid
Avatar van raarheid
raarheid is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
1. kan er niets aan doen 2. is bij mij de kans op huidkanker vrij groot en 3. ben je een domme snol als je andere op zulk soort onbenullig heden aanspreekt en 4. voel jij je er minder door? tja toen was het stil
--------------------------------------------------------------------------------

\
Heb je dat echt gezegd? Wel knap van je hoor. Ik zeg heel soms, neej goh ik weet pas 16 jaar dat ik er zo uitzie verzin eens iets origineels. Maar ik durf dat meestal niet hard op te zeggen bang voor meer commentaar. Ik heb mezelf geaccepteerd, dat is iig een stap in de goede richting


________________

ik heb het gezegd ja, snoerde hun de mond. Waarom bang voor nog meer commentaar? ik vind wat jij zei anders een aardig sterke opmerking, en op elk "vervolg" van hun verhaaltje zeg je: ja was ik ook al achter...
en als ze je pesten, probeer ze recht in de ogen aan te kijken... blijf paar seconde stil en zeg: weetje eigelijk heb je best iets schattigs... staan ze 9/10 x met een bek vol tanden en mochten ze nog een klote opmerking maken... mwoah vraag dan gerust: Weetje nu ben ik wel complimenteus over jou vandaag, sorry als het ietswat sarcastisch overkwam maar noem nou eens wat positieve kanten van mij.. misschien dat ik mijn zinnetje ooit nog wel ga menen..

Jezelf accepteren is zeker weten een goede stap, noem het altijd maar de "basis", als je jezelf niet accepteerd is het denk ik ook onmogelijk om van jezelf te houden... en als je niet van jezelf houd ben ik tot de conclusie gekomen; kan je dat ook niet 'echt' van een ander.
__________________
[:: As the Rush Comes ::]
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:59
Verwijderd
Nee, nog nooit geweest ook. Ik vind mezelf te dun..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 20:59
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb een tijdje hele erge acne gehad. Ik had het gelukkig wel leren accepteren, ik liep niet met een constant schaamgevoel over straat. Alleen als je iedereen zo ziet kijken is dat bepaald niet leuk Nu heb ik gelukkig goede medicijnen en gaat het veeeel beter

Kleine draak, ik snap heel goed dat er misschien iets is waardoor je plastische chirurgie overweegt (misschien wil je vertellen wat er precies is? hoeft niet hoor ) maar denk er wel goed over na. (die had je zelf nog niet bedacht he ) Kijk eens wat anderen in je omgeving vinden bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 22:00
Verwijderd
Ja, ik ben best tevreden met m'n uiterlijk. Ben er nooit mee gepest (heel vroeger toen ik nog flink rood haar had wel eens overigens) en krijg bij tijd en wijle zelfs complimentjes over bepaalde dingen, dus ik heb niet te klagen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 22:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb me in het verleden erg lelijk gevoeld en dat heeft nog steeds zijn invloed. En ik was toen niet de enige die mij lelijk vond, een heleboel mensen vonden dat. En die mensen namen ook elke gelegenheid aan om het me even te vertellen, niet op aardige manier.
Ik heb me jarenlang verstopt achter lang haar. Mijn haar zo veel mogelijk lang en los om maar niet de aandacht te vestigen op mijn gezicht. En wijde kleding, fletse spijkerbroeken, slobbertruien... Ik had ook een bril, dat maakte me in mijn mening alleen maar lelijker. Ik voelde me minderwaardig en terwijl andere meisjes met jongens begonnen te flirten verstopte ik me ergens.
Ik voel me nu wel een stuk beter. Ik heb contactlenzen en ben een stuk zelfverzekerder over mijn uiterlijk. Ik merk dat ik meer durf, sneller op mensen af stap en minder bang ben dat mensen me lelijk vonden. Niet dat ik me nu zo geweldig knap voel, maar ik denk niet meer dat mensen me om mijn uiterlijk zullen veroordelen.
Goed, ik heb een dikke kont (neuh, dat valt wel mee, maar dikker dan hij vroeger was ), mijn huid is bleek en mijn neus is niet mooi. Mijn haar wordt snel vet of pluizig, mijn handen zijn niet mooi en mijn borsten zijn te klein. Maar nou en? Ik durf steeds meer: in bikini lopen, nagellak op doen als ik eens zin heb, strakke shirtjes, leuke kleurtjes... Vandaag ben ik zelfs met mijn bril op over straat gegaan zonder me een enorme trol te voelen.

Ik weet nu dat ik niet volmaakt ben, maar ik weet ook dat het niet uit maakt. Fijn zo.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 22:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb wel een aantal dingen aan mijn lichaam waar ik heel erg van baal. Ze halen mijn zelfvertrouwen enorm naar beneden en hebben best wel invloed op me. Ik benoem ze liever niet, vandaar dat het misschien een beetje vaag klinkt.
Ik heb geregeld nagedacht over plastische chirurgie ed. en ik zie het me in de toekomst ook wel doen. Ben daar nu nog niet aan toe, maar die tijd zal wel komen denk ik.
Hoe dan ook wil ik niet dat een lichamelijk probleem veel invloed om mijn leven en zelfvertrouwen heeft en wil ik er dus aan geholpen worden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 22:49
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Eerst schaamde ik me voor mezelf... ik was niet al te mager... vond mezelf ook niet mooi...
Nu boeit het me eigelijk niet meer... het is hun probleem als ze me niet mooi vinden
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 00:45
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
als de hele wereld me lelijk vind kijken ze maar de andere kant op. Het enige waar niet tevreden over heb is mijn eczeem, maar daar kan ik niets aan doen.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 02:08
Verwijderd
ook nog mensen die zichzelf niet haten?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 02:09
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 03:08 :
ook nog mensen die zichzelf niet haten?
Jij?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 02:10
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 11-04-2004 @ 03:09 :
Jij?
mja in dit soort topics komen altijd alleen maar negatieve replies, lijkt het wel. er moeten toch wel meer mensen zijn die niet ontevreden zijn met zichzelf? en dan bedoel ik écht met 'zichzelf', niet op de manier van 'het kan me niet schelen wat anderen vinden', maar echt IK ben blij met MIJ.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 02:16
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 03:10 :
mja in dit soort topics komen altijd alleen maar negatieve replies, lijkt het wel. er moeten toch wel meer mensen zijn die niet ontevreden zijn met zichzelf? en dan bedoel ik écht met 'zichzelf', niet op de manier van 'het kan me niet schelen wat anderen vinden', maar echt IK ben blij met MIJ.
Ik ben eigenlijk best wel tevreden over mijn uiterlijk, tuurlijk kan ik wel dingen opnoemen die ik anders zou willen, maar dat kan iedereen wel, denk ik.

Als ik weer in zo'n zelfhaatmedelijdenbui ben, denk ik gewoon aan mensen die het echt niet getroffen hebben, zoals dat kindje die bijna helemaal verbrand is (kan op haar naam niet komen), of iemand die superklein is (het ik net reportage over gezien op Vitaya), die mensen hebben recht op klagen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 02:25
Verwijderd
mja maar ook los daarvan iedereen kan gewoon kleren aantrekken waarin hij/zij zichzelf er mooi vindt uitzien. er is niemand die op álle fronten lelijk is.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 02:44
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 03:25 :
mja maar ook los daarvan iedereen kan gewoon kleren aantrekken waarin hij/zij zichzelf er mooi vindt uitzien. er is niemand die op álle fronten lelijk is.
Mja, als je een ziekte, een handicap of een ernstig ongeval (brandwonden overal) hebt meegemaakt, vind ik wel dat je kan zeggen dat je niet aan het normaal beeld voldoet, laat staan aan het ideaalbeeld.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 02:46
Verwijderd
ja ok, maar niet iedereen heeft een ziekte, een handicap of een ernstig ongeval. er zijn ook mensen die gewoon een chronisch gebrek aan zelfvertrouwen hebben en daarom ben ik bang dat dit topic een litanie van ach en wee wordt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2004, 03:10
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 03:46 :
ja ok, maar niet iedereen heeft een ziekte, een handicap of een ernstig ongeval. er zijn ook mensen die gewoon een chronisch gebrek aan zelfvertrouwen hebben en daarom ben ik bang dat dit topic een litanie van ach en wee wordt.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

Het heeft ook veel te maken met welke mensen je omgaat. Toen ik met een heel mooi, slank meisje overeen kwam, begon ik erg te twijfelen aan mijn uiterlijk. In de tijd dat ik met een gewoon meisje overeenkwam, die totaal onverschillig stond tegenover andermans mening en kleren soms zelf maakte, was ik veel zelfzekerder en ook minder bekommerd om wat anderen dachten.

Wel erg dat anderen zo'n invloed op me hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 03:17
Luego
Luego is offline
Wat zou je er mee opschieten als je gaat zitten balen over je uiterlijk. Je hebt er maar 1, daar moet je je hele leven mee doen, je kunt er wel wat aan veranderen maar plastische chirurgie vind ik eigenlijk alleen "goed" bij iets als brandwonden of als iemand echt psychisch lijdt onder zijn of meestal haar "lelijkheid".

Ikzelf ben niet heel knap, wel blond 1.84 en slank, maar het kan me niet zo heel veel schelen wat anderen van mijn uiterlijk vinden. Naar mensen die liever naar mijn uiterlijk kijken dan naar wie ik ben, kijk ik niet dus dat komt mooi uit.
Ik snap wel dat mensen die al onzeker zijn onzeker kunnen worden van hun uiterlijk, en natuurlijk is dat ook waar anderen hun eerste indruk op baseren, maar die wordt niet positiever als je uitstraalt hoe onzeker je over jezelf bent.


@ nare man > die zijn er wel hoor. maar de meeste mensen/meiden uit deze forum-leeftijdsgroep en zonder te generaliseren ook vooral de "psychologie-mensen" zijn niet heel zelfverzekerd.


Hoezo post zonder lijn erin.... ik moet nodig gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 08:58
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 11-04-2004 @ 04:17 :
@ nare man > die zijn er wel hoor. maar de meeste mensen/meiden/jongens uit deze forum-leeftijdsgroep en zonder te generaliseren ook vooral de "psychologie-mensen" zijn niet heel zelfverzekerd.
Zie edit. Maar idd.

Verder denk ik dat een plastische chirurg er niet voor kan zorgen
dat jij minder gepest wordt. Als mensen iets willen hebben om
iemand mee te pesten, zullen 'ze' altijd wel wat vinden....

Ik ben het wel eens met wat Replica zei; 'Ik denk dat pesten meer voortkomt uit je uistraling en hoe zeker je van jezelf bent. Er zijn genoeg mensen met een afwijking die niet gepest worden, omdat ze zelfverzekerdheid uitstralen. Opmerkingen hou je altijd, maar als je daar met een geintje mee om gaat of er gewoon heel eerlijk over bent, hoeft het echt niet altijd in pesten te ontaarden.'

Daarom denk ik ook dat het belangrijk is om te werken aan de
dingen die ze noemde (uitstraling, zelfverzekerdheid, manier
waarop je met dingen omgaat/erop reageert, enz).
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 09:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 03:08 :
ook nog mensen die zichzelf niet haten?
Is er niet een groot verschil tussen niet tevreden zijn over je uiterlijk en jezelf haten?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 09:08
Verwijderd
in principe wel, alleen mn gewicht zit me nog tegen. ik voel me nog steeds niet ok met m'n vetjes, en die moeten er dus ook nog af. vorig jaar ging ik zo goed, maar nu ben ik alleen nog maar aangekomen.
iets wat wel anders zou mogen is mn breedte. ik heb hele brede schouders, en das niet altijd handig bij kleren kopen. maar voor de rest, och.

verder, tsja, ik ben gewoon blij met de kleine dingetjes. niet misvormd, goede rij tanden, alle 10 tenen en vingers, en geen raar gevormde neus ofzo. dus eigenlijk mag ik wel tevreden zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik ben best blij met mezelf, ja!
Kijk... er zijn natuurlijk altijd puntjes die beter kunnen, maar over het algemeen kan ik zeggen dat ik het wel getroffen heb.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 11:13
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ach, ik ben niet moeders mooiste maar ik zit er niet mee.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2004, 11:44
Mrs Mojo Risin
Avatar van Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
denkend aan het alternatief wel ja

neej whor ik vind het best, kijk wat grotere borsten en minder brede schouders/heupen had aardig geweest maar ik mag niet klagen
__________________
All great things must first wear terrifying and monsterous masks, in order to inscribe themselves in the hearts of humanity.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-04-2004 @ 10:00 :
Is er niet een groot verschil tussen niet tevreden zijn over je uiterlijk en jezelf haten?
Het éen hangt verbazingwekkend vaak samen met het ander.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Luego_407 schreef op 11-04-2004 @ 04:17 :
@ nare man > die zijn er wel hoor. maar de meeste mensen/meiden uit deze forum-leeftijdsgroep en zonder te generaliseren ook vooral de "psychologie-mensen" zijn niet heel zelfverzekerd.
Tsja dan vraag ik me eigenlijk wel af waarom TS zo'n topic als dit opent, want als je een topic op Psych opent met als titel 'hoe voel je je' of 'wat vind je van jezelf' dan wéet je dat het éen grote klaagzang wordt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:32
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 13:24 :
Tsja dan vraag ik me eigenlijk wel af waarom TS zo'n topic als dit opent, want als je een topic op Psych opent met als titel 'hoe voel je je' of 'wat vind je van jezelf' dan wéet je dat het éen grote klaagzang wordt.
Misschien omdat de TS ook zoekt naar mensen die ontevreden
zijn met hun uiterlijk (én overwogen hebben daarmee naar de
plastisch chirurg te gaan)? Leek me wel het doel, als ik zo haar
eerste post lees...?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:34
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Ik ben wel teverden met m'n uiterlijk, niet dat ik mezelf echt mooi vind, meestal niet, maar ik ben toch wel blij met hoe ik er uitzie.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:34
Verwijderd
ik ben de laatste tijd tevreden met mijn uiterlijk,er was een tijd (±1.5 jaar geleden)dat ik mezelf te dik vond.
daar ben ik toen hard aan gaan werken met als gevolg dat ik aardig wat kilos afgevallen ben en mijn lichaam is veel gespierder etc geworden.
ik merk wel dat ik zelfverzekerder geworden ben nu ik WEET dat ik er best goed uitzie.
dus ja, ik ben tevreden.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:13
Verwijderd
ik ben de laatste maanden weer meer ontevreden over mijn uiterlijk. op de basisschool was ik vrij ontevreden. ik werd wel eens een beetje gepest omdat ik snel rood werd en omdat ik best gele tanden heb. maar dat viel wel mee. de afgelopen jaren was ik best tevreden, maar ik ben de laatste maanden doordat ik ziek ben dikker geworden en daardoor ben ik weer ontevredener. ook over mijn borsten ben ik ontevreden, opzich heb ik een mooie c-cup, maar doordat mijn borstkas ook best breed is, pas ik daardoor vaak niet in leuke truitjes omdat het dan veel te veel trekt daar en als ik dan een goed truitje gevonden heb, zit het veel te los bij me buik. gister paste ik bijvoorbeeld een leuk jurkje: het zat overal fantastisch behalve daar grrr dat haat ik echt zooo!
maarja...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 03:25 :
mja maar ook los daarvan iedereen kan gewoon kleren aantrekken waarin hij/zij zichzelf er mooi vindt uitzien. er is niemand die op álle fronten lelijk is.
Ligt misschien ook aan de vraagstelling.
De titel van deze topic is dan wel 'ben je tevreden met je uiterlijk', maar de vraag die gesteld wordt heeft meer met plastische chirurgie te maken ed. Dan kom je al snel op negatieve reacties uit, want als er wordt gevraagd wat jij zou willen veranderen aan jezelf, ga je niet je mooiste delen van je lichaam noemen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:41
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Tsja.. plastische chirurgie... Soms denk ik wel eens, waarom in een... naja... gezond lichaam snijden? Ik kan met het heel goed voorstellen dat sommige mensen het doen als het de communicatie met andere mensen echt verstoort.. dat je de hele dag het gevoel hebt dat je moet 'uitleggen' waarom je er zo uit ziet... Als het bijvoorbeeld in je gezicht zit ofzo, hetgeen dat niet zo mooi is.
En Extreme make-overs ... Tsja wat moet je daar nou weer van zeggen. Meestal vind ik dat die mensen er wel leuk uitzien hoor. T zijn meestal meer van die klachten als.. m'n kin staat te ver naar achter, mn tanden zijn niet perfect wit... Allemaal dat soort (sorry) gezeur!
Het probleem met dat soort mensen is dat ze meestal, voordat ze aan het programma helemaal geen moeite voor hun uiterlijk doen, in de zin dat ze bijv geen leuke kleren kopen "omdat hun uiterlijk toch al 'verloren' is"!!! Het leuke aan programma's zoals "LookingGood" is dat ze alleen een stylist(e) op de persoon afsturen, met meestal een leuk resultaat!
Ik wil hiermee dus absoluut niet de gevallen afdoen waarbij het echt nodig is, maar de huidige maatschappij gaat gewoon veel te ver met het schoonheidsideaal.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:43
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Ikzelf ben trouwens wel tevreden met mn uiterlijk, heeft ook lang geduurd hoor! Tis denk k toch wel 'puberteit-eigen'. Tijdje beswel dik geweest, maar ja je groeit hè . Ook sport ik nu wel veel en dat geeft sowieso een goed gevoel over je uiterlijk, maar ook over de rest van jezelf...!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:44
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Om toch nog even te zeggen wat ik van die extreme make-overs vind:

Ik vind het echt jammer dat er nu zo'n programma's op tv zijn, 't is net om te zeggen tegen de 'lelijkerds': 'nu heb je geen excuus meer voor je uiterlijk, je kan er iets aan doen.' Dat vind ik gewoon schandalig, dat mensen nu al zo beïnvloed worden door de media.

Ook keek ik eens ('t is wel interessant ) en het was een jonge vrouw met een bril, slonzige kleren en geen kapsel. Maar daaronder zat een heel mooie vrouw. Ze heeft haar borsten, billen, buik, tanden en neus laten doen, denk ik, 'k weet het niet helemaal meer. Maar dat alles was echt wel overbodig.
Enkel die laser voor haar zicht te beteren was terecht volgens mij. Een nieuwe outfit en kapsel deden ook al verschrikkelijk veel.
Ze straalde ook pure onzekerheid uit en dat stoot af.
Ook toont het zo gemakkelijk, maar in feite moeten ze wel onder het mes (er wordt gewoon in hen gesneden, uit hen gezuigd, wat bijgevuld! bah ) en volgt er een wekenlange recupertatieperiode waarin ze eruit ziet al een goed bewerkte boksbal.

Het is gemakkelijk je te laten verleiden tot plastische chirurgie en je kan er oneindig in gaan, maar heb je dan echt het recht trots te zijn? (Ik spreek nu wel over de aanstellers (de meeste dus)).
Je zelfbeeld zal weer wat opgekrikt zijn tot je het volgende foutje ziet en er op den duur als een barbiepop rondloopt.

Corpulente mensen die eerst op een streng dieet zijn geweest en daardoor vel overhebben, verdienen wel zo'n operatie, want ze hebben reeds iets ondernomen om zichzelf er beter te doen uitzien en het is dan ook terecht (ook goed voor de gezondheid!).

De échte uitdaging ligt nog altijd in het aanvaarden van jezelf (én anderen) om wie je bent.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2004, 14:48
Coral
Avatar van Coral
Coral is offline
Ik ben over t algemeen wel tevreden met mn uiterlijk. Tuurlijk kijk soms wel eens in de spiegel en denk ik: argh je hebt een duf hoofd.. Majah... k maak me nergens 'echt' druk om. Ik ben een beetje mollig bijvoorbeeld. Ik heb er niet echt last van, maar voor de zomer wil ik er toch wel 3 kilootjes afhebben.. En gebeurt dat niet, dan zit ik er ook niet mee.

Ik vind plastische chirurgie een moeilijk onderwerp. Van iemand met flaporen, en die daar van kleins af aan mee gepest word, kan ik best begrijpen dattie z'n oren recht laat zetten. Maar of daarmee t zelfvertrouwen terug komt betwijfel ik. En daarbij komt dat daarmee de drempel lager is om NOG iets te laten corrigeren. En dan blijf je bezig. En buiten dit alles, het brengt ook de nodige risico's mee. Ach, ieder geval is natuurlijk anders.. Ik vind het persoonlijk nogal zonde.
__________________
Therapy has taught me nothing's my fault
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:01
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Een schone lach doet wonderen met je uiterlijk

NEway ik ben wel behoorlijk tevreden (op wat kleine dingetjes na maar die vind ik niet onoverkomelijk)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:05
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 03:08 :
ook nog mensen die zichzelf niet haten?
Ik. beter lezen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:03
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
Ik vind dat je jezelf moet accepteren zoals je bent. Plastische chirurgie vind ik niet nodig behalve als je brandwonden enz. hebt, dan kan ik het nog enigsinds begrijpen. Maar als je het doet omdat anderen je ermee pesten, vind ik het gewoon zielig. Verander dan je zelfbeeld, .
__________________
L'exit du *Squarelty*
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:15
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik ben heel tevreden met mijn lijf. Ik vind dat ik er mag zijn en dan met name mijn figuur

Als klein kind ben ik geopereerd aan mijn flaporen. Dit is gedaan om te voorkomen dat men mij er later mee zou pesten, ook al had ik er geen last van.

Maar plastische chirurgie om je zelfvertrouwen op te lappen? Dan denk ik dat je eerder wat aan een goede psycholoog hebt... je hoeft immers maar één ding te doen om er goed uit te zien. Lachen!
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:23
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 11-04-2004 @ 19:15 :
Als klein kind ben ik geopereerd aan mijn flaporen. Dit is gedaan om te voorkomen dat men mij er later mee zou pesten, ook al had ik er geen last van.
Heb ik ook laten doen, maar vooral omdat ik het zelf niet mooi vond. Hop naar achter, nu tja, ik vind wel paar dingen niet echt geweldig ofzo, maar ik heb geen problemen met mijzelf.

Dus ik sluit me maar aan in het groepje van nare man


edit:
Citaat:
*Kim EL* schreef op 11-04-2004 @ 19:15 :
je hoeft immers maar één ding te doen om er goed uit te zien. Lachen!
daar ben ik eht totaal niet mee eens, maar dat snap je zelf ook wel
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:40
kleinedraak
Ik had echt nooit ged8 zoveel reacties te krijgen mja.
Het ging me idd vooral om de mensen die niet alleen ontevreden zijn maar die er ook echt wat aan wilden doen, of het wel overwogen hebben. Ik zeg liever niet wat er met me is(lees andere topics maar eens daar wordt ik genoeg uitgescholden wegens mijn uiterlijk). of zie fotos hier op Psychologie en bedenk zelf maar waarop jij mij zou kunnen pesten
Citaat:
*Kim EL* schreef op 11-04-2004 @ 19:15 : Als klein kind ben ik geopereerd aan mijn flaporen. Dit is gedaan om te voorkomen dat men mij er later mee zou pesten, ook al had ik er geen last van.
Ja als ze zoiets bij mij meteen hadden gedaan dan was ik MISSCHIEN nooit zo gepest geworden. Ik straal wel zelfvertrouwen uit volgens de mensen om me heen, ik lach altijd enzo dus daar ligt het echt niet aan(als iemand me uitscheldt lach ik dus eerder van onzekerheid, om het in huilen uitbartsen te voorkomen ) Maargoed, ik werk aan mijn zelfvertrouwen maar soms heb ik het idee dat als ik op de goede weg zitten en ze me toch weer uitschelden ik zo'n zie je wel heb. @ alle mensen die hetzelfde doormaken sterkte
en @ alle zekere mensen hier; moeten jullie er nu weer zo inwrijven dat je er vaak zelf iets aan kunt doen dat je gepest wordt, zooooo vernederend om te horen hoor
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:06
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-04-2004 @ 23:00 :
Ja, ik ben best tevreden met m'n uiterlijk. Ben er nooit mee gepest en krijg bij tijd en wijle zelfs complimentjes over bepaalde dingen, dus ik heb niet te klagen
same here.
Naar jezelf ben je meestal wel wat kritischer dan naar anderen toe dus ik heb heus wel dingen die ik niet zo mooi vind aan mezelf, maar ik heb nooit overwogen daarvoor een operatieve ingreep te laten doen. Ik zag laatst een documentaire over misvormde mensen en ik ben al blij dat ik normale armen, benen en hoofd heb.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 13:22 :
Het éen hangt verbazingwekkend vaak samen met het ander.
Maar is dat hier ook het geval? Ik bedoel, ik zie niemand zeggen "ik haat mezelf" of iets wat daar op lijkt (iig niet voor mijn vorige post, de rest heb ik niet allemaal helemaal door gelezen).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:02
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik ben zoveel gepest met mijn uiterlijk dat ik sommige periodes een tijd lang niet meer in de spiegel durf te kijken (klinkt misschien raar,maar is echt waar). Ik zou graag mijn totale uiterlijk willen laten veranderen,alleen ik zou er geen begin en geen eind meer aan zien. Ik ben erg ongelukkig met mijn uiterlijk, gelukkig is uiterlijk niet het enige wat een mens bezit.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:07
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik vind zo'n programma trouwens niet-leuk. Mensen moeten niet iets aan zichzelf laten doen, dan zijn ze zichzelf niet meer. (De medisch noodzakelijke ingrepen daargelaten.)
Door zo'n programma ga ik mezelf schuldig voelen over mijn uiterlijk.
Maar ik zou nóóit iets aan mezelf laten doen. Ik vind dat gewoon niet kunnen en niet horen. Alsof mensen je dan opeens wél aardig vinden en zien staan? Nee. Ze moeten je gewoon accepteren als hoe je bent.
Ik vind mezelf ook niet mooi (van tijd tot tijd zeggen we 'lelijk' ), maar zelfs ik kan soms enige 'mooiigheid' in mij ontdekken. Vooral nu met mijn walgelijke acne-explosie word ik helemaal gek van mezelf en vooral mijn hoofd omdat ik er door de medicatie met mijn neus zo direct op word gedrukt.
(En er zijn dan altijd mensen die zeggen dat je wél mooi en knap bent, maar dit is toch iets dat je zélf in moet zien.)
Uiterlijke moeilijkheden zitten vaak binnenin. Dan moet je niet de gevolgen aan gaan pakken, maar de oorzaak. (Dus niet opereren, maar praten- ofzoiets.)
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:10
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 11-04-2004 @ 22:07 :
Ik vind mezelf ook niet mooi (van tijd tot tijd zeggen we 'lelijk' ), maar zelfs ik kan soms enige 'mooiigheid' in mij ontdekken.
Ik vind jou wel heel mooi, en vast nog zat andere mensen.

Maar mensen kijken anders naar zichzelf, dat is ook zo. Neem nu mensen met anorexia. Die denken dat ze veel dikker zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Toch is dat niet zo ongewoon, want 85% van de vrouwen schat zichzelf iets dikker dan de werkelijkheid. En dat is nog maar één voorbeeld. Mensen letten meer op hun eigen imperfecties. En toch denk ik dat die imperfecties mensen soms juist zo mooi maken...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:12
Emilia
Emilia is offline
Hm ik ben niet tevreden met mijn neus en vind mijn lengte (soms) ergerlijk, maar over het algemeen ben ik wel relatief tevreden, ja. Ik heb natuurlijk wel dagen waarop ik me niet goed voel en dan voel ik me meteen ook lelijk, maar die probeer ik te beperken.
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 21:15
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-04-2004 @ 22:10 :
Ik vind jou wel heel mooi, en vast nog zat andere mensen.

Maar mensen kijken anders naar zichzelf, dat is ook zo. Neem nu mensen met anorexia. Die denken dat ze veel dikker zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Toch is dat niet zo ongewoon, want 85% van de vrouwen schat zichzelf iets dikker dan de werkelijkheid. En dat is nog maar één voorbeeld. Mensen letten meer op hun eigen imperfecties. En toch denk ik dat die imperfecties mensen soms juist zo mooi maken...
Eigenlijk, het zou erg zijn moest iedereen onder het mes gaan en we er allemaal zo perfect zouden bijlopen!

Wat ik goed vond overlaatst was dat er zelfs modellenbureaus bestaan voor lelijke mensen en dan ook alleen voor die mensen.
Zo was er één man tussen die al voor meer belangrijke merken had mogen poseren dan een bloedmooi model.

Die mensen stralen tenminste karakter uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lelijk :(
Lizzza
29 23-04-2009 20:33
Algemene schoolzaken enquête plastische chirurgie
wiebertje
59 09-03-2005 16:14
Psychologie enquête
Njits
74 03-12-2004 13:25
Algemene schoolzaken Enquete
mieswim
51 07-02-2004 14:48
Liefde & Relatie Visie over jezelf tov je omgeving
-Meisje-
50 06-05-2003 19:10
Lichaam & Gezondheid ben jij blij met je lichaam?
meastrecks
51 09-04-2002 20:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.