Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2004, 20:32
Verwijderd
Is hier iemand die belegt? Ik zit er aan te denken om te gaan beleggen met een 500,- die ik over heb (klein beginnen). Waar beleggen jullie bij? (Ik wil niet in een fonds). Postbank/Rabobank en waarom?

Goes15
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 23:37
Verwijderd
Als ik jou was zou ik toch denken aan een fonds. Ander krijg je namelijk met relatief hoge transactiekosten te maken (meestal heb je namelijk een bepaald bedrag+ een percentage) wat je wel kan doen is een indexfonds bijvoorbeeld iets als parq.nl volgt precies de aex. Zo heb je er wel meer....
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:30
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
koop aandelen getronics !
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:47
Wawl
Wawl is offline
Nee, dat is mij te risicovol.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 16:45
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Hmm dergelijke bedragen kun je t veiligst in beleggingsfondsen stoppen....anders krijg je relatief hoge kosten....al snel iets van 10-15 euro en natuurlijk ook weer bij verkoop...dus je moet al iets van 20-30 euro verdienen op je aandelen voor je aan winst kunt gaan denken (nog even afgezien van t bewaarloon dat je per jaar betaald (ABNAMRO heeft minimum bedrag van 10 euro geloof ik, weet t van anderen zo niet, maar dat kun je uitzoeken)

Als je nu ns gaat rekenen...stel je koopt 10 aandelen van 50 euro. Dan moet je 20 euro verdienen voor de kosten, dus 2 euro per aandeel (en dat is dus 4%)...Daarna wil je ook nog n leuk rendement halen, dat hoger is dan sparen...dat komt er nog bij...dus voor je echt van winst kunt spreken ten opzicht van sparen moet je al n flinke koersstijging hebben....t is niet onmogelijk, maar of t waarschijnlijk is....

Obligaties hebben de kosten ongeveer gelijk met aandelen dacht ik...de belegging is wel zekerder en de koers is niet eg beweeglijk over t algemeen...superwinsten zijn er niet echt te halen, maar je kunt t wel uitrekenen.....

Bij een beleggingsfonds zijn de kosten vaak lager...1 of 0.5% van t ingelegde bedrag.....dus dan hebben we t over 5 euro in jouw geval... Stel dat je 10 deelnemingen koopt van zo'n fonds dan hebben we t dus over 5/10=0.5 euro per aandeel...dat is een waarschijnlijker scenario......

Als je veel ervaring hebt, dan zouden opties nog n mogelijkheid zijn, maar dat zal je bank niet snel toelaten, dan moet je eerst aantonen dat je verstand hebt van beleggen enzo....

Bovendien zijn beleggingfondsen veiliger omdat t geld over meerdere bedrijven/sectoren is gespreid, dus als t ene bedrijf slecht gaat dan wordt t misschien gecompenseerd door een ander...dit werkt trouwens ook andersom, zodat grote winsten niet waarschijnlijk...maar leuk geld is er wel mee te verdienen als er in de wereld geen idiote dingen gebeuren....
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 18:14
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik zou het niet doen, veel te veel risico. Óf koop staatsobligaties, maar dat levert ook al niks op. Ik zou gewoon even kijken op welke internetrekening de rente het hoogst is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 08:29
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als je die 500 kwijt wilt, moet je gaan beleggen.
Spaarrekening is een goede optie.

En misschien is dit wat voor je. Zoveel rendement zal je op de beurs niet halen.

http://www.groensparen.nl/producten/...eplanmaand.htm
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 10-01-2004 @ 09:29:

http://www.groensparen.nl/producten/...eplanmaand.htm
dit zijn de grootste malifide praktijken van het moment!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:28
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 10-01-2004 @ 17:32:
dit zijn de grootste malifide praktijken van het moment!
Vertel, ik heb niets negatiefs kunnen vinden.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 22:08
Nuck
Nuck is offline
Ik heb wel aandelen, maar ik weet niet waarin

M'n ouders regelen dat.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 22:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
M'n broer en m'n vader beleggen in zo'n beleggingsfonds.
Ze zijn volgens mij inmiddels de helft van het inlegbedrag kwijt.
Zo goed bleek het dus niet te zijn.

Verder weet ik er het fijne niet van. Ben er niet in geïnteresseerd.
Maar die beleggingsfondsen zijn dus niet altijd zo rooskleurig als dat ze doen voorkomen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 09-01-2004 @ 16:47:
Nee, dat is mij te risicovol.
Risicovol... argh, omfg Riskant

Je zegt toch ook niet irritatievol?

Maar vooruit, ontopic, ik beleg niet. Ik heb wel betere dingen met mijn geld te doen dan een beetje gokken op effecten die met zo'n laag bedrag maar zeer weinig rendement zullen opleveren.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 08:35
Verwijderd
Over dat beleggen in hout, het klopt dat dit voor het meerendeel gewoon oplichters zijn.

Er was een tijdje geleden een uitzending van Netwerk over verschillende bedrijven die in duurzaam hout investeerde, en het bleek dat geen van die bedrijven zijn verwachtingen waar kon maken. Volgens mij zat dit bedrijf er niet bij maar toch.

Bedenk: als iets te goed is om waar te zijn dan is het ook te goed om waar te zijn
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:26
Puta
Avatar van Puta
Puta is offline
ik beleg in kpn redelijk stabiel en kans om te groeien
__________________
Soy una Puta Te Quieres Acostar Conmigo?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 11-01-2004 @ 09:35:
Over dat beleggen in hout, het klopt dat dit voor het meerendeel gewoon oplichters zijn.

Er was een tijdje geleden een uitzending van Netwerk over verschillende bedrijven die in duurzaam hout investeerde, en het bleek dat geen van die bedrijven zijn verwachtingen waar kon maken. Volgens mij zat dit bedrijf er niet bij maar toch.

Bedenk: als iets te goed is om waar te zijn dan is het ook te goed om waar te zijn
Er zijn meerdere van die houtdebâcles geweest, maar ik geloof dat degene waar jij het over hebt niet echt een kwestie van oplichting was. Het ging geloof ik om een project van hardhoutbomen die hier geplant zouden worden, maar die bleken achteraf helemaal niet te willen groeien. De betreffende ondernemingen hadden ook het éen en ander geïnvesteerd daarin, dus iedereen leed schade, ik geloof niet dat het echt een vooropgezette zwendel was
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 17:28
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
ik ga ook beleggen, ik denk in ahold, die zijn meer dan 8 procent gestegen. is dat slim?
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 18:30
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 11-01-2004 @ 18:28:
ik ga ook beleggen, ik denk in ahold, die zijn meer dan 8 procent gestegen. is dat slim?
Waarom ga je in Ahold beleggen?
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 19:00
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
iamcj schreef op 11-01-2004 @ 19:30:
Waarom ga je in Ahold beleggen?
die zijn veel gestegen, 8,85% en misschien zullen ze doorstijgen, een andere optie is gertronics
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2004, 19:40
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 11-01-2004 @ 20:00:
die zijn veel gestegen, 8,85% en misschien zullen ze doorstijgen, een andere optie is gertronics
Oke en waarop baseer je dat ze misschien zullen gaan stijgen? Omdat ze nu al 9% zijn gestegen?
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:33
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
ja daarom vraag ik of ze verder zullen stijgen? misschien gebeurt er iets binnen ahold ofzo? dat het weer heel goed gaat.

ik denk misschien de prijzenslag
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:53
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-01-2004 @ 23:41:
Risicovol... argh, omfg Riskant

Je zegt toch ook niet irritatievol?
Risicovol is synoniem aan riskant afaik.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:57
matrix21
matrix21 is offline
Ik beleg via alex met zo'n 4000 euro. Das nog redelijk te doen zodat je wat winst kan behalen met een kleine koerswinst. met 500 euro zou ik inderdaad op langer termijn beleggen in beleggingsfondsen anders heb je er niet zoveel aan. Of anders nog ff doorsparen voor een groter bedrag.

Risico zit er wel aan. Ik had mijn 4000 euro een keer naar de 14000 euro gebracht. Ik weer wat anders kopen omdat ik al een mooie auto zag staan. Nu sta ik dus gewoon weer op 4000 euro. In 2 maanden tijd weer 10000 weggegooid.
Dus denk daar wel aan.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 12:20
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 11-01-2004 @ 21:57:
Ik beleg via alex met zo'n 4000 euro. Das nog redelijk te doen zodat je wat winst kan behalen met een kleine koerswinst. met 500 euro zou ik inderdaad op langer termijn beleggen in beleggingsfondsen anders heb je er niet zoveel aan. Of anders nog ff doorsparen voor een groter bedrag.

Risico zit er wel aan. Ik had mijn 4000 euro een keer naar de 14000 euro gebracht. Ik weer wat anders kopen omdat ik al een mooie auto zag staan. Nu sta ik dus gewoon weer op 4000 euro. In 2 maanden tijd weer 10000 weggegooid.
Dus denk daar wel aan.
Tip, nooit meer 1/3 van je vermogen in 1 aandeel.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 12:25
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 11-01-2004 @ 21:33:
ja daarom vraag ik of ze verder zullen stijgen? misschien gebeurt er iets binnen ahold ofzo? dat het weer heel goed gaat.

ik denk misschien de prijzenslag
Dat weet helaas niemand en kan dus ook niemand je hier vertellen. Als jij denkt dat door de prijzenslag, het aandeel zal stijgen heb je een redelijk goede reden om het aandeel te kopen. Aan de andere kant er zijn nog veel meer factoren die invloed hebben op Ahold. Zoals wat doet Ahold in het buitenland. Wat doen gelijke fondsen in Amerika. Gaan ze divident uitkeren of een emissie doen. Komt de expiratiedatum van de opties eraan. Wat is de werkelijke waarde van het bedrijf Ahold en is de waarde op de beurs hoger of lager enz. Je moet proberen zoveel mogelijk van dit soort factoren in te schatten en dan je keuze te maken. Professionele beleggers, maken daarnaast nog gebruik van indicatoren en analyse. En die gaan vaak de mist nog in.

.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.

Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 12:31.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 10-01-2004 @ 23:41:
M'n broer en m'n vader beleggen in zo'n beleggingsfonds.
Ze zijn volgens mij inmiddels de helft van het inlegbedrag kwijt.
Zo goed bleek het dus niet te zijn.

ghehe, mn pa had ook eens aandelen gekocht, voro mn mams(met geld van hun samen).. want 'daar zouden ze mee binnen lopen hoor...'
Een jaar later waren die aandelen gekeldert, en dan nog door de bodem van de kelder heen.. was misschien nog een kwart waard van het inlegbedrag, zo niet minder.. de sfeer was hier thuis wel 'n paar dagen niet helemaal al te best..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 18:16
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Persoonlijk zou ik niet op tips van een forum afgaan voordat je gaat beleggen. En al helemaal niet naar mensen die instellingen roepen waarin je moet beleggen.

en al helemaaal geen getronics doen!!! Als je ervan af wil mag je het ook op mijn rekening storten!

Maar ontopic:
Beleg nog maar even niet in aandelen. Dit is het grotere werk en erg riskant. Beleggingsfondsen daarentegen zijn een prima alternatief voor spaarrekeningen. Het klopt dat dit relatief lang duurt voordat je daadwerk veel winst behaald, maar het gemiddeld rendement (kan!) beter zijn dan een spaarrekening. Zowel de Postbank als de Rabobank hebben allebei eigen fondsen die het goed doen. Tussen die fondsen zitten risicovolle en minder risicovolle fondsen (dit geeft de bank ook zelf aan in de prospectus aka folder).

Probeer anders eerst je geld eens fictief te beleggen. Kijk wat ermee gebeurt en wat de gevolgen zijn. Daarna kun je altijd nog beslissen of je er daadwerkelijk wat mee gaat doen.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 23:23
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Maar kort samengevat is beleggen met 500 euro niet aan te raden?? Ik was het namelijk ook van plan maar ik denk dat ik er maar van af zie.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 08:29
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 21-01-2004 @ 00:23:
Maar kort samengevat is beleggen met 500 euro niet aan te raden??
Onzin, wat is er mis met beleggen met 500 euro?
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 09:00
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 21-01-2004 @ 00:23:
Maar kort samengevat is beleggen met 500 euro niet aan te raden?? Ik was het namelijk ook van plan maar ik denk dat ik er maar van af zie.
Neuh, niet af te raden, maar weeg de risico's wel goed af... Eeen belggingsfonds is t veiligst...maar als jij het idee hebt dat een bepaald aandeel een stijging gaat maken, dan kun je best wel in aandelen gaan beleggen, houd er dan alleen wel rekening mee dat de kans bestaat dat niet gebeurt wat jij verwachtte
De schommelingen bij aandelen zijn vaak groter dan bij beleggingsfondsen, omdat die meer gespreid zijn....

Denk er gewoon goed over na wat je wilt bereiken met je geld....kun je het missen? wil je over een bepaalde tijd een bepaald bedrag terug hebben?...maak dan een plan hoe je dat op een zo veilig mogelijke manier kunt bereiken...
Als je t echt kunt missen, dan kun je wellicht de stap maken naar aandelen....
Informeer anders een bij een bank ofzo...die hebben vaak wel informatie over hoe aandelen precies werken....ook Euronext geeft leuke folders uit, waaruit heel duidelijk wordt hoe t gaat...en ga je dan ns verdiepen in de verschillende mogelijkheden....

Ik zou zeggen veel plezier dan met je belegging....maar onthoud: als je s nachts gaat wakker liggen over je geld dan moet je direct weer n spaarrekening nemen voor dat geld, want dan is t niks voor jou....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 09:56
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 21-01-2004 @ 10:00:
*verhaal*
Gelukkig er zijn nog wel mensen met verstand aanwezig.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:57
frizzle
Avatar van frizzle
frizzle is offline
Als je toevallig te horen krijgt dat een bedrijf gaat fuseren zou ik daarin beleggen, de koers stijgt dan vaak enorm.
Een andere mogelijkheid is het kopen van putt- en call opties.
__________________
Winnen is een state of mind, winnen is een keuze
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:14
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
frizzle schreef op 21-01-2004 @ 15:57:
Als je toevallig te horen krijgt dat een bedrijf gaat fuseren zou ik daarin beleggen, de koers stijgt dan vaak enorm.
Een andere mogelijkheid is het kopen van putt- en call opties.
Dat eerste is een mogelijkheid
Dat tweede zou ik absoluut afraden als je geen of weinig ervaring hebt met beleggen....waarschijnlijk gaat je bank dat ook niet zomaar toestaan (ze hebben namelijk zorgplicht en voor opties zijn ze daar meestal veel strenger op dan voor aandelen)....ik moest ook in n gesprek laten zien dat ik wel degelijk goed wist wat ik deed/zou doen...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:29
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 09-01-2004 @ 15:30:
koop aandelen getronics !
Wat een mensen hier.. niet eens luisteren naar iemand die bij getronics werkzaam is! Ik zei op de 9de (aandeel was 1.70 waard): "Koop aandelen getronics!" en nu is het aandeel maar liefste 2.32 waard ! Tsja... ik geef geen advies meer.. hahaha!
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
frizzle schreef op 21-01-2004 @ 15:57:
Als je toevallig te horen krijgt dat een bedrijf gaat fuseren zou ik daarin beleggen, de koers stijgt dan vaak enorm.
Dat is handelen met voorkennis en mag dus niet
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 11:41
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
eddie schreef op 22-01-2004 @ 11:26:
Dat is handelen met voorkennis en mag dus niet
Niet per definitie....als t gewoon n persbericht is, dan is t geen voorkennis, alleen ben jij dan niet de enige die t kan weten.....
Als de directeuren jou nou al hun plannetjes zouden vertellen, ja dan kunnen we spreken over voorkennis.....
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 11:44
Verwijderd
Mijn vader heeft aandelen in zon groot vrachtship een keer weer wat anders. Het loopt volgens mij aardig lekker.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2004, 12:05
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Syphon schreef op 22-01-2004 @ 12:44:
Mijn vader heeft aandelen in zon groot vrachtship een keer weer wat anders. Het loopt volgens mij aardig lekker.
Jup zoiets is wel eens leuk...niet echt mijn ding, heb geen zicht op die markt....enig nadeeel is dat dat vaak met nogal grote bedragen gaat...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 12:16
Verwijderd
ik heb ooit op aandringen van mn vader 25 gulden in een belegingsfonds gestopt...dat was opgelopen naar €30...toen had ik besloten maar wat meer geld erin te stoppen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:18
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Syphon schreef op 22-01-2004 @ 12:44:
Mijn vader heeft aandelen in zon groot vrachtship een keer weer wat anders. Het loopt volgens mij aardig lekker.
Dat gaat zoals Chaucus al meldde om grotere bedragen. Als particulier zou ik hier persoonlijk niet snel aan beginnen, eerder als het om kapitaal van een BV gaat.

@Maria:
Het had ook kunnen zijn dat het minder werd, dus dit is niet per definitie altijd een goed idee.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:53
Verwijderd
dat weet ik ook wel, ik heb er ook nog maar 1x wat bij gestort omdat ik dat toen op zich wel kon missen (en veel was het niet), ik heb zoiets van, leuk als het wat oplevert, en anders kut voor mij...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 18:09
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
maria schreef op 22-01-2004 @ 14:53:
dat weet ik ook wel, ik heb er ook nog maar 1x wat bij gestort omdat ik dat toen op zich wel kon missen (en veel was het niet), ik heb zoiets van, leuk als het wat oplevert, en anders kut voor mij...
Goede instelling
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 08:36
Verwijderd
dank
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 22-01-2004 @ 13:05:
Jup zoiets is wel eens leuk...niet echt mijn ding, heb geen zicht op die markt....enig nadeeel is dat dat vaak met nogal grote bedragen gaat...
Tja wat is veel, het schip heeft Tina Als het om schepen gaat heet dat CV, waarom weet ik ook niet maar het liep aardig lekker. Dus als dat schip altijd aan het varen is krijg jij geld.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:47
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Syphon schreef op 23-01-2004 @ 14:24:
Tja wat is veel, het schip heeft Tina Als het om schepen gaat heet dat CV, waarom weet ik ook niet maar het liep aardig lekker. Dus als dat schip altijd aan het varen is krijg jij geld.
Het heet inderdaad CV-[nogwat]. Staat elk weekend in de krant als advertentie voor lui die er geld in willen stoppen. Volgens mij wordt je geld gewoon gebruikt om spullen te kopen die ergens anders verkocht worden? Handelsgoederen, zeg maar. Of heb ik dat mis?
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:53
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 24-01-2004 @ 12:47:
Het heet inderdaad CV-[nogwat]. Staat elk weekend in de krant als advertentie voor lui die er geld in willen stoppen. Volgens mij wordt je geld gewoon gebruikt om spullen te kopen die ergens anders verkocht worden? Handelsgoederen, zeg maar. Of heb ik dat mis?
Heb even gezocht voor je.....wilde t zelf ook wel ns precies weten....hier staat volgens mij veel informatie

http://www.upstreammarine.nl/index.p...pub0002370.php

Edit: ik geloof trouwens dat dit de site is van n bedrijf dat geld verdient met scheepvaart-cv's dus als iemand t reclame vindt dan moet ie t maar zeggen (hoewel ik me afvraag hoeveel van de forummers hierin willen/kunnen participeren )

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 11:47
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Alex schreef op 11-01-2004 @ 09:35:
Over dat beleggen in hout, het klopt dat dit voor het meerendeel gewoon oplichters zijn.
Inderdaad. Als het verhaal van die hoge rendementen werkelijk zo mooi is zoals ze voordoen, kunnen ze veel beter naar bijvoorbeeld pensioenfondsen toegaan. Veel makkelijker voor hen, hoeven ze ook niet opzoek naar zoveel participanten. Maar die pensioenfondsen zijn niet gek
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 11:57
RD
Avatar van RD
RD is offline
Niet geheel ontopic, maar goed:
Wat komt er allemaal bij kijken (kosten / moeite etc.) als je aandelen wil kopen? Wie kan mij hier kort wat over vertellen? (ik ben beurs-n00b )
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 12:55
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
RD schreef op 25-01-2004 @ 12:57:
Niet geheel ontopic, maar goed:
Wat komt er allemaal bij kijken (kosten / moeite etc.) als je aandelen wil kopen? Wie kan mij hier kort wat over vertellen? (ik ben beurs-n00b )
Wat betreft kosten....je bank zal aan- en verkoopkosten in rekening brengen...tarief verschilt per bank, dus even uitzoeken per bank. Het is ook vaak afhankelijk van de transactie (bepaald percentage).
Daarnaast eventueel (verschilt ook per bank) kunnen ze je bewaarloon in rekening brengen. Ook even informeren.
Er wordt op een eventueel uitgekeerd dividend belasting ingehouden (kun je eventueel terugvragen bij je aangifte), maar ook de bank kan een bedragje aan administratiekosten inhouden.
Voor obligaties geldt min of meer t zelde.
Vaak is beleggen in beleggingsfondsen goedkoper...tarieven zijn lager....dit geldt vooral wanneer het de fondsen van jouw eigen bank betreft..fondsen van andere banken worden vaak als gewone aandelen behandeld.

En wat betreft moeite...dat hangt er helemaal vanaf wat je wilt. Koop je aandelen om ze gewoon langzaam in waarde te zien stijgen en wil je er veredr neits mee doen....nouja dan is het een kwestie van iets leuks uitzoeken, aankopen en wachten.
Maar wil je wat actiever bezig....dan zul je vaker de koersen in de gaten moeten houden, en ook informatie zoeken over gebeurtenissen binnen een bedrijf (fusies, jaarcijfers, winstwaarschuwingen e.d.).
Het is overigens altijd verstandig om je belegging een beetje in de gaten te houden (t is n beetje lullig als je er na een week zomaar achterkomt dat de waarde is gehalveerd en je liever eerder had ingegrepen ).

Maar orders opgeven enzo kost niet veel moeite..even bellen met je bank, of via internet en t is zo geregeld.
Houd echter wel in de gaten dat met een laag bedrag de transactiekosten vaak relatief hoog zijn....dus 1000 euro in een fonds steken is vaak goedkoper dan 5*200 euro in verschillende fondsen of in t zelfde fonds in vijf maal.

Daarnaast is t goed om voor je begint informatie te vragen over de verschillende mogelijkheden om te beleggen. Vraag gewoon bij je bank, of bij Euronext (die hebben hele leuke, informatieve folders).
Zorg dat je weet wat je doet!
Beleg alleen met geld dat je kunt missen, zodat je niet op een verkeerd moment gedwongen bent te verkopen (met verlies), omdat je t geld nodig hebt.
Als je wakker ligt van je belegging, moet je direct verkopen en t geld op een spaarrekening zetten, dat is t niet waard.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 15:08
RD
Avatar van RD
RD is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 25-01-2004 @ 13:55:
-Uitleg-
okeej dank u, ik zal 'ns even rondsnuffelen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 22:32
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 07-01-2004 @ 21:32:
Is hier iemand die belegt? Ik zit er aan te denken om te gaan beleggen met een 500,- die ik over heb (klein beginnen). Waar beleggen jullie bij? (Ik wil niet in een fonds). Postbank/Rabobank en waarom?

Goes15
beleg in mij !

nieuw ! superrrr-aanbieding ! geen fratsen, alleen irritante reclames !

1 aandeel 'Gebakken Lucht, B.V.' (op dit artikel berust patent), nu 25 euro !
10 voor 500 euro !

(p.s. ik ben me bewust van bovenstaande rekenfout. aan deze advertentie kunnen geen rechten worden verleend. In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. bij vragen, bel 0900-SNELGELDNU (2,50 p.m.) of sms naar 06-WEGMETBALKENENDE (2,- p.o.b.) )
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Uitleg over beleggen gevraagd
Wesseldndap
10 22-10-2014 09:20
Werk, Geld & Recht Beleggen
Jury
16 02-01-2012 13:33
Werk, Geld & Recht Beleggen
J-roenn
1 04-02-2008 13:32
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Beleggen
FRL
14 11-06-2005 17:49
Werk, Geld & Recht beleggen?
robert0
6 24-01-2004 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.