Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2003, 19:08
Verwijderd
hallo allemaal, voor degenen die toch niets te doen hebben en graag advies geven schrijf ik dit even - en het is wel fijn om het even van mezelf af te schrijven.

ik werk al 3 jaar in een boekenwinkel, en doe daar praktisch alles, van boeken bestellen tot de de afwas. afgelopen zaterdag - ik werk dan altijd alleen met 1 zaterdaghulp erbij - stond er opeens een meisje voor mijn neus. ik moest haar inwerken, ik zal haar voor het gemak even N. noemen. ze was op zich wel aardig en vroeg gelijk of ik gisteravond ook op het terras van café R. zat. ik zei dat dat klopte, ze had me gezien en wist schijnbaar al dat ik haar de volgende dag in zou werken. dus ik begon haar in te werken en na een tijdje begon ze over een roddel die over mij gaat. haar vriend had die roddel over mij verteld en gezegd dat hij het wel geloofde. zelf geloofde ze er niks van zei ze.

ik ben in mijn woonplaats iemand waar over heel erg geroddeld werd, dat is nu een tijdje voorbij. dit vind ik heel vervelend en die roddels kloppen ook echt allemaal niet, ze gaan meestal over de meest idiote dingen, dus ik had het wel raar gevonden als ze het wél had geloofd. ik kan wel met die roddels leven, maar het is natuurlijk niet echt leuk en heel unfair.

ik vroeg vervolgens wie haar vriend was. dat was ene D. ik had nog nooit van hem gehoord. ze vertelde dat een andere vriend van haar, C., dezelfde roddel over mij vertelde. ik zei dat ik dat jammer vond. ze benadrukte dat ze haar vriend geweldig vond en dat hij het vast niet zo bedoelde. ik zei tegen haar, dat als we elkaar de volgende avond zouden treffen in café r., ik me wel eens voor zou stellen aan haar vriend, misschien lost dat wat op. (want, heb ik niet het goed recht, om als iemand die ik niet ken over me roddelt, hem daarop aan te spreken?)