Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 18:16
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
Hallo.

Ik ga waarschijnlijk van havo naar vmbo t omdat ik het afgelopen school jaar meer tijd aan mijn sociale leven heb besteed.
Nu zit ik op een openbaar lyceum, en ga naar een christelijke school omdat de openbare vmbo vestiging een tuig school is, veel allochtonen die denken dat die school hun territorium is. Nu had ik het erover met mijn ouders dat als ik mijn vbmo diploma heb dat ik dan nog havo wil gaan doen op het openbare lyceum, maar mijn moeder was hier tegen, zij zelf zit in het openbaar onderwijs en vond dat ik niet telkens moest gaan wisselen van school en dat ze me op die school ook niet meer terug zouden willen als ik klaar was met vmbo t. Mij is op school door een oud coördinator uit gelegd dat dit geen probleem zou zijn. Ik vertelde dit aan mijn moeder maar zij was nog steeds tegen. Mijn vader ziet overigens het probleem niet, ik ook niet. Nu vraag ik me af, of er nog meer kinderen zijn die in het zelfde pakket zitten als ik. En wat jullie hebben gedaan.

Alvast bedankt,
Groeten Nick
__________________
ajacied 4-life
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2005, 18:18
Verwijderd
Na 3 keer lezen begreep ik het nog niet.


Gewoon naar een school gaan en slagen lijkt me de beste oplossing.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:38
PV
PV is offline
-> School & Studie
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:45
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Het gaat er toch niet om wat anderen zullen zeggen of denken, het gaat om je opleiding. Het is dan toch je recht om te kiezen waarvan jij denkt dat dat het beste is?? Ga gewoon lekker switchen joh!!
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 29-06-2005 @ 19:18 :
Na 3 keer lezen begreep ik het nog niet.


Gewoon naar een school gaan en slagen lijkt me de beste oplossing.
Hij is gewoon niet zeker of hij na het vmbo terug havo kan gaan doen want zijn moeder is er tegen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:01
Rodion
Rodion is offline
Ik wil je niet ontmoedigen, maar op elke vmbo, christelijk of niet, zit relatief veel tuig. Als ik jou was (ik weet niet of het mogelijk is) zou ik havo proberen te doen op die christelijke school. Hoe dan ook: ik wens je succes met je keuze.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:05
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
Het is niet bepaald mijn keuze, maar als het mogelijk is om vmbo t/h (mavo/havo) over te doen op die Chr. school dan doe ik dat, en dan wou ik als ik dus dan wel naar havo zou kunnen gewoon weer terug willen gaan naar mijn oude school, en hier is mijn moeder dus ook helemaal tegen, zij zegt zo van: als je naar die Chr. school gaat dan blijf je daarop en dan ga je ook naar het Chr. lyceum en niet naar de openbare waar je vandaan komt.
__________________
ajacied 4-life
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:10
Verwijderd
Waarom zou je voor de havo per se weer terug willen naar je oude school?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2005 @ 20:10 :
Waarom zou je voor de havo per se weer terug willen naar je oude school?
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 29-06-2005 @ 20:24 :
Waarom niet?
Ik bedoel niet dat het niet mag, ik vraag me alleen af waarom hij dat zou willen. Lijkt me niet zo'n heel vreemde vraag, toch?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:36
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
omdat, daar erg aardige leraren zijn, een groot deel van al men vrienden loopt daar en ik (klinkt mischien raar) voel me daar op men gemak en je bent er ook nog is bekent dus je loopt geen half uur te zoeken naar een lokaal
__________________
ajacied 4-life
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
nick roozeboom schreef op 29-06-2005 @ 21:36 :
omdat, daar erg aardige leraren zijn, een groot deel van al men vrienden loopt daar en ik (klinkt mischien raar) voel me daar op men gemak en je bent er ook nog is bekent dus je loopt geen half uur te zoeken naar een lokaal
Denk je niet dat iig dat laatste na een jaar ook zo is op die andere school?

En die vrienden, zitten die over een jaar nog steeds daar op school?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:45
jaguarXtype
jaguarXtype is offline
Op die nieuwe school krijg je ook weer vrienden (hoop ik voor je) en daar zullen ook wel aardige leraren zijn, hoef je niet opnieuw weer vrienden te maken!! ik vind je moe nog zo gek nog niet
__________________
women are more dangerous than an m16
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:57
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
of je nou op een christelijke of openbare school zit, overal zitten er van die misbaksels. door zoiets moet je je echt niet ontmoedigen.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 21:31
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Zijn er niet meer scholen in de buurt waar je naar toe kan?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 07:10
11568
11568 is offline
Toen ik bleef zitten op het vwo ben ik van school afgegaan, had een jaar ontzettend lopen kutten en ik wilde en nieuwe start maken enzo. Ben naar een andere school gegaan, kende daar niemand enzo maar ik wist wel dat ie goed bekend stond. Daar jaartje havo gedaan, weer geen hol uitgevoerd en toen ook naar idd vmbo-tl. Daar ben ik dit jaar voor geslaagd.
Tja, van school wisselen is 'eng' maar ach, je leert daar zo weer nieuwe mensen kennen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 08:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
11568 schreef op 02-07-2005 @ 08:10 :
Toen ik bleef zitten op het vwo ben ik van school afgegaan, had een jaar ontzettend lopen kutten en ik wilde en nieuwe start maken enzo. Ben naar een andere school gegaan, kende daar niemand enzo maar ik wist wel dat ie goed bekend stond. Daar jaartje havo gedaan, weer geen hol uitgevoerd en toen ook naar idd vmbo-tl. Daar ben ik dit jaar voor geslaagd.
Tja, van school wisselen is 'eng' maar ach, je leert daar zo weer nieuwe mensen kennen.
Hoe kun je je opleidingsniveau verpesten zeg..

Maar ik ben het met de mensen eens die zeggen dat jij straks van die nieuwe school ook wel weet waar je heen moet, je daar nieuwe vrienden maakt en die vrienden van je oude school zijn waarschijnlijk al (bijna) van school af als je daar weer komt. Ik ben het wel met je moeder eens. Je gaat toch niet ieder jaar naar een andere school, overdreven gezegd?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 09:23
Verwijderd
Hoi!

Ik ben begonnen op gymnasium, en na 4 jaar kloten geeindigd op atheneum, ik heb dus nog geluk gehad. Ik ben van een cathegoriaal gymnasium, naar een fabriek gegaan, en geloof me: ik wil niks anders dan terug naar mn oude school. Ik heb wel nieuwe vrienden enzo.. Maar de sfeer is anders. Ik kan je begrijpen dat je terug wil.

Maar ik denk niet dat het slim is. Je moet wel heeeeel erg goed kunnen lullen wil je terugkomen op je oude school. Ik neem aan dat die oud-coordinator, leraar is op je oude school? Forget it. Dit is niet aan de coordinator. Hij kan wel zeggen dat HIJ het niet erg vindt, maar hij is niet de enige die daarover beslist. Voordat jij op die vmbo-school zit, zijn er al tig telefoontjes van de ene school naar de andere gegaan. "Hoe zijn zn cijfers, hoe is die in de klas, doetie zn best wel", etc etc etc.

Met andere woorden: de mensen die zeggen dat het kan, zijn meestal niet de mensen die er over beslissen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2005, 10:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lilith schreef op 02-07-2005 @ 10:23 :
Ik kan je begrijpen dat je terug wil.
Ze is nog niet eens van school veranderd, dus ze weet nog niet wat dr te wachten staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wisselen van school, iemand ervaring?
Laaal
26 05-10-2018 13:52
Algemene schoolzaken Wisselen van school tijdens je examen jaar
Appelsap09
1 12-09-2016 19:20
Wegwijzen & Voorstellen Wisselen van school
Faisal22
4 25-07-2016 20:48
Algemene schoolzaken Van school veranderen?
Meau
1 09-12-2015 16:19
Algemene schoolzaken Van school wisselen in 5 vwo
Vesta
3 26-07-2013 02:21
Algemene schoolzaken in de zomervakantie school wisselen??
mariamx
10 12-08-2010 08:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.