Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2006, 13:53
Verwijderd
ik zit nu in vwo5, met een havo diploma al op zak.
nu is het zo dat ik de middelbare echt immens zat ben, en het echt niet zoek om nog een jaar dit te doen, helemaal omdat al m'n vrienden dan van school zijn.
maar, ik weet ook dat je met vwo veel meer kan.

wat zouden jullie doen ? met een hbo opleiding beginnen, of het vwo afmaken ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2006, 14:03
Verwijderd
VWO afmaken natuurlijk, je bent er na je havo aan begonnen dus moet je het ook afmaken.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 14:11
Verwijderd
Weet je al wat voor vervolgopleiding je wil gaan doen? Zo nee: vwo afmaken, dan heb je nog wat tijd om na te denken. Zo ja, en het is een hbo opleiding: hbo gaan doen. Zo ja en het is een wo opleiding: vwo afmaken. Zo ja en het is een opleiding die op zowel wo als hbo niveau kan: vwo afmaken.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 14:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Één jaartje is toch nog wel vol te houden? Dat is niet zo lang meer en zou ik zeker afmaken!
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 15:49
Estar
Estar is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-05-2006 @ 15:03 :
VWO afmaken natuurlijk, je bent er na je havo aan begonnen dus moet je het ook afmaken.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 16:11
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Ik ben het met de rest eens VWO kan altijd nog handig zijn als je later gaat solliciteren of toch nog een keer een WO studie wil gaan oppakken... en met een beetje goede wil hoef je niet buiten de groep te vallen lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 16:12
Verwijderd
Ik zou alleen al vwo afmaken omdat je anders voor niks een jaar 5 vwo hebt gedaan Het is 1 jaartje door de zure appel, en je hebt er de rest van je leven 'plezier' van
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Yeti-Boy schreef op 05-05-2006 @ 17:11 :
Ik ben het met de rest eens VWO kan altijd nog handig zijn als je later gaat solliciteren of toch nog een keer een WO studie wil gaan oppakken... en met een beetje goede wil hoef je niet buiten de groep te vallen lijkt mij.
ja, ik zit heel erg te twijfelen, bij de enige hbo studie die ik leuk vind ben ik vorig jaar uitgeloot. en op de uni heb je wel interessante opleidingen.
ik neig nu toch meer naar het afmaken ja.

&ik val ook niet buiten de groep ofzo ;p het is gewoon dat ik -ik heb een klas overgeslagen- altijd bij oudere mensen in de klas zat, en nu bij jonge mensen zit die redelijk saai zijn en nooit iets doen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 17:43
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 05-05-2006 @ 18:33 :
ja, ik zit heel erg te twijfelen, bij de enige hbo studie die ik leuk vind ben ik vorig jaar uitgeloot. en op de uni heb je wel interessante opleidingen.
ik neig nu toch meer naar het afmaken ja.

&ik val ook niet buiten de groep ofzo ;p het is gewoon dat ik -ik heb een klas overgeslagen- altijd bij oudere mensen in de klas zat, en nu bij jonge mensen zit die redelijk saai zijn en nooit iets doen.
Waarom probeer je niet als nog ingeloot te worden bij die Hbo die je leuk lijkt, weer uitgeloot dan ga je gewoon door?
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 17:59
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-05-2006 @ 15:03 :
VWO afmaken natuurlijk, je bent er na je havo aan begonnen dus moet je het ook afmaken.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 18:42
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 05-05-2006 @ 18:33 :
ja, ik zit heel erg te twijfelen, bij de enige hbo studie die ik leuk vind ben ik vorig jaar uitgeloot. en op de uni heb je wel interessante opleidingen.
ik neig nu toch meer naar het afmaken ja.

&ik val ook niet buiten de groep ofzo ;p het is gewoon dat ik -ik heb een klas overgeslagen- altijd bij oudere mensen in de klas zat, en nu bij jonge mensen zit die redelijk saai zijn en nooit iets doen.
Wat ik over mijzelf en vrienden kan zeggen is dat ik pas dit jaar (6V) beetje actief ben gaan uitgaan enzo... Daarnaast is met 17 6V beginnen toch niet zo oud?... Voor welke opleiding ben je uitgeloot btw?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 18:50
Verwijderd
nee, qua leeftijd zit ik nu wel goed ofzo, maar het is wel even wennen als je altijd al met oudere mensen omgaat.

ik ben trouwens uitgeloot voor journalistiek
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 19:41
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Het is minder leuk om naar school te gaan als je geen leuke mensen (meer) om je heen hebt, maar het gaat uiteindelijk om een diploma, je bent niet voor niks met vwo begonnen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 00:44
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Miracle schreef op 05-05-2006 @ 15:19 :
Één jaartje is toch nog wel vol te houden? Dat is niet zo lang meer en zou ik zeker afmaken!
^ ^ en het is immers je examenjaar, gaat helemaal snel voorbij. Neem het maar van mij aan, ik sta ervan te kijken dat ik over 2 weken examens heb
__________________
cogito ergo sum
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 00:45
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Yeti-Boy schreef op 05-05-2006 @ 19:42 :
Wat ik over mijzelf en vrienden kan zeggen is dat ik pas dit jaar (6V) beetje actief ben gaan uitgaan enzo... Daarnaast is met 17 6V beginnen toch niet zo oud?... Voor welke opleiding ben je uitgeloot btw?
Dat is super jong joh, ik ben 20 als ik mijn vwo haal (heb ik wel mijn vmbo, havo en vwo )
__________________
cogito ergo sum
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 19:54
Brack
Brack is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-05-2006 @ 15:03 :
VWO afmaken natuurlijk, je bent er na je havo aan begonnen dus moet je het ook afmaken.
Bovendien is 6 vwo een heel chill jaar, op het profielwerkstuk na dan. Je fietst er zo doorheen, weinig lesuren etc.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 22:51
LB06
LB06 is offline
Ik ben het eens met de rest. Dat al je vrienden van school zijn is een beetje een non-argument, omdat je in het hoger onderwijs ook met voor het overgrote deel volslagen vreemden in een collegezaal of klas komt te zitten.

Alleen als je er nu zo slecht voor staat dat je alle zeilen bij moet zetten in 6v, zou ik ervoor kiezen om HBO te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 10:52
Crimson
Crimson is offline
Ik ga volgend jaar ook naar 6vwo (wel keertje blijven zitten) en het lijkt me echt een relaxed jaartje hoor. Kan me voorstellen dat je na klas 5 geen puf meer hebt, tis gewoon een zwaar jaar met al die examens en po's.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-06-2006, 18:44
joehoe19
Avatar van joehoe19
joehoe19 is offline
ik kan je zeggen dat ik vwo5 egt het ergste jaar vond. vwo6 is een stuk beter uit te houden
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 18:49
Verwijderd
bedankt allemaal voor de reacties !
tegendraads als ik ben ga ik volgend jaar toch naar het hbo. ben aangenomen op de studie die ik al jaren wil doen dus ja.
dit topic kan gesloten worden
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:21
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ben je van plan om naar de universiteit te gaan? Zo ja, daar zijn ze niet altijd even blij met hbo-instromers.
Maar goed, veel succes met je opleiding.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:51
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 11-06-2006 @ 20:21 :
Ben je van plan om naar de universiteit te gaan? Zo ja, daar zijn ze niet altijd even blij met hbo-instromers.
weet ik nog niet, misschien dat ik na journalistiek nog nederlands oid op de universiteit wil studeren. wel vaker gehoord dat ze daar niet altijd even blij mee zijn maargoed, het duurt nog even^^
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 20:59
T-i-n-e-z
Avatar van T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
gewoon HBO doen en daarna je master op de uni halen.
__________________
Hier spreekt het kind in mezelf... simpel en echt niets te verbergen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 22:48
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 11-06-2006 @ 19:49 :
bedankt allemaal voor de reacties !
tegendraads als ik ben ga ik volgend jaar toch naar het hbo. ben aangenomen op de studie die ik al jaren wil doen dus ja.
dit topic kan gesloten worden
Congrats!! Veel plezier volgend jaar dan! En wat ik begreep kun je met HBO bachelor zelfs een Master volgens op universiteiten (kheb nooit begrepen hoe dat precies zit en komt) maar dat komt voor jouw wel mooi uit dan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ervaringsdeskundigen gezocht!
Miracle
104 24-03-2019 18:08
Algemene schoolzaken Vier CCVX vwo6 certificaten in 3 maand studie
appelflapje55
3 22-04-2013 21:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weer een onderwijs pleidooi
Kitten
129 02-03-2009 11:19
Studeren Personeel en Arbeid / Personeelswetenschappen
Marloeske
17 27-01-2005 19:34
Algemene schoolzaken Geen toga voor hbo-doorstromers
Charlottetje
86 22-03-2004 17:54
Algemene schoolzaken Toelating naar HBO?
Tha White Eagle
10 25-10-2002 18:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.