Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 16:20
watervlo
watervlo is offline
Na mijn hbo opleiding wil ik nog een masteropleiding van 2 jaar doen. probleem is dat ik dan volgens mij geen recht meer heb op stufi. Ik heb 2 jaar stufi op het MBO gehad, en 3 jaar op het HBO.
Of kun je toch op de een of andere manier stufi krijgen? En dan bedoel ik geen lening.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 16:22
Yolcu
Yolcu is offline
Nee, bij mijn weten kan dat niet. Ik ga na een 2jarige hbo-opleiding volgend jaar naar de universiteit en ik krijg ook nog maar 2 jaar stufi. Het laatste jaar van m'n bachelor en m'n éénjarige master zal ik dus zelf moeten financieren. Maar als iemand een manier weet om tóch stufi te krijgen, houd ik me natuurlijk aanbevolen. Dus ik houd dit topic in de gaten.

Edit: rare zinsopbouw
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 16:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Het aantal jaren dat je stufi krijgt op het MBO telt *niet* mee voor het aantal jaren dat je recht op stufi hebt voor het hoger onderwijs.

Hoger onderwijs = HBO/WO.

Je hebt dus pas 3 jaar van je stufi (hoger onderwijs) gebruikt.

Voor de rest: www.ib-groep.nl ... duh
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:08
Verwijderd
Kan niet. Stufi als gift loopt in beginsel niet verder door dan de duur van je studie van eerste keus, misschien nog een jaar langer onder omstandigheden. Maar als je stapelt van MBO tot aan WO dan kun je die laatste jaren wel vergeten, dat wordt gewoon een lening.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2004 @ 18:08:
Kan niet. Stufi als gift loopt in beginsel niet verder door dan de duur van je studie van eerste keus, misschien nog een jaar langer onder omstandigheden. Maar als je stapelt van MBO tot aan WO dan kun je die laatste jaren wel vergeten, dat wordt gewoon een lening.
En lees nu mijn vorige post eens.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-02-2004 @ 18:11:
En lees nu mijn vorige post eens.
Dat zou betekenen dat MBO geen studiefinanciering is maar gewoon een verkapte vorm van kinderbijslag of tegemoetkoming middelbare-schoolkosten ofzo? Dat vind ik vrij vaag.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2004 @ 18:14:
Dat zou betekenen dat MBO geen studiefinanciering is maar gewoon een verkapte vorm van kinderbijslag of tegemoetkoming middelbare-schoolkosten ofzo? Dat vind ik vrij vaag.
Klopt.

Een 21-jarige die een volledige 4-jarige MBO-opleiding heeft afgerond en vervolgens aan het HBO begint heeft nog recht op evenveel jaren studiefinanciering als een 17-jarige die rechtstreeks van de HAVO komt.

MBO en HBO/WO studiefinanciering zijn van elkaar losgekoppeld. Voor het MBO bestaat ook geen prestatiebeurs.

En aangezien je tot je 30e recht hebt op studiefinanciering kan je in principe drie volledige 4-jarige MBO-opleidingen achter elkaar doen en de hele tijd recht op studiefinanciering houden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:18
Verwijderd
Tot je dertigste? Volgens mij tien jaar vanaf de datum dat je begint met studeren.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Dat weet ik niet zeker.

(Ik weet wel zeker dat ik *nu* weg moet. )
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:23
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-02-2004 @ 18:18:
Tot je dertigste? Volgens mij tien jaar vanaf de datum dat je begint met studeren.
Nee, volgens mij ook tot je dertigste.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:55
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-02-2004 @ 18:17:
Klopt.

Een 21-jarige die een volledige 4-jarige MBO-opleiding heeft afgerond en vervolgens aan het HBO begint heeft nog recht op evenveel jaren studiefinanciering als een 17-jarige die rechtstreeks van de HAVO komt.

MBO en HBO/WO studiefinanciering zijn van elkaar losgekoppeld. Voor het MBO bestaat ook geen prestatiebeurs.

En aangezien je tot je 30e recht hebt op studiefinanciering kan je in principe drie volledige 4-jarige MBO-opleidingen achter elkaar doen en de hele tijd recht op studiefinanciering houden.
Dat zou wel heel vet zijn als dit waar is....
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 13:06
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Je hebt 4 jaar recht op stufi in het hoger onderwijs. Als jij langer over je studie doet, zal je moeten bijlenen (dit kan maximaal voor 3 jaar). Ik denk dus dat je je master zelf zal moeten financieren.

Wat oneerlijk eigenlijk . Iemand die van het MBO komt en dus stufi heeft ontvangen en daarna nog een HBO opleiding doet hoeft niks te lenen. Raar dat als je een langere studie aan de universiteit doet dat je dan toch maar 4 jaar krijgt
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 14:51
NN
NN is offline
HBO'ers krijgen na afronding van HBO geen stufi meer. Lijkt me redelijk, zo krijgen zowel HBO'ers als studenten (uni dus) vier jaar stufi.

Een andere discussie is natuurlijk of dat genoeg is. Wil je je als student een beetje ontwikkelen en niet continu in de collegebankjes zitten, is het vrijwel onmogelijk om af te studeren in precies vier jaar.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 15:29
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Unique schreef op 16-02-2004 @ 18:23:
Nee, volgens mij ook tot je dertigste.
Je moet binnen 10 jaar (dus vanaf het begin van de stufi) afstuderen, anders moet je het terug geven en je kunt stufi krijgen tot je 30ste
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 15:36
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 17-02-2004 @ 14:06:
Raar dat als je een langere studie aan de universiteit doet dat je dan toch maar 4 jaar krijgt
nee hoor, je krijgt zoveel jaren stufi als voor de studie staat geloof ik (tenminste..ze hebben mij wijsgemaakt dat ik 5 jaar krijg)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 18:50
watervlo
watervlo is offline
tellen je MBO jaren nou wel of niet mee?? iederen zegt wat anders!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 18:55
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
volgend mij krijg je de eerste 4 jaar van je stufi kado als je binnen zoveel jaar je studie haalt (ik dacht zes, maar t kan ook 10 zijn), de rest is zowiezo een lening, zo is het in ieder geval bij mij geregeld
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 20:01
Verwijderd
alsof je je druk zou maken om mischien 5000 euro schuld als je net een universitaire opleiding hebt afgrond. Je mag er , naar mijn weten, 15 jaar over doen om het af te betalen, dus valt allemaal best mee
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-02-2004, 20:26
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 17-02-2004 @ 21:01:
alsof je je druk zou maken om mischien 5000 euro schuld als je net een universitaire opleiding hebt afgrond. Je mag er , naar mijn weten, 15 jaar over doen om het af te betalen, dus valt allemaal best mee
Die lening bij de IB-groep is inderdaad echt de goedkoopste van nederland, en niet al die andere uit de reclame die t beweren dat ze de goedkoopste hebben
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 21:09
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Qamra schreef op 17-02-2004 @ 16:29:
Je moet binnen 10 jaar (dus vanaf het begin van de stufi) afstuderen, anders moet je het terug geven en je kunt stufi krijgen tot je 30ste
Dank je voor de verduidelijking. Maar volgens mij bedoelde ik dat ook
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 15:08
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
NN schreef op 17-02-2004 @ 15:51:
HBO'ers krijgen na afronding van HBO geen stufi meer. Lijkt me redelijk, zo krijgen zowel HBO'ers als studenten (uni dus) vier jaar stufi.

Een andere discussie is natuurlijk of dat genoeg is. Wil je je als student een beetje ontwikkelen en niet continu in de collegebankjes zitten, is het vrijwel onmogelijk om af te studeren in precies vier jaar.
Er zijn ook langere studies dan 4 jaar (bv. Tandheelkunde en Geneeskunde). Daarnaast vraag ik me af of je voor een masteropleiding nog stufi krijgt, ik dacht namelijk van niet.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.