Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2006, 19:26
eellss
eellss is offline
Hallo!
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk Biologie studeren in Amsterdam, en ondanks dat ik al uren op internet heb gezocht naar verschillen tussen de UvA en de VU, ben ik er nog niet uit wat nou grote verschillen zijn. Wie weet dit wel?

Als je biologie studeert aan VU of UvA: waarom heb je voor deze universiteit gekozen?

Dankjewel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2006, 20:27
Verwijderd
Kan je niet een dagje meelopen op de VU en de UvA? Dan merk je in iedergeval het verschil in sfeer.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 10:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
VU is kleinschaliger en wat betreft organisatie beter. Daarentegen zijn er geloof ik weinig mogelijkheden wat betreft vrije ruimte.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 15:21
Experiment
Experiment is offline
Ik heb vaak horen zeggen dat de sfeer best verschilt en ook de instelling van de studenten. Echte Amsterdammers schijnen praktisch altijd naar de UvA te gaan; de sfeer zou er ook gezelliger zijn en meer van mensen die ook van de studententijd genieten, op de VU juist meer schools. Bijna iedereen komt van buiten Amsterdam en gaat na de colleges weer naar huis om te leren. Mja dat is natuurlijk maar een algemeen beeld
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 21:02
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Experiment schreef op 09-04-2006 @ 16:21 :
Ik heb vaak horen zeggen dat de sfeer best verschilt en ook de instelling van de studenten. Echte Amsterdammers schijnen praktisch altijd naar de UvA te gaan; de sfeer zou er ook gezelliger zijn en meer van mensen die ook van de studententijd genieten, op de VU juist meer schools.
hmmzz ik heb juist het tegenovergestelde gehoord haha maarjah ik zou dus ook zeggen: neem even een kijke daar en veil je eigen oordeel
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 07:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Experiment schreef op 09-04-2006 @ 16:21 :
Ik heb vaak horen zeggen dat de sfeer best verschilt en ook de instelling van de studenten. Echte Amsterdammers schijnen praktisch altijd naar de UvA te gaan; de sfeer zou er ook gezelliger zijn en meer van mensen die ook van de studententijd genieten, op de VU juist meer schools. Bijna iedereen komt van buiten Amsterdam en gaat na de colleges weer naar huis om te leren. Mja dat is natuurlijk maar een algemeen beeld
Wat het verschil is, is dat de UvA midden in het centrum zit. De studieresultaten schijnen daar een stuk lager te zijn omdat de meeste studenten meer in kroegjes zitten dan dat ze op school zijn. De VU zit wat verder van het centrum en daar zullen ze minder snel in de kroegen belanden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 10:37
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-04-2006 @ 08:24 :
Wat het verschil is, is dat de UvA midden in het centrum zit. De studieresultaten schijnen daar een stuk lager te zijn omdat de meeste studenten meer in kroegjes zitten dan dat ze op school zijn. De VU zit wat verder van het centrum en daar zullen ze minder snel in de kroegen belanden.
Maar goed, dat heeft meer met de instelling van studenten te maken dan met de locatie. Als je naar de kroeg wil, doe je dat toch wel. Dus misschien inderdaad meer 'serieuze' studenten op de VU.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 08:55
zeno
zeno is offline
Ik studeer biologie in Leiden, da's erg leuk. Je kan na je eerste jaar je eigen vakken kiezen en er zijn heel veel verschillende richtingen.
Als je wil kan je dan altijd nog je Master in Amsterdam doen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 11:38
fractuur
fractuur is offline
Wat een stereotyperingen toch weer. Niet dat ik ervaringen heb (mocht ik mogen beginnen op de VU volgend jaar hebben ze er iig weer een student bij die wél actief is in het studentenleven) maar iets minder zwart-wit mag ook wel.

Verschillen in studieresultaten zou ook in verschil van kwaliteit van onderwijs kunnen liggen (van vrienden heb ik gehoord dat de organisatie op de UvA ronduit bagger is) ipv de locatie..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 13:02
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-04-2006 @ 08:24 :
Wat het verschil is, is dat de UvA midden in het centrum zit.
kleine correctie. Ik studeer biomedische wetenschappen aan de UvA en wij zitten op dezelfde faculteit als de biologie studenten (we hebben zelfs 3/4 van het jaar samen les gehad)

En die faculteit zit NIET in het centrum, integendeel Het is een afgelegen rothoek haha. Heel slechte verbinding ook. Naast de zeeburgertunnel (je kan het vanaf de snelweg zien)

Wat de organisatie betreft... idd, die is beroerd
Mn 1e tentamen dit jaar is afgeschaft omdat de vent met de sleutels van de tentamenzalen het niet wist. Stonden we een uur lang te koukleumen voor de zaal. En in maart zijn bijna al onze colleges niet doorgegaan ivm stommiteiten met de zaalreserveringen (werden we halverwege eruit gegooid, of we kwamen er geeneens in)

Maar het tentamen ging wel door

haha, lekkere reclame maak ik weer Maar het is wel leuk hoor. Ik was ook op zowel VU en UvA gaan kijken en vond de UvA toch leuker.... maar dat verschilt per persoon heel erg. Zou gwn zelf gaan kijken

Laatst gewijzigd op 02-06-2006 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 17:53
sdekivit
sdekivit is offline
biologie en biomedische wetenschappen in Utrecht zijn beter dan in A'dam

--> goed geregeld, ruime keuze in de cursussen van hoge kwaliteit en uitstekende (onderzoeks)mogelijkheden binnen de UU.

--> vanwege het systeem ook zeer gemakkelijk om cursussen buiten je faculteit te volgen (zoals een cursus in rechten/farmacie/scheikunde of spaans ofzo)

Laatst gewijzigd op 02-06-2006 om 17:56.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 09:48
JNR
JNR is offline
In utrecht moet je alleen wel loten voor BMW. Jammer want mn eerste keus blijft toch wel geneeskunde. Ben nu gewoon erg aan het twijfellen tussen VU en UVA. Voor mijn gevoel is het op de VU medischer maar lijkt de UVA mij gezelliger. Weet iemand toevallig wat het duidelijke verschil is tussen de twee?!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 22:49
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
geen flauw idee. Maar hoe medisch wil je het hebben? *heeft nu inleiding in de geneeskunde*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Biomedische wetenschappen of Kunstmatige Intelligentie?
D.DROGBA
7 14-05-2013 16:00
Algemene schoolzaken VMBO-TL naar HAVO = HELP!
Sjonsjaak
34 19-08-2011 18:06
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #133
rare kwast
498 17-08-2008 22:28
Studeren Loting studie?
Anatolis
5 03-07-2007 23:05
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
autodropje
140 05-10-2005 10:52
Studeren psychologie studeren
forumfreakie
29 01-11-2004 16:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.