Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2009, 19:52
patricia353
patricia353 is offline
hoi,

ik had een vraagje?
ik moet een bedrag bedenken voor een weekend oppassen.
ik ben 18 jaar en moet dan oppassen op een kind van 1 en van 4.

hoeveel zouden jullie vragen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2009, 16:42
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Moet je de hele dag oppassen? Zowel overdag als 's avonds?
Een bedrag tussen de 4,50 en 6,00 euro per uur overdag is redelijk. Als de kinderen dan op bed liggen, is het begrijpelijk dat je minder krijgt. Een redelijk bedrag is dan de helft van wat je overdag krijgt.
Moet je overdag ook nog andere klusjes doen, zoals het huis schoonmaken? Dan kun je wel iets meer vragen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 18:22
Skater13
Skater13 is offline
Als je 24 uur moet oppassen 2 dagen lang.. hmm 200 euro lijkt me redelijk
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 15:45
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
100 euro per dag voor oppassen...doe normaal!

Denk dat je met een bedrag tussen de 50 en de 75 euro(voor het weekend) met gratis eten/fris/chips/bier etc beter uitkomt.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 18:42
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
...met gratis ... bier...
Foei. Je gaat toch geen alcohol nuttigen als je de verantwoordelijkheid van 2 kinderen op je neemt?

Ik ben ook wel eens 'kinderoppas' (leiding bij scouting) en dan nuttigen we dus echt geen druppel alcohol. Ook niet tijdens kampen, waarvan ik er net weer eentje achter de rug heb. Je moet echt zorgen dat je altijd nuchter bent, ook al liggen de kinderen al lang op bed. Als er echt wat gebeurt, bijvoorbeeld een kind wat van de trap valt als het naar het toilet moet, en je handelt (uit paniekreactie) niet geheel juist dan wil je echt niet achteraf de discussie of dat door komt door de alcohol die je hebt gedronken of niet. Om het nog maar even niet over je eigen nachtrust na zo'n gebeurtenis te hebben...

Terug ontopic:

Wat je aan vergoeding kunt vragen lijkt me nogal afhankelijk van een aantal factoren.
- Hoe lang is 'een weekend'. Dat kan zijn van vrijdagmiddag tot zondagavond, maar ook van zaterdagochtend tot zondagmiddag. Dat scheelt zo even 24 uur...
- Moet je ook 's nachts oppassen? Dus 24 uur per dag?
- Wordt er ook van je verwacht dat je schoonmaakt/wast/strijkt als de kinderen op bed liggen, of kun je dan rustig op de bank een filmpje gaan liggen kijken met de babyfoon naast je?

Het genoemde bedrag van 4,50 - 6,00 euro lijkt me inderdaad wel een redelijke vergoeding voor de uren dat de kinderen wakker zijn of dat je eventueel met huishoudelijke klusjes bezig bent. Gezien de vele uren dat je achter elkaar bezig bent zou een bedrag richting de €4,50 realistischer zijn dan €6,00. In één keer heel lang achter elkaar oppassen is immers minder 'gedoe' dan dat je bijvoorbeeld elke avond 2 uurtjes moet oppassen. Als je vaker voor hetzelfde gezin een heel weekend moet oppassen dan mag je van mij wel weer wat meer vragen, omdat ook je sociale leven er onder lijdt. Je kan immers niet uitgaan of sporten ofzo in een weekend dat je moet oppassen.
Voor de eventuele aanwezigheid 's avonds en 's nachts zou ik iets van 20 euro per nacht vragen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 21:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg een aantal jaar geleden, toen ik een jaar of 16-17 was en op twee kinderen van vijf en acht paste 3,80 per uur. Na twaalven het dubbele en altijd naar boven afgerond op een leuk bedrag. Ik mocht gaan slapen als ik wilde als het laat werd en dan gewoon blijven slapen tot de volgende dag of ze wilden me ook 's nachts thuis blijven. Ik hoefde niets in het huishouden te doen maar waste wel altijd af enzo, zij regelden ook eten voor me en alles was prima geregeld Kreeg dan vaak 25 euro voor een avond + nacht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 23:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ga even uit van vrijdag 18.00 uur tot zondag 18.00 uur ofzo.

Vrijdag: 18.00 tot 19.00 echt werk, daarna in bed.
Zaterdag: 7 tot 19.00 echt werk, daarna in bed.
Zondag: 7 tot 18.00 echt werk, daarna ouders thuis.

25 uur werk dus.
De rest van de uren meer een soort aanwezigheidsplicht waarbij je letterlijk ligt te slapen.

Je krijgt er al kost en inwoning voor terug voor die 3 dagen.
Dan zou ik 75 a 100 euro wel redelijk vinden voor het hele weekend.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 06:48
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Citaat:
:Voor de eventuele aanwezigheid 's avonds en 's nachts zou ik iets van 20 euro per nacht vragen.
Het is idd wel redelijk om een vast bedrag voor 's nachts af te spreken. Het is wel redelijk dat je dan ook wat krijgt. Dat is nog eens echt slapend rijk worden
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 18:12
patricia353
patricia353 is offline
bedankt voor jullie reacties

even voor de duidelijkheid.
ik drink helemaal geen alcohol en zeker niet als er kinderen bij zijn.

ik ben er nog steeds niet uit maar heb nog een maandje bedenk tijd.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 18:19
patricia353
patricia353 is offline
ook even voor de duidelijkheid.

ze gaan vrijdag rond 3 uur weg.
het jongetje van 4 is meestal tot 20.00 of later nog wakker. ik ben daar gewoon 3 dagen in huis dus ook de nacht erbij. ik heb al een goede band met de kinderen.
normaal krijg ik 3.50 per uur is het dan redelijk als ik 115 euro vraag??
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 19:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat vind ik érg veel geld. Ik kreeg meestal iets van 25 euro per dag ('s nachts ben je er wel maar kan je voor het overgrote deel natuurlijk gewoon slapen dus vind ik het niet redelijk als je dan ook je uurtarief van overdag rekent). Dan paste ik op op twee kinderen, een van vijf en een van zeven, jongste ging om half acht naar bed, oudste om acht uur (soms ook wel wat later) en dan waste ik ook af en hing de was op etc (maar dat was vrijwillig). Normaal kreeg ik 3,80 per uur.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 21:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Vrijdag 15 tot 21: 3,50 = 21
Vrijdagnacht 21 tot 07: 1 = 10
Zaterdag7 tot 21: 3,50 = 49
Zaterdagnacht 21 tot 07: 1 = 10
Zondag 7 tot 18: 3,50 = 39,5

Totaal: 129,50, als je 115 vraagt vind ik dat voor een weekend een heel normaal bedrag (misschien nog wat laag maar ok, maar ja ik heb nooit opgepast).
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 12:10
Verwijderd
Ik vind 115 euro ook heel redelijk klinken, natuurlijk lig je 's nachts gewoon te slapen enzo, maar je bent wel gewoon een heel weekend daar, dus mag je daar best voor betaald worden vind ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Dubstep
Mr. Jerriël
46 15-05-2013 08:37
Werk, Geld & Recht oppas
amiie
2 12-06-2009 10:58
De Kantine Un Long Dimanche de Fiansaai #606
Chick Rock
500 17-05-2009 12:57
Werk, Geld & Recht oppassen, hoeveel per uur vragen?
Verwijderd
59 04-12-2005 13:16
Werk, Geld & Recht Vakantiewerk
MJM
56 16-06-2005 13:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.