Oud 21-02-2016, 00:18
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik baseer het niet op de inhoud van haar posts maar de toon.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Advertentie
Oud 21-02-2016, 00:18
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
het is ook maar een gokje he, axie
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 21-02-2016, 00:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
het is ook maar een gokje he, axie
Ja, snap ik, was vooral even een sneer naar Bugsy
Oud 21-02-2016, 08:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een ipcheck heeft geleid tot een BLOEDSTOLLENDE ONTKNOPING
Oud 21-02-2016, 08:58
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Meer een cliffhanger.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 21-02-2016, 09:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
What do you know
Oud 21-02-2016, 14:14
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
http://vance.nl/hoe-college-tour-daa...l-tekort-deed/ Wat een lul, die Twan Huys.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 21-02-2016, 22:37
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
ik vond het zo in en in LIEF dat er mensen van hier op de boekpresentatie waren, echt. ZO LIEF. Gewoon door heel die pleurisstorm allemaal met treinen en bussen en metro's naar een theater ergens. Hulde lieve mensen

En dit is nuchter geschreven hoor. En nu ga ik slapen.
Oud 21-02-2016, 22:40
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gaaf hoor Ecnelis Gefeliciteerd met je mooie boek! En weltrusten!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 21-02-2016, 22:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zag een foto van je opskeer en je boek op Facebook
Oud 21-02-2016, 22:48
Bugsy
Bugsy is offline
Citaat:
Ja, snap ik, was vooral even een sneer naar Bugsy
Auhauw...
Oud 21-02-2016, 22:48
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ik zag een foto van je opskeer en je boek op Facebook
Hela bij wie zag je dat voorbij komen?
Oud 22-02-2016, 00:16
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Facebook heeft mijn account verwijderd omdat ik niet mijn echte naam heb gebruikt en dat mag nieeeeeet. Ik kan het wel terugdraaien, door ze een kopie te sturen van mijn ID kaart. Die ze na afloop niet vernietigen maar 'veilig bewaren'
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 22-02-2016, 00:19
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
ik vond het zo in en in LIEF dat er mensen van hier op de boekpresentatie waren, echt. ZO LIEF. Gewoon door heel die pleurisstorm allemaal met treinen en bussen en metro's naar een theater ergens. Hulde lieve mensen

En dit is nuchter geschreven hoor. En nu ga ik slapen.
<3
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 22-02-2016, 01:01
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Facebook heeft mijn account verwijderd omdat ik niet mijn echte naam heb gebruikt en dat mag nieeeeeet. Ik kan het wel terugdraaien, door ze een kopie te sturen van mijn ID kaart. Die ze na afloop niet vernietigen maar 'veilig bewaren'
Wtf fb, srsly? Heeft iemand je gerapporteerd dan ofzo?
Ik ken zoveel mensen die niet hun eigen naam gebruiken.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 22-02-2016, 01:02
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
ik vond het zo in en in LIEF dat er mensen van hier op de boekpresentatie waren, echt. ZO LIEF. Gewoon door heel die pleurisstorm allemaal met treinen en bussen en metro's naar een theater ergens. Hulde lieve mensen

En dit is nuchter geschreven hoor. En nu ga ik slapen.
Awww. <3
Ik vind het echt jammer dat ik moest werken.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 22-02-2016, 01:35
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Wtf fb, srsly? Heeft iemand je gerapporteerd dan ofzo?
Ik ken zoveel mensen die niet hun eigen naam gebruiken.
Er was een discussie over mongolen. Er was (ik geloof in Trouw) een artikel over een moeder van 2 mongolen die het jammer vond (ja echt) dat door die nieuwe NIPT test downers uit het straatbeeld verdwijnen. Ja echt superjammer als er minder mensen die hun levenlang afhankelijk zijn van zorg vroegtijdig kunnen worden geaborteerd
Ik had verontwaardigd gereageerd, krijg ik allemaal reacties dat ik alleen maar met commercieel oog hier naar keek en men kende zelf allemaal superleuke downies, hoe durfde ik ect.

Toen werd ineens mijn achtergrond (een plaatje van een vagijn in een raam, wat Dekaloog had gemaakt bij een artikel dat over mij ging) gerapporteerd, ik vermoed door een van die mensen die zo heftig op mij reageerde. Toen zei facebook 'de melding was onterecht, je mag blijven'. Maar de volgende ochtend was mn account toch verdwenen, waarschijnlijk dus nav die melding toen ze mijn hele profiel eventjes onder de loep namen.

TLDR; een of andere zure kut heeft me ws gerapporteerd uit ongenoegen omdat ik mongolen zie als een lastenpost, toen zag facebook dat ik nep was.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 22-02-2016, 01:50
df
Avatar van df
df is offline
Ik snap je wel hoor. Aan de andere kant heb ik de grootste lol met het trainen van een G-team. En zij met elkaar.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 22-02-2016, 03:08
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
TLDR; een of andere zure kut heeft me ws gerapporteerd uit ongenoegen omdat ik mongolen zie als een lastenpost, toen zag facebook dat ik nep was.
Shit man, dat is echt fucked up.
Dat is ook één van de redenen dat ik nooit reageer op publieke dingen, want de meeste mensen zijn debielen die niet normaal een discussie aan kunnen gaan. Ze gaan ofwel meteen schelden, of ze flikken dit soort shit.

Citaat:
Ik snap je wel hoor. Aan de andere kant heb ik de grootste lol met het trainen van een G-team. En zij met elkaar.
Ik snap ook wel dat het hele leuke mensen kunnen zijn en dat hun ouders van ze houden, maar niemand hoopt er toch op dat hun kind een downie wordt? En het lijkt me niet dat het na zo'n test verplicht is dat je je kind laat aborteren, dus die mensen moeten niet zo zeiken.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 22-02-2016, 06:33
Verwijderd
Citaat:
Er was een discussie over mongolen. Er was (ik geloof in Trouw) een artikel over een moeder van 2 mongolen die het jammer vond (ja echt) dat door die nieuwe NIPT test downers uit het straatbeeld verdwijnen. Ja echt superjammer als er minder mensen die hun levenlang afhankelijk zijn van zorg vroegtijdig kunnen worden geaborteerd
Ik had verontwaardigd gereageerd, krijg ik allemaal reacties dat ik alleen maar met commercieel oog hier naar keek en men kende zelf allemaal superleuke downies, hoe durfde ik ect.

Toen werd ineens mijn achtergrond (een plaatje van een vagijn in een raam, wat Dekaloog had gemaakt bij een artikel dat over mij ging) gerapporteerd, ik vermoed door een van die mensen die zo heftig op mij reageerde. Toen zei facebook 'de melding was onterecht, je mag blijven'. Maar de volgende ochtend was mn account toch verdwenen, waarschijnlijk dus nav die melding toen ze mijn hele profiel eventjes onder de loep namen.

TLDR; een of andere zure kut heeft me ws gerapporteerd uit ongenoegen omdat ik mongolen zie als een lastenpost, toen zag facebook dat ik nep was.
Tering, hoe zuur ben je dan. Wat zijn sommige mensen toch achterlijk.
Oud 22-02-2016, 06:43
Verwijderd
Het probleem met vroege ontdekking van Down is dat er zo veel variatie zit in zowel IQ als lichamelijke gezondheid. Met een beetje pech heb je een baby die dood gaat aan een hartaandoening. Of een kind nooit leert praten, agressief is. Degenen die je in het dagelijks leven tegen komt is de 20% die het best functioneert.
Ik denk dat als mensen beslissen een foetus met Down te voldragen, dat iets is dat zeker meespeelt.

Wat er door het hoofd gaat van iemand die graag wil dat meer mensen een gehandicapt kind krijgen omdat het zo leuk staat op straat, snap ik verder ook niet. Misschien behoefte aan lotgenoten oid.

Laatst gewijzigd op 22-02-2016 om 07:06.
Oud 22-02-2016, 08:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik snap ook wel heel goed dat mensen tegen selectie zijn op zo'n manier. Hitler probeerde ook een 'superras' te creëren, uiteraard wel op een andere manier, maar hij wilde ook geen gehandicapten in zijn samenleving. Ik vind het heel dubbel.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-02-2016, 08:31
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, eigenlijk moeten mensen die slecht kunnen zien ook geen brillen meer dragen. Vind ik zo dubbel.
Oud 22-02-2016, 08:38
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik snap niet zo goed waarom mensen zo geilen op hitler overal bij halen. Alsof hij de enige fucked up dictator was. En zijn erfelijkheidsonderzoeken zijn niet geheel onnuttig geweestt, dus hem bij deze discussie halen werkt wellicht averechts.
Oud 22-02-2016, 08:44
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Dat is precies wat Hitler gezegd zou hebben, fizzle.
Oud 22-02-2016, 08:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oud 22-02-2016, 08:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja wat veel mensen niet weten is dat hitler vloeiend Nederlands sprak en zich graag met scholieren onderhield.
Oud 22-02-2016, 08:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom mensen zo geilen op hitler overal bij halen. Alsof hij de enige fucked up dictator was. En zijn erfelijkheidsonderzoeken zijn niet geheel onnuttig geweest.
Ik zeg ook zeker niet dat we de medische wetenschap in de ban moeten doen, maar ik vind het zelf wel lastig om achter dit soort ontwikkelingen te staan. Misschien hangt dit samen met mijn religieuze opvoeding, waardoor het me tegenstaat om zelf in de schoenen van God te gaan staan en zelf wel even te bepalen wat voor kindje goed genoeg is voor jou.
Kunnen we over een x aantal jaar ook bestellen welke oogkleur of haarkleur een baby zou moeten krijgen, zodat de wetenschap dit kan beïnvloeden?

Onnodig lijden voorkomen lijkt me een goede zaak. Maar ik heb moeite met deze manier, waarbij het aborteren van een kindje niet alleen als optie maar vaak zelfs als advies gepresenteerd zal worden.

Het boek Brave New World laat een scenario zien waar verregaande ontwikkelingen op genetisch gebied de complete maatschappij veranderen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-02-2016, 08:53
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Op zich vind ik het sowieso alleen te adviseren een kind te krijgen als je de middelen en tijd en liefde hebt om ervoor te zorgen. Dat worden veel meer middelen en tijd en liefde die nodig zijn als dat kind zwaar gehandicapt is. Ik vind het helemaal niet gek om zo'n kind dan niet geboren te laten worden en in plaats daarvan te adopteren. Inderdaad om lijden te verminderen.

Voorbeeld: mijn achternicht heeft haar leven binnenshuis doorgebracht en als er visite was werd ze opgesloten in de kelder omdat de ouders zich schaamden en niet de energie en liefde konden bieden die ze eigenlijk nodig had. Hun zoon was gezond en is prima terechtgekomen. Dit waren natuurlijk de jaren 60, 70 maar ik vind het goed dat dat soort ouders zich niet gedwongen hoeven te voelen om op die manier hun kind te mishandelen.
Oud 22-02-2016, 08:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Op zich vind ik het sowieso alleen te adviseren een kind te krijgen als je de middelen en tijd en liefde hebt om ervoor te zorgen. Dat worden veel meer middelen en tijd en liefde die nodig zijn als dat kind zwaar gehandicapt is. Ik vind het helemaal niet gek om zo'n kind dan niet geboren te laten worden en in plaats daarvan te adopteren. Inderdaad om lijden te verminderen.
Sowieso kan elke vruchtbare idioot, iedereen die financieel en emotioneel niet voor zichzelf kan zorgen, een kind op deze aardbol zetten. Misschien wel een kansarm kind, een kind met laag IQ of andere beschadigingen, of een kind wat lijdt onder de armoede waarin de ouders het op de wereld hebben gezet, of mishandeld wordt omdat de ouders ongeschikt zijn.

Ja, we kunnen kinderen met down vroegtijdig opsporen en mogelijk de kans op leven ontnemen. Maar dagelijks worden er wel kansarme kinderen geboren, en dat vinden wij als maatschappij ook allemaal prima. Elke gek kan ouder worden, maar het ongeboren kind moet "perfect" zijn voor het ter wereld mag komen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-02-2016, 09:04
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind dat niet prima (zoals besproken) maar ik kan ook niet bedenken wat daaraan te doen zou zijn. Ja, educatie en een basisinkomen zodat er minder kansarme mensen zijn.
Oud 22-02-2016, 09:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Gelet op wat Sarah al gepost heeft over Down: je neemt dus op de koop toe dat 80% dood gaat en/of er verschrikkelijk aan toe is, Eline?
Oud 22-02-2016, 09:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gelet op wat Sarah al gepost heeft over Down: je neemt dus op de koop toe dat 80% dood gaat en/of er verschrikkelijk aan toe is, Eline?
Ik zou het heel moeilijk vinden om moeder te worden van een gehandicapt kindje, maar ik denk dat ik daar liever pas bij de geboorte achter zou komen, dan dat ik eerder al moet beslissen of ik het kindje toch een kans gun, of niet.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-02-2016, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Gelet op wat Sarah al gepost heeft over Down: je neemt dus op de koop toe dat 80% dood gaat en/of er verschrikkelijk aan toe is, Eline?
Ja, dit is dus precies het punt. Dat het je kwalijk wordt genomen/je erop wordt aangekeken als je niet voor abortus kiest. 'Zie hoe je kind eraan toe is! Daar heb jij voor gekozen! Al zijn lijden is jouw schuld!'

Ik ben het wel met Eline eens. Ik vind het aanmoedigen van abortus ('het lijkt me een goede zaak als er geen gehandicapte kinderen worden geboren!') heel kwalijk. Niet dat er geen situaties zijn waarbij abortus toegestaan zou zijn, maar het tot norm verheffen lijkt me niet de bedoeling.

En ja, misschien speelt daarin wel mee dat ik geloof dat het leven aan God toebehoort en niet aan ons.

Nou, ik zie de haat al tegemoet
Oud 22-02-2016, 09:26
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vind je voorbehoedsmiddelen ook een slechte zaak dan?
Oud 22-02-2016, 09:26
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja, dit is dus precies het punt. Dat het je kwalijk wordt genomen/je erop wordt aangekeken als je niet voor abortus kiest. 'Zie hoe je kind eraan toe is! Daar heb jij voor gekozen! Al zijn lijden is jouw schuld!'

Ik ben het wel met Eline eens. Ik vind het aanmoedigen van abortus ('het lijkt me een goede zaak als er geen gehandicapte kinderen worden geboren!') heel kwalijk. Niet dat er geen situaties zijn waarbij abortus toegestaan zou zijn, maar het tot norm verheffen lijkt me niet de bedoeling.
Naast je God-argument is je enige argument dus dat domme mensen het de ouders anders kwalijk nemen dat zij een kind met Down geboren hebben laten worden? Sterk om je daar zo aan te conformeren hoor...

Volgens mij roep jij normaal om het hardst dat je je niets moet aantrekken van wat andere mensen van je vinden...
Oud 22-02-2016, 09:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja, we kunnen kinderen met down vroegtijdig opsporen en mogelijk de kans op leven ontnemen. Maar dagelijks worden er wel kansarme kinderen geboren, en dat vinden wij als maatschappij ook allemaal prima. Elke gek kan ouder worden, maar het ongeboren kind moet "perfect" zijn voor het ter wereld mag komen.
We vinden dat niet prima. Ik snap de vergelijking ook niet: het gaat niet om abortus die verplicht is. Het is een keuze van de ouders/moeder, ongeacht de aard van de "kansarmheid".
Oud 22-02-2016, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Vind je voorbehoedsmiddelen ook een slechte zaak dan?
Nee net zoals ik homoseksualiteit geen slechte zaak vind, of vrouwen met een baan, of mensen die niet in God geloven.

Citaat:
Naast je God-argument is je enige argument dus dat domme mensen het de ouders anders kwalijk nemen dat zij een kind met Down geboren hebben laten worden? Sterk om je daar zo aan te conformeren hoor.
Gezien de hoeveelheid domme mensen en hun invloed op de wereld - ja.

Kinderen die nog niet geboren zijn bestaan ook, ze voelen, ze leven. Ik vind het idioot dat ze doodmaken als er iets niet aan klopt de norm is.

Daarbij hoef je niet in God te geloven om te geloven dat wij niet bij machte zijn om over leven en dood te beslissen.
Oud 22-02-2016, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij roep jij normaal om het hardst dat je je niets moet aantrekken van wat andere mensen van je vinden...
Dat is gewoon niet waar. Verder is dit natuurlijk geen argument, dus stop met akelig zijn.
Oud 22-02-2016, 09:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vind je voorbehoedsmiddelen ook een slechte zaak dan?
Abortus is een hoogstwaarschijnlijk levensvatbaar iets doden. Voorbehoedsmiddelen zijn een prima manier om dat te voorkomen. Die voorkomen bevruchting, die voorkomen dat er een levensvatbaar iets zal groeien. Voorkomen is beter dan "genezen". Niet uit elk eitje hoeft een kind geboren te worden (een menstruatie is ook niet verwerpelijk) maar als je dan toch een bevrucht eitje hebt en dat de kans op leven ontneemt, dat vind ik wel een stap verder gaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-02-2016, 09:42
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik geloof niet dat het pijnpunt zozeer is dat Downers uit het straatbeeld verdwijnen an sich, maar dat daardoor iemand met Down nog meer een paria wordt. Omdat het meer de norm wordt om te aborteren, en als je daar dan niet voor kiest, je daarop aangekeken wordt/jezelf moet verantwoorden.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 22-02-2016, 09:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Daarbij hoef je niet in God te geloven om te geloven dat wij niet bij machte zijn om over leven en dood te beslissen.
Als je überhaupt tegen abortus bent, want dat kan niet anders als je dit zo zegt, geeft dat wel een heel andere betekenis aan deze discussie.
Oud 22-02-2016, 09:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik snap dat punt echt niet: over 50 jaar zijn er bijv. mogelijk nauwelijks nog christenen over in dit land. En dan zou je volgens die redenering geen christen meer mogen zijn, omdat jij of je ouders of je kinderen daar dan op aan worden gekeken... Laten we lekker met z'n allen zo'n maatschappij bevorderen ja.
Oud 22-02-2016, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet dat het pijnpunt zozeer is dat Downers uit het straatbeeld verdwijnen an sich, maar dat daardoor iemand met Down nog meer een paria wordt. Omdat het meer de norm wordt om te aborteren, en als je daar dan niet voor kiest, je daarop aangekeken wordt/jezelf moet verantwoorden.
Ja, eens.

En wat ik nog wou zeggen - ik heb principieel wel moeite met abortus, maar ik kan me voorstellen dat je in een moeilijke situatie die keuze maakt. Ik denk niet dat wij over individuele gevallen een oordeel kunnen/mogen hebben. Maar als algemene ontwikkeling, dat abortus plegen de norm is, vind ik het moeilijk.
Oud 22-02-2016, 09:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat is gewoon niet waar. Verder is dit natuurlijk geen argument, dus stop met akelig zijn.
Nee, dat is niet akelig. Je bent gewoon hartstikke inconsequent, en het het is heel relevant voor de discussie om dat punt te maken.
Oud 22-02-2016, 09:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja, eens.

En wat ik nog wou zeggen - ik heb principieel wel moeite met abortus, maar ik kan me voorstellen dat je in een moeilijke situatie die keuze maakt. Ik denk niet dat wij over individuele gevallen een oordeel kunnen/mogen hebben. Maar als algemene ontwikkeling, dat abortus plegen de norm is, vind ik het moeilijk.
Hier sluit ik me bij aan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-02-2016, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is niet akelig. Je bent gewoon hartstikke inconsequent, en het het is heel relevant voor de discussie om dat punt te maken.
Hoe is het relevant? Als een veertienjarig meisje geen seks wil met 'r vriendje, of juist wel, maar ze is bang voor wat haar vrienden vinden, zou ik haar inderdaad adviseren niet al te veel naar die vrienden te luisteren. Wat heeft dat hiermee te maken?
Oud 22-02-2016, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat punt echt niet: over 50 jaar zijn er bijv. mogelijk nauwelijks nog christenen over in dit land. En dan zou je volgens die redenering geen christen meer mogen zijn, omdat jij of je ouders of je kinderen daar dan op aan worden gekeken... Laten we lekker met z'n allen zo'n maatschappij bevorderen ja.
Nee, als je die parallel zou doortrekken zou je het als christen niet zo goed doen als je niet minstens 2 kinderen opvoedt tot goede christengelovigen, zodat de christenpopulatie een beetje op peil blijft.

En het gaat mij (voor die moeder ligt het wellicht anders, maar ik kan me voorstellen dat die vooral uit angst voor haar kinderen denkt) niet alleen om die kinderen die erop worden aangekeken dat ze een chromosoompje te veel hebben. Er zijn zoveel zeldzame syndromen. Het gaat er vooral om dat mensen bij een heel moeilijke, persoonlijke keuze veroordeeld worden op de keuze die ze maken. Daar waren we net een beetje vanaf.
Oud 22-02-2016, 10:10
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoe is het relevant? Als een veertienjarig meisje geen seks wil met 'r vriendje, of juist wel, maar ze is bang voor wat haar vrienden vinden, zou ik haar inderdaad adviseren niet al te veel naar die vrienden te luisteren. Wat heeft dat hiermee te maken?
Jij maakt het punt dat ouders zich in de toekomst moeten verantwoorden voor hun keuze een kind met Down geboren te laten worden. Dat gebruik je als argument tegen. Ik zeg: nee, mensen hoeven zich daar niet voor te verantwoorden.

Je kunt tig reëele voorbeelden bedenken van waar ouders zich mogelijk in de toekomst (meer) voor zouden moeten verantwoorden. Een christelijke opvoeding is zo'n voorbeeld. Moet christelijke opvoeding dan gestopt worden? Nee, moeten ouders zelf weten. Moeten mensen hun kinderen christelijk blijven opvoeden omdat andere ouders zich anders moeten verantwoorden? Nee, ik mag hopen dat ouders dat ook zelf mogen weten.
Voor een "norm" wat betreft Down geldt hetzelfde.

Laatst gewijzigd op 22-02-2016 om 10:20.
Oud 22-02-2016, 10:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee, als je die parallel zou doortrekken zou je het als christen niet zo goed doen als je niet minstens 2 kinderen opvoedt tot goede christengelovigen, zodat de christenpopulatie een beetje op peil blijft.
Dit weerspreekt mijn post op geen enkele manier.

Citaat:
Het gaat er vooral om dat mensen bij een heel moeilijke, persoonlijke keuze veroordeeld worden op de keuze die ze maken. Daar waren we net een beetje vanaf.
Daar waren we vanaf en jij wil er weer naartoe, lijkt het wel. Waarom denk je meteen dat tegen abortus zijn de enige oplossing is voor het probleem dat je schetst? [Even aangenomen dat het iets is waarvan ouders zich wat zouden moeten aantrekken.]
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.