Oud 27-01-2013, 11:11
Verwijderd
Eergisteren was er in de buurt een hond die bleef blaffen en eigenlijk vind ik dat raar. Het geblaf klonk niet angstig of boos en heeft zeker een uur geduurd (daarna ben ik in slaap gevallen). Ik weet dat honden kunnen blaffen om aandacht te krijgen, maar ik heb wel honden om aandacht horen blaffen en dat klonk meestal anders. Daarbij werd het meestal een soort janken uiteindelijk.
Eigenlijk klonk de blaf heel rustig en beheerst, eigenlijk een beetje als een blaf die een hond maakt als hij droomt, maar ik kan me niet voorstellen dat een hond zolang zou liggen blafdromen zonder dat een baasje even komt kijken wat er aan de hand is.

Wat ik kan bedenken is dat het baasje niet thuis was en de hond buiten in een ren zat en de hond aandacht wou, maar dan vind ik het een vreemde gang van zaken gezien ik eerder gejank gewend ben dan. Miekje* ik kijk naar jou ^^

Gelukkig heb ik hier overigens niet erg veel last van honden, er is wel ergens een keffer die af en toe van zijn tak maakt en deze heb ik dan pas gehoord, maar dat was ook de eerste keer. Wel heb ik 2 jaar geleden erg veel last gehad van een hond die honger kreeg zodra het licht werd en dan zijn metalen etensbak over de tegels in de tuin begon te gooien. Heel fijn om 5 uur 's ochtends in de zomer, ook in de weekenden, elke dag opnieuw, daar heb ik over geklaagd tegen mijn huisbazin, die wist wie het waarschijnlijk was en daar is ook iets aan veranderd. En ik neem die hond niks kwalijk, maar dat je als baasje zelf gewoon niet hoort wat er gebeurt en die metalen etensbak gewoon laat staan en hem niet vervangt door iets anders, dat vind ik wel echt erg. Sowieso heb ik niet zo snel last van dieren, ik erger me dood aan mensen die over de zeik gaan van een haan die kraait.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2013, 16:12
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Honden kunnen om heel veel redenen blaffen. Meestal is het omdat ze iets horen of zien wat ze niet vertrouwen. De zintuiglijke waarnemingen van een hond zijn veel scherper dan die van de mens, vooral 's nachts. Grote kans dat 'ie iets zag/hoorde/rook wat 'ie niet vertrouwde, en daardoor aansloeg. Als daar niet op gereageerd wordt vanaf de baas, kan dat erg lang aanhouden. Overigens hoeft zo'n blaf niet altijd hoog en alarmerend te klinken, hij is ook wel laag en/of monotoon. Ligt eraan hoe de hond zelf is en in welke mate hij gevaar ziet/hoort/ruikt

'Binnensmonds' blaffen, wat veel honden onder andere doen tijdens hun slaap, is vaak een teken van onrust in de omgeving of onzekerheid.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 15:39
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ligt er niet ergens een buurvrouw te bevallen? Een week of 2 terug was er ook opeens een hond die uren lang bleef blaffen, midden in de nacht. Later bleek dat de hond heel de bevalling lang heeft geblaft in de keuken waar zijn bench staat. Blijkbaar had hij door dat er boven iets spannends gebeurde. Wel grappig, ik wist niet eens dat er een nieuwe buur werd verwacht in de straat.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 18:23
monopoly
monopoly is offline
Misschien was hij aan het spelen?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 11:34
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Als ik naar mijn hond kijk dan wordt er binnenshuis vooral geblaft als er mensen voor de deur staan of op straat langskomen en "raar"doen. Onder raar valt dan alles wat niet aan het verwachtingspatroon van mijn hond voldoet (een grote koffer hebben, op een skateboard, dat soort dingen). Meestal gaat dit geblaf echter door totdat de persoon in kwestie uit het zicht is. Maar ik kan me voorstellen dat als de hond in kwestie wat sneller geagiteerd is en er geen baasjes in de buurt zijn, dit geblaf wel langer door zou kunnen gaan.

Ook blaft mijn hond naar andere honden die ze voorbij ziet komen en soms tijdens het spelen, maar deze blafjes zijn meestal van korte duur. In de slaap zijn blafjes trouwens niet heel hard, maar meer een soort van piepjes afgewisseld met gromgeluidjes, dus ik kan me niet voorstellen dat je dat verderop in de straat hoort.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 18:57
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Goh, goeie vraag. Ik zou me eigenlijk niet al te veel zorgen maken als de blaf gewoon normaal klonk. Mijn honden hebben al een keer naar de tv zitten blaffen, bleek dat ik toen ik wegging ik the Dog Whisperer op had staan. Oeps..

Het zou ook kunnen dat de hond nog niet aan een bench gewend is. Dan willen ze ook wel eens zeurderig blijven blaffen.

Als ze blaffen omdat er echt iets mis, dan klinkt de blaf ook echt anders.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 19:43
Verwijderd
Ik heb hem nog 2 keer 's ochtends op dezelfde manier horen blaffen voor een langere periode, dus het zal zijn standaard blaf wel zijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 16:26
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dan zal het inderdaad wel niets zijn. Wel oplettend van je
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.