Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2007, 18:22
Lotske
Lotske is offline
Ik heb een vraag waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Door problemen ben ik ooit van de middelbare school gegaan. Hierdoor ehb ik dus geen diploma. Vorig jaar wilde ik het via de vavo weer gaan oppakken, maar mocht ik alleen in 2 jaar havo doen. Ik weet dat ik veel meer in me heb zitten, dus koos ik voor vwo staatsexamens.

Wat ik echter niet wist, was dat deze echt heel erg kut zijn. Je krijgt mondelingen waar serieus 1en voor worden gegeven. Ze gaan door op wat je niet kan, niet op wat je wel kan. En wat je wel kunt, telt dus ook niet. En ze stellen alles zo verschrikkelijk vaag, als ze nu eens gewoon vragen wat ze willen weten? Nou had ik mij opgegeven voor staatsexamens, met de bedoeling dat ik de helft zou halen..en dan dat jaar daarna de rest zou halen. Nu vind ik het toch een veiliger idee als ik het op school zou doen. Alleen...mijn lijst is door die mondelingen dus erg slecht (en ik heb vergeleken met de rest die daar was, dus nog gewoon hoge punten ) Ik heb uiteindelijk maar 4 vakken gehaald.

Nou heb ik wel voor de vakken Frans en Duits een 5 gehaald. Ook zou ik graag biologie (waar ik een 3 heb door die mondeling) en natuurkunde(4) en scheikunde (3) via een school willen doen. Dan hoef ik thuis namelijk alleen nog economie, maatschappijleer en wiskunde te doen voor staatsexamens, en slaag ik dus sneller.

Nou is het dus de vraag...weten jullie toevallig mensen of voorbeelden waarvan jij weet dat mensen met een 3 het vak ook nog mochten proberen? Ik weet dat ik het met gemak kan, en ik het dus ook gewoon zal halen...maar zo'n lessen bieden mij gewoon veel meer zekerheid...En hoe kan ik het dan het beste brengen? Want zeggen dat staatsexamens terrorisme is, helpt vast niet

Het zou dus gaan om 5 vakken...
Ik wil de school er wel voor bellen maar ze zijn helaas tot half augustus dicht en weet dus niet wat ik moet doen. Ik wil gewoon naar school!

Wie heeft voor mij de ultieme oplossing dat ik naar school kan en niet weer die staatsexamens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2007, 15:13
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Gewoon VAVO doen op een ROC bij je in de buurt. Aangezien je zonder diploma van school bent gegaan, schat ik je minstens 17/18. Waarom ga je niet gewoon een MBO opleiding volgen? Of als je 21 bent kan je een toelatingstoets doen voor een HBO- of universitaire opleiding. Zo boeiend is dat middelbare school diploma niet hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht ik wil graag naar school....maarrr....
heavyukkie
23 11-11-2005 13:07
Psychologie Niet naar school, geen werk, >18 jaar, mag dit wel?
*Ster*
38 08-03-2005 12:27
Psychologie Niet geaccepteerd worden door ziekte, daarom niet naar school.
kimberley
21 29-03-2004 11:01
Psychologie Niet meer naar school willen, voel me gevangen en depressief
Lil'Girl
3 04-11-2003 14:57
Algemene schoolzaken Ik wil weer naar school!
Michel87
60 28-08-2003 13:00
Psychologie Hoe kom ik hier uit
Nena21
141 11-03-2002 15:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.