Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2004, 10:17
splash85
splash85 is offline
Ik heb een vraag.. mijn vriendin en ik zijn namelijk erg bang. We hebben waarschijnlijk onveilige sex gehad.. maar weten niet zeker hoe groot de kans nu is dat het mis gaat.

Mijn vriendin heeft vorige week een antibiotica kuur afgesloten. Daardoor kan het zijn dat de pil nu minder effect heeft en niet meer zo goed werkt. Ook is ze afgelopen donderdag avond vergeten de pil in te nemen. Die heeft ze dus de volgende dag om 17.00 ingenomen (19 uur te laat). Verder is ze wel gewoon verder gegaan met de pil. De laatste neemt ze aanstaande donderdag.

Gisteren hebben we sex gehad met condoom.. Maar toen ik eruit ging gleed de condoom af en bleef die achter. Die hebben we er meteen uitgehaald.

Maar hoe groot is de kans nu dat ze zwanger kan worden van mij. En wat moeten we doen?!

Help alsjeblieft en laat een berichtje achter.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 10:20
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
laat haar een zwangerschapstest doen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 10:23
splash85
splash85 is offline
Citaat:
pyres schreef op 27-04-2004 @ 11:20 :
laat haar een zwangerschapstest doen
Dat kan toch pas na 3 maanden..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 10:40
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Citaat:
splash85 schreef op 27-04-2004 @ 11:23 :
Dat kan toch pas na 3 maanden..

Nee hoor. Kan als ik het goed is direct al. Laat haar gewoon aan het einde van deze week even een test nemen. Of wacht haar ongesteldheid af. (als ik het goed heb is ze dat volgens mij eind van deze week).

Mijn vriendin heeft het ook wel eens gehad hoor. Volgende keer als je ECHT bagger schijt Morning after pil halen. Maar die kan (naar ik weet, dames help me!) max 72 uur na de sex ingenomen worden.


Succes makker. Ik weet namelijk hoe zoiets voelt geloof me!
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 10:52
splash85
splash85 is offline
Citaat:
Gent schreef op 27-04-2004 @ 11:40 :
Nee hoor. Kan als ik het goed is direct al. Laat haar gewoon aan het einde van deze week even een test nemen. Of wacht haar ongesteldheid af. (als ik het goed heb is ze dat volgens mij eind van deze week).

Mijn vriendin heeft het ook wel eens gehad hoor. Volgende keer als je ECHT bagger schijt Morning after pil halen. Maar die kan (naar ik weet, dames help me!) max 72 uur na de sex ingenomen worden.


Succes makker. Ik weet namelijk hoe zoiets voelt geloof me!
Dankje... Een morning after pil had ik ook al voorgesteld. Maar dat wil ze liever niet omdat ze niet weet of de ouders daardoor worden ingelicht.. Ook wordt ze er erg ziek van.
Maandag moet ze ongesteld worden... We zijn vanplan het gewoon af te wachten. Is dat het beste?!

Dankjewel voor je berichtje.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 10:55
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
morningafterpil:

€€ recept halen
€€ morningafterpil bij de aphotheek halen
______________________________________+

€€ 45,-

maar wel anoniem!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:02
VanDalen
Gewoon even afwachten is het verstandigste..
maar 't hangt ook een beetje af van de regelmatigheid
van je vriendin..

Je kan voor de zekerheid altijd een zwangerschapstest doen,
dan weet je daarna helemaal waar je aan toe bent..

Allebei sterkte!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:12
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Zoals hierboven al staat vermeld is de Morining after pil anoniem.
Je zult echter wel eerst even naar de huisarts moeten om een recept te krijgen.

Ik vond het best eng om dat te halen, maar ben blij dat ik het heb gedaan. Ik had mezelf nu nml nog liever niet als pappie gezien.

Succes.
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:20
splash85
splash85 is offline
Dankjewel allemaal..

Ze wil geen morning after pil gebruiken.. Ook vanwege de ziekte ernaa. We weten verder ook niet hoe groot de kans is dat ze zwanger wordt. Weet iemand dat misschien?! Is die kans groot?! En is het misschien beter toch nog een morning afterpil te halen?!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
splash85 schreef op 27-04-2004 @ 12:20 :
Dankjewel allemaal..

Ze wil geen morning after pil gebruiken.. Ook vanwege de ziekte ernaa. We weten verder ook niet hoe groot de kans is dat ze zwanger wordt. Weet iemand dat misschien?! Is die kans groot?! En is het misschien beter toch nog een morning afterpil te halen?!
Stress niet zo en doe gewoon die zwangerschapstest. Als die test positief is, is er nog genoeg tijd om in de stress te raken.
Wel flauw dat ze die morning after pil niet wil innemen. Liever zwanger dan ziek?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:25
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
in mijn geval had ze niet of amper last van de MA-pil
tis ook gewoon een piep klein pilletje, je zou 1 of andere grote pil verwachten
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:32
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ziekte erna? Allemaal fabeltjes. De MA pillen van tegenwoordig hebben geen tot nauwelijks bijwerkingen meer. Is 2 keer pilletje slikken, je verneemt er niets van en je bent klaar. Geen gezeur. Wat wil ze nou dan? Zwanger worden en een abortus (ook al is die kans maar klein) of even voor veilig gaan en van het hele gedoe af zijn?
Ik heb zelf ook meerdere keren in die situatie gezeten toen ik nog iets jonger en naiever was en ik heb een aantal dingen hardhandig mogen leren, dat wens ik niemand toe, halen die MA voordat het te laat is, ouders komen er niets van te weten, veel verzekeringsmaatschappijen vergoeden dat ding zelfs, dus hup, geen gezeur. Wil je dat echt niet, zwangerschapstest halen, testen en uitkomst bekijken en vanaf daar verder kijken. MA blijft het makkelijkst.

Verder --->L&G
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:34
splash85
splash85 is offline
Oke dankjewel allemaal.. Maar mijn vraag was eigenlijk.. hoe groot is de kans ongeveer dat ze nu zwanger kan worden.. is die heel groot.. groot .. klein....
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:35
Verwijderd
*Steekt natte vinger in de lucht* 85 %
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:37
splash85
splash85 is offline
Citaat:
Jadie schreef op 27-04-2004 @ 12:35 :
*Steekt natte vinger in de lucht* 85 %
Serieus zoiets... of is het gewoon niet te zeggen..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
splash85 schreef op 27-04-2004 @ 12:34 :
Oke dankjewel allemaal.. Maar mijn vraag was eigenlijk.. hoe groot is de kans ongeveer dat ze nu zwanger kan worden.. is die heel groot.. groot .. klein....
Hm, nou de kans is er zeker wel, ja. Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom ze de morning after niet neemt. Als ze bang is voor rare effecten ivm het ziek zijn, dan kan ze het toch waarschijnlijk wel even met de huisarts overleggen. Maar ik denk dat het wel echt heel erg fout moet gaan, wil ze liever zwanger worden dan ziek.

Een zwangerschaps test kan je vrijsnel doen maar hij wordt betrouwbaarder naarmate er langer zit tussen de 'bevruchting' (als die er is geweest) en de test. Er wordt namelijk een stof aangemaakt als je zwanger bent en hoe langer je zwanger bent, hoe meer je van die stof hebt. Dus als de test nu negatief zou zijn, is het nog niet helemaal 100% zeker.

Als ik haar was zou ik als de donder naar de huisarts gaan en overleggen wat nu het verstandigst is.

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:39
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
splash85 schreef op 27-04-2004 @ 12:37 :
Serieus zoiets... of is het gewoon niet te zeggen..
Nou, het is lastig om te zeggen omdat niet iedereen bij onveilige seks ook meteen zwanger wordt. Was dit wel het geval geweest, dan denk ik inderdaad dat de kans erg groot zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:47
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Kans is klein, maar aanwezig. Als het goed is zit er in ieder condoom zaaddodende pasta dus de kans is erg klein, Maar Omdat condoom is blijven hangen en dus waarschijnlijk niet goed om je penis heen zat is die kans al wel groter geworden. Maar blijft klein. Be sure: take a test. Don't want to know, don't want to get pregnant: MA pil
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:48
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
Citaat:
splash85 schreef op 27-04-2004 @ 12:37 :
Serieus zoiets... of is het gewoon niet te zeggen..
hangt er vanaf op welk moment het in haar periode is gebeurd..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:52
splash85
splash85 is offline
Citaat:
Midget schreef op 27-04-2004 @ 12:48 :
hangt er vanaf op welk moment het in haar periode is gebeurd..
donderdag slikt ze de laatste pil.. maandag is het gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:09
VanDalen
Citaat:
Jadie schreef op 27-04-2004 @ 12:35 :
*Steekt natte vinger in de lucht* 85 %



ooh,.. in de lucht schreef je.

Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
splash85 schreef op 27-04-2004 @ 12:20 :
Ze wil geen morning after pil gebruiken.. Ook vanwege de ziekte ernaa. We weten verder ook niet hoe groot de kans is dat ze zwanger wordt. Weet iemand dat misschien?! Is die kans groot?! En is het misschien beter toch nog een morning afterpil te halen?!
ik vind het dikke bull dat ze geen MA-pil wil nemen, omdat ze er ziekjes van wordt. toch liever twee dagen een beetje ziekjes dan negen maanden een dikke buik, een bevalling van weet-ik-veel-hoeveel-uren en een kind voor de rest van je leven? (àls ze er al ziek van wordt!)
dus: uiteraard is het beter van even die pil te gaan halen, zelfs al is de kans niet zo heel erg groot: als je geen kind wil en er ook absoluut niet klaar voor bent; beter voorkomen dan...

er bestaat een kans ja, ze heeft een antibioticakuur gevolgd (1), ze is een pil vergeten (2) en het condoom is in haar blijven zitten.
langs de andere kant moet je ook niet vergeten dat praktisch alle vrouwen die zwanger willen worden ongeveer een half jaar moeten proberen eer het lukt, dus de kans dat deze éne keer onveilige seks een toevalstreffer is, lijkt me niet gigantisch groot...

(1) trouwens: niet alle antibiotica zorgen ervoor dat de pil minder goed werkt, ik volg nu zelf een kuur owv blaasontsteking, en heb uitdrukkelijk aan de dokter gevraagd of ik nog veilig ben, en zij vertelde mij dat deze bepaalde antibiotica niet 'zwaar' genoeg was om m'n pil te ontregelen. heeft de dokter gezegd dat haar pil niet meer veilig is? als hij dat niet heeft gedaan, zou er normaal gezien niks aan de hand mogen zijn...
(2) in de derde week van het pil-nemen, en ze heeft ze meer dan twaalf uur te laat ingenomen, wat geen kwaad kan als je de strip gebruikt tot hij leeg is, er geen stopweek wordt gehouden en dus meteen wordt verdergegaan met de volgende strip of wanneer er gestopt wordt met de betreffende strip, een dragee-vrij interval wordt gehouden (niet langer dan zeven dagen, incl. de betreffende dragee) en er wordt verdergegaan met de volgende strip



en anders doe je effe een testje.



xxx
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
splash85 schreef op 27-04-2004 @ 11:17 :
Gisteren hebben we sex gehad met condoom.. Maar toen ik eruit ging gleed de condoom af en bleef die achter. Die hebben we er meteen uitgehaald.
was je eigenlijk klaargekomen? misschien een niet onbelangrijk detail
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:17
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
Citaat:
splash85 schreef op 27-04-2004 @ 12:52 :
donderdag slikt ze de laatste pil.. maandag is het gebeurt.
hmmz ik had een grafiek van de kansen
maar als ik het me goed herinner dan heb je ongeveer 0.6% kans dat ze zwanger is...
nu is ze ook aan de pil...(welliswaar niet constant )
maar dat verkleind de kans dan ook wel weer
+ het sperma is er niet ingespoten maar bleef hopelijk zoveel mogelijk in het condoom zitten.

kansen dat ze zwanger is lijken me minimaal..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Midget schreef op 27-04-2004 @ 13:17 :
kansen dat ze zwanger is lijken me minimaal..
mij ook
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Midget schreef op 27-04-2004 @ 13:17 :
hmmz ik had een grafiek van de kansen
maar als ik het me goed herinner dan heb je ongeveer 0.6% kans dat ze zwanger is...
nu is ze ook aan de pil...(welliswaar niet constant )
maar dat verkleind de kans dan ook wel weer
+ het sperma is er niet ingespoten maar bleef hopelijk zoveel mogelijk in het condoom zitten.

kansen dat ze zwanger is lijken me minimaal..
Neeneenee.

1) Ze slikt(e) antibiotica. Dat kan het effect van de pil verminderen.
2) Ze is de pil vergeten, en heeft hem niet binnen 12 uur erna ingenomen.
3) Bij het vergeten van de pil in de laatste of de eerste week is de kans op zwangerschap 't grootst. Zij vergat hem in de laatste week.
4) Zij hebben seks gehad met condoom, maar 't condoom gleed af, en er kwam alsnog sperma in haar terecht.

5) Als er verkeerd om is gegaan met de pil, en de persoon in kwestie heeft in de 7 dagen ervoor seks gehad, is er kans op zwangerschap. In dit geval zijn er 4 dingen misgegaan, verspreid over een bepaalde tijdsperiode. Ik neem aan dat jullie in die tijd meerdere keren seks hebben gehad. Om het duidelijker te zeggen: elke keer sinds 't begin van haar antibioticakuur was onveilig, en elke keer in de 7 dagen ervoor ook.

Ik zou me op zich wel flink zorgen gaan maken, ja. Dus stuur je vriendin als de sodemieter richting apotheek voor 'n MA-pil. Ze stelt zich aan, de bijwerkingen zijn nihil, de MA wordt vergoed door de verzekering, en de huisarts heeft zwijgplicht dus het is anoniem. En als het te laat is voor de MA - richting zwangerschapstest met 'r domme hoofd.

Bel trouwens wel even richting huisarts, wat die test betreft. Als je aan de pil bent wordt er namelijk een vrouwelijk hormoon dat wordt aangemaakt tijdens de zwangerschap in je lichaam gestopt. Misschien reageert een zwangerschapstest daarop, ik weet 't niet. Zou zonde zijn als de test positief zou blijken, terwijl er niks aan de hand is. Even vragen dus.

Een zwangerschapstest kost tussen de 7 en de 15 euro en kan zo'n 3 dagen nadat jullie onveilige seks gehad hebben, worden afgenomen. Dit omdat in de eerste paar dagen van de zwangerschap niet genoeg van 'n bepaald hormoon is aangemaakt om de test te 'triggeren'. Je kunt zo'n test gewoon bij de drogist halen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Midget schreef op 27-04-2004 @ 13:17 :
nu is ze ook aan de pil...(welliswaar niet constant )
maar dat verkleind de kans dan ook wel weer
Overigens moet je als je denkt dat je zwanger bent, gelijk stoppen met de pil. Ik weet niet meer waarom, kan 't wel opzoeken in de bijsluiter, maar 't feit dat dat meisje weer aan de pil is, is dus alles behalve goed.

Dus afgezien van wat ik in mijn vorige post zei, raad ik ook een bezoekje aan de huisarts aan.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:55
Rosaatje
Rosaatje is offline
Paranoide heeft gelijk, inderdaad even naar de huisarts gaat nu het nog kan met de ma-pil. Door de stress heb je sowieso al kans dat ze later dan maandag ongesteld wordt en dan krijg je helemaal zo'n waar-blijft-het-nou-situatie. Je wordt trouwens van die pil niet ziek.. althans, ik niet .

Edit: ik kijk nu pas naar de datum van je post , een beetje 'n late reactie van mij, heb je misschien niet zo veel aan maar ja sterkte .
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 18:10
Verwijderd
Ik wil weten hoe het afgelopen is
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 21:34
splash85
splash85 is offline
Alles is goed afgelopen.... iedereen bedankt voor zijn/haar berichtjes.. Dankjewel allemaal...
P.s. Hier heb ik van geleerd...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 22:02
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
splash85 schreef op 07-05-2004 @ 22:34 :
Alles is goed afgelopen.... iedereen bedankt voor zijn/haar berichtjes.. Dankjewel allemaal...
P.s. Hier heb ik van geleerd...
En wat hebben jullie nu uiteindelijk ondernomen? Toch maar testje gedaan of MA gehaald? Ben eigenlijk wel benieuwd
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 19:17
splash85
splash85 is offline
ze werd ongesteld..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:12
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
splash85 schreef op 09-05-2004 @ 20:17 :
ze werd ongesteld..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Probleem memorycard Sony Ericsson k550i
Kingofthemall
1 06-12-2007 08:13
Software & Hardware [WINXP] CAB Files installatie probleem
Q
7 28-07-2004 11:17
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28
Games Probleem GTA VC
PGWR
17 01-03-2004 20:08
Psychologie wat is mijn probleem... - emigratie -
miep
4 14-01-2002 02:14
Software & Hardware Playstation2 probleem
Tidus Almasy
9 03-11-2001 16:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.