Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2002, 21:44
zonnetje86
Avatar van zonnetje86
zonnetje86 is offline
The text says: A woman so loved that from one lyre there came more lament than from all lamenting women; that a whole world of lament arose in which all nature reappeared: forest and valley, road and village, field and stream and animal; and that around this lament world, even as around the other earth, a sun revolved and a silent star-filled heaven, with its own disfigured stars -- so greatly was she loved.
__________________
leeftijd is maar een getal, niets meer, dat heeft dus geen enkel belang vind ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2002, 12:30
marcella2411
HIeronder volgt de vertaling, je moet zelf even kijken naar de woorden die er onder staan, welke verteling je het mooiste vind passen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Maar ik kon niet alles letterlijk vertalen (ik wist niet of dat de bedoeling was) maar ik heb het redelijk vrij vertaalt en ik hoop dat je het stukje nu snapt. Je moet wel even naar de spelling kijken bij de vertaling, want daar ben ik niet zo goed in. Laat even weten of je er wat aan hebt, en kun je misschien zeggen waar het stukje uit komt? Dankje, veel sux-6 verder!

De tekst zegt: Een vrouw zo gelieft dat van een keer stoppen met dichten een geweeklaag nog groter dan alle jammerende/treurende vrouwen ontstond; dat een hele wereld van geweeklaag oprees in welke alle natuur opnieuw verschijnt: bos en vallei/dal, weg en dorp, veld en stroom/riviertje en dier; alle rond deze treurende wereld, even as (ik weet niet hoe je dat zegt in het Nederlans) rond de andere aarde, een zon er omheen draaiend en een stille met sterren gevulde hemel, met zijn eigen misvormde sterren --- zo gelieft was ze.

Lyre = lier = de ~ aan de wilgen hangen = ophouden met dichten
Lament = ww (be)treuren/jammeren/lamenteren
Lament = znw = geweeklaag, gejammer
Re- = weer, her-, terug, opnieuw
Difigure = misvormen, bederven, ontsieren

KizZ mArceLlA!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie middelbare verminderd contacten?
Verwijderd
72 27-10-2007 17:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen zin in het engels
loesjeke
9 15-05-2005 11:28
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels vertalen
anoniem888
35 24-11-2004 11:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels vertaling
NoEnglish:(
9 13-05-2003 16:52
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen vertalen naar engels plzzzzzzz :s
azitoga
5 27-02-2003 11:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen vertaling engelse tekst
fib
3 03-02-2003 15:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.