Oud 03-02-2005, 17:06
pino123
pino123 is offline
kan iemand mij uitleggen wat dit betekent of waar dit voor staat?
Mijn ned-docent gebruikt dit altijd en ik begrijp deze uitdrukking (?) niet echt?

N.B. en nee, niet vragen aan hem, want dan zegt hij zoek dat maar zelf uit. Op zo'n niveau mag je toch wel verwachten dat je dát wel weet.
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 17:46
engeltje
engeltje is offline
een broodje aap is volgens mij een verhaal/gebeurtenis die niet waar is, maar waar wel van gedacht wordt dat dat zo is. Die gaan dan de rondte doen en iedereen vertelt het alsof het bij iemand is gebeurd die zij vaag kennen.
kijk anders even op www.broodjeaap.nl
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
broodje aap - onzin,

broodje aap verhaal - een onzin(nig) verhaal.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:24
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Urban Legend in het engels, misschien ken je dat, of kun je daar op zoeken..
Bijvoorbeeld het verhaal van mensen die ontvoerd worden, in een bad met ijs wakker worden en dan een nier missen.
Dat is een bekende broodje aap.
Inderdaad verhalen die hardnekkig de ronde doen, iedereen kent wel een vriend van een vriend van een vriend die het écht heeft meegemaakt, maar het is gewoon onzin.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 15:47
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Citaat:
Konijn schreef op 03-02-2005 @ 21:24 :
Urban Legend in het engels, misschien ken je dat, of kun je daar op zoeken..
het zijn stadssagen in het nederlands, de naam 'broodje aap' komt van een zeker boek "broodje aap"

vb de suikerspin, of dat met die haak...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:31
pino123
pino123 is offline
merci
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:44
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Of de 'smiley'.

Een bende allochtone jongeren houden 's-nachts meisjes aan en geven ze de keuze: groepsverkrachting of een engelenlach.
Het naïeve meisje kiest natuurlijk voor het laatste, waarna de bendeleden vervolgens met een mes vanaf haar mond tot haar oren een insnede maken. Als klap op de vuurpijl geven ze haar dan een ontiegelijke stomp in 'r maag zodat ze d'r eigen mond oblaast en uitscheurt tot aan 'r oren toe en zo dus een smiley heeft

Dit verhaal komt elk jaar weer terug, en vele mensen blijven er maar bang voor. Ik geloof dat een jaar of 2 geleden het nog in het Utrechts Nieuwsblad had gestaan dat het een NEP-verhaal was. Mensen werden doodsbang
__________________
What? Don't stop here, this is bat country!!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 23:51
PV
PV is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 06-02-2005 @ 23:44 :
Of de 'smiley'.

Dit verhaal komt elk jaar weer terug, en vele mensen blijven er maar bang voor. Ik geloof dat een jaar of 2 geleden het nog in het Utrechts Nieuwsblad had gestaan dat het een NEP-verhaal was. Mensen werden doodsbang
Zo gek vind ik dat laatste niet.. als je iets zo uitgebreid beschrijft, is er vast wel iemand te vinden die het echt uit wil voeren. Dan is het geen broodje aap meer, maar niemand zal je geloven.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 00:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 06-02-2005 @ 23:44 :
Of de 'smiley'.

Een bende allochtone jongeren houden 's-nachts meisjes aan en geven ze de keuze: groepsverkrachting of een engelenlach.
Het naïeve meisje kiest natuurlijk voor het laatste, waarna de bendeleden vervolgens met een mes vanaf haar mond tot haar oren een insnede maken. Als klap op de vuurpijl geven ze haar dan een ontiegelijke stomp in 'r maag zodat ze d'r eigen mond oblaast en uitscheurt tot aan 'r oren toe en zo dus een smiley heeft

Dit verhaal komt elk jaar weer terug, en vele mensen blijven er maar bang voor. Ik geloof dat een jaar of 2 geleden het nog in het Utrechts Nieuwsblad had gestaan dat het een NEP-verhaal was. Mensen werden doodsbang
bekend verhaal ja. Maar ik heb hem altijd geleerd dat de snede bij de keel werd gezet. Dus van de ene kant van de hals naar de andere kant. Die stomp in de maag werd dan achterwege gelaten; die versie ken ik niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 09:38
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-02-2005 @ 01:04 :
bekend verhaal ja. Maar ik heb hem altijd geleerd dat de snede bij de keel werd gezet. Dus van de ene kant van de hals naar de andere kant. Die stomp in de maag werd dan achterwege gelaten; die versie ken ik niet.
Ik ken weer een iets andere versie, maar zoals al gezegd, het verhaal komt vaak, in meerdere vormen, en in meerdere landen elke keer terug.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 09:40
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Liesjeuh schreef op 04-02-2005 @ 16:47 :
het zijn stadssagen in het nederlands, de naam 'broodje aap' komt van een zeker boek "broodje aap"

vb de suikerspin, of dat met die haak...
Maar het zijn dezelfde dingen, je kunt ze gelijk stellen aan elkaar.
Stadssagen is hetzelfde als Broodje Aap.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 11:51
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
PV schreef op 07-02-2005 @ 00:51 :
Zo gek vind ik dat laatste niet.. als je iets zo uitgebreid beschrijft, is er vast wel iemand te vinden die het echt uit wil voeren. Dan is het geen broodje aap meer, maar niemand zal je geloven.
Ja, precies. Er is altijd wel een gek die denkt: Cool!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Broodje Aap
Martinnnn
3 29-09-2016 13:26
Levensbeschouwing & Filosofie Broncode uitvinding van de eeuw..
Orion2003
116 26-11-2004 17:15
De Kantine Wat is het mooiste broodje aap verhaal dat je kent...?
sjoeltie
60 18-09-2004 23:35
De Kantine Broodje aap !
professor2
63 29-03-2004 16:55
Beleidszaken broodje aap forum
musc
8 24-04-2003 20:55
Verhalen & Gedichten Broodje aap
Evil creature
14 16-02-2003 22:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.