Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 18:53
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Sinds vorige week heb ik een kamer in Groningen en nu moet ik dus voor mezelf zorgen. Ik ben heel blij met mijn kamer, maar het valt me wel tegen hoe snel het geld op gaat ('waar is mijn geld? Ik had gisteren toch nog gepind?') en vooral aan eten en drinken ben je best veel geld kwijt.

Hoeveel geven jullie per week/maand uit aan eten?
En neem je veel mee uit de kast thuis bij je ouders als je een weekend thuis geweest bent?
En koop je veel boodschappen bij goedkope supermarkten zoals de Aldi of Lidl, ed, of koop je ook veel bij duurdere supermarkten zoals bijv. Albert Heijn of Konmar, ed?
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2003, 23:01
Tóney
Tóney is offline
Zijn geloof ik al aardig wat topics over geweest, ff searchen dus.

Maargoed: ik woon in een studentenhuis met 6 anderen, ik kook dus 1 keer in de week, meestal voor 3 à 4 euro pp, incl. toetje.
Boodschappen voor het avond eten doen we meestal bij de Edah of de Super de Boer.
Voor mezelf haal ik daar ook vaak spullen, maar ook veel bij de Aldi, zoals ham, kaas, melk, eieren, dat soort spul.
Meestal komt dat gewone eten en drinken voor ontbijt, middag eten en tussendoor op zo'n 10 euro per week.
Dan is er natuurlijk nog bier dat je thuis drinkt en in de stad, af en toe snacken ergens, ergens anders lunchen of wat dan ook. Dat is denk ik ook zo'n 10 à 15 euro per week.

Het zijn maar schattingen, ik heb mn uitgaven nooit precies bijgehouden.
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 06:36
Verwijderd
Ik denk dat we (= mijn vriend, ik en de katten ) ongeveer €60,- per week kwijt zijn. We doen bijna altijd boodschappen bij de Nettomarkt, das net zo iets als de Aldi of de Lidl, maar dan in een normale vorm gegoten (bovendien is het een mega-grote supermarkt, ze hebben echt heel erg veel). Heel soms gaan we naar de AH voor de dingen die de Nettomarkt niet heeft (AH heeft meer vleesvervangers, suikervrij zelfgeperstsap, babyliga's, enz.). We nemen niks mee bij onze ouders als we thuis zijn geweest.

@Tóney: Je kookt dus één dag voor 18 à 24 euro voor je huisgenoten. Zij koken dan ook allemaal één dag voor iedereen ofzo? En dan heb je 10 euro 'eigen' eten (is weinig, vind ik btw). En dan nog 10 à 15 euro 'snacks' ed. Das dus totaal ook ongeveer 38 t/m 49 euro... (Even om het voor mezelf op een rijtje te zetten. ) Dan vallen mijn vriend, katten en ik nog best mee.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 07:54
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
net als toney koken mijn 3 huisgenoten en ik allemaal wel eens, meestal voor 2 tot 5 euro pp, daar hebben we wel eetlijsten voor omdat niet altijd iedereen mee eet, en daar zetten we dan ook dingen als wcpapier en afwasmiddel ed op (maar daar gaat het hier niet over)
meestal kook ik 2 tot 4 keer per week, dus dat is al zo'n 20-40 euro (maar ik kook goedkoop ) en ben ik aan verdere boodschappen... hmm.. gokje... 20 euro kwijt
(ik eet trouwens eigenlijk bijna altijd thuis, en neem boterhammetjes mee naar school. dat scheelt ook wel oh en ik neem niks mee als ik bij mijn ouders ben geweest. ja soms een
paar boterhammen zodat ik maandag kan ontbijten.. )
conclusie: ook ik ben tussen de 40 en 60 euro per week kwijt aan eten (maar kom daardoor dus wel 'in de plus' op de eetlijst)
we doen trouwens altijd boodschappen bij de jumbo.
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 10:03
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Kosten per maand

Kamer = € 300,-
Eten = € 180,-
School = € 110,-
Boeken = € 80,-
Cadeaus = € 25,-
Overige = inkt, papier, pennen, huishoudelijke dingen = € 50,-

En sommige mensen willen ook nog wel is uit, kleren kopen, op vakantie, nemen een relatie.

Uigaan = € 80,-
Kleren = € 40,-
Vakantie = 100,-
Relatie = de rest

Je kan wel uitrekenen, wat er per maand binnen moet komen.

€ 700,- heb je meestal minimaal wel nodig, hang van je kamer af.
En dan mag het misschien lijken dat je per maand minder kwijt bent, maar als je het over een jaar uitrekent, schrik je toch.

Ow ja dit en dat nog gekocht.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 11:43
Hagel
Hagel is offline
euro of 60/70 per week ( met zijn tweeen)
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:11
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Inderdaad 60 of 70 euro per week, afhankelijk van hoe gezond we eten.
Geld gaat inderdaad hard, ja .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
Geen idee wat we met z'n 2en kwijt zijn... Ik denk nog geen 40 euro in de week als we in het weekend naar ouders gaan. Alles in principe bij de lidl halen, behalve vleesvervangers (en die niet te veel eten).
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:19
>>Subtiel<<
Avatar van >>Subtiel<<
>>Subtiel<< is offline
euhm, zo'n 30 euro per week...ex de broodjes uit de kantine
__________________
*a positive anything is better than a negative nothing*
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 00:55
Tóney
Tóney is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-09-2003 @ 07:36:
@Tóney: Je kookt dus één dag voor 18 à 24 euro voor je huisgenoten. Zij koken dan ook allemaal één dag voor iedereen ofzo? En dan heb je 10 euro 'eigen' eten (is weinig, vind ik btw). En dan nog 10 à 15 euro 'snacks' ed. Das dus totaal ook ongeveer 38 t/m 49 euro... (Even om het voor mezelf op een rijtje te zetten. ) Dan vallen mijn vriend, katten en ik nog best mee.
Tsja, kweet t ook niet precies, t zijn maar schattingen.
Bij ons thuis is het t streven om 1 keer in de week te koken. Dit doe je voor de huisgenoten die meeëten (duh), en komt meestal neer op 3 à 4 euro pp.
Dingen als brood, wc-papier, koffie, internet, krant en andere algemene dingen koop je gewoon als het uitkomt, en je zet dan op een lijst dat jij dat gekocht hebt voor zoveel euro.
Die lijst en de kooklijst wordt gecombineerd, waar dan een saldo uitkomt, positief of negatief. Als je positief staat hoef je bijvoorbeeld een tijdje geen algemene aankopen te doen, sta je negatief kan je bijvoorbeeld een keer extra koken of internet of de krant betalen.
Die €10 euro eigen eten voor thuis is wel reëel, ik eet bijna nooit tussen de middag thuis, en snacken thuis ook bijna nooit.
Dat andere bedrag, die 10 à 15 euro zal dan wel wat meer zijn. Ik lunch vaak op de universiteit, en koop daar ook wat dingen voor tussendoor (supermarktje op de campus).
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 09:22
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik kook meestal voor zo'n 2 euro p.p, vaak zelfs wat minder.. Ik eet 4x mee op m'n kamer, dat komt op 8 euro avondeten. Maar aangezien er meestal wel een avond iets anders bij zit (pizza, patat, mac), kom ik op zo'n 12 euro denk ik aan avondeten per week...

Dan nog drinken: Dubbelfris / Fristi / Milk & Fruit (koopt m'n ma nog wel eens voor me ), maar dat komt op zo'n 5 euro per week (ik drink niet superveel, maar m'n vriend drinkt er ook van..)

Ontbijt: Ik ontbijt met yoghurt / vla: 1,09 per pak, 2 pakken per week: 2,20 per week..

Dan nog brood voor in m'n vriezer voor als ik tussen de middag op m'n kamer ben: halfje per 2 weken (?) > 40 cent per week..
Beleg: 1 euro per week (minder zelfs denk ik)

Dan nog een zak chips ofzoiets, of een zak kitkat; nog een euro..

Dus zó'n €25 per week..

Ohja, ik koop m'n boodschappen bij de Sanders.. Ik weet niet waarmee dat te vergelijken is, maar ze hebben vooral het PERFEKT merk, mar ook gewoon alle andere merken zo'n beetje...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 12:54
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik woon dan wel niet op kamers maar samen met m'n vriend.
Toch grappig als je bedenkt dat wij gemiddeld zo'n €.13,= per dag aan boodschappen uitgeven + elke dag kopje koffie in de Hema
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 08:59
Iwein
Iwein is offline
nu nog in tijdelijke kamer,... dus avondeten nu of noodles of cupasoup of op studentenvereniging (3 euro)

probeer met 3 euro voor avondeten en dan 2,50 voor overdag rond te komen zo ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 09:05
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 22-09-2003 @ 11:03:
Kosten per maand

Kamer = € 300,-
Eten = € 180,-
School = € 110,-
Boeken = € 80,-
Cadeaus = € 25,-
Overige = inkt, papier, pennen, huishoudelijke dingen = € 50,-

En sommige mensen willen ook nog wel is uit, kleren kopen, op vakantie, nemen een relatie.

Uigaan = € 80,-
Kleren = € 40,-
Vakantie = 100,-
Relatie = de rest

Je kan wel uitrekenen, wat er per maand binnen moet komen.

€ 700,- heb je meestal minimaal wel nodig, hang van je kamer af.
En dan mag het misschien lijken dat je per maand minder kwijt bent, maar als je het over een jaar uitrekent, schrik je toch.

Ow ja dit en dat nog gekocht.
En dan hebben sommigem mensen nog een vast telefoonaansluiting, een mobiel en moeten ze hun nominale ziekenfondsverzekering nog betalen.

Samen ook weer goed voor 70 tot 100 euri.

[iamcj]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.