Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2011, 09:46
Verwijderd
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen KCV & CKV , bij mij op school heb k er geen uitleg over gehad .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2011, 10:29
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klassie...turele_vorming
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 14:42
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
- Misschien het aantal lessen, zo zit het bij ons op school:
Ik heb (had) zelf KCV, dat kregen we maar een half jaartje in de vierde, maar we moeten er soms nog wel een verslag schrijven, ook al hebben we geen les meer. CKV krijg je in de vierde het hele jaar, en in de vijfde een half jaar. Wel krijg je als je Latijn of Grieks volgt (en dus KCV hebt), meer lessen in die talen dan wanneer je Frans of Duits gehad zou hebben.

-CKV kost heel veel tijd (hoor ik van anderen, heel veel scripties schrijven, wel eens evenementen bezoeken. Met KCV gaan we ongeveer 1-2 keer per jaar op excusie en daar schrijf je dan een verslag over. Toen we les hadden kregen we ook wel eens een schoolexamen over de geleerde stof, ging idd allemaal over klassieke architectuur en beeldhouwkunst.

-CKV vind ik echt heeeel erg nutteloos klinken. Je leert er niets, echt niets nieuws. Het grootste deel van de tijd maken ze filmpjes of kleibeeldjes, doen ze een presentatie, of schrijven ze scripties over hun levensverhaal etc.

Het zijn dus voornamelijk de onderwerpen, zoals ook in het linkje van Jon stond. KCV vond ik wel aardig interessant, maar ik heb nog nooit iemand iets positiefs over CKV horen zeggen. Maar ik heb sowieso niets met culturele vakken als drama en beeldende vorming dus misschien is dat wel waarom het me helemaal niets lijkt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 16:51
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nou ik vond CKV op zich heel leuk. Je moet per jaar naar X culturele activiteiten en daar een verslag over schrijven. Verder leer je tijdens de lessen niet zo heel veel, vond ik. Beetje pretles altijd waarin je films gaat kijken en dan op bepaalde dingen uit een kijkwijzer gaat letten of een dingen als een mythe kiezen, daarbij een presentatie maken en op een manier uitwerken. We hadden ook een paar keer per jaar workshops op school op het gebied van dans/theater. Je moest in twee jaar in totaal ook naar drie workshops geloof ik en daar hielpen ze je mee doordat je ze op school kon doen. In mijn optiek is het wel aardig als je van culturele dingen houdt en expressievakken omdat je ook naar voorstellingen etc. moet (dat doe je meestal al vrijwillig en nu heeft het nog nut ook). Je leert er niets tot weinig. KCV heb ik echt helemaal niets mee.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 21:02
Verwijderd
Ik vind ckv ook niet vervelend, maar wij hebben dan idd de bioscoop opdracht enzo en in de les is het ook leuk, we hebben al een collage en een filmposter gemaakt en nu moeten we een orginele folder maken over een zelfgekozen onderwerp
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 17:41
ronalddegeus
ronalddegeus is offline
de overeenkomst is dat het beide tijdverspilling is. Een bioscoop verslag schrijven, een onbestaand product verzinnen, wat een bullshit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.