Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Wat vinden jullie van homo's lesbi's of bi's?
Hartstikke Normaal 164 77.73%
Niks tegen ze, maar wil ze ook niet kennen 22 10.43%
't is gewoon een ziekte! 25 11.85%
Aantal stemmers: 211. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2008, 20:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
het doel is aanpassing, voortzetting. zonder mutaties zouden we niet bestaan, zonder mutaties zou het leven niet eens mogelijk zijn.
overigens ben ik van mening dat er een hogere essentie achter al het leven zit, we stammen immers allemaal (al het organisch leven) van dezelfde bron (oersoep idee) af.
we zijn in principe ontelbaar manifestaties van hetzelfde (organische) wezen, ik geloof er dan ook in dat we in verbinding met elkaar staan op een manier die we nog niet kunnen zien/verklaren met de huidige gefabriceerde middelen.

een wezen van honger, met een drang naar oneindigheid/onsterfelijkheid..

maarja geloof jij vooral jouw theorie en ik de mijne, we hebben beide niet genoeg argumentatie/bewijs voor absolutie. en jouw theorie is niet aannemelijker als je er subjectief naar kijkt.

het verschil is vrij simpel, ik geloof in een collectief achtig idee achter onze oorsprong, een gedeelde link, hetzelfde wezen in verschillende vormen.
jij gelooft in een natuur die totaal willekeurig is? verschillende wezens met verschillende oorsprongen? geen link/verband? een wezen/wezens die willekeurig werken, geen natuurlijke basisprogrammatie? geen honger, lust, drang? gewoon willekeur? een toevallig overleven van chaotische creaties?

ooit van de snaartheorie gehoord? (string theory?)


hoe dat kan.. een vertwiste geest (in maatschappelijk opzicht). een product van de tijd. ik zie zoveel conflict in het bestaan, een kringloop van conflict.. het uitsterven van de soort, het einde van de cyclus.
zoals boeddhisten het mooi stellen, het einde van de kringloop des levens.

enfin de informatie komt gewoon uit mezelf, waar moet het anders vandaan komen? (tuurlijk in het verleden heb ik artikelen gelezen, discovery gekeken, rpg games gespeeld, films/series gekeken, naar mensen geluisterd, naar mensen gekeken, observaties gedaan, geanalyseerd, andere dingen ervaren, en ik doe natuurlijk de studie toegepaste psychologie.)
en ik filter bij al die verzamelde kennis en ervaringen alle duidelijk foutieve dingen eruit en de meest aannemelijke dingen voeg ik toe aan the bigger picture.
Mutaties hebben in principe geen doel. Mutaties ontstaan gewoon, want zoals Uice al zegt, er zit geen bewustzijn achter mutaties. Ik zou je wel wat meer inlezen in wetenschappelijke artikelen/boeken over evolutie en dergelijken wil je echt duidelijk kunnen overbrengen wat je nou echt vindt.

Maar echt, hier kan jarenlang over gediscussieerd worden. Deze discussie hoort echter niet op seksualiteit thuis, dus ik ben blij dat dit topic vol is. Wat mij betreft wordt er geen nieuwe geopend.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De functie van mutaties
Inanis
21 19-11-2008 01:41
Seksualiteit Homo, Bi ???
GiovsGio
331 04-05-2007 18:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bibliotheek leent behalve boeken ook homo's, zigeuners en islamieten uit.
Hydrogen
95 14-09-2005 19:22
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat vinden jullie van Homoseksualiteit in het algemeen?
February
8 28-10-2004 18:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 15:01
Seksualiteit Houding tegenover homo's
JurG
54 14-02-2002 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.