Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2008, 21:49
Verwijderd
Binnenkort gaat de Albert Heijn waar ik werk verbouwen en nu moest ik van mijn baas een beschikbaarheidsrooster invullen.

Nu is het zo dat ik dus nog een andere baan heb (23u p/w) en nog 1 dag naar school ga (8u p/w). Vrijdag is mijn vaste werkdag bij de AH (9u p/w). Ik heb het dus aardig druk.
Nu kan ik dus 2 dagen niet werken ivm mijn andere baan (waar ik ook de opleiding voor volg) en mijn baas zegt dat ie me verplicht om bij AH te komen werken omdat ie me niet kan missen (uitruimen van de winkel en personeelsdag). Ik heb dus gezegd dat ik niet kan omdat ik op mijn andere werk geen vrij kon krijgen (is ook echt zo, had 't wel aangevraagd). Hij is het er uiteraard niet mee eens en 'gaat het overleggen'. Dat ik 2 weken later wél extra kan werken (notabene in mijn vakantie), zegt ie niks over.

Ik vind hem op het moment één van de grootste eikels in mijn omgeving.
Dit kan hij niet zo maar maken toch, me te verplichten om te komen werken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2008, 21:52
Verwijderd
Als je hebt afgesproken dat je alleen op vrijdag werkt, kan hij je natuurlijk niet opeens verplichten ook op andere dagen te komen werken.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 21:53
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
(Dit staat ook in het AH-topic, dus eigenlijk crossposting, maar ik heb er toestemming voor gegeven.)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 23:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat hij je niet kan missen is zijn falende management, en niet jouw probleem. Hij kan je niet verplichten te komen, tenzij dat expliciet in je contract is opgenomen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 06:31
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Vrijdag is je "vaste" werkdag omdat je 'toevallig' al tijden alleen op vrijdag wordt ingeroosterd? Want volgens mij heb je gewoon een 0-urencontract of een oproepcontract? En dan kan hij je uberhaupt niet verplichten om te komen werken
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Vrijdag is je "vaste" werkdag omdat je 'toevallig' al tijden alleen op vrijdag wordt ingeroosterd? Want volgens mij heb je gewoon een 0-urencontract of een oproepcontract? En dan kan hij je uberhaupt niet verplichten om te komen werken
Ik heb een contract van 9 uur per week, en ik werk op vrijdag omdat dat zo met mijn vorige manager afgesproken is omdat ik de andere dagen nodig heb voor school en m'n andere werk.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Dat hij je niet kan missen is zijn falende management, en niet jouw probleem. Hij kan je niet verplichten te komen, tenzij dat expliciet in je contract is opgenomen.
Het is zo dat hij wil dat iedere medewerker van onze AH komt opdraven (+/- 130) omdat hij buiten die 130 nog 50 medewerkers van andere AH's moet laten komen werken omdat het anders niet rond komt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 12:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is zo dat hij wil dat iedere medewerker van onze AH komt opdraven (+/- 130) omdat hij buiten die 130 nog 50 medewerkers van andere AH's moet laten komen werken omdat het anders niet rond komt.
Als het echt een grote klus is zou hij in dat geval een voorstel moeten doen dat het de moeite waard maakt. Spelen op een vermeende verplichting die niet eens bestaat is een zeer negatieve benadering.

Als je inderdaad een nul-uren contract hebt, moet je de variant daarvan hebben met opkomstverplichting (en dus vergoeding voor standby staan) én moet die dag vallen in de tijd dat je normaal gesproken standby hoort te staan, want anders kan hij het je niet verplichten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Als het echt een grote klus is zou hij in dat geval een voorstel moeten doen dat het de moeite waard maakt. Spelen op een vermeende verplichting die niet eens bestaat is een zeer negatieve benadering.

Als je inderdaad een nul-uren contract hebt, moet je de variant daarvan hebben met opkomstverplichting (en dus vergoeding voor standby staan) én moet die dag vallen in de tijd dat je normaal gesproken standby hoort te staan, want anders kan hij het je niet verplichten.
Hij zet er tegenover dat iedere medewerker die extra werkt, die uren uitbetaald krijgt ipv tijd-voor-tijd uren.

Maar ik heb een contract van 36 uur per periode (4wkn) dus ik zit gebakken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Hij zet er tegenover dat iedere medewerker die extra werkt, die uren uitbetaald krijgt ipv tijd-voor-tijd uren.

Maar ik heb een contract van 36 uur per periode (4wkn) dus ik zit gebakken.
Maakt niet uit, feit blijft dat jij geen enkele verplichting hebt om extra te werken, dus die manager kan je niks maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.